Autor |
Wiadomość |
jackdent
|
Napisane: 11.12.2017, 1:32 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 218
|
Jeździłem 2,0 , nie moje auto. Jeździłem S diesel już było zdecydowanie OK. Kultura, moc, dźwięk..... Czekam na jazdę S w benzynie. 2,0 definitywnie odpada. S będzie zamawiane. Teraz S czy SD ? Od 7 lat jeżdzę GLK 220CDI jest dla mnie baaaaaaardzo ok. Jakieś sugestie ???
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 11.12.2017, 14:18 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Jak przyzwyczaiłeś się do diesla, to wybór Macana wysokoprężnego jest rozsądnym wyborem. Jeśli pytasz o obiektywne przesłanki, a nie subiektywne nastawienie, to 580Nm momentu obrotowego dostępnego niemal od 1700 obrotów, jest dosyć przekonującym argumentem. Jeśli zwracasz uwagę na spalanie (bo np. jeździsz w trasie), to kolejny argument za. Zmieścisz się poniżej 10L, trasa spokojna nawet poniżej 7L. Poza tym silnik ma swoją moc i moment w szerokim zakresie. Z lektury wiem, ze można go kręcić nawet do 4.500obr. bez spadku momentu. A subiektywnie brałbym benzynę.
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
porsche-fanatic
|
Napisane: 11.12.2017, 14:31 |
|
Dołączył: 4.10.2016 Posty: 119
|
jackdent napisał(a): Jeździłem 2,0 , nie moje auto. Jeździłem S diesel już było zdecydowanie OK. Kultura, moc, dźwięk..... Czekam na jazdę S w benzynie. 2,0 definitywnie odpada. S będzie zamawiane. Teraz S czy SD ? Od 7 lat jeżdzę GLK 220CDI jest dla mnie baaaaaaardzo ok. Jakieś sugestie ??? ja bym poczekał no nowy silnik 2.9 litra - ma być dostępny w przyszłym roku (oczywiście tylko benzyna)
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 11.12.2017, 19:37 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 218
|
Dodam, ze robie 20 tys rocznie z czego 16 to Warszawa, nie jest to typowe miasto bo mieszkam na obrzeżach i przeloty są dłuższe niż tylko od świateł do świateł.
|
|
Góra |
|
Marcin B.
|
Napisane: 12.12.2017, 0:09 |
|
Dołączył: 5.08.2014 Posty: 283
|
Mysle ze jak sie przejdziesz to wybierzesz SD. To jest jedyny diesel ktory kiedykolwiek mnie zachwycil... w Macanir swietnie sobie radzi z PDK, jak nie powiesz pasazerowi to nie zorientuje sie z to diesel - nie wiem jak to robia ale w Cayenne klekocze cicho, w Macanie nie...a nawet fajnie mruczy. Spalanie na niewiarygodnie niskim poziomie. Uwazam ze fenomenalny silnik do tego auta mimo ze jestem fanem benzyn... Zgadzam sie poza tym z opinia nt. 2,0 benzyna. Dla mnie dramat, o ile jakos sobie rafzi(bez wyrazu), to na trasie do Poznania zrobilem 16L(170-180max), a moja zona po Wwie zrobila ostatnio 18,5l... to sa wartosci Panamery Turbo, ktora w miescie wypije troche wiecej czasem, ale na trasie zdecydowanie mniej!
|
|
Góra |
|
ernie
|
Napisane: 12.12.2017, 10:13 |
|
Dołączył: 4.05.2017 Posty: 175
Nr klubowicza: 619
|
W Dieslu można liczyć na średnie spalanie nawet 8,5l. Lag jest odczuwalny tylko przy włączaniu się do ruchu- tutaj jest jednak ta sekunda marudzenia zanim ruszy do przodu. Podejrzewam, że benzyna trochę się żwawiej wkręca. W zasadzie najważniejsza rzecz do rozważenia, to jak długie masz te przejazdy- w końcu tu jest dpf, musi się od czasu do czasu dopalić i ogólnie na wyjazdy do sklepu osiedlowego to aż żal odpalać.
