Autor |
Wiadomość |
GrzesiekD
|
Napisane: 18.06.2016, 21:45 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Ok Wit czyli powinienem zmienić ten olej na 0W40. Czy ktoś słyszał też, że tzw syntetyki to nie do końca w pełni syntetyki? Czyli oleje mineralne z domieszką syntetyka? Jakie macie na ten temat zdanie? Teraz kolejna rzecz, na którą nie odpisałeś Wit007... czy jest sens zmieniać olej jeśli przejechał w ciągu około 10 miesięcy tylko 3000 km? tak nawiasem mówiąc obejrzyjcie poniższego linka - akurat test olejów 0w40 (po rosyjsku ale zdjęcia wyjaśniają) http://www.wykop.pl/ramka/2367418/bardz ... za-siebie/
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 18.06.2016, 23:31 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
wg instrukcji np GT3 wymiana oleju co 20000 km nie dluzej jednak niz 2 lata.
co do Caymana boxstera, 911 i 911 turbo - 30kkm nie dluzej niz 2 lata.
Ja w gt3 wymieniam co 7-10 000km.
w aucie gdzie jezdzi sie gros tzw dzienna jazda olej 0w40/5w40 wystarcz z powodzeniem. Nawet cup gt3 jezdza na M1 0w40 i po analizach olej nie wykazal zuzycia.
Ja uzywam Motul. Millers i Liqu Moly rownie dobre. Wazne zeby rozgrzac silnik. W codziennej jezdzie wazne jest pierwszy parametr bardziej niz wysoki drugi. Ww wspomiane oleje produkuja wysokej jakosci syntetyki.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 19.06.2016, 7:32 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Dzięki za odpowiedz. Czyli spokojnie mogę wstrzymać się z wymianą oleju do przyszłego roku - auto i tak będę zimował w garażu. Olej zmienię na wiosnę.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 19.06.2016, 8:52 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
GrzesiekD napisał(a): Ok Wit czyli powinienem zmienić ten olej na 0W40. Czy ktoś słyszał też, że tzw syntetyki to nie do końca w pełni syntetyki? Czyli oleje mineralne z domieszką syntetyka? Jakie macie na ten temat zdanie? Teraz kolejna rzecz, na którą nie odpisałeś Wit007... czy jest sens zmieniać olej jeśli przejechał w ciągu około 10 miesięcy tylko 3000 km? tak nawiasem mówiąc obejrzyjcie poniższego linka - akurat test olejów 0w40 (po rosyjsku ale zdjęcia wyjaśniają) http://www.wykop.pl/ramka/2367418/bardz ... za-siebie/Oleje składają się z bazy, która stanowi ponad 90 % i dodatków, baza może być PAO to tzw. grupa IV lub z rafinacji hydrokrakingowej z hydrofinishingiem, to baza tzw. III+, generalnie w 80 % przypadków oleje 0W-.....i 5W-...., są robione na tej właśnie grupie, mniejszość na PAO, które jest drogie. Bazy PAO powstają również z ropy, jednak w procesie syntezy chemicznej, stąd potocznie mówimy o syntetyku. Czy nie zmieniać przed zimą?, ja zmieniam bo przy spalaniu mieszanki wytwarza się w silniku i olej to przyjmuje np. siarka i stąd świeży olej w czasie postoju, jest lepszy od używanego. Jeśli kupujesz samochód zmień olej. Jaki olej, ten który ma aprobatę producenta i pochodzi z pewnego źródła. Pochwal się nowym nabytkiem Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 19.06.2016, 19:52 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
