Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.01.2018, 21:25 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
gdzie chcesz jeździć ?




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2018, 11:45 

Dołączył: 25.06.2012
Posty: 8
Cup2 na deszczu radzą sobie bez problemu, nawet na torze, jeżeli zachowamy zdrowy rozsądek:



Kapcie miały za sobą już jeden dzień chłosty na suchym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2018, 13:03 

Dołączył: 14.01.2016
Posty: 29
sonda napisał(a):
gdzie chcesz jeździć ?

W Polsce myślę o:
1. Tor Poznań oczywiście.
2. Silesia Ring w Kamieniu Śląskim.

A gdzieś dalej to marzy mi się wyjazd na Spa i Nurburgring.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2018, 13:05 

Dołączył: 14.01.2016
Posty: 29
greenhorn napisał(a):
Cup2 na deszczu radzą sobie bez problemu, nawet na torze, jeżeli zachowamy zdrowy rozsądek:



Kapcie miały za sobą już jeden dzień chłosty na suchym.

Dzięki za info - to dobra wiadomość, że tak dobrze sobie radzą na mokrym.

A propos - wyjazd na Spa to moje marzenie, ale jak na razie znam tor tylko z opowieści. Napisz coś o torze - czy warto? Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2018, 16:29 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
Tylko weź pod uwagę ze Spa ma super przyczepny asfalt na mokrym
Spokojnie Cup 2 radzi sobie na mokrym




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2018, 19:17 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Panowie ale o czym wy tu piszecie,na załączonym wideo to sobie te cupy nie radzą bo auto jedzie powoli,a nawet bym powiedział bardzo powoli i tak jak pisze Sonda spa ma fajny asfalt,a np Poznań juz nie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2018, 13:58 

Dołączył: 1.04.2012
Posty: 55
Tu masz wszystkie opony homologowane na Porsche:
https://files.porsche.com/filestore/download/germany/none/porscheservice-tire-currentsummertires/default/0c137c3a-4b56-11e7-bfe2-0019999cd470/%c3%9cberblick-Sommerreifen-Aktuelle-Modelle.pdf

Są tylko dwa produkty dla GT4:
- Michelin Pilot Sport Cup 2
- Dunlop Sport Maxx Race


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2018, 9:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
A ja mysle ze jedynym rozsadnym rozwiazanie jest posiadanie dwoch kompletow kol.
Mialem na poprzednim aucie Cupy 2 i po jednym tack dayu uzywanie ich na codzien juz nie bylo fajne. Pozatym po torowaniu i w zasadzie przegrzewaniu ta opona przy niskich temp staje sie bardzo sliska. Moim nowym nabytkiem wracalem z Poznania do 3 miasta w listopadzie na Cup2 ktore objechaly jeden track day w poznaniu i powiem ze mozna wywalic boka nawet przy zmianie pasa na autostradzie.
Mi michellin ogolnie baardzo podpadlo (oponami na motocyklu) Sort Cup 2 w 997.2 i 991 4GTS mnie nie przekonuje. Wiec ten sezon moje 911-ka dostanie Pirelli P.Zero do jazy na miasto (ze wzgledu na dobry gumowy rant zabezpieczajacy felge oraz zadowalajace wlasnosci jezdne)
A po dojechaniu Cup2 nastepnym nabytkie bedzie tylko i wylaczie Pirelli Trofeo R (nie jest latwo dostac do 991 ale chyba wreszcie mi sie uda)

Moim zdaniem 2 komplety jest jedynym rozsadnym rozwiaznie. Wszystkie opony po extremanlym spotkaniu z powierzchia Toru Poznan nie sa fajne do jazdy na codzien.

________________________
eXpL@S!V
In: 911 4GTS PDK [991.1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 12:13 

Dołączył: 25.06.2012
Posty: 8
Panowie, nikt nie twierdzi, że Cup2 działają jak wyścigowe deszcze.
Po prostu da się na nich po mokrym przemieszczać bez większych obaw z zachowaniem zdrowego rozsądku.

brigantos napisał(a):
A propos - wyjazd na Spa to moje marzenie, ale jak na razie znam tor tylko z opowieści. Napisz coś o torze - czy warto? Dzięki.


