Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.07.2013, 20:06 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Chciałem sie z Wami podzielić moimi wczorajszymi i dzisiejszymi wrażeniami jeżdżenia Porsche po Mazurach. Wyszło, zupełnie spontanicznie. Zostałem wczoraj sam w domu, godzina 13:00, żadnych konkretnych planów i wtedy pomysł - pogoda jest ok - jadę do Giżycka. Wziąłem bieliznę, kąpielówki i w drogę. Wczoraj całe 270 km i dzis tez z otwartym dachem.
W końcu wyladowalem w Rydzewie - u goscinnego Pana Leszka. Miejsce nazywa sie Marina Lester Club, polecam. Pan Leszek miłośnik motocykli HD chętnie oglądał i rozmawiał o Porsche. Miejsce przeurocze, imprezka wieczorem typowo mazurska.....
Ale nie o tym - jazda cabrio, Porsche w takich okolicznościach przyrody jak trasa ze Szczytna przez Mikołajki do Rydzewa to coś niebywałego....
Box daje tak cholerną przyjemność ze trudno to opisać. Gęba mi sie cieszyła cały czas, ta jego zwinnosc i spryt na zakretach to bajka. Wspaniale sie to auto prowadzi. W sumie zrobiłem 550 km cały czas czując wiatr we włosach (których nie mam) :-)
Przydał sie krem pp słoneczny na kark i ręce, na szczęście sprzedają na BP.
Dwie rzeczy chciałem podkreślić, ciagle mnie zaskakuje Box - to tak świetnie wyważony samochód, prowadzi sie bosko i ze Cabrio może dawać aż taki fun.

Ciekaw jestem kto z Was jeszcze przebyl tak długi dystans bez dachu, a może dłuższy???

Ps. Miałem okazje zrobić ładne zdjecia na tle jezior ale jakoś nie chciało mi sie zatrzymywać :-)
Zrobiłem tylko taki sytuacje!!!
Niech żyją nasze wspaniale Mazury!!!!

Adam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2013, 20:49 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Ja mam taką fajną traskę "do pojeżdżenia" w Wielkopolsce, w sumie 300 km, którą zawsze jadę bez dachu :) W aucie jeździ dyżurna czapeczka, bo jak jest ostre słońce, to "komputerek" się może mocno zagrzać :) I tak jak piszesz - fajna pogoda, droga z ciekawymi zakrętami plus Boxster, to naprawdę kombinacja trudna do przebicia:) Ja uwielbiam ten samochodzik :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.07.2013, 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2013
Posty: 544
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
Zanim nabyłem boxstera to pojechałem na weekend testowym Z4 na mazury, żeby zobaczyć kiedy mi się odechce jazdy bez dachu. Tego dnia zrobiłem ok 430 km i gdyby nie głód i ogólnie póżna pora to bym jeździł dalej. Celem podróży z W-wy był Kanu club w okolicach Zgonu/Piecek a dojechałem tam przez Ruciane, Mikołajki,Giżycko, Mrągowo itd. Szczególnie droga między Mikołajkami a Mragowem prowadzi nad samymi jeziorami i z dużą ilością zakrętów. W tym roku oczywiście już smignąłem na mazury boxsterem i zgadzam się że jest to jedno z najfajniejszych miejsc w PL do smigania kabrioletem a Porsche w szczególności. Jutro będę wracał z Białegostoku i już mnie korci żeby zboczyć trochę z trasy.......




_________________

Boxster S 981 '12
928 S2 ’ 86
Było 928 S4’ 90


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.07.2013, 15:33 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Od lat mam takie skrzywienie....jak widzę jakąś fajna traskę to wyobrażam sobie coś na kształt....wycieczki po Bieszczadach - ubiegłorocznej, cudownej.
Tak się składa, ze i tego lata - w czerwcu- tamtędy krążyłem....z takimi samymi myślami. nawet się nimi podzieliłem...może w tym roku będą " Żółte drogi - żółte jeziora " :lol:
Istotnie droga z Mikołajek do Mrągowa jesienią może być rewelacyjna !!!




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.07.2013, 19:31 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Dlatego u mnie zawita jakis roadster do takiej jazdy ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.07.2013, 21:32 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Matschke napisał(a):
Dlatego u mnie zawita jakis roadster do takiej jazdy ;)

Z4 Maciek?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.07.2013, 21:33 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
DW napisał(a):
Zanim nabyłem boxstera to pojechałem na weekend testowym Z4 na mazury, .......


troche poza tematem ale jak oceniasz Z4 w porownaniu do boxstera? ktos ode mnie z rodziny wybiera wlasnie miedzy Z4, boxsterem a S2000 a ze moje argumenty uznawane sa za malo obiektywne w tym zestawieniu to chetnie poslucham tych co mogli porownac ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.07.2013, 21:49 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
fulnek napisał(a):
Matschke napisał(a):
Dlatego u mnie zawita jakis roadster do takiej jazdy ;)

Z4 Maciek?


Bardziej SLK AMG ( ten poprzedni model)lub Boxster S 987




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 0:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2013
Posty: 544
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
yoshi napisał(a):
DW napisał(a):
Zanim nabyłem boxstera to pojechałem na weekend testowym Z4 na mazury, .......


troche poza tematem ale jak oceniasz Z4 w porownaniu do boxstera? ktos ode mnie z rodziny wybiera wlasnie miedzy Z4, boxsterem a S2000 a ze moje argumenty uznawane sa za malo obiektywne w tym zestawieniu to chetnie poslucham tych co mogli porownac ...



Po mazurach zasuwałem Z4 z 2,5 litrową wolnossącą 6 cylindrówką z manualem a parę miesięcy póżniej jeszcze raz ale z 2 litrową uturbioną czwórką z automatem (downsizing w wydaniu BMW). Niestety nie miałem przyjemności wypróbować Z4 35i lub 35is bo to tak naprawdę mozna by było porównać do boxstera S. BMW Z4 w obecnym wydaniu jest bardziej autem klasy gt, przez sztywny dach nadaje się na auto nawet całoroczne miałem również wrażenie że mniej wieje przy otwartym dachu i jest fantastyczny widok przez przednią szybę na hektar maski a z drugiej strony siedząc w środku po otwarciu drzwi niewychylając się mozesz dotknąć tylne koło. Ale precyzja prowadzenia o klasę gorsza niż w porsche hamulce również, pozycja za kierownicą również lepsza w Porsche mozesz ustawic fotel i kierownicę bardziej wyścigowo, boxster ma zdecydowanie więcej sportowego charakteru klei się do drogi a równocześnie nie cierpi na tym komfort jazdy, daje większy fun z jazdy i po złożeniu dachu nie tracisz bagażnika. Podsumowując Porsche to klasa sama w sobie również cenowo bo najbardziej wypasione w opcje z 4 35is z 340 konnym motorem kosztuje od porównywalnie wyposażonego boxstera s 100tys mniej. A do boxstera możesz dokupić opcje których w z4 nie kupisz za żadną kase jak pakiet sport chrono, wentylację foteli itd. Jesli miałbym mieć jedno auto to wybrałbyn Z4 ze względu na sztywny dach bo do 981 nie ma hardtopu. A jeśli w zimę miałbym się czym poruszać to porsche bo jest to połączenie trochę ognia z wodą normalnie można jeżdzić po mieście a jednocześnie właczasz przycisk sport lub sport plus zawieszenie się usztywnia i wstepuje w niego i w kierowcę diabeł i jeszcze jak jest sportowy wydech to po każdym odpuszczeniu gazu wydobywają sie salwy armatnie z wydechu.... A hondą s2000 nie miałem przyjemności jeżdzić raz tylko w niej siedziałem i jest zdecydowanie ciaśniejsza niż z4 czy boxster ale slyszałem że nieżle wymiata silnik o motocyklowych obrotach jest twarda jak deska,i trzeba być naprawdę dobrym kierowcą żeby ją opanować.




_________________

Boxster S 981 '12
928 S2 ’ 86
Było 928 S4’ 90


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 9:39 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Jeździłem Z4 kiedyś. Wiecej po tym aucie spodziewałem, trochę taki dupowóz, ale piekne jest. Mnie sie bardziej podoba z wyglądu od Boxstera. Jazda jednak o niebo lepsza w boxsterze. No chyba ze Z4 wychodzi w wersji M to wtedy zapewne jest inna rozmowa :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 10:58 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Jeździłem Z4 35is, w dwusprzęgłowej skrzyni - według mnie rewelacyjne auto, super dźwięk itp. w porównaniu do Boxstera 987 wybrałbym Z4, nowym Boxsterem nie jeździłem, ale raczej będzie lepszy pod każdym względem - design/wykończenie/prowadzenie/osiągi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2013, 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
fulnek napisał(a):
Ciekaw jestem kto z Was jeszcze przebyl tak długi dystans bez dachu, a może dłuższy???


550 km za jednym zamachem to jeszcze nie ale ok 400 km się zdarzało...
Czoło z nosem po całodniowej jeździe w upalny dzień wyglądają strasznie ;)


Mx-5 (NBfl, 1.8 ) zrobiłem już prawie 50 tys, w 911 ok 7 tys. W tym oczywiście kiedy tylko się dało to bez dachu.

Są to diametralnie różne auta a ponieważ jestem zwolennikiem prostoty muszę stwierdzić że wolę... Mx-5 :oops:

Dla mnie to małe genialne autko z fantastycznymi neutralnymi właściwościami jezdnymi które na wąskiej drodze pełnej zakrętów nie ma sobie równych. Brak praktycznie jakichkolwiek systemów "wspomagających" poza ABS - zresztą przy takich właściwościach jezdnych nie są potrzebne. Można ją porównać do małego samolotu akrobacyjnego. Każdy kilometr w nim sprawia mnóstwo frajdy. Jedyne na co można narzekać to jednak niedostatek mocy... Poza tym jeszcze takie słabostki jak stosunkowo mało miejsca w środku, słaba widoczność z założonym dachem, irytujący (IMHO) odgłos pracy silnika, ciut za krótkie przełożenia skrzyni do jazdy z prędkościami autostradowymi. Nie bez znaczenia jest też kwestia kosztów eksploatacji, zużycia paliwa - pod tym względem Mx-5 jest absolutnie bezkonkurencyjna.

911 dla odmiany to typowe auto GT. Myśliwiec bombardujący... Przy ostrzejszej jeździe cały czas próbuje jechać po swojemu - raz próbuje uciekać przodem, za chwilę tył próbuje nas wyprzedzić. Czuć tę masę z tyłu (w dodatku mój egzemplarz jest wybitnie ciężki - 1560 kg), ponadto to AWD na szerokich kołach (225/285) więc zawieszenie i hamulce mają sporo roboty i o finezyjnej jeździe w zakrętach można zapomnieć. Za to silnik - poezja! 6 cylindrów i 320 KM robią robotę! Auto przyspiesza bardzo dobrze (wiem, wiem dla części z Was, jeżdżących turbinami i wszelakimi GT to herezja), silnik jest bardzo elastyczny - w trasie naprawdę nie ma najmniejszej potrzeby redukcji biegów czy kręcenia powyżej 4000 rpm (nie żebym tego nie robił) - i tak jesteśmy najszybsi na drodze a wyprzedzanie np tira (albo dwóch czy trzech) nie sprawia najmniejszych problemów.


Dobrze, że piszecie o Z4 - powoli zaczynam rozmyślać o wymianie Mx-5 na coś innego i Z4 obok nowszej generacji Mx-5 należy do moich faworytów. Najchętniej postawiłbym w garażu S2000 ale obawiam się wykorzystywania tego auta na codzień (bo u mnie Mx-5 wyjeżdża przy +30 i -30 st C).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2013, 12:59 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Miałem okazję zrobić kilka kilometrów Hondą S2000. Silnik, skrzynia - super. Prowadzenie na polskich drogach tak sobie, dla mnie za duży hardcore.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 13:35 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Ja zawsze obserwuję z ciekawością te S2000 na torze Poznań. We wprawnych rękach, to jest naprawdę szybkie auto. Mimo sporo niższej mocy, może podjąć skuteczną walkę z Boxsterem S. Najszybsza pojechała w zeszłym sezonie 1,51 coś tam. Ale miała zmodyfikowany zawias.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Witajcie,

Zacznę od małej poprawki - proszę nie nazywajcie Boxstera kabrioletem, bo nim nie jest ! To roadster z krwi i kości !!!

Kabriolet to samochód z obciętym dachem i takim jest np. 911 w wersji cabrio albo jakieś Audi A4 czy Golf bez dachu itp.

Roadster to dwumiejscowy pojazd wymyślony do dawania czystej przyjemności z jazdy. I Boxster jest bez wątpienia wybitnym przedstawicielem tego gatunku !

Przed zakupem mojego Porschaka długo się zastanawiałem nad wszystkimi wymienionymi - MX5, S2000, SKL, Z3 / Z4, Boxster. Sporo o nich czytałem, oglądałem materiały w internecie. Trzema z nich miałem przyjemność pojeździć wcześniej. I wybrałem Boxstera.

Ogólnie Mazda (przy przy całym wdzięku, zamyśle i koncepcji) przy Boxsterze to jednak zabawka. Nie ukrywam, że bardzo mi się podoba ale to jednak nie to czego szukałem.
Przy okazji z Mazdą mam ciekawe doświadczenie, otóż przed zakupem skontaktowałem się z jednym z salonów za pośrednictwem Mazdy Polska w sprawie umówienia jazdy testowej. I wyobraźcie sobie nigdy do niej nie doszło. Osoby, z którymi rozmawiałem nie były w stanie do dziś wywiązać się ze swoich deklaracji i obietnic :shock:

S2000 - niesamowity samochód. Bardzo długo się nad nią zastanawiałem. Jeździłem, jest świetna. To prawdziwy samuraj ! Bardzo mi się podobała. Niesamowite są w niej silnik, układ zmiany biegów. w/g mnie to bardzo dobry samochód.

O Beemkach czytałem, że są fajne, ale jednak o klasę gorsze od Boxstera. Miewają też (o dziwo) sporo problemów eksploatacyjnych (np. z elekrytką). No i nie jestem fanem BMW.

SLK - fajne, ale te stare zbyt archaiczne (bez porównania z Boxsterem) na te nowsze mnie nie stać. Ciekawa alternatywa, tylko nie wiem czy nie zmierzają za bardzo w kierunku aut klasy GT (jeździłem drugą generacją SLK). Fajny ale miał sporo drobiazgów, które mnie raziły.

Wybrałem Boxstera 986 w wersji S, przeważyła... koncepcja silnika umieszczonego centralnie ! I nie zawiodłem się ! Myślę, że każda kolejna generacja jest tylko lepsza.

Polecam !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ciekawy watek się zrobił i widzę nie tylko ja mam dylematy co do jazdy bez dachu :D
A wracając do najnowszego Boxstera to nie ma hart-topu (jak i najnowsza 991) bo dach to nie konstrukcja szmaciana jak kiedyś a aluminiowa obciągnięta szmatą dla niepoznaki i klasycznego wyglądu.
Tak więc nowy Box może być samochodem całosezonowym.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 22:34 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
dzieki za komentarze... oczywiscie wszystko zalezy ktore generacje porownujemy ... ja mialem na mysli auta za ok 40-45 tys zl, wiec 986s, Z4 pierwszej generacji, S2000 czy mx-5 ktore estetycznie wydaje mi sie zbyt delikatne ... no nic, czyli trzeba kierowac sie emocjami :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 22:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Panowie, lepiej nowszy Boxster 987, sporo dolegliwości młodego wieku wyleczonych tylko trochę drożej 80+, ale za to żadnych problemów z dzieciństwa""... Polecam auto Adam Fulneka, ja wracam w sierpniu z wakacji, więc macie czas na kupno, jeśli nie to chyba ja się zdecyduję, stan dobra nie będę pisał, bo sam mam ochotę,
Pozdrawiam




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
DK napisał(a):
(...)
A wracając do najnowszego Boxstera to nie ma hart-topu (jak i najnowsza 991) bo dach to nie konstrukcja szmaciana jak kiedyś a aluminiowa obciągnięta szmatą dla niepoznaki i klasycznego wyglądu.(...)


A to nie wiedziałem, że on taki farbowany lisek... No muszę przyznać, że dla mnie "szmata" jest zdecydowanie bardziej sexy niż najładniejszy nawet składany dach metalowy. Fajny pomysł z tym maskowaniem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2013, 22:54 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
No tak Yoshi, czyli 986 S :-)
Mazdą jeździłem, niestety wół i baaaaaardzo ciasno w srodku.
Dla mnie za mała. W Boxie siedzi sie bosko - niżej niż w 911 :twisted:

Jak nic nie znajdziesz do 04.08 Yoshi to zapraszam na test drive, zobaczysz czy Ci pasi. Będę po urlopie.

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron