Autor |
Wiadomość |
CC
|
Napisane: 20.02.2008, 22:16 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 42
|
Zacznę od najważniejszego dla początkującego posiadacza Porsche, które paliwo będzie lepsze do 911S , 95 czy 98 , a może polecacie coś z gatunku V-power Racing. Czy klasyczna 95 będzie w ogóle odpowiednia dla tego samochodu , czy producent zaleca wyłącznie 98 ?
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 20.02.2008, 22:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
nie wiem jak inni ale ja do mojej tylko 98. Tankuje zawsze na "mojej" stacji Orlen, czasem lalem Shell racing no i najlepsze opinie ma BP.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 20.02.2008, 22:33 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
Napewno nie 95
|
|
Góra |
|
CC
|
Napisane: 20.02.2008, 22:35 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 42
|
Czyli 98 i wyżej
Dzięki za odpowiedzi
|
|
Góra |
|
Apa13
|
Napisane: 20.02.2008, 22:36 |
|
Dołączył: 8.04.2007 Posty: 201
|
Tankuj na dużych, często badanych stacjach najlepiej dużych koncernów : Shell, BP, Orlen. I polecam 98 i wzwyż
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 20.02.2008, 22:40 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
BP i Orlen to te same paliwa w Polsce.
Polecam Orlen z uwagi na cenę.
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 20.02.2008, 22:41 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
Wiadomo że shell v-pover racing jrst sporo droższy, ale czasem warto
Korzyści ze stosowania Shell V-Power Racing
+Wszystkie korzyści wynikające ze stosowania Shell V-Power 95.
+Wartość liczby oktanowej minimum 100.
+Większa moc i moment obrotowy silnika.
+Lepsze przyśpieszenie i większa prędkość maksymalna.
+Parametry zbliżone do benzyn wyścigowych
|
|
Góra |
|
Apa13
|
Napisane: 20.02.2008, 22:50 |
|
Dołączył: 8.04.2007 Posty: 201
|
|
Góra |
|
CC
|
Napisane: 20.02.2008, 22:54 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 42
|
Apa13 napisał(a): Tankuj na dużych, często badanych stacjach najlepiej dużych koncernów : Shell, BP, Orlen. I polecam 98 i wzwyż
Zawsze tankuje na BP (karta ) , oboje z tatą mamy samochody w dieslu teraz, jeśli już tankujemy autka to wyłącznie BP ULTIMATE DIESEL , różnice widać , szczególnie u taty gdzie ma 3,2 litra i 230 KM
O V-power Racing , słyszałem opinie , że im wyższa liczba oktanów tym gorsze smarowanie silnika , siłą rzeczy jest to nie korzystne dla jego żywotności , ile w tym prawdy
Czy Porsche nie nadaje się kompletnie do jazdy na 95 (nie chodzi tu o oszczędność na paliwie , bo wiadomo było by to śmieszne , ale bardziej o techniczne wytłumaczenie do nie stosowania 95)
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 20.02.2008, 23:31 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
95 ma za małą liczbę oktanową, najlepsze parametry dobre auta osiągają przy 98
|
|
Góra |
|
CC
|
Napisane: 20.02.2008, 23:50 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 42
|
spaun napisał(a): 95 ma za małą liczbę oktanową, najlepsze parametry dobre auta osiągają przy 98
W takim razie taką będziemy lać
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 20.02.2008, 23:59 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
Kolego nie oszczędzaj na paliwie. SHEL V-power Racing.
|
|
Góra |
|
CC
|
Napisane: 21.02.2008, 0:02 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 42
|
Zibi napisał(a): Kolego nie oszczędzaj na paliwie. SHEL V-power Racing.
Nie zamierzam oszczędzać , silnikowi ma być jak najlepiej
|
|
Góra |
|
Daryon944
|
Napisane: 21.02.2008, 0:03 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1109
|
CC napisał(a): ... jeśli już tankujemy autka to wyłącznie BP ULTIMATE DIESEL ...
Zmień przyzwyczajenia, bo... marion i nevada wytłumaczą ci o co chodzi....
