Autor |
Wiadomość |
Lockbud
|
Napisane: 9.06.2017, 21:09 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Witam, opisywałem wcześniej swoje problemy z dławieniem, falowaniem obrotów silnika po porannym odpaleniu, nagrałem filmik z tą przypadłością i może ktoś pomoże, dzieje się tak tylko po nocnym długim postoju, jak odpalę pofaluje to w zasadzie do końca dnia nic się nie dzieje, może ttoś coś podpowie lub miał podobny przypadek. Świece, cewki nowe, przepustnice nową wymieniał poprzedni właściciel. Jeden filmik ucięty bo niechcący wyłączył mi się telefon. https://www.youtube.com/watch?v=mH77wOjc_gAhttps://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=oMhKVg-l26Q
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 9.06.2017, 23:17 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Stawiam na sterowanie klapami kolektora
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 10.06.2017, 8:38 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Klapy kolektora otwierają się po jakichś 2sekunadch po odpaleniu i tak już zostają aż do zgaszenia silnika, widać to po tej gruszce. Był moment że odpiąłem gruszkę od wałka z klapkami zostawiając klapy cały czas otwarte i różnicy nie było, czy to może coś z nimi wewnątrz nie tak, ale oglądałem ten wałek z klapkami z wersji przed liftem to oprócz tych "oringów" nie ma się tam co zepsuć. Tutaj muszę kupić cały kolektor dolotowy bo wałka m się nie wymieni. Byłem w ASO na diagnostyce i wszystko niby ok, ale ten problem nie występuje zawsze i akurat wtedy nie wystąpił. Auto jeździ na bardzo krótkich odcinkach w większości czasu, a jak zrobię większą trasę to potem jest czasami nawet i tydzień spokoju, a czasami nawet trasa nie pomaga, ciężki temat będzie. Jest też tak że wydaje mi się że auto jest przymulone, choć nigdy innym cayenne nie jeździłem dla porównania, ale czasem auto tak przyśpieszy że aż się sam boje a w większości to tak normalnie jak auto. Można jakoś sprawdzić te klapy?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 10.06.2017, 9:18 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jest pewność jeżeli chodzi o tą nową przepustnicę? Słuchając jak strzela ja bym od niej zaczął, mimo wszystko. Może "nowa", to po prostu inna, tylko używana? Rozumiem, że na całym filmie tylko o ten dźwięk strzelania przepustnicy chodzi?
Na filmie słychać bardzo powietrze zasysane, ale to może tylko tak na filmie? Nie ma tam gdzieś otwartego/pękniętego przewodu? Może coś się wypięło?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 10.06.2017, 16:10 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Poprawiłem drugi link bo chyba nie działał. Ogólnie najbardziej chodzi mi właśnie o te strzelanie przepustnicy i przy tym falowanie obrotów, jak kupowałem auto poprzedni właściciel zmieniał właśnie przepustnicę bo padła i wywalała błąd i przy okazji świece i cewki, ja powieliłem jego czynności i wymieniłem świece i cewki bo ponoć te typy tak mają Przepustnice demontowałem przy pracach nad kolektorem (uszczelki itp) i wyglądała na nówkę czysta itp, auto kupione z dużej hurtowni motoryzacyjnej więc ich koszt materiału był pewnie nie wiele większy niż używka, ale pewności nie mam. Wiem że jak byłem na wymianie zaworków zawieszenia w Auto Dusza to nie mogli jej (przepustnicy) zaadoptować choć po walkach się udało. Może tu jest problem, może przepustnica nie taka i traci synchronizacje po dłuższym postoju, nie wiem, jakie numery powinienem mieć na przepustnicy może faktycznie tu leży problem?
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 10.06.2017, 18:11 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
dodam jeszcze że zdarza się tak że jak depnę na gaz do deski ale bez tzw kick down to auto słabo ciągnie, ale odejmując gaz auto bardziej przyśpiesza niż przy wciśniętym gazie na max.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 11.06.2017, 12:30 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
No to ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia przepustnicy. Oczywiście za wiele nie da się sprawdzić, ale najważniejsze jest to czy jest ona poprawna dla danego modelu auta. Numer fabryczny powinien być na niej, 99760511501. Taki numer plus numer Boscha (zerknij jaki jest) powinien na niej widnieć. Dodatkowo powinna być na niej wybita data produkcji.
Ta przepustnica jest stosowana w Boxsterach, Panamerach, Macanach, Caymanach, 911 (tylko turbo) i oczywiście w Cayenne.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 11.06.2017, 20:43 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Niby numer się zgadza, nie wiem gdzie szukać daty?
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 11.06.2017, 20:45 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Może ją rozebrać w sensie dostać się do samej elektroniki i mechanizmu, nie wiem czy się da żeby jej nie uszkodzić bo od strony przelotu powietrza jest czysta na bank?