Od niedawna do klasykow Porsche proponuje takie oleje-dostepne w PL rowniez http://www.porsche.com/international/ac ... oroil-faq/Oto opis dla anglojenzycznych niestety: PORSCHE CLASSIC MOTOROIL 10W-60 FOR PORSCHE 911 FROM 3.0L / 964 / 993 Code: 000043209 Porsche Classic Motoroil 10W-60 for the 911 from a displacement of 3.0 litres. Starting from the 3.0-litre engine with dry-sump lubrication, the flat-six engines of the 911 are more suited to fully synthetic oils. They allow air-cooled engines to reap all the benefits of technological advances in oils. Porsche Classic's 10W-60 version is an absolute ultra-high-performance oil. Its viscosity guarantees optimum lubrication behaviour, both during cold starts and in a hot engine at full throttle. The fully synthetic PAO-based (polyalphaolefin) oil also has excellent properties in terms of evaporation loss, HTHS and shear stability. Anyone venturing onto a race track in a 911 would also be well advised to use the 10W-60 oil, since it cares for and cleans the engine. For example, the additives ensure that the flow of oil reliably transports particles and contaminants to the oil filter. The oil change intervals for individual vehicle and engine types can be found in the relevant driver's manuals. Engine oil should be changed once a year regardless of distance travelled, since short trips can have a particularly adverse impact on oil. Frequent cold starts mean that increased quantities of fuel, combustion products and moisture enter the oil. This is compounded by the fact that the engine never heats up properly and hence the by-products cannot evaporate. Your first port of call for an oil change should be a Porsche Centre. This is where customers can purchase the Porsche Classic Motoroil in one or five-litre containers. It's worth mentioning in passing that the container itself is a real eye-catcher, designed by the Porsche designers in the Development Centre in Weissach. Matching oil filters are of course also available from every Porsche Partner in addition to the Porsche Classic Motoroil. And if you're going to be using original Porsche oil in your original Porsche, you're going to need an oil change label in the engine compartment. Porsche Classic has designed one to match.
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 19.06.2016, 21:04 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
czyli zmienili zalecenia? Teraz zalecają nie 0W40 - tylko własnie 10W60? To ja już nie wiem - czy zosatawać na 10w60 czy jednak wrócić do 0w40... No i jednak przed zimą musze zmienić ten olej - jak napisali raz do roku bez względu na ilość kilometrów... Panowie - do 3,6 silnika wchodzi 8,3 litra tak? gdzieś na necie znalazłem taką informację...
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 19.06.2016, 21:56 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Grzegorzu, Twoje auto to nie 3.0 ani 964, ani 993. Nie klasyk, nie "wiatrak". Jest to 996,"czajnik", "wod-kan", z potwierdzonym przebiegiem, niedużym. Co najwyżej youngtimer . Jeżeli wybierasz się na jakąś imprezę, gdzie będziesz próbował szybszej jazdy, może do Poznania na Zlot, to zostaw ten olej, który masz, 10W60. Na zimę zmień na 0w40,5w40 tak jak zaleca instrukcja. Może się zdarzyć, że pogodną zimą się przejedziesz, a te oleje dobrze smarują w niższych temperaturach. Staraj się nie kręcić silnika powyżej 3-3.5 tyś. obr/min. zanim temperatura wyraznie nie przekroczy 80st. To nie trwa długo ! Ja wlewam prawie 8, a następnie uzupełniam wg. miarki, żeby było trochę poniżej max. wtedy na zegarze elektronicznym jest full, ale zaznaczam, nie wiem czy 3.6 nie ma inaczej.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 19.06.2016, 22:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
w 3,6 mezger 8,75-9L
ponizej -25C 0w40 powyzej 0w40-5w50.
niektorzy jezdza 10w60 i sobie chwala. Manthey w swoich gt3 latal na castrolu tws 10w60.
porsche zaleca jak/w.
ja osobiscie uwazam ze 10w60 do silnika i 75w140 do napedow to w przypadku ostrej upalanki.
przy wysilonych turbodoladowanych silnikach 10w60 i wymina nawet co 100-200km.