Mogę bez wahania zapewnić, że jeżeli się wybierzesz, to nie będziesz rozczarowany.

Szeroko, gładko, obsługa i infrastruktura na najwyższym poziomie. Położenie i kształt całej nitki to temat legendarny, więc o tym nawet nie wspominam.

Tor jest bardzo szybki. Premiuje to mocniejsze fury, ale przejechanie eau rouge czy blanchimont w punkt da ogromną satysfakcję bez względu na pojazd.

Trzeba pamiętać, że pogoda może być różna, ale to wg mnie fajny element całego doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 19:39 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Nigdy nie miałem problemów z Cup Sport z powrotem z Poznania. Przez chwilę czuć je trochę jak syf się z opony odkleja, ale potem już normalnie, nawet na mega zużytych wracałem i dało radę. Wracałem też w deszczu i na autostradzie do 200km/h dało się pojechać. Nie wiem co zamierzasz wyczyniać na drodze, ale do normalnej jazdy raczej nie widziałbym żadnych przeciwwskazań po torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2023, 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 29.08.2022
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 863
Odkopuję temat opon na tor do 718 :)

Jako, że jestem świeżakiem w temacie to mam pytanko, czy wybrałem odpowiednie opony :)

Widzę, na innych stronach, ze opona z tymi parametrami ma homologacje porsche, a na oponeo jest homologacja mercedesa. Czy to jest okej, czy musi być n0 dopisane?


Obrazek




_________________

718 Boxster Style Edition '23 - Ruby Star Neo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2023, 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Cayti napisał(a):
Odkopuję temat opon na tor do 718 :)

Jako, że jestem świeżakiem w temacie to mam pytanko, czy wybrałem odpowiednie opony :)

Widzę, na innych stronach, ze opona z tymi parametrami ma homologacje porsche, a na oponeo jest homologacja mercedesa. Czy to jest okej, czy musi być n0 dopisane?


Obrazek



https://www.tyrereviews.com/Article/Sho ... -Tyres.htm

Generalnie fajne podsumowanie tematu homologacji w oponach masz w linku wyżej.

Z życia:
- znajomy w GT3 użył cup 2 z homo Ferki i o mało nie przypłacił tego dzwonem bo tył się rozleciał po circa 200km.
- ja raz się połasiłem i do BMW kupiłem Michały właśnie z homo Merca (i pewnie tam super działają). Dramat. Sprzedałem ze sporą stratą na olx

I jeszcze moje 3gr - zastanowiłbym się czy Michały czy Yoko ✌️


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2023, 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
JayKay napisał(a):
Cayti napisał(a):


...Z życia:
- znajomy w GT3 użył cup 2 z homo Ferki i o mało nie przypłacił tego dzwonem bo tył się rozleciał po circa 200km.
.....✌️


A skąd ten wniosek, że homologacja Ferrari to spowodowała ;)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2023, 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Gumis napisał(a):
JayKay napisał(a):
Cayti napisał(a):


...Z życia:
- znajomy w GT3 użył cup 2 z homo Ferki i o mało nie przypłacił tego dzwonem bo tył się rozleciał po circa 200km.
.....✌️


A skąd ten wniosek, że homologacja Ferrari to spowodowała ;)


Tym, że bez większego zużycia bieżnika rozwarstwiła się po circa 10 okrążeniach, a N0 wytrzymywały ładnie się ścierając 50-60. Cup2 z (K) ma miększą ściankę boczną od tego z N0 i pewnie sporo innych zmian których już nie zauważysz przy zwykłym kontakcie. Masz dwa auta z zupełnie innym rozkładem masy, innym aero i najwyraźniej to miało jednak wpływ… taka przynajmniej była konkluzja właściciela ✌️😉

Kolejną rzeczą jaką sam zaobserwowałem to dla opon z * i „zwykłych” bez homologacji producenta, wychodzi dla tego samego modelu opony inna szerokość i inaczej się układa na tej samej obręczy. Ale feeling jest po prostu inny, M0 w moim przypadku było po prostu słabe, gdzie pewnie pod MB działa super.

Osobiście wierzę w to co możes sobie samemu ocenić w linku wyżej, czy poprzez zakup opon z (K) i sprawdzenie samemu. 😉

Chyba dwa lata temu przy okazji jakieś imprezy był facet z Pirelli który tłumaczył różnice na przykładzie PZero i PZ Trofeo. I to samo mówił, że producenci stawiają im bardzo specyficzne wymagania w obrębie homologacji, a opona „bazowa” zawsze ma być takim allrounderem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2023, 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Kurcze to chyba latał po Nurburgringu :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2023, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Gumis napisał(a):
Kurcze to chyba latał po Nurburgringu :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Bingo. I taki zaciesz powodował, bo jakby to powiedzieć… trochę mi brakuje skilla i odwagi żeby do takich konkluzji dochodzić samemu😂


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2023, 15:34 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
N0, N1, N2, N3, N4 = Porsche

Czy jest jakas różnica miedzy homologacjami .
Jeśli tak gdzie znalezsc opis i po co je zmieniali ?

Powiem szczerze ze nigdy nie patrzyłem kupując opony pod homolagcje do porsche tylko pod indeks nośności y oraz xl itd . Zarówno michelin cup2 295/30r18 jak i np nankang ar-1 295/30r18 bo tych dwóch głównie używam jej nie ma , nie wspominając o yokohama a052 , dunlop direzza itd . Sam już nie wiem co o tym sądzić .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2023, 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
porscheee napisał(a):
N0, N1, N2, N3, N4 = Porsche

Czy jest jakas różnica miedzy homologacjami .
Jeśli tak gdzie znalezsc opis i po co je zmieniali ?

Powiem szczerze ze nigdy nie patrzyłem kupując opony pod homolagcje do porsche tylko pod indeks nośności y oraz xl itd . Zarówno michelin cup2 295/30r18 jak i np nankang ar-1 295/30r18 bo tych dwóch głównie używam jej nie ma , nie wspominając o yokohama a052 , dunlop direzza itd . Sam już nie wiem co o tym sądzić .



Żeby off nie robić - fajnie, że wspomniałeś o Yoko, też w pierwszym poście autorowi o tym wspomniałem. Dla mnie ta opona była mega zaskoczeniem - przypadkiem na nią trafiłem w wynajmowanym aucie i mega pozytywne zaskoczenie. Coś innego niż Cup czy Trofeo.
I tak jak piszesz do BMW też Yoko nie ma homologacji. Jest po prostu pasujący rozmiar i nośność. Czyli zupełnie inaczej niż w przypadku Michelin czy Pirelli.

Co do wyjaśnienia różnicy między „N” to takie info ze strony Porsche jest:

Porsche N-Spec Tires

Original Equipment Porsche tires are commonly referred to as N-Spec tires because the sidewall of the tire will be branded with the markings N0, N1, N2 or N3 and so on. The “N” is the designation for Porsche approved tires and the corresponding number identifies the version, with the higher number assigned to newer generations of the tire.

It is recommended that only matching tires be used on Porsche vehicles. Since many Porsche vehicles are fitted with differently sized tires on their front and rear axles, this means matching the tire make, tire type and N-specification. If a vehicle was originally delivered with N-specification tires that have been discontinued and are no longer available, it is recommended to change all four tires to a higher numeric N-specification design appropriate for that vehicle.


Ciekawe jest też że po N dodali literkę z desygnacją do którego auta jest. To jest jakaś nowość? Bo u mnie np., mam N0 bez niczego więcej

I to info się potwierdza:

https://www.porsche.com/international/a ... rts/tyres/

https://www.tirerack.com/upgrade-garage ... -approvals

https://www.porschespokane.com/porsche- ... explained/

https://www.porscheannarbor.com/tires/

Niestety nigdzie nie znalazłem co konkretnie jest inne, pewnie kierunek rozwoju jest inny w zależności od konkretnej opony i jej przeznaczenia 🤷‍♂️ mega ciekawy temat ale nie ma dużo info od samych producentów.

https://www.youtube.com/watch?v=COA630Juf_U

Zresztą w tym filmie też jest to „niezależna opinia”, choć materiał przygotowano w oparciu o dane od producenta.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum