Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.05.2015, 21:31 

Dołączył: 14.05.2015
Posty: 2
Witam
Czy można zagazować cayenne 4.8, może ktoś ma i chciałby się podzielić spostrzeżeniami.
Na co zwrócić uwagę lub czego unikać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2015, 22:49 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Wszystko się da... Silnik z serii tych trudniejszych do gazowania bo bezpośredni wtrysk, dobrze zrobione bedzie sporo kosztowało. Słyszałem coś, że dają gaz przez wtryski benzynowe?
Popytaj w lepszych warsztatach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.05.2015, 14:40 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
Nie ma jeszcze wydajnej technologii do tych pojemności FSI.

Ta co jest "łączy" podawanie gazu z Pb.

I faktyczny efekt ekonomiczny jest śladowy.

8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2015, 11:06 

Dołączył: 20.01.2015
Posty: 43
Rozmawiałem z właścicielem GZW:
- koszt 11 500,00 zł
- samochód odstawiasz na 3-4 tygodnie
- spalanie LPG plus 20% w zależności od stylu jazdy (czyli jakieś 25 litrów) plus zawsze około 2-4 litów benzyny
- butla albo w kole zapasowym (40 litrów) albo w bagażniku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2016, 13:44 

Dołączył: 9.08.2016
Posty: 3
na stronie prinsa jest informacja ze jest juz dostępna instalacja 4.8 z bezpośrednim wtryskiem montował już ktoś z was coś takiego?
http://lpg.slupsk.pl/Instalacja_LPG_Por ... S,976.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.01.2018, 19:57 

Dołączył: 31.01.2018
Posty: 9
. Od 7 miesięcy jeżdżę Porsche Cayenne 4.8 GTS z 2010 roku na instalacji lpg. Tak dobrze napisałem, instalacja do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jak to się stało, najpier odwiedziłem kilka warsztatów każdy stukał się w głowę lub drapał na sama myśl. Uparłem się mocno bo poprzedni model działa bardzo dobrze i chciałem żeby 4,8 tez był na gazie. Znalazłem artykuł na tym forum ze ktoś montował do cayene s 4,8 gaz. Pojechałem do nich koło lotniska mówili ze zrobili kilkanaście cayenne s ale Gts nie... silnik identyczny ale nie chcieli próbować bo nie było go na liście producenta ze jest sprawdzone. Zostawiłem swój tel na wypadek jakby się zdecydowali. Tydzień później zadzwoniła pani z obsługi inpowiedziala ze dostała informacje od producenta instalacji z Holandi ze maja już gotowy zestaw z gotowa mapa do GTSa. Zdecydowałem się być królikiem doświadczalnym. Zapłaciłem 8950 zł netto za kompletna instalacje gazowa z dużym zbiornikiem w miejscu koła zapasowego. Zbiornik mieści 60 litrów płynu nie tylko do zapalniczek . Teraz działanie samochód odpala na benzynie po ok1km przechodzi na lpg nie mam w tym nic dziwnego bo rozwiązanie jest znane z innych systemów lpg. Przechodzi na gaz i zużywa benzynę w czasie jazdy na lpg.ile....? I tu zaskoczenie od 5-9% sprawdziłem bardzo dokładnie. Spalanie 14-16 litrów gazu na 100 i od 1.1 do 1.6 litra benzynki. Tak czy inaczej koszt przejechania 100km to ok 40zl. Instalacja była zamontowana w 2 dni. Model instalacji to VsiDi 2.0 firmy prins. Montaż firma PTAK Lpg z Gdańska . Obecnie mam przejechane ok 9500km. Polecam montaż nie ma się czego bać :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2018, 12:13 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
48gts jaka masz u siebie dokładnie instalację?
VSI-2.0, VSI-2.0 DI czy może Direct LiquiMax systems? Wiem że Prins ma w ofercie 3 rodzaje. A jak z regulacjami u gazownika? Byłeś w międzyczasie kolejny raz na regulacji instalki czy po zamontowaniu/wyregulowniu do dnia dzisiejszego póki co masz spokój?
Kiedyś dosyć mocno sam się zastanawiałem nad takim wariantem (Cayenne 4,8 z lpg). We Wrocławiu i w Opolu autoryzowane formy instalatorskie Prins wyceniły mi koszty na 10.200 brutto tak że ceny podobne wszędzie.

Dla zainteresowanych link do aplikacji dla wszystkich marek/silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa:

http://www.prinsautogaz.pl/wp-content/u ... dealer.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2018, 7:56 

Dołączył: 31.01.2018
Posty: 9
Nie wiem co Ci nagadali w serwisach o tych 3 instalacjach. Jest tylko jedna model Prins Di 2.0 z dotryskiem benzyny. Instalacji nie ma mozliwosci regulowac zAmawiasz montuja placilsz tankujesz i jedziesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2018, 10:14 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
MIałem na serwisie 4,8 z gazem.
Po siedmiu miesiącach pompa wysokiego ciśnienia do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2018, 11:08 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Nikt mi nic nie nagadał...na stronie producenta jest dokładny opis poszczególnych wersji instalacji Prins. Przy Direct LiquiMax jest napisane że nie ma dotrysku o którym piszesz...mój szwagier zainstalował taką instalację przy nowym Mietku B klasie i ma problem polegający na tym że auto od razu startuje z lpg i za bardzo nie ma możliwości przełączenia na benzynę (jakaś kwestia regulacyjna) i tak na prawdę te instalacje nie do końca są takie, że tankujesz, płacisz i jeździsz. To wszystko nowości i za chwilę mogą pojawić się jakieś modyfikacjie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2018, 13:43 

Dołączył: 31.01.2018
Posty: 9
W linku ktory podales jest lista wszystkich samochodow do ktorych jest dostepna instalacja. Przy Porsche jest napis Di oznacza ze instalacja startuje na benzynie i pobieta sladowa ilosc benzyny. Dlm slyszalem ze nie dziala dla tego sie z niego wycofali. Jak chcesz zeby dzialal mercedes to sie umow sie na demontaz dlm i montaz modelu Di. Znajomy ktory ma volvo xc70 tak zrobil i jest zadowolony. Ja rowniez


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2018, 14:09 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Dzięki za info...teraz przynajmniej wiadomo, która instalka się dobrze sprawuje.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.04.2018, 21:28 

Dołączył: 31.01.2018
Posty: 9
Dzis bylem na wymianie filtrow lpg wymienili mi tez cewke na reduktorze lpg bo ponoc czesto padaja a ze kosztuje 25 zl to lepiej co roku zmienic. Wszystko jak na razie dziala. Tylko znowu tarcze bija


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2018, 10:32 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Ile już km przejechałeś na tej instalacji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2018, 8:41 

Dołączył: 31.01.2018
Posty: 9
Ok 33 tys na lpg. Instalacja dziala tak jak na benzynie ostatnio wymienialem 3 filtry w Gdansku gdzie mi ja zakladali. Korekty wtrysku sa bliskie 0% spalanie benzyny w czasie jazdy na lpg w zaleznosci od stylu jazdu REALNIE to 5-10%


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.07.2018, 23:24 

Dołączył: 19.11.2014
Posty: 59
nie polecam Ptaka ze Słupska do montażu instalacji (własne doświadczenia z Cayenne 4.5 z 2003 r.) ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.07.2018, 10:12 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Ptak ze Słupska to jakaś pewnie powiązana firma z tą z Gdańska tak?
Dlaczego nie napiszesz konkretów a piszesz tylko że nie polecasz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.07.2018, 12:59 

Dołączył: 19.11.2014
Posty: 59
Tak Słupsk i Gdańska ma powiązanie ale jakby nie było pracują tam inni ludzie dlatego nie wypowiadam sie na temat GD. Niby instalacja jak wszędzie ale jak pojechałem do innego gazownika po podłaczeniu do kompa auto miało niewłaściwe parametry. Po drugie niby instalacja automatyczna że sama się przełącza ale jak zgasiłem auto na gazie to nie chciało odpalać - odpalało dopiero jak silnik zrobił się zimny.

Pozdrawiam,
Sylwester


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.08.2018, 14:52 

Dołączył: 9.08.2016
Posty: 3
Syl-west-er napisał(a):
Tak Słupsk i Gdańska ma powiązanie ale jakby nie było pracują tam inni ludzie dlatego nie wypowiadam sie na temat GD. Niby instalacja jak wszędzie ale jak pojechałem do innego gazownika po podłaczeniu do kompa auto miało niewłaściwe parametry. Po drugie niby instalacja automatyczna że sama się przełącza ale jak zgasiłem auto na gazie to nie chciało odpalać - odpalało dopiero jak silnik zrobił się zimny.

Pozdrawiam,
Sylwester


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.08.2018, 12:05 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Też pytałem kiedyś o instalkę do Cayenne II S 4.8.
Usłyszałem podobnie - instalacja około 10 000 zł
ale mi mówili że spalanie benz około 20%, 80% gaz.

Wydało mi się to mało atrakcyjne przy moich przebiegach.

Trzeba sporo kilometrów stukać żeby się to zwróciło.

Nie wiem też czy problemów ze sprzedażą nie będzie później takiego auta.
Dość długo obserwowałem ogłoszenia i jeszcze się nie spotkałem z Cayennem II z gazem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum