Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.02.2008, 22:16 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 42
Zacznę od najważniejszego dla początkującego posiadacza Porsche, które paliwo będzie lepsze do 911S , 95 czy 98 , a może polecacie coś z gatunku V-power Racing. Czy klasyczna 95 będzie w ogóle odpowiednia dla tego samochodu , czy producent zaleca wyłącznie 98 ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
nie wiem jak inni ale ja do mojej tylko 98. Tankuje zawsze na "mojej" stacji Orlen, czasem lalem Shell racing no i najlepsze opinie ma BP.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:33 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
Napewno nie 95 :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:35 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 42
Czyli 98 i wyżej :)

Dzięki za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:36 

Dołączył: 8.04.2007
Posty: 201
Tankuj na dużych, często badanych stacjach najlepiej dużych koncernów : Shell, BP, Orlen. I polecam 98 i wzwyż :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
BP i Orlen to te same paliwa w Polsce.
Polecam Orlen z uwagi na cenę.




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:41 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
Wiadomo że shell v-pover racing jrst sporo droższy, ale czasem warto
Korzyści ze stosowania Shell V-Power Racing
+Wszystkie korzyści wynikające ze stosowania Shell V-Power 95.
+Wartość liczby oktanowej minimum 100.
+Większa moc i moment obrotowy silnika.
+Lepsze przyśpieszenie i większa prędkość maksymalna.
+Parametry zbliżone do benzyn wyścigowych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:50 

Dołączył: 8.04.2007
Posty: 201
tylko cena :/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 22:54 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 42
Apa13 napisał(a):
Tankuj na dużych, często badanych stacjach najlepiej dużych koncernów : Shell, BP, Orlen. I polecam 98 i wzwyż :)

Zawsze tankuje na BP (karta :oops: ) , oboje z tatą mamy samochody w dieslu teraz, jeśli już tankujemy autka to wyłącznie BP ULTIMATE DIESEL , różnice widać , szczególnie u taty gdzie ma 3,2 litra i 230 KM :)

O V-power Racing , słyszałem opinie , że im wyższa liczba oktanów tym gorsze smarowanie silnika , siłą rzeczy jest to nie korzystne dla jego żywotności , ile w tym prawdy :?:

Czy Porsche nie nadaje się kompletnie do jazdy na 95 (nie chodzi tu o oszczędność na paliwie , bo wiadomo było by to śmieszne , ale bardziej o techniczne wytłumaczenie do nie stosowania 95) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 23:31 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
95 ma za małą liczbę oktanową, najlepsze parametry dobre auta osiągają przy 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 23:50 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 42
spaun napisał(a):
95 ma za małą liczbę oktanową, najlepsze parametry dobre auta osiągają przy 98

W takim razie taką będziemy lać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2008, 23:59 

Dołączył: 18.10.2007
Posty: 1048
Kolego nie oszczędzaj na paliwie. SHEL V-power Racing. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 0:02 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 42
Zibi napisał(a):
Kolego nie oszczędzaj na paliwie. SHEL V-power Racing. 8)

Nie zamierzam oszczędzać , silnikowi ma być jak najlepiej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 0:03 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
CC napisał(a):
... jeśli już tankujemy autka to wyłącznie BP ULTIMATE DIESEL ...

:wink:
Zmień przyzwyczajenia, bo... marion i nevada wytłumaczą ci o co chodzi.... :D

Jimmy? :shock: Ja to te same paliwa? (pomijam aspekt związków chemicznych)
Co do ORLENU (Orzeł, hostessy, sklep-bar,klimatyzowany kibelek) i orlenu (dystrybutor+barak, Sporty i Popularne za zakratowaną szybą, wygódka/krzaki) to ma to znaczenie! Czasami wątpię już w obecność jakichkolwiek węglowodorów alifatycznych w tych ostatnich...

Ja również zwykle tankuję na BP, ale raz zdarzyło mi się u nich reklamować..."jakość benzyny"... zaproszono mnie wtedy (po miesiącu) do laboratorium w celu kontroli :shock: niestety mogli zbadać tylko osad na wydechu :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 0:13 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
hi hi, tankuj porszaka na shelu bo jak i diesla i porszaka będziesz tankował na BP to w końcu do diesla nalejesz 98 :)

wierz mi wiem coś o tym a z kolegów się śmiałem :) - oba pistolety są na BP niebieskie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 0:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
z moich osobistych doswiadczen wynika, ze nie ma roznicy w osiagach miedzy orlenem 98 i V-power racing 100. Program jest tak zrobiony, ze wieksza liczba oktanow nic nie pomoze liczy sie odpowiednie spalanie stukowe.
Z doswiadczen moich znajomych ktorzy jezdza mocnymi jednostkami bardzo wrazliwymi na paliwo wynika, ze najlepsza jakosc jest na BP.
Czytalem tez w czasopismie motoryzacyjnym o badaniach przeprowadzonych na paliwach i wyszlo ze najlepsza byla V-power 100 ale niestety to sie nie potwierdzilo w moim przypadku. Roznica na 1/4 mili miedzy orlenem i shellem jest zadna.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 0:30 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 42
Przytoczę pewien przykład:
Kiedyś posiadałem skuter (50 ccm - 2 takt , wiadomo nie ma to nic wspólnego z olbrzymią jednostką w 911 , ale przy takiej jednostce najlepiej widać ile super paliwo daje) otóż po moich testach wyszło coś takiego:
- standardowo jeździłem na 98 z BP , po nalaniu V-power Racing v-max wzrosło o 1-2 km/h , ale skuter miał znacznie wyższe obroby i trudniej się wkręcał na obroty, tak jakby silnik chciał , a sprzęgło nie wyrabiało i było lekko spóźnione.

Nijak ma się do samochodu , ale jeszcze raz powtarzam tylko chodzi o nakleślenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 9:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
Daryon944 napisał(a):
Jimmy? :shock: Ja to te same paliwa? (pomijam aspekt związków chemicznych)


Jeżeli chodzi o ON, to na pewno są to te same paliwa.
Mam w swojej firmie dystrybutor na ON i kupuję go w hurcie z Orlenu. Mój dostawca paliwa oznajmił, że pod te same nalewaki w Orlenie podstawiają się ciężarówki z BP. Z benzyną bezołowiową prawdopodobnie jest podobnie.




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 9:55 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
He....globalizacja... :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2008, 10:37 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Panie i Panowie...
Rodzaj (marka) stacji wobec faktu iz składy paliwa sa pod kontrolą krajowych koncernów nie ma żadnego znaczenia... BP, Shell, Statoil, itp, wszyscy czerpia z tego samego żródła TO samo paliwo, czy to jest Pb , czy ON.
Jedynie uczciwośc ajenta, właściciela, zarządzającego stacją ma znaczenie.
a z ta bywa różnie.
przykład ?
po zatankowanym na BP ON, nie byłem w stanie dojechać do pracy, w słuzbowym Avensie D4D Cat, zał. sie tryb awaryjny i komputer wyłączał turbinę i kazał jechać na stację obsługi, zatankowane na Statoil - przeszło jak ręka odjął.
pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum