Autor |
Wiadomość |
Matschke
|
Napisane: 7.03.2012, 12:06 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
No w Austrii masz przewaznie wpisane w dowodzie jakie opony i w jakich rozmiarach mozna zakladac na auto, tak mam w Porsche.
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.03.2012, 12:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
No tak, ale masz poza rozmiarem jeszcze nośność (tak jest też w Niemczech), ale pytanie czy musi być owo mityczne "N"?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.03.2012, 12:25 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
A sprawdze....
Nosnosc jest tez wpisana, ale nie patrzylem czy jest ta magiczna literka "N"
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 7.03.2012, 12:44 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Reifenbindung dotyczy mieszkańców krajów w których obowiązuje. Jeśli w dokumentach naszego auta nie ma żadnego wpisu dotyczącego kół i opon, to nie ma podstaw do niepokoju.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.03.2012, 14:04 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
No wtedy jest tylko ograniczenie, ze opona nie moze wystawac poza rant nadkola....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 7.03.2012, 14:59 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Mnie chodzi o to, że samochód zgodnie ze specyfikacją producenta/instrukcją ma mieć opony N. Inaczej jest lub może być traktowany jako niesprawny np. tak jakby nie miał np. badania technicznego i wtedy ubezpieczenie może nie działać i pojawiać się może domniemanie winy kierującego takim pojazdem.
Co innego w Polsce, gdzie się jeździ na czym sie da i po czym sie da a co innego tam gdzie się przestrzega ustalonych zasad.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.03.2012, 15:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jeśli w niemieckim dowodzie rej. nie ma słowa o "N" to legalna jest każda opona o rozmiarze i nośności wpisanej w tym dowodzie.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 7.03.2012, 15:45 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
wit007 napisał(a): Jeśli w niemieckim dowodzie rej. nie ma słowa o "N" to legalna jest każda opona o rozmiarze i nośności wpisanej w tym dowodzie.
Dokładnie. Nowym autom, z tego co wiem, nie wpisują już do dowodu konkretnych typów opon dopuszczonych do użytku. Ale te auta które miały to wpisane, nadal mogą być wyposażone tylko w wyszczególnione w dokumentach opony. A ponieważ nasze dokumenty wogóle takich informacji nie zawierają, to wystarczy trzymać się rozmiarów, nośności i indeksu prędkości.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 27.03.2012, 18:59 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
PSSy dziś założone na auto - pierwszy test w Lublinie,
zobaczymy czy zostanie z nich coś na kolejny zlot
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 30.03.2012, 22:38 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
|
Góra |
|
borysek
|
Napisane: 30.03.2012, 22:41 |
|
Dołączył: 4.04.2009 Posty: 579
|
ooo to jest przecena
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 31.03.2012, 11:04 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
Jak Witek podaje to literka N to rekomendacja Porsche, a nie przymus ale opony N są drogie. Jednak wole dobre używane z literka N nisz nówe standardowe.
Parę lat temu miałem głupią sytuacji w Hamburgu gdzie musiałem szybko wymienić tylne opony. Nawet w serwisie Porsche mi tak zarekomendowali
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 31.03.2012, 11:48 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Moim zdaniem N nie ma większego (poza homologacyjnym) znaczenia, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, komfort czy trwałość - oczywiście porównując ten sam typ opony.
Jakbym nie musiał (całe szczęście nie muszę) na pewno nie zapłaciłbym 40% więcej za literkę "N" "M" "K" czy colkolwiek...
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|