Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Panowie ale o czym wy tu piszecie,na załączonym wideo to sobie te cupy nie radzą bo auto jedzie powoli,a nawet bym powiedział bardzo powoli i tak jak pisze Sonda spa ma fajny asfalt,a np Poznań juz nie
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
A ja mysle ze jedynym rozsadnym rozwiazanie jest posiadanie dwoch kompletow kol. Mialem na poprzednim aucie Cupy 2 i po jednym tack dayu uzywanie ich na codzien juz nie bylo fajne. Pozatym po torowaniu i w zasadzie przegrzewaniu ta opona przy niskich temp staje sie bardzo sliska. Moim nowym nabytkiem wracalem z Poznania do 3 miasta w listopadzie na Cup2 ktore objechaly jeden track day w poznaniu i powiem ze mozna wywalic boka nawet przy zmianie pasa na autostradzie. Mi michellin ogolnie baardzo podpadlo (oponami na motocyklu) Sort Cup 2 w 997.2 i 991 4GTS mnie nie przekonuje. Wiec ten sezon moje 911-ka dostanie Pirelli P.Zero do jazy na miasto (ze wzgledu na dobry gumowy rant zabezpieczajacy felge oraz zadowalajace wlasnosci jezdne) A po dojechaniu Cup2 nastepnym nabytkie bedzie tylko i wylaczie Pirelli Trofeo R (nie jest latwo dostac do 991 ale chyba wreszcie mi sie uda)
Moim zdaniem 2 komplety jest jedynym rozsadnym rozwiaznie. Wszystkie opony po extremanlym spotkaniu z powierzchia Toru Poznan nie sa fajne do jazdy na codzien.
Panowie, nikt nie twierdzi, że Cup2 działają jak wyścigowe deszcze. Po prostu da się na nich po mokrym przemieszczać bez większych obaw z zachowaniem zdrowego rozsądku.
brigantos napisał(a):
A propos - wyjazd na Spa to moje marzenie, ale jak na razie znam tor tylko z opowieści. Napisz coś o torze - czy warto? Dzięki.
Mogę bez wahania zapewnić, że jeżeli się wybierzesz, to nie będziesz rozczarowany.
Szeroko, gładko, obsługa i infrastruktura na najwyższym poziomie. Położenie i kształt całej nitki to temat legendarny, więc o tym nawet nie wspominam.
Tor jest bardzo szybki. Premiuje to mocniejsze fury, ale przejechanie eau rouge czy blanchimont w punkt da ogromną satysfakcję bez względu na pojazd.
Trzeba pamiętać, że pogoda może być różna, ale to wg mnie fajny element całego doświadczenia.
Nigdy nie miałem problemów z Cup Sport z powrotem z Poznania. Przez chwilę czuć je trochę jak syf się z opony odkleja, ale potem już normalnie, nawet na mega zużytych wracałem i dało radę. Wracałem też w deszczu i na autostradzie do 200km/h dało się pojechać. Nie wiem co zamierzasz wyczyniać na drodze, ale do normalnej jazdy raczej nie widziałbym żadnych przeciwwskazań po torze.
Dołączył: 29.08.2022 Posty: 23 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 863
Odkopuję temat opon na tor do 718
Jako, że jestem świeżakiem w temacie to mam pytanko, czy wybrałem odpowiednie opony
Widzę, na innych stronach, ze opona z tymi parametrami ma homologacje porsche, a na oponeo jest homologacja mercedesa. Czy to jest okej, czy musi być n0 dopisane?
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Cayti napisał(a):
Odkopuję temat opon na tor do 718
Jako, że jestem świeżakiem w temacie to mam pytanko, czy wybrałem odpowiednie opony
Widzę, na innych stronach, ze opona z tymi parametrami ma homologacje porsche, a na oponeo jest homologacja mercedesa. Czy to jest okej, czy musi być n0 dopisane?
Generalnie fajne podsumowanie tematu homologacji w oponach masz w linku wyżej.
