Autor |
Wiadomość |
brigantos
|
Napisane: 17.01.2018, 23:00 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
Dzień dobry, Prośba o info, czy są jakieś opony na tor do 718 Cayman GTS, ale z homologacją Porsche? Będę wdzięczny za podpowiedź.
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 17.01.2018, 23:07 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Micheliny Sport Cup 2 NO.
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 17.01.2018, 23:27 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
KoKoS napisał(a): Micheliny Sport Cup 2 NO. Dzięki, ale te już kiedyś sprawdzałem i jest z nimi problem z rozmiarem na przód - dla pewności sprawdzę jeszcze raz....chyba, że znasz coś innego?
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 17.01.2018, 23:35 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Na przód zakłada się 245/35/20. To samo idzie w GT4 oraz Spyder. Wiele osób tak zakłada i jest nawet lepiej
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 17.01.2018, 23:40 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
KoKoS napisał(a): Na przód zakłada się 245/35/20. To samo idzie w GT4 oraz Spyder. Wiele osób tak zakłada i jest nawet lepiej Dzięki serdeczne.
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 17.01.2018, 23:51 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
KoKoS napisał(a): Micheliny Sport Cup 2 NO. A co myślisz o Michelin Pilot Super Sport?
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 18.01.2018, 0:33 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
Cupy lepsze Sprawdz sobie jeszcze pirelli trofeo
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 18.01.2018, 10:40 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Zależy do jakiej jazdy. Super Sport jest spoko na pół sesji, maks jedna. Ale i tak nie równa się do Sport Cup.
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 18.01.2018, 11:41 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
KoKoS napisał(a): Zależy do jakiej jazdy. Super Sport jest spoko na pół sesji, maks jedna. Ale i tak nie równa się do Sport Cup. Dzięki jeszcze raz - zgodnie ze wskazówkami zdecyduję się na Cup 2. Ale jeszcze jedno - z torowymi semi slickami podobno jest tak, że gdy kilka razy je mocno rozgrzejesz i schłodzisz to guma w dużej mierze traci swoje właściwości? I jak jest z cywilną jazdą na tych oponach po mokrym - podobno słabo trzymają w normalnej jeździe na deszczu z powodu konieczności ich rozgrzania, co nie jest możliwe podczas normalnej jazdy. Pytam o to dlatego, ponieważ jakoś na tor trzeba dojechać i zawsze może nas spotkać deszcz. Sorry, że tak Was zasypuję pytaniami, ale dopiero zaczynam moją przygodę z jazdą po torze i wolę się dopytać, bo zakup takich opon powinien być trafiony i to nie mały wydatek. Dzięki.
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 18.01.2018, 13:07 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Opona w lecie, po chwili normalnej jazdy się rozgrzewa. Większy problem z aquaplaningiem, bo bieżnika jak na lekarstwo. Przy jeździe z głową można spokojnie poruszać się na tych oponach jak jest mokro. Z resztą Super Sport też tragicznie odprowadza wodę, podobno PS4 ( następca PSS ) jest lepszy w tej materii. Kiedyś wracałem na Sport Cup'ach z Nurburgringu do Polski, razem z kolegą który równiez był na SCup. Złapał nas deszcz i jakoś dojechaliśmy... Zerknij na PW
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 18.01.2018, 14:07 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
KoKoS napisał(a): Opona w lecie, po chwili normalnej jazdy się rozgrzewa. Większy problem z aquaplaningiem, bo bieżnika jak na lekarstwo. Przy jeździe z głową można spokojnie poruszać się na tych oponach jak jest mokro. Z resztą Super Sport też tragicznie odprowadza wodę, podobno PS4 ( następca PSS ) jest lepszy w tej materii. Kiedyś wracałem na Sport Cup'ach z Nurburgringu do Polski, razem z kolegą który równiez był na SCup. Złapał nas deszcz i jakoś dojechaliśmy... Zerknij na PW Dzięki - kupuję Cup 2
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 18.01.2018, 14:40 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
PS4 na mokrym faktycznie super, na suchy na tor bym jednak na nich się nie wybierał, bo przegrzejesz je błyskawicznie, poza tym, boczki maja stosunkowo miękkie, więc dosyć mocno się kładą w zakrętach (jak na opony sportowe). Dobry semislick (cup2, trofeo r, avon zzr) to najrozsądniejszy wybór. Chyba, że masz drugi zestaw kół, plus transport, to wtedy polecam prawdziwego slicka wyścigowego - to jest totalna przepaść i objawienie
|
|
Góra |
|
JacobCK
|
Napisane: 18.01.2018, 14:58 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 14
|
Zdecydowanie polecam Avon zzr. Sam jeżdżę drugi sezon i jestem bardzo zadowolony. Opona w mieszance średnio miekkiej. Najważniesza cecha tej opony to fakt że boki są bardzo twarde (duży problem z założeniem opony) i dzięki temu nie zjadają sie ranty opon co jest nagminne w oponach cywilnych też cup2. Jest to semi slick z możliwością jazdy w deszczu i co najważniejsze ma homologację drogową (bezpiecznie możesz dojechać na tor) Wrażenie przejścia (ja mam conti sport contact 6) na avona to przepaść. Samochód na rozgrzanej oponie jest przyklejony. Wade tej opony względem cup2 to cena ale również fakt że nie da się z nią jeździć codziennie (próbowałem). Opona łapie w siebie wszystkie syfy z drogi jak postoi trochę powiedzmy tydzień to bije przez pierwsze kilometry nawet przy małym ciśnieniu nie ma komfortu wrażenie jakby była przepompowana. Reasumując namawiam na AVON
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 18.01.2018, 15:55 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
Dzięki Panowie za cenne rady - na tym etapie zdecyduję się jednak na Cup 2 - jest dobra na torze i można na niej w miarę jeździć w cywilu. Na razie dopiero zaczynam moją przygodę na torze, dlatego w późniejszym etapie poważnie zastanawiam się nad drugim kompletem kół - być może z oponami Avon lub nawet pełen slick wyczynowy. Jeszcze raz wielkie dzięki.
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 18.01.2018, 22:21 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
TomRS napisał(a): PS4 na mokrym faktycznie super, na suchy na tor bym jednak na nich się nie wybierał, bo przegrzejesz je błyskawicznie, poza tym, boczki maja stosunkowo miękkie, więc dosyć mocno się kładą w zakrętach (jak na opony sportowe). Dobry semislick (cup2, trofeo r, avon zzr) to najrozsądniejszy wybór. Chyba, że masz drugi zestaw kół, plus transport, to wtedy polecam prawdziwego slicka wyścigowego - to jest totalna przepaść i objawienie Jakiego slicka wyścigowego polecasz?
|
|
Góra |
|
sonda
|
Napisane: 19.01.2018, 8:57 |
|
Dołączył: 16.12.2010 Posty: 865 Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
|
Jak zaczynasz przygodę z torem zacznij od cup 2 Spokojnie wystarczy do slika musisz mieć rolbar lub klatkę. Na sliku seryjnym autem nie wiedziesz na tor. Zacznij od nauki jazdy torowej,
_________________
997.2 GT3 RS TP:1,41,5 944 S2 CUP JPS TP:1,44,7 Puchar PCP 2015
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 19.01.2018, 10:05 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Poza tym na slicku auto już dostaje mocno po dupie ( nadwozie ) bo są zupełnie inne przeciążenia.
BTW. jakby ktoś chciał to mam SportCup 2 idealne, DOT17 do 991 i 981/982.
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 19.01.2018, 11:49 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
Dzięki
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 19.01.2018, 12:01 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
brigantos napisał(a): Jakiego slicka wyścigowego polecasz? Do tej pory jeździłem (Clio II Sport) na Michelinach, Yokohama, Dunlop i Avon. Na suchym torze przy temperaturach powyżej 10 stopni na przedniej osi zdecydowanie najlepiej Michelin S8 i S9 w zależności od tego ile stopni powyżej tych 10 Ja wogóle praktycznie zawsze robię mix mieszanek i producentów - przednia oś twardsza mieszanka, lekki tył bardziej miękka. W Porsche w zasadzie odwrotnie bym próbował Trzeba mieć na uwadze, że slick ma dosyć wąski zakres temperatur w których funkcjonuje dobrze - powyżej i poniżej tego zakresu jest gorzej a czasem dramatycznie niebezpiecznie, więc tak naprawdę to trzeba mieć tych slicków kilka mieszanek żeby dobrać coś do warunków temperaturowych. Bardzo dobrze napisał Sonda, że na początek przygody z torem zdecydowanie lepiej jest zaczynać na semislicku.
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 19.01.2018, 17:49 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
TomRS napisał(a): brigantos napisał(a): Jakiego slicka wyścigowego polecasz? Do tej pory jeździłem (Clio II Sport) na Michelinach, Yokohama, Dunlop i Avon. Na suchym torze przy temperaturach powyżej 10 stopni na przedniej osi zdecydowanie najlepiej Michelin S8 i S9 w zależności od tego ile stopni powyżej tych 10 Ja wogóle praktycznie zawsze robię mix mieszanek i producentów - przednia oś twardsza mieszanka, lekki tył bardziej miękka. W Porsche w zasadzie odwrotnie bym próbował Trzeba mieć na uwadze, że slick ma dosyć wąski zakres temperatur w których funkcjonuje dobrze - powyżej i poniżej tego zakresu jest gorzej a czasem dramatycznie niebezpiecznie, więc tak naprawdę to trzeba mieć tych slicków kilka mieszanek żeby dobrać coś do warunków temperaturowych. Bardzo dobrze napisał Sonda, że na początek przygody z torem zdecydowanie lepiej jest zaczynać na semislicku. Dzięki za info. O slicki pytałem się na przyszłość. Na razie z pewnością będę jeździł na Cup 2, a na slicki przyjdzie czas później, jak już złapię trochę doświadczenia
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|