Autor |
Wiadomość |
TomRS
|
Napisane: 10.02.2012, 14:58 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Witam
mam pytanie odnośnie rozmiarów opon na Track Day - seryjnie Boxster S 987 FL na felgi 18 cali ma przewidziane następujące rozmiary:
235/40/18 przód
265/40/18 tył
opona Federal 595 RSR dostępna jest natomiast w rozmiarach :
235/40/18 - więc na przodzie nie ma problemu
265/35/18 - czyli troszkę niższy profil
Czy taki zestaw jest dopuszczalny i nie odbije się to jakoś negatywnie na zachowaniu auta ?
Będę wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 10.02.2012, 17:58 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Ja na takich profilach jeździłem.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 10.02.2012, 19:14 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ja bym się na Twoim miejscu jeszcze raz zastanowił nad wyborem modelu
opony. 595RSR to dobra, ale moim zdaniem uliczna opona. Na Poznań
pomyśl nad FZ-201 - jeżeli szukasz Federali. Jeżeli nie tylko Federale to
wybór na rynku jest spory, choć nie jeszcze taki jak w państwach gdzie
motosport jest od dawna
Oczywiście jeżeli opona ma być głównie na tor Poznań. Jeśli głównie na
ulicę i tylko raz na tor to powinny się sprawdzić, szczególnie w kałużach
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 10.02.2012, 19:45 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Albo weź sobie Toyo.
Ale fakt że na tor najlepiej wziąć dobrze przyczepne opony. Pragnę tylko zwrócić uwagę, że Porsche nie zaleca (a raczej nie pozwala w ramach gwarancji) używać semi slicków do Boxstera.
Mi by było trochę szkoda auta.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 10.02.2012, 21:18 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Dzięki za odpowiedzi.
A teraz po kolei:
- FZ 201 - nie ma takich rozmiarów dostępnych w Racingtires.pl, znalazłem kilka dość pozytwnych opinii na temat 595 RSR
- TOYO - też biorę pod uwagę, ale podobno na Torze Poznań przegrzewają się po 3 kółkach, czyli bez sensu. Jakieś inne konkretne opony ?
- semi slick - szkoda auta, Jasmin możesz rozwinąć dlaczego szkoda ?
Na oponie drogowej nie ma sensu wjeżdżać na Tor Poznań, bo po 5 szybciej przejechanych kółkach będzie załatwiona, albo jazda skończy się w żwirku.
Temat przerabiałem na motocyklach - taka semisportowa opona to jest optimum dla kogoś, kto chce pojeździć dla przyjemności ale niekoniecznie spacerowo.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 10.02.2012, 21:37 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
TomRS
nie wiem co dla ciebie oznacza szybka jazda ale domyślam się że chodzi o bardzo szybką
Toyo się przegrzewa po 3 kółkach - niektórzy pisali że po 1 kółku...
Ja jeździłem Boxsterem na Toyo w Poznaniu i jakoś nie zauważyłem tego przegrzewania i pływania w wielkim stopniu. Trochę tak ale bez przesady.
Na logikę - i tak po 3-4 kółkach ostrych powinieneś zrobić chłodzące, więc akurat by pasowało.
Ale na pewno Toyo temperaturę łapie łatwo.
"Cywilna" opona: Michelin Pilot Sport 2 na przykład - jest taką, drogową oponą a na torze spisuje się super. Jest w miarę miękka więc przy dobrej jeździe zostawisz połowę bieżnika. (to chyba w każdym typie)
Semi slick w Boxsterze: przeczytaj instrukcję obsługi - tam jest to wyjaśnione. Chodzi o przeciążenie boczne, które przy braku suchej miski olejowej może powodować gorsze smarowanie silnika.
O zawieszenie bym się raczej nie obawiał bo w Porsche jest zaprojektowane z dużym zapasem.
Spytaj się jakiegoś mechanika w Porsche albo w Klubie
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 10.02.2012, 21:51 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Jasmin - nie jeździłem autem po Torze Poznań, więc doświadczenia nie mam, ale tor znam jak własna kieszeń po 10 latach cotygodniowych jazd motocyklem, więc zakładam ze bardzo szybko nie będzie, ale tez nie najwolniej Nie wiem jak jest na trackday samochodowym, ale na motocyklowym były sesje po 25 min, więc tych "szybkich" kółek wypadało na ogół powyżej 10 plus jedno zjazdowe na schlodzenie. Więc chciałbym żeby opona dawała radę takim obciążeniem. Co do smarowania silnika przy przeciazeniach bocznych - faktycznie ciekawy temat, muszę sie podszkolic. Ale z drugiej strony nie może być aż tak dramatycznie słabo, bo musieliby zabronić tez szybszej jazdy po górach Pilot sport 2 - mam takie opony na letnich felgach, ale obawiam sie, ze po jednym dniu jazdy torowej bedą sie nadawały na śmietnik, więc trochę mi ich szkoda.
Edit.
Faktycznie znalazłem w instrukcji wzmianki o zakazie używania opon wyscigowych np typu slick.
Ale znalazłem tez ciekawy artykuł na Wikipedii
http://de.wikipedia.org/wiki/Motorschmierung
w którym jest napisane, ze w boxsterze jest zastosowana odmiana smarowania z sucha miska olejowa, gdzie zrezygnowano z osobnego zbiornika oleju, a jego role przejęła miska olejowa. Hmmm - to czym to sie niby ma różnic od normalnego układu smarowania ?? Ale dalej jest jeszcze ciekawiej - od roku modelowego 2009 zastosowano dodatkowe cztery pompy oleju mające za zadanie nieprzerwanie zapewnienie odpowiedniego poziomu oleju w misce.
Ciekawe, ciekawe ... czy to prawda.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 10.02.2012, 23:02 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
No to semislicka możesz spokojnie zakładać.
Jak znasz tor tak dobrze to będzie szybko - to pewne.
Wydaje mi się jednak że przeceniasz możliwości opon.
Każde opony, semi slicki nawet szybciej zjadą ci się co najmniej do połowy po 'dobrym' dniu jazdy. Chyba że masz styl a'la Jenson Buton.
Dla mnie najlepsze pod tym względem są PZero Corsa bo wystarczająco dobre a nie znikają po 1 dniu. Pewnie też trochę płynniej jeżdżę niż wcześniej.
Możesz sobie założyć Bridgestony Potenza - te po całym dniu w Poznaniu sprzedasz jako nówki sztuki nieużywane
EDIT: żeby było jasne - przyczepność na tych oponach - masakra.
Na ASJP - Tor Poznan Track Day - sesje są 20 minutowe. Teoretycznie na 10 kółek.
Jednak w autach cywilnych 10 kółek pod rząd to dużo. Będziesz miał przegrzane opony, hamulce i nie wiem co jeszcze. Silnik wytrzyma.
Jeśli nie masz ceramiki to proponuję max 4-5 kółek na raz.
Nie musisz zjeżdżać z toru przecież po kółku chłodzącym.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
lukki
|
Napisane: 10.02.2012, 23:32 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 81
|
federale powinny być OK i nie zejdą Ci po jednej imprezie - bierz śmiało - ja byłem zadowolony
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 11.02.2012, 0:31 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Jak chcesz pare okrazen zrobic to polecam FZ-201 opona wymagajaca ale tez duzo od Siebie dajaca.
Wymaga odpowiedniego odpowiedniego dogrzania i wzgledem R888 ma duzo mniejsza granica na błąd ale w czasach sie to przeklada.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 11.02.2012, 15:25 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Cichy - niestety na racingtires.pl nie ma rozmiarów które mi są potrzebne
235/40/18
265/40-35/18
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 11.02.2012, 16:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 11.02.2012, 16:46 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 11.02.2012, 18:32 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Naprawde ciezko jest znalezc opony Toyo w seryjnym rozmiarze do wczesnego 964 na tyl (225/50/16). Tutaj tez nie maja... Chyba pozostana czlowiekowi Micheliny PS Cup na zamowienie za horrendalne pieniadze lub uliczne Micheliny, Bridgestony, Conti itp.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 12.02.2012, 15:04 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Dzięki za kolejne informacje.
Cichy - ilu okrążeń toru w Poznaniu wymagają FZ201 medium żeby się odpowiednio rozgrzać ? Bo o ile tor znam bardzo dobrze, to auta prawie wcale - 700 km przejechane na dziś, a z racji śniegu przestałem jeździć. Poza tym, nie będę ukrywał, że jest to najszybsze i najmocniejszy auto jakie miałem do tej pory, więc raczej będę się go uczył niż ganiał za rekordem okrążenia. Więc nie chciałbym przekozaczyć z doborem opon. Wiem na pewno, że uliczne gumy padną po kilku kółkach, ale czy będę w stanie wogóle porządnie dogrzać te FZ201 ? Czy nie lepiej na pierwszy raz zejść półkę niżej i wziąć 595rsr ?
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 12.02.2012, 17:15 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Uliczne gumy nie padną po kilku kółkach!
Skąd takie przekonanie?
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 12.02.2012, 18:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
TomRS napisał(a): Dzięki za kolejne informacje. Cichy - ilu okrążeń toru w Poznaniu wymagają FZ201 medium żeby się odpowiednio rozgrzać ? Bo o ile tor znam bardzo dobrze, to auta prawie wcale - 700 km przejechane na dziś, a z racji śniegu przestałem jeździć. Poza tym, nie będę ukrywał, że jest to najszybsze i najmocniejszy auto jakie miałem do tej pory, więc raczej będę się go uczył niż ganiał za rekordem okrążenia. Więc nie chciałbym przekozaczyć z doborem opon. Wiem na pewno, że uliczne gumy padną po kilku kółkach, ale czy będę w stanie wogóle porządnie dogrzać te FZ201 ? Czy nie lepiej na pierwszy raz zejść półkę niżej i wziąć 595rsr ? Jezeli masz obawy to spokojnie mozesz zaczac z nizszej pułki i pojechac na RE050 lub MPS2 spokojnie gwarantuje ,ze wytrzymaja nie jedna wizyte n torze a potrenujesz na oponach o wiekszej granicy bledu. Jeszcze jedno..nie wiem jakie masz zawieszenie ale moccno trzymajace opony dobrze jest zestawiac ze sztywniejszym zawieszeniem, w przeciwnym razie granica bledu moze okazac sie jeszcze mniejsza.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 12.02.2012, 20:13 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
FZ-201 w zaleznosci od temperatury powietrza ale po max dwóch okrązeniach jest dogrzana, gorzej na innych próbach niż tor Poznań, wtedy trzeba kombinowac.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 12.02.2012, 20:33 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
BT napisał(a): Naprawde ciezko jest znalezc opony Toyo w seryjnym rozmiarze do wczesnego 964 na tyl (225/50/16). Tutaj tez nie maja... Chyba pozostana czlowiekowi Micheliny PS Cup na zamowienie za horrendalne pieniadze lub uliczne Micheliny, Bridgestony, Conti itp.
http://pro-track.de/rennreifen/toyor888 ... /index.php
kupowałem u nich do 997
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 12.02.2012, 20:38 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Dziekuje Marion!
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|