A czy może być tak że przepustnica po dłuższym postoju gubi adaptacje i adoptuje się po pierwszym odpaleniu?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 12.06.2017, 0:08 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
No tak, numery się zgadzają. Zobacz jak wyglądać może datownik: http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1318582Chociaż przepustnica na zdjęciu wygląda na całkiem świeżą. Może sterowanie, wiązka? Ale dlaczego za chwilę byłoby ok. Raczej przepustnica nie adaptuje się po dłuższym postoju, ale pewności nie mam. Natomiast z tego co piszesz to były problemy ze zrobieniem adaptacji przez Piwisa, ja bym tutaj chyba jeszcze pogrzebał. Może warto spojrzeć na parametry pracy silnika, może gdzieś ma za dużo/mało powietrza. Próbuje zamykać/otwierać przepustnice, żeby polepszyć. To syczenie na filmie to tylko kwestia nagrania? Nie łapie gdzieś tam lewego powietrza?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 12.06.2017, 9:25 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Z tą adaptacją to chodziło mi na odwrót że po dłuższym postoju traci synchronizacje i po odpaleniu się adoptuje i potem jest dobrze, sam nie wiem. Syczenie, nie wiem wymieniłem przewód odmy bo faktycznie był pęknięty wypsikałem cały samostart i nie było żadnych zmian obrotów w tym czasie, może i na filmiku tak słychać ale popatrzę jeszcze na cały dolot i może jeszcze raz podjadę na jakąś diagnostykę.
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 13.06.2017, 20:18 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Dziś trochę powalczyłem i między innymi rozebrałem tą przepustnicę, mechanizm jest bardzo prosty ale zdziwiło mnie to że w ogóle nie ma tam smaru, czy tak ma być czy zapomnieli nasmarować w fabryce Jest jeszcze jedna sprawa którą znalazłem i ciekawi mnie to czy mogło dawać takie objawy, a mianowicie dość mocno skorodowane masy pod podszybiem jedna z nich biegła prosto do sterownika silnika, posprawdzałem też piny w sterowniku ale tam było ok a między przepustnicą a kompem nie ma połączeń. Teraz testy i zobaczymy, wydaje mi się że po wyczyszczeniu tych mas auto jakby jeździ bardziej "miękko, płynnie" mam nadzieje że to to
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 17.06.2017, 22:41 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
No i niestety dalej lipa, problem nie występuje jak odepnę przepływkę, ale podmieniałem na inną i jest tak samo a bez przepływki nie ma podwyższonych obrotów (ssania) może to coś z mapami? Pomału będę dłubał jak trafię to dam znać.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 18.06.2017, 21:24 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Robert, odnośnie zamulania Czyściłeś przepływomierz? Nie wywaliła żadnych błędów? (mieszanka) Dobrze by było sprawdzić parametry podczas jazdy
Podobnie, jak Qbak uważam, że coś syczy,jakby lewe powietrze. U mnie klapki były do wymiany i tez tak syczało.
Może przesadzam, ale wlej liqui moly 1971, może wtryski są zabrudzone
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 19.06.2017, 19:57 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
przepływkę czyściłem i kupiłem używkę dla podmiany żeby sprawdzić czy to ona, błędów żadnych nie ma i dla tego jest problem z diagnostyką a nie mam gdzie już podjechać żeby ktoś mi przetestował auto podczas jazdy. Z tym syczeniem to nie wiem test samostartem nic nie wykazał a nie mam też porównania żeby się spotkać z jakimś innym cayenne-m i porównać Liqui moly używałem, ściągałem też kolektor do czyszczenia i wymiany uszczelek żeby wyeliminować lewe powietrze i zawiozłem wtedy wtryskiwacze do czyszczenia w izopropanolu i nic, szkoda że gość nie miał przystawki żeby sprawdzić czy któryś nie leje dla tego pewności co do wtrysków nie mam.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 20.06.2017, 9:25 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 20.06.2017, 19:32 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Powiem tak że jak ściągałem kolektor to próbowałem czyścić ten nagar ale nie było go jakoś bardzo dużo, tylko dostęp do prawych zaworów jest bardzo trudny, ogólnie auto jeżdzi na bardzo krótkich odcinkach i faktycznie jak zrobię czasem większą trasę to potem z tydzień jest dużo lepiej, ale czasem, loteria, raz jest raz nie.
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 28.06.2017, 16:08 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Panowie a powiedzcie mi czy ja mam ewentualnie gdzie czujnik temperatury zasysanego powietrza, na moim pseudo scanerze zwykle ten parametr jest wyższy od temp otoczenia o około 25st czy tak ma być?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 28.06.2017, 22:48 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Z tego co pamiętam jest przyczepiony do kierownicy powietrza/osłony chłodnic.
EDIT: Powyżej jest błąd. Wskazałem nie ten czujnik. Zamiast czujnika powietrza zasysanego - czujnik temp. zew.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 29.06.2017, 15:48 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
W dolocie nie ma ale znalazłem czujnik na belce przed chłodnicami w okolicach początku rury dolotowej, czy to może być on? Muszę mu się przyjrzeć bo dziś rano przed odpaleniem pokazywał -40st ale dostęp mimo tego że go widać jak na dłoni to chyba po zdjęciu zderzaka bo łapki przez gril nie wchodzą No i czy ten czujnik może powodować jakąkolwiek anomalię w pracy silnika czy jest mało istotny?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|