Z życia: - znajomy w GT3 użył cup 2 z homo Ferki i o mało nie przypłacił tego dzwonem bo tył się rozleciał po circa 200km. - ja raz się połasiłem i do BMW kupiłem Michały właśnie z homo Merca (i pewnie tam super działają). Dramat. Sprzedałem ze sporą stratą na olx
I jeszcze moje 3gr - zastanowiłbym się czy Michały czy Yoko ✌️
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Gumis napisał(a):
JayKay napisał(a):
Cayti napisał(a):
...Z życia: - znajomy w GT3 użył cup 2 z homo Ferki i o mało nie przypłacił tego dzwonem bo tył się rozleciał po circa 200km. .....✌️
A skąd ten wniosek, że homologacja Ferrari to spowodowała
Tym, że bez większego zużycia bieżnika rozwarstwiła się po circa 10 okrążeniach, a N0 wytrzymywały ładnie się ścierając 50-60. Cup2 z (K) ma miększą ściankę boczną od tego z N0 i pewnie sporo innych zmian których już nie zauważysz przy zwykłym kontakcie. Masz dwa auta z zupełnie innym rozkładem masy, innym aero i najwyraźniej to miało jednak wpływ… taka przynajmniej była konkluzja właściciela ✌️😉
Kolejną rzeczą jaką sam zaobserwowałem to dla opon z * i „zwykłych” bez homologacji producenta, wychodzi dla tego samego modelu opony inna szerokość i inaczej się układa na tej samej obręczy. Ale feeling jest po prostu inny, M0 w moim przypadku było po prostu słabe, gdzie pewnie pod MB działa super.
Osobiście wierzę w to co możes sobie samemu ocenić w linku wyżej, czy poprzez zakup opon z (K) i sprawdzenie samemu. 😉
Chyba dwa lata temu przy okazji jakieś imprezy był facet z Pirelli który tłumaczył różnice na przykładzie PZero i PZ Trofeo. I to samo mówił, że producenci stawiają im bardzo specyficzne wymagania w obrębie homologacji, a opona „bazowa” zawsze ma być takim allrounderem.
Czy jest jakas różnica miedzy homologacjami . Jeśli tak gdzie znalezsc opis i po co je zmieniali ?
Powiem szczerze ze nigdy nie patrzyłem kupując opony pod homolagcje do porsche tylko pod indeks nośności y oraz xl itd . Zarówno michelin cup2 295/30r18 jak i np nankang ar-1 295/30r18 bo tych dwóch głównie używam jej nie ma , nie wspominając o yokohama a052 , dunlop direzza itd . Sam już nie wiem co o tym sądzić .
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
porscheee napisał(a):
N0, N1, N2, N3, N4 = Porsche
Czy jest jakas różnica miedzy homologacjami . Jeśli tak gdzie znalezsc opis i po co je zmieniali ?
Powiem szczerze ze nigdy nie patrzyłem kupując opony pod homolagcje do porsche tylko pod indeks nośności y oraz xl itd . Zarówno michelin cup2 295/30r18 jak i np nankang ar-1 295/30r18 bo tych dwóch głównie używam jej nie ma , nie wspominając o yokohama a052 , dunlop direzza itd . Sam już nie wiem co o tym sądzić .
Żeby off nie robić - fajnie, że wspomniałeś o Yoko, też w pierwszym poście autorowi o tym wspomniałem. Dla mnie ta opona była mega zaskoczeniem - przypadkiem na nią trafiłem w wynajmowanym aucie i mega pozytywne zaskoczenie. Coś innego niż Cup czy Trofeo. I tak jak piszesz do BMW też Yoko nie ma homologacji. Jest po prostu pasujący rozmiar i nośność. Czyli zupełnie inaczej niż w przypadku Michelin czy Pirelli.
Co do wyjaśnienia różnicy między „N” to takie info ze strony Porsche jest:
Porsche N-Spec Tires
Original Equipment Porsche tires are commonly referred to as N-Spec tires because the sidewall of the tire will be branded with the markings N0, N1, N2 or N3 and so on. The “N” is the designation for Porsche approved tires and the corresponding number identifies the version, with the higher number assigned to newer generations of the tire.
It is recommended that only matching tires be used on Porsche vehicles. Since many Porsche vehicles are fitted with differently sized tires on their front and rear axles, this means matching the tire make, tire type and N-specification. If a vehicle was originally delivered with N-specification tires that have been discontinued and are no longer available, it is recommended to change all four tires to a higher numeric N-specification design appropriate for that vehicle.
Ciekawe jest też że po N dodali literkę z desygnacją do którego auta jest. To jest jakaś nowość? Bo u mnie np., mam N0 bez niczego więcej
Niestety nigdzie nie znalazłem co konkretnie jest inne, pewnie kierunek rozwoju jest inny w zależności od konkretnej opony i jej przeznaczenia 🤷♂️ mega ciekawy temat ale nie ma dużo info od samych producentów.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników