Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 12:06 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
No w Austrii masz przewaznie wpisane w dowodzie jakie opony i w jakich rozmiarach mozna zakladac na auto, tak mam w Porsche.




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 12:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
No tak, ale masz poza rozmiarem jeszcze nośność (tak jest też w Niemczech), ale pytanie czy musi być owo mityczne "N"?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 12:25 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
A sprawdze....
Nosnosc jest tez wpisana, ale nie patrzylem czy jest ta magiczna literka "N"




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 12:44 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Reifenbindung dotyczy mieszkańców krajów w których obowiązuje. Jeśli w dokumentach naszego auta nie ma żadnego wpisu dotyczącego kół i opon, to nie ma podstaw do niepokoju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 14:04 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
No wtedy jest tylko ograniczenie, ze opona nie moze wystawac poza rant nadkola....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 14:59 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Mnie chodzi o to, że samochód zgodnie ze specyfikacją producenta/instrukcją ma mieć opony N. Inaczej jest lub może być traktowany jako niesprawny np. tak jakby nie miał np. badania technicznego i wtedy ubezpieczenie może nie działać i pojawiać się może domniemanie winy kierującego takim pojazdem.

Co innego w Polsce, gdzie się jeździ na czym sie da i po czym sie da a co innego tam gdzie się przestrzega ustalonych zasad.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 15:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jeśli w niemieckim dowodzie rej. nie ma słowa o "N" to legalna jest każda opona o rozmiarze i nośności wpisanej w tym dowodzie.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2012, 15:45 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
wit007 napisał(a):
Jeśli w niemieckim dowodzie rej. nie ma słowa o "N" to legalna jest każda opona o rozmiarze i nośności wpisanej w tym dowodzie.


Dokładnie. Nowym autom, z tego co wiem, nie wpisują już do dowodu konkretnych typów opon dopuszczonych do użytku. Ale te auta które miały to wpisane, nadal mogą być wyposażone tylko w wyszczególnione w dokumentach opony. A ponieważ nasze dokumenty wogóle takich informacji nie zawierają, to wystarczy trzymać się rozmiarów, nośności i indeksu prędkości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2012, 18:59 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
PSSy dziś założone na auto - pierwszy test w Lublinie,
zobaczymy czy zostanie z nich coś na kolejny zlot :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2012, 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Czyżby z dedykacją dla mnie ? :lol:



Obrazek




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2012, 22:41 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
ooo to jest przecena :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2012, 11:04 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Jak Witek podaje to literka N to rekomendacja Porsche, a nie przymus ale opony N są drogie. Jednak wole dobre używane z literka N nisz nówe standardowe.
Parę lat temu miałem głupią sytuacji w Hamburgu gdzie musiałem szybko wymienić tylne opony. Nawet w serwisie Porsche mi tak zarekomendowali


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2012, 11:48 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Moim zdaniem N nie ma większego (poza homologacyjnym) znaczenia, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, komfort czy trwałość - oczywiście porównując ten sam typ opony.
Jakbym nie musiał (całe szczęście nie muszę) :) na pewno nie zapłaciłbym 40% więcej za literkę "N" "M" "K" czy colkolwiek...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum