Autor |
Wiadomość |
Papi
|
Napisane: 28.08.2015, 0:17 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
arczimi napisał(a): W trasie 7,1 bez szaleństw. Pół litra więcej z lekką dozą szaleństwa. Nie więcej w każdym razie niż 8 l/100 km Ja posiadam automat i 1 L więcej to standard - pozatym przez to samochód waży 100 kg więcej - sprawdzałem w specyfikacji. Myślę, że poniżej 9L nie zejdę. A właśnie wybieram się do Holandii i czeka mnie trasa 1300 km - planuje trzymać 130 przez większość drogi, aczkolwiek normalne, że na liczniku 200 pojawi się nie raz
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 28.08.2015, 8:17 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Papi napisał(a): arczimi napisał(a): W trasie 7,1 bez szaleństw. Pół litra więcej z lekką dozą szaleństwa. Nie więcej w każdym razie niż 8 l/100 km Ja posiadam automat i 1 L więcej to standard - pozatym przez to samochód waży 100 kg więcej - sprawdzałem w specyfikacji. Myślę, że poniżej 9L nie zejdę. A właśnie wybieram się do Holandii i czeka mnie trasa 1300 km - planuje trzymać 130 przez większość drogi, aczkolwiek normalne, że na liczniku 200 pojawi się nie raz Dodam,że koła 18 cali.Z przodu szerokość 225 a z tyłu opona 265. Gdyby były węższe (i z tyłu i z przodu) spaliłby jeszcze mniej.
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 28.08.2015, 9:12 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
arczimi napisał(a): Papi napisał(a): arczimi napisał(a): W trasie 7,1 bez szaleństw. Pół litra więcej z lekką dozą szaleństwa. Nie więcej w każdym razie niż 8 l/100 km Ja posiadam automat i 1 L więcej to standard - pozatym przez to samochód waży 100 kg więcej - sprawdzałem w specyfikacji. Myślę, że poniżej 9L nie zejdę. A właśnie wybieram się do Holandii i czeka mnie trasa 1300 km - planuje trzymać 130 przez większość drogi, aczkolwiek normalne, że na liczniku 200 pojawi się nie raz Dodam,że koła 18 cali.Z przodu szerokość 225 a z tyłu opona 265. Gdyby były węższe (i z tyłu i z przodu) spaliłby jeszcze mniej. Gdyby byłby mniejsze i węższe nie robiłyby takiego wrażeia
|
|
Góra |
|
vip3r
|
Napisane: 28.08.2015, 9:58 |
|
Dołączył: 22.02.2012 Posty: 1040 Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
|
rozumiem że juz nie instalujesz LPG - ale dwie rzeczy jeszcze bym skomentował 1. ograniczanie miejsca bagażowego w boxsterze przez butle? hmm jeszcze jak to twoje jedyne auto?? - moze od razu na motocykl sie przesiądz? - spali jeszcze mniej a bagaży tyle samo wezmiesz 2. umieszczanie butli w tylnym bagażniku nie jest chyba najlepszym pomysłem... - ten bagażnik bardzo się nagrzewa (no i ogólnie chyba zbiornik paliwa tak blisko silnika to nienajciekawszy pomysł...) - jeżeli to raczej bym myślał o zastąpieniu koła w przednim ale tak z ciekawosci to chętnie bym zobaczył taki projekt
_________________
Jacek (911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 28.08.2015, 10:44 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
vip3r napisał(a): rozumiem że juz nie instalujesz LPG - ale dwie rzeczy jeszcze bym skomentował 1. ograniczanie miejsca bagażowego w boxsterze przez butle? hmm jeszcze jak to twoje jedyne auto?? - moze od razu na motocykl sie przesiądz? - spali jeszcze mniej a bagaży tyle samo wezmiesz 2. umieszczanie butli w tylnym bagażniku nie jest chyba najlepszym pomysłem... - ten bagażnik bardzo się nagrzewa (no i ogólnie chyba zbiornik paliwa tak blisko silnika to nienajciekawszy pomysł...) - jeżeli to raczej bym myślał o zastąpieniu koła w przednim ale tak z ciekawosci to chętnie bym zobaczył taki projekt Mówisz, masz: http://www.abart.com.pl/Galeria/Porsche/Boxster-2,7Co prawda to ta firma przez telefon mówiła o specjalnych rozwiązaniach (bez sprecyzowania) za 500 zł i zdejomwaniu dachu za 100 zł/h - zależy ile im zajmie. Butle z tyłu też widziałem - praktycznie zostaje miejsce na jakiś ciuch z tyłu na butli. 1. Rozumiem, że to miałbyć sarkazm, aczkolwiek bardzo wyolbżymiony - bagażnik z przodu jest spory. 2. Butla gotowa jest znosić dużo wyższe temperatury, usmażyć tam jajek nie idzie Na linku widać instalacje, która nie może być w wbita do dowodu i nie przejdzie przeglądu - jeśli ktoś ją wyczai. Polskie prawo mówi jasno, że butla musi być umieszczona za silnikiem (LOL - założyli, że wszystkie samochody mają silnik z przodu). Oczywiście przy jakiejś kontroli dowód zostaje zabrany.
|
|
Góra |
|
vip3r
|
Napisane: 28.08.2015, 11:49 |
|
Dołączył: 22.02.2012 Posty: 1040 Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
|
a tam sarkazm - taki żarcik - sam mam boxa i wiem doskonale ile w który bagażnik wejdzie i też wiem że jak gdzieś się przejechać na wycieczkę to przychodzi mi dużo lepszych pomysłów zagospodarowania tego miejsca niż butla - po prostu żal mi by było miejsca na butle dla niewielkiej oszczędności.
co do przepisów to mnie mocno zaskoczyłeś - domyślam sie ze butla wytrzymuje wyższe temperatury - ale nadal pomysł trzymania paliwa tuż koło silnika zgodny z przepisami czy nie - wydaje mi się słabym pomysłem... - jak widać nie tylko mi skoro firma ze zdjęcia jednak z przodu zamontowała butle.
_________________
Jacek (911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 2.09.2015, 15:06 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Mały bagażnik... no błagam:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Bartek1987
|
Napisane: 2.09.2015, 15:08 |
|
Dołączył: 28.07.2012 Posty: 335
|
mistrz fotka a ile ta osoba ma wzrostu?
|
|
Góra |
|
szeryf
|
Napisane: 2.09.2015, 15:59 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 285
|
Papi napisał(a): Za LPG: *czysta oszczędność rzędu 6-8 tys złotych rocznie (2-gi rok użytkowania lpg) przy 10-12 tys kilometrów
Pamiętam gdy zastanawiałem się nad zakupem porszaka i moje rozważania nad LPG. Abstrahując od kwestii "etycznych" montażu takiego, ostatecznie decyzję przeciw temu podjąłem po usłyszeniu od znajomego "No tak, na gazie taniej, ale to i tak nie przebije taniości przejazdów MPK." Porsche to też moje jedyne auto
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 2.09.2015, 16:36 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Cytuj: mistrz fotka a ile ta osoba ma wzrostu? Podziękował Kumpeli przebiła 160 cm To był spot MX5, więc jak ktoś mi mówi,że Box ma tak mały bagażnik, ze upychanie w nim butli sprowadzi go do użyteczności motocykla to chętnie będę z nim polemizował. W maździorze mam butlę i potrafiłem z dziewczyną zabrać się na tydzień do chorwacji, a po drodze kupiliśmy 20 butelek wina w Budapeszcie. Da się! Cytuj: Pamiętam gdy zastanawiałem się nad zakupem porszaka i moje rozważania nad LPG. Abstrahując od kwestii "etycznych" montażu takiego, ostatecznie decyzję przeciw temu podjąłem po usłyszeniu od znajomego "No tak, na gazie taniej, ale to i tak nie przebije taniości przejazdów MPK." Porsche to też moje jedyne auto A to już selektywność uwagi. Otóż owszem, jest taniej w empeku. Ale czy da się porównać? No way. Otóż nie zapominajmy, że mając Boxa z gazem nadal: - masz pięknie wyglądający samochód - masz porsche - nadal masz >200 kucyków pod maską - masz bagażnik, choć nieco mniejszy Porównywanie tego do komunikacji miejskiej jest pomyłką.
|
|
Góra |
|
szeryf
|
Napisane: 2.09.2015, 18:21 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 285
|
Zgadzam się, ale nie wszystko należy rozważać przez pryzmat pieniądza.
|
|
Góra |
|
GaMic
|
Napisane: 4.09.2015, 11:10 |
|
Dołączył: 15.09.2014 Posty: 312
|
Wszystko zależy od przebiegów. teksty : stać cię na porsche to stać na benzynę... wkładam między bajki. Mój znajomy zakochany w MB, S-klasy bądź SL - tylko 5000ccm + LPG. Na teksty o tym, że "nie wypada LPG w takim aucie" - odpowiadał zawsze, że przy jego przebiegach oszczędza nawet do 1000 zł miesięcznie , a po roku kupi takie felgi do auta, że inni będą szczękę z podłogi zbierać... Rozumiem, ludzi, których stać na auto za 500-700 tyś - to ten nawet 1000 zł - roboty nie robi. Ale powiedzmy sobie szczerze, przykładowy 1000zł / mc - daje 12000 zł rocznie - a to są 2 tygodnie na Malediwach a nie puszczone w powietrze i do tego pchanie w kieszenie polityków. Jestem za LPG w sytuacji gdy to ekonomicznie mi się opłaca. Do Boxa nie zamontuję, bo za mało nim jeżdżę i oszczędności były by marne. Ale szukając kolejnego auta na 100% będzie to duża benzyna z opcją podpięcia LPG - bo lepsze to niż skomplikowany i kosztowny diesel...
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 1:00 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Panowie, stało sie.