Do cdziennej jazdy nic wiecej nie potrzeba. Mozna zagescic wymiany do 10kkm.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 19.06.2016, 23:02 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
MM-Racing napisał(a): w 3,6 mezger 8,75-9L
ponizej -25C 0w40 powyzej 0w40-5w50.
niektorzy jezdza 10w60 i sobie chwala. Manthey w swoich gt3 latal na castrolu tws 10w60.
porsche zaleca jak/w.
ja osobiscie uwazam ze 10w60 do silnika i 75w140 do napedow to w przypadku ostrej upalanki.
przy wysilonych turbodoladowanych silnikach 10w60 i wymina nawet co 100-200km.
Do cdziennej jazdy nic wiecej nie potrzeba. Mozna zagescic wymiany do 10kkm. Marcin , masz w nicku "MM-Racing", a my mówimy o normalnym użytkowaniu zwykłego 996, nie upalaniu ! Olej 0/40 -5/40 na cały rok, wymiana co 1.5 roku, bo to będzie przebieg pewno ok.10tyś.km.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 19.06.2016, 23:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
pdmobil napisał(a): MM-Racing napisał(a): w 3,6 mezger 8,75-9L
ponizej -25C 0w40 powyzej 0w40-5w50.
niektorzy jezdza 10w60 i sobie chwala. Manthey w swoich gt3 latal na castrolu tws 10w60.
porsche zaleca jak/w.
ja osobiscie uwazam ze 10w60 do silnika i 75w140 do napedow to w przypadku ostrej upalanki.
przy wysilonych turbodoladowanych silnikach 10w60 i wymina nawet co 100-200km.
Do cdziennej jazdy nic wiecej nie potrzeba. Mozna zagescic wymiany do 10kkm. Marcin , masz w nicku "MM-Racing", a my mówimy o normalnym użytkowaniu zwykłego 996, nie upalaniu ! Olej 0/40 -5/40 na cały rok, wymiana co 1.5 roku, bo to będzie przebieg pewno ok.10tyś.km. +1 Zgadzam sie w zupelnosci ponizej -25C 0w40 powyzej 0w40-5w50. porsche zaleca jak/w. Do cdziennej jazdy nic wiecej nie potrzeba. Mozna zagescic wymiany do 10kkm!!
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 25.07.2016, 10:49 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Mam w 944 8v zalany we wrześniu 2014 Mobil 5W50, auto od tego czasu zrobiło prawie 2000km, olej jest idealnie czysty. Wiem że mineralny trzeba wymieniać co roku, jak jest w przypadku syntetycznego? Czy mimo skromnego przebiegu należy go wymienić w niedalekiej przyszlości?
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 25.07.2016, 12:05 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Oczywiście naj byłoby go wymienić, ale myślę że nie popełnisz wielkiego błędu jak go wymienisz po dwóch latach od ostatniej wymiany.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 25.07.2016, 13:04 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Koledzy, Czyli jeśli dobrze zakładam to do 996 (zarówno 3.4 czy 3.6) lub do 987s do jazdy rekreacyjnej 0w40 lub 5w40? Wymiana natomiast niezależnie od przebiegu (dla jasności mowa o przebiegu 5-10 tys rocznie nie 50 ) wymiana raz w roku. Jak się ma powyższe do zimowania samochodu? Zakładam ze przez te powiedzmy 4 do 5 zimowych miesięcy auto nie będzie jeżdżone albo bardzo okazjonalnie. Czy po takim zimowaniu trzeba dodatkowo zmienić olej ? Jeśli nie to jak najlepiej rozłożyć cykl wymiany? Wymieniać lepiej na początku czy na końcu sezonu?
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 25.07.2016, 13:22 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Ogólnie wkurza mnie podejście wymiany oleju po niewielkich przebiegach (i bynajmniej nie chodzi tu, że jestem z Poznania ) auto stoi w ciepłym garażu nawet w zimie nie spada temp poniżej 15 st C, nie jeździ w zimie czyli od listopada do kwietnia przejażdżki dla rozruszania podzespołów, przebieg rzędu max 5 tys w roku, olej syntetyczny czyli dużo bardziej trwały od mineralnego (mniej higroskopijny ponoć) jak zlewam to nie idzie odróżnić od nowego i? Co lobby koncernów naftowych aby koniecznie wymieniać bo ... właśnie bo? A co z ekologią? takie 13 litrów trzeba zutylizować, nowy wyprodukować czyli rafinerie prąd , woda itp itd? Do wszystkiego się przyczepiają bo nie eko a olej karzą co roku spuszczać w kanał coś chyba nie teges.
_________________
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 25.07.2016, 14:05 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Darku, nie wiem o czym piszesz ? Codziennością są oleje typu Peak Life, New Life, a szczególnie Long Life i jeszcze jakieś inne Lify , których wymianę przewiduje się co 20-30 000 km. ! I biada temu, który stosuje się do tych chwytów reklamowych i pro-ekologicznych. Serce się kraje jak się widzi czarną gęsta maż, która wylatuje z silnika jakiegoś Focusa "w dieslu", którego właściciel był przekonany, że 30 000 to OK, a jak jeszcze trochę zapomniał i się zrobiło prawie 40 tyś. to nic..... Oczywiście i ja nie wymieniam w Porsche oleju jeśli wiem, że w rok przejechał 3000km. bo to bzdura. We wszystkim zalecany jest zdrowy rozsądek bOgObOjny - jeżeli wymieniasz olej raz w roku, dla zasady, a zimą nie jeżdzisz, a jeżeli to sporadycznie, to wymieniaj na wiosnę.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 25.07.2016, 14:22 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Panowie dziękuję za kolejne wartościowe dla mnie wskazówki.
Więc co ile (miesięcy i km) warto wymieniać olej?
Czy zimowanie ma na wymianę oleju jakiś wpływ? (Przed zimowaniem, po zimowaniu, nie ma żadnego wpływu i patrzymy tylko na czas i przebieg?)
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 25.07.2016, 14:31 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Jeżeli nie będziesz "upalał" na różnych track-dayach, to wymieniaj jak każe instrukcja.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Niko
|
Napisane: 16.05.2017, 12:00 |
|
Dołączył: 15.12.2015 Posty: 15
|
zamiast wyżej wymienionych poleciłbym coś innego. Powiem tak, Miałem Mobil1, tam to o podróbkę łatwo sam zobacz Proponuję jednak zachować jakiś poziom na naszym forum i nie wrzucać tego typu filmów. Poza słownictwem wartość merytoryczna tego filmu jest wątpliwa. AdminO ostatnim nie słyszałem, ale miałem do czynienia z Millersem, to dobre oleje, ale ostatnio znalazłem coś jeszcze lepszego - Rock oil. i to nie jest tak, że nagle coś mi się odwidziało, po prostu czytałem kiedyś na forach o olejach i tak samo poszło, możesz wejść np. tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/forum_o ... _-899.html , piszą tam m.in o nim. chociaz więcej pewnie znajdziesz na brytyjskich forach. wracając do obydwu, to korzystałem z porównania parametrów jednego i drugiego i rock przebił millersa. poza tym po pdoróbkę cieżkoprze to, że jest to mała manufaktura
|
|
Góra |
|
Piter86r
|
Napisane: 17.05.2017, 7:58 |
|
Dołączył: 29.04.2016 Posty: 157
|
Jak patrzę na te zdjęcia ruskich i zobaczyłem Mobil1 5w40 to aż z krzesła spadłem Przechodzę z powrotem na 0w40
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 17.05.2017, 22:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Najważniejsze jest żeby kupować olej ze sprawdzonego źródła. Nie chce żadnych dużych dyskusji rozpoczynać, ale czy myślicie że duża hurtownia motoryzacyjna jeżeli może kupić sporą partię oleju taniej niż zwykle bardzo zastanawia się nad jego pochodzeniem? Najlepiej kupować od osób które kupują olej bezpośrednio od kilku dystrybutorów w kraju lub jak ktoś ma blisko to od samych dystrybutorów. To tak w temacie Mobil 1.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|