Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 14:40 

Dołączył: 19.05.2012
Posty: 29
Witajcie,

Tak sobie konfiguruje Boxstera na stronie Porsche i zastanawiam się na ile ważne są te trzy elementy które mocno podbijają cenę:

1. Parkiet Sport Chrono
2. Porsche Active Suspension Management (PASM)
3. Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi

Jakie są Wasze doswiadczenia? Nie jeżdżę na tor, raczej miasto, lub krajoznawcze przejażdżki.
Co dokładnie daje pakiet Sport Chrono, bo nie mogę znaleźć informacji na stronie Porsche.
Czy bez PASM zawieszenie nie jest jakoś hardcorowo twarde?

Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 15:03 

Dołączył: 13.01.2018
Posty: 80
Sport Chrono to wizualnie pokrętło na kierownicy i stoper na konsoli centralnej, ale co najważniejsze uzyskujesz możliwość ustawienia dwóch trybów tj. Sport i Sport+ oraz funkcji overboost, która daje przez chwilę dodatkowe Nm.
Działa rewelacyjnie. Za naciśnięciem przycisku masz wszystko co fabryka dała i jeszcze trochę.
A jeśli lubisz, to Sport Chrono daje jeszcze Launch Control.

Podsumowując, przy Twoich potrzebach poszedłbym tylko w opcję nr. 1.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 15:04 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Cześć! Posiadam od września 718 Cayman :)

Posiadam pakiet sport chrono i moim zdaniem warto doposażyć samochód w ten element - dla mnie najważniejsze jest to, że dzięki sport chrono zyskujemy brutalną redukcję z międzygazem oraz możliwość wyboru trybów jazdy na kierownicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 15:24 

Dołączył: 19.05.2012
Posty: 29
Dzięki za odpowiedzi. Właśnie o to mi chodziło!

@BondE87 z jakim silnikiem masz? W moim budżecie jest niestety tylko 2.0 i zastanawiam się jak wrażenie?

Czy w Porsche jest jak w BMW, że ESP ma tryb pośredni że trochę odpuszczał, ale jak zrobiłeś coś naprawdę głupiego to Cię ratował? Tak miałem w BMW M2 i jak na moje umiejętności idealna opcja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 15:38 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Przed zakupem testowałem M2 i 718 Boxster 2.0.

M2 zachwyca pewnością prowadzenia, świetnie przyspiesza z każdej prędkości, ma ciekawy dźwięk, ale we wnętrzu brakuje pazura (ten problem jest rozwiązany w M2 Comp.)
Cayman wygląda bardziej egzotycznie, ma ciekawsze wnętrze, również świetnie prowadzi się po zakrętach, ale rozczarowuje dźwiękiem. Zapewne Cayman będzie miał też mniejszą utratę wartości


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 15:49 

Dołączył: 13.01.2018
Posty: 80
Tak, 2.0 nie brzmi tak dobrze jak B6 ale bez przesady.
We wszystkich testach o tym mówili, a ja jakoś nie jestem rozczarowany.
Odpala super, jeździ świetnie, zabawy mnóstwo na każdą trasę.
Moje 997TT brzmi gorzej, ale pewnie nie wypada się przyczepiać i tylko w jednym teście ktoś wspomniał, że to „Dyson-like”.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 17:06 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Porsche pokazało niedawno Caymana T i Boxstera T - spróbuj sobie tego skonfigurować. Jest 2.0 ale ma trochę opcji "jezdnych" w standardzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 18:05 

Dołączył: 19.05.2012
Posty: 29
BondE87 napisał(a):
Zapewne Cayman będzie miał też mniejszą utratę wartości


Zgadzam się z Tobą z tą utratą wartości, ale w BMW mam duże rabaty, więc ostatecznie pewnie wyszloby na to samo :)

W cenie 718 Boxster, którego konfigurowałem (ok 350 tys) można kupić nowe BMW Z4 w wersji M40i, o którym też myślałem, bo przy Boxsterze wydaje się value for money.

Ten Boxster T to jakaś dziwna opcja. Wychodził drożej niż zwykły, a tapicerka materiałowa np.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 18:11 

Dołączył: 19.05.2012
Posty: 29
Maciej964 napisał(a):
A jeśli lubisz, to Sport Chrono daje jeszcze Launch Control.


Czyli ta różnica w przyspieszeniu z Sport Chrono i bez (4.7s vs 4.9s) wynika z launch control a nie z wyostrzeniu rekacji na gaz, paru nm więcej itp?

Launch control w ogóle mnie nie kręci, bezsensowne obciążanie podzespołów dla urwania paru ułamków sekund imo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 20:52 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Cayman/ Boxster T to obecnie najlepszy wybór, bo ma sporo opcji w standardzie :) np. sportowych wydech ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym PTV nie odpuścił osobiście. A PASM to już kwestia komfortu, bo
standardowy zawias będzie twardszy niż PASM off, a PASM on faktycznie
raczej na tor, choć znam takich którzy po mieście też wolą.

Teoretycznie wersja T pasowała by Ci najbardziej, bo teoretycznie powinna
też najlepiej trzymać cenę. Zakładając że ktoś będzie szukał silnika
2.0, to Touring będzie pasować idealnie - jako specjalny wypust.
Jest droższy od wersji bazowej, bo ma już kilka drogich opcji w standardzie,
natomiast dodając te opcje do wersji bazowej, przekraczamy cenę T.

Czy wersja bazowa jest teraz niedostępna z manualem?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 22:33 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Z tego co pamietam jesli chcesz miec PTV to musisz wziac PASM. Wersja T jest obnizona o 1 cm w stosunku do standardowego PASM i 2 cm do pasywnego zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 22:57 

Dołączył: 13.01.2018
Posty: 80
Szczegóły wersji T
https://youtu.be/QoQ1m9aEFgo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2018, 13:04 

Dołączył: 11.02.2012
Posty: 146
Jesli jedzisz rekreacyjnie to żadna z tych opcji nie jest Ci potrzebna. Jeśli zależy Ci na prowadzeniu to najistotniejsza byłaby szpera, ale PTV chyba tylko w komplecie z PASM można zamówić...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2018, 0:45 

Dołączył: 19.05.2012
Posty: 29
QbaqBA napisał(a):
Jeśli jeździsz rekreacyjnie to żadna z tych opcji nie jest Ci potrzebna. Jeśli zależy Ci na prowadzeniu to najistotniejsza byłaby szpera, ale PTV chyba tylko w komplecie z PASM można zamówić...


Zgadzam się, ale wiesz jak to jest... niby niepotrzebne, ale potem człowiek żałuje.
Rozsądek podpowiada, że za 340tys jest BMW Z4 M40i ze szperą, adaptacyjnym zawieszeniem, HUD itp...lekko powinienem dostać ok 6-8% rabatu, czyli wyjdzie 320k. Podobnie skonfigurowany Boxster wyszedł 370tys i raczej na rabat nie ma co liczyć. No ale BMW robi się pomału marką masową nie premium.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2018, 12:36 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
6% rabatu na Porsche 718 jest jak najbardziej możliwe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2018, 12:40 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Hehe, na BMW 8% ? Tam powinieneś dać radę podwoić ten rabat bez problemu chyba że teraz będą nie ugięci na koniec roku.

718 będzie lepsze. Sport Chrono i PASM bym wziął, PTV poza torem bez znaczenia.
Sport Chrono oprócz opisanych wyżej funkcji daje aktywne mocowania silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2018, 11:48 

Dołączył: 19.05.2012
Posty: 29
KoKoS napisał(a):
Hehe, na BMW 8% ? Tam powinieneś dać radę podwoić ten rabat bez problemu chyba że teraz będą nie ugięci na koniec roku.

718 będzie lepsze. Sport Chrono i PASM bym wziął, PTV poza torem bez znaczenia.
Sport Chrono oprócz opisanych wyżej funkcji daje aktywne mocowania silnika.


Masz racje, na serie 3, 5 ,X1, x3 można wynegocjować sporo więcej, ale na nowo wchodzące na rynek może być gorzej. Np na X7 nie chcą już dawać rabatu flotowego (albo mi tak mój dealer powiedział, ale może chciał żebym go docenił bardziej, że dostałem rabat ;)

No nic.. po nowym roku maja mi użyczyć Boxstera z Połczynskiej na dzień, to zobaczymy jak wrażenia.

Co to jest aktywne mocowanie silnika? Silnik nie jest na poduszkach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2018, 11:36 

Dołączył: 15.02.2017
Posty: 47
Nr klubowicza: 633
Ja zmówiłem 718 z
-PASM, bo do tego mam 20 calowe fele i bałem się ze będzie za twardo w codziennej jeździe. A frajda z jazdy na pewno większa na 20 calowych felach. Poza tym szkoda nie zamówić pneumatycznego zawieszenia jak jest taka możliwość. Mam z nim dobre doświadczenia
-sport chrono- musi być szczególnie przy słabszym dwulitrowym silniku

Nie zamówiłem PTV bo myślałem, że to tylko na tor. Nie mam i pewnie już nie będę miał doświadczeń z jazdą na torze. Poza tym na tor to chyba lepszy cayman niż boxter.

Z4 nie kupuj. Ma swoje plusy, ale za prosiakiem będziesz się potem oglądał tęsknym wzrokiem. W drugą stronę- za Z4 nie za bardzo. Piszę to jako /jeszcze aktualny/ użytkownik z4-E89 2.8.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2018, 13:18 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
PASM w 718, to nie jest zawieszenie pneumatyczne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum