Autor |
Wiadomość |
moon48
|
Napisane: 9.09.2018, 14:31 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 684 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
Cześć i czołem,
Chciałbym dowiedzieć się jakim paliwem zalewacie swoje 911tki? Jakie polecilibyście do 996.2 3.6? Do aut BMW zawsze lałem (i leję) Shell V Power - diesel do diesla, 100 do benzyny. Silniki zawsze były w super stanie, zero nagaru itp. a spalanie o około litra na setkę mniejsze, co kompensuje trochę wyższą cenę. Co tankować teraz? Auto przez pierwsze cztery lata swego żywota jeździło w Stanach a tam paliwo jest słabsze niż u nas. Lać zwykłego Shella 95? V Power 95? A może V Power 100? Do jazdy codziennej, nie chodzi o osiągi a o dobrostan silnika, różnica w cenie nie gra roli 😉
Dziękuję i pozdrawiam, Jacek
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 9.09.2018, 15:07 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Zwyczajowo leje 100 Shella, ale zostało mi to z turbin. Czy tutaj coś daje niech wypowiedzą się osoby z dłuższym stażem.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 9.09.2018, 15:54 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 9.09.2018, 19:23 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2073 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Ja tam leje zawsze 98 na BP, chociaż ostatnio często też Verve 98 na Orlenie. Shella raz zalałem i auto dziwnie się zachowywało. Pózniej przeczytałem, że była jakaś afera z tą stacją.
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 10.09.2018, 10:44 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Słyszałem opinie od znajomego mechanika pracującego w ASO Mercedes (12 lat doświadczenia), który specjalizuje się w silnikach i skrzyniach AMG, że w Polsce paliwa doszlachetnione (czyli te wszystkie 98, 100 i VPower) nie są tak dobre jak odpowiedniki tych paliw w Niemczech i on jako mechanik w ogóle NIE poleca tankować w PL tych paliw tylko zwykłą 95 - to samo "nieoficjalnie" mówi swoim klientom. Jeśli chodzi o jazdę na paliwach "doszlachetnionych" to miał kilka przypadków awarii silnika w wolnossących i uturbionych AMG.
|
|
Góra |
|
Keysi
|
Napisane: 10.09.2018, 11:33 |
|
Dołączył: 2.12.2016 Posty: 176
|
Ja ostatnio parę razy zalałem Circle 98 miles plus, no i przejechałem dodatkowe kilometry
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 10.09.2018, 11:45 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Tankuję na różnych stacjach, ale zawsze tę "najlepszą", choć nie zauważyłem jakichś specjalnych uniesień.
|
|
Góra |
|
ravestation
|
Napisane: 10.09.2018, 12:11 |
|
Dołączył: 20.06.2012 Posty: 345
|
Ja zawsze lałem to co kazał producent. Nie mniej, ostatnio odwiedziłem znajomego, który otworzył swój niezależny serwis samochodów z grupy VAG. Pracują u niego doświadczeni mechanicy, którzy do niedawna pracowali w ASO Audi. Podczas rozmowy wywiązała się dyskusja - co lać do „amerykana”. Owi mechanicy bardzo sugerowali lanie 95 ze względu na inna ilość oktanów w USA (tak wiedzą, że wg. Innych norm), nie mniej swoją teorię podpierali praktyką. W ASO trafiali wiele Audi z USA, które tankowane były 98 i wyżej i niestety wszystkie wcześniej, czy później miały problemy. To mnie zafrapowało, gdyż już kilka aut zza wody przerabiałem i nie doświadczyłem objawów (choć faktem jest, że żadnym nie zrobiłem więcej jak 20k km).
Mamy na forum mechaników, specjalistów od Porsche, jak to właściwie jest, czy ta teoria pracowników ASO (rzekomo poparta praktyką) jest prawdziwa?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 10.09.2018, 12:18 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Problem to może leżeć w innym miejscu. Gdybyśmy mieli jakość paliw jak Niemcy czy skandynawowie to i może usterek byłoby mniej.
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 10.09.2018, 13:54 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 684 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
Legenda głosi, że wszystkie wysokooktanowe paliwa w Polsce i tak jadą z tej samej PKN/Lotos cysterny i tylko dodaje się do nich jakieś ulepszacze. Ta sama legenda głosi, że chlubnym wyjątkiem jest Shell. Ale nie o to pytam - chcę wiedzieć na czym najlepiej Wam się jeździ. A może i Pdmobil czy Qbak podpowiedzą jak to od strony ich doświadczeń zawodowych odbija się na zdrowiu silników?
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 10.09.2018, 13:57 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Legendy nie znam, ale 100 w przypadku turbo to przepaść w porównaniu z 95. Doświadczenie z hamowni, żeby nie było że mi się zdaje. Wpływu negatywnego na silnik jeszcze nie zauważyłem...
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 10.09.2018, 15:47 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Ja radzę nie tankować na BP. Niestety ze względów prawnych nie mogę pewnych rzeczy tutaj opisać. Gdybyście jednak zatankowali mleko to wspomnijcie mój wpis...
|
|
Góra |
|
Radson
|
Napisane: 10.09.2018, 16:02 |
|
Dołączył: 20.08.2018 Posty: 157
|
Najlepiej lać to co zaleca producent. Chyba że auto miało modyfikacje silnika to wtedy paliwo na którym było strojone.
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 10.09.2018, 17:57 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 862 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
PB95 z BP lub Orlenu - zarówno do starych Mercedesów, jak i do wyścigowej Hondy jak i od niedawna do 996.2 C2
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 10.09.2018, 18:06 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Mikołaj napisał(a): PB95 z BP lub Orlenu - zarówno do starych Mercedesów, jak i do wyścigowej Hondy jak i od niedawna do 996.2 C2 Wyścigowa honda to brzmi jakos zabawnie Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
TheStig
|
Napisane: 10.09.2018, 18:09 |
|
Dołączył: 5.03.2016 Posty: 227
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 10.09.2018, 18:31 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
TheStig napisał(a): Ja zawsze leje to co zaleca producent . Polecam filmik :https://youtu.be/kIsZLfXaOzU. Link nie działa Pzdr.
|
|
Góra |
|
BAWARIA M 5
|
Napisane: 10.09.2018, 19:28 |
|
Dołączył: 23.04.2017 Posty: 683
|
Działa tylko wklej poprawnie
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 10.09.2018, 19:33 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Mic182 napisał(a): Mikołaj napisał(a): PB95 z BP lub Orlenu - zarówno do starych Mercedesów, jak i do wyścigowej Hondy jak i od niedawna do 996.2 C2 Wyścigowa honda to brzmi jakos zabawnie Pozdrawiam, Michał Nie czepiaj się Michał, a nuż kolega jeździ NSX-em
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 10.09.2018, 19:49 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
mareknowak napisał(a): Ja radzę nie tankować na BP. Niestety ze względów prawnych nie mogę pewnych rzeczy tutaj opisać. Gdybyście jednak zatankowali mleko to wspomnijcie mój wpis... W myśl tej zasady to ja radzę nie tankować na Orlenie Tankuję na BP od kilkunastu lat i z żadnym autem nie miałem problemu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|