W moim Boxsterze zagościło LPG - nie wiem czy mam opisywać co i jak tutaj, czy założyć osobny wątek?
Z tego co widziałem to kilka osób może być zainteresowana doświadczeniami z tym związanymi, zwłaszcza gdy teraz mamy przykładowy samochód, na którym można wyciągnąć wnioski zamiast prowadzić teoretyczną dyskusję.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 10.11.2015, 9:53 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Dawaj tutaj relację. Z ciekawością poczytam o technikaliach instalacji oraz kosztach i wrażeniach z jazdy
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 10.11.2015, 10:02 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Moim zdaniem będą problemy, w innym wątku kolega już pisze że pali się check engine. Przetestowane na własnej skórze są silniki, skomplikowane stworzone do innych celi niż oszczędzanie np. silniki Porsche i są silniki stworzone do oszczędzania np do LPG idealnie nadaje się 1.6- 101 KM z np Octavii. I to się tam sprawdza, raczej nie da się pogodzić LPG i boxera z Porsche. Ok jakos tam z różnymi dolegliwościami, ciągle odwiedzając warsztaty jakiś czas pojeżdzi, ale czy to będzie eksploatacja przyjemna, oszczędna to chyba raczej nie. Opisuj tu swoje doswiadczenia, każdy napewno z zaciekawienie będzie czytał taki opis.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 10.11.2015, 10:34 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
axsis7 napisał(a): Panowie, stało sie.
W moim Boxsterze zagościło LPG - nie wiem czy mam opisywać co i jak tutaj, czy założyć osobny wątek?
Z tego co widziałem to kilka osób może być zainteresowana doświadczeniami z tym związanymi, zwłaszcza gdy teraz mamy przykładowy samochód, na którym można wyciągnąć wnioski zamiast prowadzić teoretyczną dyskusję. Kolego, opisuj jak mozesz rzetelnie + i -. Nie jestem fanem LPG i nie widze absolutnie LPG u siebie, ale z ciekawości obserwuje takie wątki. Pisanie ze prawdopodobnie, chyba, moze...jest bez sensu jak sie nie ma popartych doświadczeniem informacji.
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 11:15 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Andruszka ma rację: pojawił mi się check engine i można to znaleźć w innym wątku. Czy to jest objaw LPG - istnieje taka możliwość. Czy to jest powód? Nie wiem, ale z uwagi na to,że sam jestem inżynierem z doświadczeniem to jestem z natury powściągliwy z ferowaniem osądów.
Dlatego temat engine jest w osobnym wątku - jeśli faktycznie one się łączą, to na pewno nie omieszkam o tym wspomnieć. Jakby nie patrzeć, to poniekąd eksperyment.
Relacja z użytkowania instalacji po pierwszych 600km.
1. MOC Chyba to co najważniejsze i co nas najbardziej interesuje: nie ma spadku mocy. A jeśli jest to naprawdę niezauważalny - załóżmy 5 albo nawet 10KM, przy całości 244 może być nieodczuwalny. To pewnie jeszcze zależy w której części charakterystyki ten fakt by zaistniał. Zamierzam skoczyć kiedyś na hamownie to zrobie przebiegi dla obu paliw.
2. Oszczędności. Przy mojej jeździe Box spalał mi min 13l benzyny (15l przy dużych prędkościach), przy LPG jest to 17,7. Przy niemalże ciągłej prędkości w granicach 180-190km/h było to 18,6 (można doda 0,5l do błędu pomiaru). Przy krakowskich cenach obu paliw przejechanie 100km kosztuje: - uśredniona benzyna 60zł - uśredniony gaz 36zł Otrzymujemy oszczędność ponad 1/3 (dokładnie 40%) Czy to dużo czy mało to kwestia rocznych przebiegów, zasobności portfela i ewentualnego serwisowania (ten fakt też na pewno będę relacjonował).
3. Instalacja: STAG QMAX PLUS reduktor: KME TWIN TUR (a dokładnie dwa reduktory, teoretycznie po 300kW każdy) wtryski: Barracuda koszt całości: 4500zł
Prognozy: Zakładając miesięczne przebiegi na poziomie 1kkm, oszczędność to 240zł, czyli 2,9kPLN rocznie. Zwrot inwestycji po niecałych 2 latach jazdy. Dla jasności: to nie są moje przebiegi, jedynie wartość odniesienia.
W moim przypadku zwrot będzie po +/- roku. Już jutro jadę w trasę 1,5kkm, więc oszczędność to niemalże 400zł.
Oszczędność po 4 latach szacuję na 12tys zł.
To na razie tyle, będę was informował na bieżąco oraz postaram się odpowiedzieć na każde pytanie.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.11.2015, 11:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ile zamierzasz jeździć rocznie? Masz hardtop?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 11:29 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
wit007 wyedytowałem posta jak pisałeś wiadomość. Proszę zerknij na update. Hardtopu nie posiadam, jestem fanem szmatek
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.11.2015, 11:48 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A jaki to Box że ma 244 KM?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|