Jimmy? Ja to te same paliwa? (pomijam aspekt związków chemicznych)
Co do ORLENU (Orzeł, hostessy, sklep-bar,klimatyzowany kibelek) i orlenu (dystrybutor+barak, Sporty i Popularne za zakratowaną szybą, wygódka/krzaki) to ma to znaczenie! Czasami wątpię już w obecność jakichkolwiek węglowodorów alifatycznych w tych ostatnich...
Ja również zwykle tankuję na BP, ale raz zdarzyło mi się u nich reklamować..."jakość benzyny"... zaproszono mnie wtedy (po miesiącu) do laboratorium w celu kontroli niestety mogli zbadać tylko osad na wydechu
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 21.02.2008, 0:13 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
hi hi, tankuj porszaka na shelu bo jak i diesla i porszaka będziesz tankował na BP to w końcu do diesla nalejesz 98
wierz mi wiem coś o tym a z kolegów się śmiałem - oba pistolety są na BP niebieskie
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 21.02.2008, 0:13 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
z moich osobistych doswiadczen wynika, ze nie ma roznicy w osiagach miedzy orlenem 98 i V-power racing 100. Program jest tak zrobiony, ze wieksza liczba oktanow nic nie pomoze liczy sie odpowiednie spalanie stukowe.
Z doswiadczen moich znajomych ktorzy jezdza mocnymi jednostkami bardzo wrazliwymi na paliwo wynika, ze najlepsza jakosc jest na BP.
Czytalem tez w czasopismie motoryzacyjnym o badaniach przeprowadzonych na paliwach i wyszlo ze najlepsza byla V-power 100 ale niestety to sie nie potwierdzilo w moim przypadku. Roznica na 1/4 mili miedzy orlenem i shellem jest zadna.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
CC
|
Napisane: 21.02.2008, 0:30 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 42
|
Przytoczę pewien przykład:
Kiedyś posiadałem skuter (50 ccm - 2 takt , wiadomo nie ma to nic wspólnego z olbrzymią jednostką w 911 , ale przy takiej jednostce najlepiej widać ile super paliwo daje) otóż po moich testach wyszło coś takiego:
- standardowo jeździłem na 98 z BP , po nalaniu V-power Racing v-max wzrosło o 1-2 km/h , ale skuter miał znacznie wyższe obroby i trudniej się wkręcał na obroty, tak jakby silnik chciał , a sprzęgło nie wyrabiało i było lekko spóźnione.
Nijak ma się do samochodu , ale jeszcze raz powtarzam tylko chodzi o nakleślenie
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 21.02.2008, 9:41 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Daryon944 napisał(a): Jimmy? Ja to te same paliwa? (pomijam aspekt związków chemicznych)
Jeżeli chodzi o ON, to na pewno są to te same paliwa.
Mam w swojej firmie dystrybutor na ON i kupuję go w hurcie z Orlenu. Mój dostawca paliwa oznajmił, że pod te same nalewaki w Orlenie podstawiają się ciężarówki z BP. Z benzyną bezołowiową prawdopodobnie jest podobnie.
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
Daryon944
|
Napisane: 21.02.2008, 9:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1109
|
He....globalizacja...
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 21.02.2008, 10:37 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Panie i Panowie...
Rodzaj (marka) stacji wobec faktu iz składy paliwa sa pod kontrolą krajowych koncernów nie ma żadnego znaczenia... BP, Shell, Statoil, itp, wszyscy czerpia z tego samego żródła TO samo paliwo, czy to jest Pb , czy ON.
Jedynie uczciwośc ajenta, właściciela, zarządzającego stacją ma znaczenie.
a z ta bywa różnie.
przykład ?
po zatankowanym na BP ON, nie byłem w stanie dojechać do pracy, w słuzbowym Avensie D4D Cat, zał. sie tryb awaryjny i komputer wyłączał turbinę i kazał jechać na stację obsługi, zatankowane na Statoil - przeszło jak ręka odjął.
pozdr, Jacek
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|