48gts - czy Twoje Cayenne to "II" (od 2010r -) 4,8V8 GTS 420KM?
Rozmawiałem już z kilkoma warsztatami - wszystkie twierdzą, że instalacja LPG do Cayenne II nie jest możliwa - jeśli jednak można ją założyć (jak czytam w twoim opisie), to zastanawiam się która wersja silnikowa będzie do tego celu najlepsza, w której instalacja spisuje się najlepiej: Cayenne II 3,6 300KM, Cayenne II 4,8 400KM, Cayenne II 4,8 420KM?
48gts napisał(a):
. Od 7 miesięcy jeżdżę Porsche Cayenne 4.8 GTS z 2010 roku na instalacji lpg. Tak dobrze napisałem, instalacja do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jak to się stało, najpier odwiedziłem kilka warsztatów każdy stukał się w głowę lub drapał na sama myśl. Uparłem się mocno bo poprzedni model działa bardzo dobrze i chciałem żeby 4,8 tez był na gazie. Znalazłem artykuł na tym forum ze ktoś montował do cayene s 4,8 gaz. Pojechałem do nich koło lotniska mówili ze zrobili kilkanaście cayenne s ale Gts nie... silnik identyczny ale nie chcieli próbować bo nie było go na liście producenta ze jest sprawdzone. Zostawiłem swój tel na wypadek jakby się zdecydowali. Tydzień później zadzwoniła pani z obsługi inpowiedziala ze dostała informacje od producenta instalacji z Holandi ze maja już gotowy zestaw z gotowa mapa do GTSa. Zdecydowałem się być królikiem doświadczalnym. Zapłaciłem 8950 zł netto za kompletna instalacje gazowa z dużym zbiornikiem w miejscu koła zapasowego. Zbiornik mieści 60 litrów płynu nie tylko do zapalniczek . Teraz działanie samochód odpala na benzynie po ok1km przechodzi na lpg nie mam w tym nic dziwnego bo rozwiązanie jest znane z innych systemów lpg. Przechodzi na gaz i zużywa benzynę w czasie jazdy na lpg.ile....? I tu zaskoczenie od 5-9% sprawdziłem bardzo dokładnie. Spalanie 14-16 litrów gazu na 100 i od 1.1 do 1.6 litra benzynki. Tak czy inaczej koszt przejechania 100km to ok 40zl. Instalacja była zamontowana w 2 dni. Model instalacji to VsiDi 2.0 firmy prins. Montaż firma PTAK Lpg z Gdańska . Obecnie mam przejechane ok 9500km. Polecam montaż nie ma się czego bać