Autor |
Wiadomość |
micjus
|
Napisane: 8.05.2016, 22:22 |
|
Dołączył: 23.11.2015 Posty: 19
|
Witam Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem 912 w kolorze Irish Green z 1965 roku czyli z pierwszego roku produkcji. Kupiony za wielką sadzawką, do całkowitej odbudowy. Za tydzień będzie rozebrany i przygotowany do piaskowania aby określić skale zniszczeń Niestety rdzy jest sporo ale byłem na to przygotowany kupując go. Przynajmniej wiem że nie jest na szybko wyremontowany po amerykańsku Będę pytał w innym wątku o części, gdzie kto zakupuje czy w ue czy za wielkąsadzawką etc. Ja podłogę kupiłem już w usa i przypłynęła razem z autkiem Pozdrawiam Michał
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 8.05.2016, 22:26 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
Gratuluję! Frajdy z udanej renowacji i rychłej eksploatacji
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 8.05.2016, 22:50 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Już przed renowacją cieszy oko. Ciekaw jestem efektu końcowego Gratuluję
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 8.05.2016, 23:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Piękna, identyczny kolor jak moja Sprawdź jednak dobrze numer nadwozia z rocznikiem bo jak na moje oko to nie jest to rocznik MY65 tylko MY67 (rocznikowo może to być druga połowa 1966 lub pierwsza połowa 1967 roku)... Świadczą o tym następujące elementy: - pięć zielonych zegarów starego typu z srebrną ramką na desce rozdzielczej (w MY65 powinny być trzy na desce rozdzielczej pomalowanej w kolorze nadwozia), - aluminiowa listwa na desce rozdzielczej (powinno być jak wyżej), - wycieraczki "zaparkowane" po stronie kierowcy (powinny być po stronie pasażera), - centralnie umieszczony znaczek "912" na klapie silnika (powinien być ukośny po prawej stronie). Powodzenia w odbudowie. Jakbyś miał jakieś konkretne pytania służę chętnie pomocą. Piękną sztukę dorwałeś. Na zdjęciach wygląda bardzo "zdrowo" i co najważniejsze kompletnie. Jak będziesz miał dobrego fachowca to odbudowa pójdzie bezproblemowo Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 8.05.2016, 23:12 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
a w 912 też jest takie rozróżnienie na SWB/LWB jak we wczesnych 911?
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 8.05.2016, 23:47 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Oczywiście i co ciekawe w przypadku 912'tki to LWB jest rzadkością bo tylko w ostatnim MY69
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 8.05.2016, 23:58 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Gratulacje! Kolejna 912 na forum/w klubie Powodzenie przy pracach renowacyjnych
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
993
|
Napisane: 9.05.2016, 7:50 |
|
|
Gratuluje Piekna sztuka , chetnie zobacze efekt koncowy Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 9.05.2016, 9:21 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witam,
gratuluję. .. Ciekawe gdzie jest moja 912. ja miałem 68r jeszcze swb.
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
micjus
|
Napisane: 9.05.2016, 12:32 |
|
Dołączył: 23.11.2015 Posty: 19
|
Dzięki Mata za słuszną uwagę. Cały czas miałem wątpliwości co do rocznika który wynika z opinii rzeczoznawcy a nie z Certificate of Title bo tam jest 1966 Generalnie robiłem zakup rocznika 66 ale rzeczoznawca mi tu namieszał że sprawdzał po nr nadwozia (VIN 453682) że to jednak 65 ale rok modelowy to 66...Zerknijcie sami bo ja już zgłupiałem
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 9.05.2016, 12:57 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 9.05.2016, 19:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Micjus Po numerze VIN, który podałeś jest dokładnie tak jak pisze Jczar. Zdecydowanie rok modelowy '66 wyprodukowany przez Karmanna. Identycznie jak mój !!! Tylko mojego wyprodukowali już w 1966 roku a Twojego 1965 (mam wyższy o ok. 400 pozycji numer nadwozia). Co do moich poprzednich uwag to muszę tylko sprostować punkt drugi - powinieneś mieć wewnątrz aluminiową listwę i masz. Pytanie tylko jaki masz znaczek 912 na niej przed oczami pasażera? Czy taki sam jak z tyłu (prosty) czy ukośny? Ktoś Twoje auto już kiedyś remontował (unowocześniał pewnie jak to u nas robiło się np. z Maluchami). Wracaj koniecznie przy renowacji do właściwej specyfikacji (trzy zegary są dużo rzadziej spotykane a co za tym idzie cenniejsze). Sprawdź kolor wnętrza - teraz obstawiam, że mógł też być już robiony. Jak się okaże, że powinien być czarny to będziemy mieć bliźniacze auta Już nie mogę się doczekać spotkania !!! Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
micjus
|
Napisane: 9.05.2016, 21:01 |
|
Dołączył: 23.11.2015 Posty: 19
|
Czyli wszystko się zgadza zgodnie z VINem Panowie bardzo Wam dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie. Nie mam wiedzy czy był wcześniej remontowany i jaka była jego pierwotna specyfikacja. Kolor tapicerki jest zdaje się camel interior ale czy taki zszedł z linii produkcyjnej ? Gdzie mogę znaleźć takie info ? Tak wiem żeby odwzorować wersję pierwotna i do tego będę dążył ale Mata jak model 66 to może już montowali 5 zegarów być może pod koniec 65, wiedząc że jest to już model przyszłoroczny? Napis na schowku jest faktycznie z wersji 65, czyli taki jaki był ukośny na tylnej klapie. Ogólnie ten projekt przewiduję na 2 lata Cieszy to że jest naprawdę kompletny choć obecnie w złym stanie ale kompletny a jak wiemy to jest bardzo ważne...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 9.05.2016, 22:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Nie ma opcji byś miał 5 zegarów od nowości. Ktoś musiał je dołożyć bo przez Porsche montowane były dopiero od MY67. Mój też ma trzy zegary. Teraz dwa sprzedasz i zwróci Ci się część inwestycji związanej z zakupem auta (zegary nie są tanie) Skrzynię masz cztero czy pięcio biegową? Jeżeli chodzi o dokładną specyfikację to w Porsche Centrum za bodajże coś koło 1.000-1.500 pln jako właściciel auta otrzymasz to co znajduje się w ich bazie danych. Dla aut z tego rocznika na pewno będzie to kolor nadwozia, kolor wnętrza, numer silnika, powinien być też numer skrzyni i opcje wyposażenia dodatkowego (pewnie nie będzie ich za wiele). W związku z faktem, że masz auto z rynku amerykańskiego to możesz też wystąpić do Porsche North America o "Certificate od Authenticity". Analogiczne informacje jak te, które podałem powyżej ale za coś koło 150 $ Jeżeli nic się nie zmieniło na przestrzeni ostatnich lat to musisz to jednak zrobić przez kogoś ze Stanów. Kiedyś dokument kiedyś wysyłali tylko na amerykański adres. Wklepać w Google hasło i powinieneś znaleźć formularz zgłoszeniowy. Upoluj sobie też koniecznie albo na Ebay albo na Amazonie książkę Dr. B. Johnson'a "The 912 Porsche A Restorer's Guide to Authenticity". Będą to najlepiej wydane przez Ciebie pieniądze na starcie renowacji auta Powodzenia !!!
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
darek
|
Napisane: 10.05.2016, 17:57 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 230
|
Powodzenia w odbudowie , warto, życzę wytrwałości i samozaparcia.
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 10.05.2016, 18:09 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 294 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Pozostajesz przy silniku garbusa czy masz inny silnik do 912 ? Powodzenia i zadawaj pytania na forum aby ułatwić sobie renowacje.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 10.05.2016, 19:18 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Jak juz sie raz wypowiedzialem na ten temat, oferuje pomoc w zdobyciu Certificate of Authenticity. Zaoferuje rowniez moja dziesiecio-dolarowa znizke jako, ze jestem czlonkiem PCNA... Tak jak Mata pisze, ceryfikat bedzie mial to co na temat auta maja. Zobacz tu jak to moze wygladac dla Twojego auta - https://jerryforthofer.files.wordpress. ... ity-sm.jpgKoszt wedlug Porsche website to $110 - moja znizka $10 + wysylka 8.95 + sales tax 8.625% nastepne $9.40 - ok. $118... http://www.porsche.com/usa/accessoriesa ... documents/ (kliknij na "Certificate of Authenticity request form") Daj znac czy Cie to interesuje.
|
|
Góra |
|
micjus
|
Napisane: 11.05.2016, 13:20 |
|
Dołączył: 23.11.2015 Posty: 19
|
Mata mówisz, że ktoś mógł dołożyć dwa dodatkowe zegary ? Mało to prawdopodobne ale zawsze...
Jczar myślę że prędzej czy później sie do Ciebie zgłoszę bo rózniaca w cenie jest kolosalna między tym Certyfikatem wydamy w pl a za wielką sadzawką...
arek classic póki co będę remontował oryginalny silnik choć wiadomo że jego chrabąszczy dźwięk to niestety nie ta melodia dla uszu co być powinna...Sugerujesz może coś ?
Pozdrawiam Panowie
Michał
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 11.05.2016, 13:57 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
arek sugeruje, że masz w tej 912 silnik od garba wrzucony - tak ja to rozumiem
|
|
Góra |
|
micjus
|
Napisane: 11.05.2016, 22:01 |
|
Dołączył: 23.11.2015 Posty: 19
|
Kacper generalnie jak to silnik VW chłodzony powietrzem, chodzi tak jak w Garbusie ten fakt trudno podważyć...ale taki był montowany i tu nie chciałbym raczej nic zmieniać...Choć tak jak wspominałem dźwięk motoru to nie melodia dla uszu...Mam krótki filmik jak auto jest odpalone ale niestety plik za duży i nie mogę go tu dodać...
Pozdrawiam
Michał
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|