_________________
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 12.12.2017, 10:56 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A propos DPF, mam go w dupowozie. Nalatane 117k, z czego duża część po mieście. Jeszcze nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF, a zdarza mi się jeździć 2 km do sklepu czy 10 km z dziećmi do szkoły. Więc bym nie demonizował.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 12.12.2017, 13:12 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
wit007 napisał(a): ...Jeszcze nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF... Bo umiesz depnąć
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
Ygrek
|
Napisane: 12.12.2017, 14:17 |
|
Dołączył: 9.03.2017 Posty: 159
|
Marcin B. napisał(a): Zgadzam sie poza tym z opinia nt. 2,0 benzyna. Dla mnie dramat, o ile jakos sobie rafzi(bez wyrazu), to na trasie do Poznania zrobilem 16L(170-180max), a moja zona po Wwie zrobila ostatnio 18,5l... to sa wartosci Panamery Turbo, ktora w miescie wypije troche wiecej czasem, ale na trasie zdecydowanie mniej! Nie wiem jak Wam wychodzą takie wartości spalania... Moja żona, która jest głównym użytkownikiem Macana, jeździ tylko po mieście i od momentu odbioru rok temu ma srednie na poziomie 12l. Trasę do Stuttgartu przy prędkościach 200+ zrobilismy przy średnim ok. 14l. Ja jestem bardzo zadowolony z 2.0 i wcale nie żaluję, że nie wziąłem GTSa, bo bym go w życiu nie wykorzystał
|
|
Góra |
|
halved
|
Napisane: 12.12.2017, 20:26 |
|
Dołączył: 8.06.2016 Posty: 21
|
Myśle, że kwestia spalania jest tutaj drugorzędna. Jeżdzę Macan S pół roku i spodziewałem się, że będzie więcej pił. Przy normalnej jeździe po mieście 11, przy strzelaniu na każdych światłach z 15 będzie, ale jak chcesz mało spalić to też można - na trasie z Berlina do Katowice 8,5 litra. Stety, niestety żeby Macan S zaczął jechać musi mieć przynajmniej te 3000 obrotów albo tryb sport. Tryb normalny jest jak tryb ekonomiczny w innych autach. Także kwestią pierwszorzędną jest to czy chcesz sie spokojnie przemieszczać ( diesel ) czy jednak naciskać przycisk sport przy wsiadaniu do samochodu
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 12.12.2017, 23:10 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
A ile macan S konsumuje oleju? Uda się od przeglądu do przeglądu bez dolewki?
|
|
Góra |
|
kamilmacan
|
Napisane: 13.12.2017, 0:59 |
|
Dołączył: 28.10.2017 Posty: 14
|
Też miałem ten dylemat, przejechałem się Macanem w każdej wersji Silnikowej, na samym początku odpadł 2,0 ( jesteś w Porsche, ale coś się stało z silnikiem ) , Diesel tez mnie nie przekonał, bo to jednak, nie to auto, nie ten motor, zainteresowanie się zaczęło od wersji S później GTS i Turbo. Finalnie wybrałem S ze względu na przyspieszenie, dzwięk, komfort wyprzedzania i nie żałuje. Miesiąc temu byłem na przeglądzie i wziąłem Diesla S na przejażdżkę - szybko wróciłem po swój. Jeżeli chcesz mieć frajdę z jazdy to zabawa zaczyna się od Macan S
|
|
Góra |
|
ernie
|
Napisane: 13.12.2017, 8:29 |
|
Dołączył: 4.05.2017 Posty: 175
Nr klubowicza: 619
|
wit007 napisał(a): A propos DPF, mam go w dupowozie. Nalatane 117k, z czego duża część po mieście. Jeszcze nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF, a zdarza mi się jeździć 2 km do sklepu czy 10 km z dziećmi do szkoły. Więc bym nie demonizował. U mnie była zaświecona sprężyna i wymuszone dopalanie przed 50kkm, więc pewnie mógłbym demonizować podając argument z tych, jakimi byłem namawiany na wycięcie filtra i chiptuning. Samo poddanie tej kwestii pod rozwagę uważam za wyważone i zasadne. Jednak dpf cośtam wymusza...
_________________
|
|
Góra |
|
porsche-fanatic
|
Napisane: 13.12.2017, 10:22 |
|
Dołączył: 4.10.2016 Posty: 119
|
nie rozumiem skąd jest tyle hejtu na 2.0? We wszystkich zagranicznych recenzjach ta wersja przedstawiana jest jako bardzo dobra, niewiele gorsza od S i za dużo mniejsze pieniądze. Jest nawet porównanie Macana 2.0 na torze z GTSem i wychodzi że 2.0 jest gorszy tylko o jeden zakręt. https://www.youtube.com/watch?v=vlq17e2wFpQPrawda jest taka, że Macan S to też słaby samochód. Trochę matematyki: 340 koni z macana S - 252 z 2.0 = różnica 88 koni co przy wadze około 100kg większej daje odczuwalną różnice 40-50 koni. Czy to jest powód aby S-ka była przedstawiana jako dużo lepsza? Macan S nadrabia głównie dźwiękiem, stąd te komentarze ludzi, że 2.0 sobie radzi ale jest bez wyrazu.. Dodatkowo, Macan 2.0 najlepiej się prowadzi na zakrętach ze wszystkich macanów z uwagi na lekki silnik (czysta fizyka). Co do spalania to niektórzy się trochę zapędzili, przy warunkach miejskich (duże miasto w godzinach szczytu), Macan 2.0 pali około 11L - przy tych samych warunkach S-ka pali 16-17L. Moim zdaniem jak ktoś ma okrojony budżet to warto zastanowić się na nad 2.0 , jeśli ktoś ma kasę to polecam wziąć minimum GTSa a najlepiej turbo - niezależnie od tego czy jeździsz w mieście czy poza, przecież spalanie się nie liczy, nieprawdaż..?
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 13.12.2017, 11:15 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Kolega jackdent zapytał o obiektywne przesłanki wyboru diesla lub benzyny w wersji S. Niepotrzebnie więc pojawiają się wątki silnika 2.0. jackdent sam go skreślił. Więc doradźmy mu, którą opcje wybrać i tyle. Subiektywnie wybrałbym benzynę i to niekoniecznie w wersji S. Jeżeli jackdent nie wiesz obiektywnie na który silnik się zdecydować, to wybierz pod kątem charakterystyki Twojej jazdy. 20k km rocznie w tym połowa trasy - możesz brać diesla. Jak więcej miasta i krótkich odcinków - benzyna. Przy nowoczesnym PDK amator-pasażer może nie wyczuć czy jedzie benzyną czy dieslem.
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 14.12.2017, 14:40 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 218
|
Dzięki za sugestie. Tak czy inaczej trzeba bedzie sie przejechać i wybrać. Ostatnio zrobiłem 200 km Eklasą E43 , jeśli S ma podobną charakterystykę to może być warta grzechu. E43 w trybie eco kula się jak auto z motorem 120 km, totalnie bezpieczne, spokojne wręcz ospałe, ale jak się depnie to.................
|
|
Góra |
|
ernie
|
Napisane: 16.12.2017, 14:54 |
|
Dołączył: 4.05.2017 Posty: 175
Nr klubowicza: 619
|
Ale żeś dowalił na koniec. Gdybyś chociaż napisał o samochodzie z tego samego segmentu- x4, x3, GLC, GLCcoupe, to można by dalej dyskutować. No a tak, to pozostaje utwierdzić cię w ostatecznym zamierzeniu: Kup Eclassę, będziesz z tych chińskich rozwiązań zadowolony. Póżniej przejedź się BMW G30
porsche-fanatic: No wiesz- to jest w końcu forum Porsche. Chyba każdy się przyzwyczaił, że to jest normalne mieć trochę lepiej za duuużo więcej. W przypadku 2.0 wszystkie opcje są wyceniane niżej niż analogiczne z większymi silnikami o różnicę w akcyzie. Więc jest to bardzo dobra propozycja za tak ********(wykasowałem swoje pochwały) auto. Ja osobiście nie żongluję samochodami. Chciałem sobie kupić ostatniego fajnego dizla w życiu, więc mam SD. Jednak jeśli wziąć pod uwagę samochody używane, to cenowo dizel jest raczej porównywalny pod turbo import z USA (uwaga na lekko podtopione) a 2.0 to zaje*sta oferta dla rozsądnych ludzi, kórym podoba się funkcjonalność macana.
_________________
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 18.12.2017, 0:25 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 218
|
ernie napisał(a): Ale żeś dowalił na koniec. Gdybyś chociaż napisał o samochodzie z tego samego segmentu- x4, x3, GLC, GLCcoupe, to można by dalej dyskutować. No a tak, to pozostaje utwierdzić cię w ostatecznym zamierzeniu: Kup Eclassę, będziesz z tych chińskich rozwiązań zadowolony. Póżniej przejedź się BMW G30
Czytaj ze zrozumieniem, pisałem o charakterystyce silnika......
|
|
Góra |
|
halved
|
Napisane: 18.12.2017, 12:47 |
|
Dołączył: 8.06.2016 Posty: 21
|
Jak dla mnie kupno Macana z silnikiem 2.0 to świetny pomysl, ale w przypadku gdy wydasz na niego powiedzmy 280k - 320k. Sam mialem taki budżet na początku, ale dla wersji S go jeszcze naciągnąłem
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 18.12.2017, 15:51 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 218
|
halved napisał(a): Jak dla mnie kupno Macana z silnikiem 2.0 to świetny pomysl, ale w przypadku gdy wydasz na niego powiedzmy 280k - 320k. Sam mialem taki budżet na początku, ale dla wersji S go jeszcze naciągnąłem Idę w tym samym kierynku, uboższa wersja , ale S. Póki co nie widzę zainteresowania ze strony sprzedawcy, aby coś takiego mi sprzedać....................
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|