Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.09.2012, 13:56 

Dołączył: 10.09.2012
Posty: 19
Witam wszystkich,


Zamierzam zakupić 911(997) Carrera S i spełnić swoje marzenie.
W grę wchodzą roczniki od 2009-2011.

Samochod chce uzywać dłużej. Taki jest zamiar, żeby może kiedyś przekazać go mojemu synowi :)

Mam tylko 2 problemy:
1. Manual czy PDK
Jeździłem już z PDK i porcja zabawy, emocji była wystarczająca. Jest wygodniej, szybciej i gdy nie masz ochoty ustawiasz automat. Zresztą automat pewnie efektywaniej potrafi zmieniać biegi...

Mam jednak obawy dotyczace awaryjnosci PDK.
Czy są problemy z PDK? Czy łatwiej się psuje? Czy skrzynia automatyczna znacząco zwiększa koszty eksploatacji?


2. Naped 2 czy 4 koła?
Osiągi katalogowe auta z napędem na 4 są słabsze, samochód jest cięższy. Czy za to napęd na cztery koła zapewni pewność i bezpieczeństwo jazdy na zakrętach, w deszczu itp... ?


Dzieki za pomoc,
boroslaw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 14:39 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
Hej,

jeździłem przez prawie 3 lata Caymanem S z manualem, bo uważałem, że w sportowym aucie, to tylko manual. Jak pojawiły się Carrerki z PDK, to wiedziałem, że to chcę. Od prawie 3 lat jeżdżę Carrerką S z PDK i nie miałem ze skrzynią żadnych problemów (odpukać). Auto nie męczone, ale kilka razy byłem nim na torze.
Jak już napisałeś jazda z PDK jest dużo wygodniejsza i ja jestem absolutnie fanem tej skrzyni. W jeździe na codzień działa tak jak trzeba, oszczędza paliwo itd itp. W przypadku sportu, tryb Sport Plus zapewnia moim zdaniem wszystko co trzeba, mimo, że przecież możesz zmieniać biegi przyciskami, łopatkami lub dźwignią - do wyboru do koloru - ja nigdy nie odczułem potrzeby ręczne zmiany biegów w trybie Sport Plus.
Więc dla mnie: tylko i wyłącznie PDK.

Napęd na 4: ha, ja nigdy nie chciałem mieć auta sportowego z napędem na 4, bo w 2-jcie masz więcej fanu (i oczywiście wyzwań). Miałem okazję pojeździć wersją 4S i S na lodzie w Finlandii i wersja 4S była rzeczywiście łatwiejsza w prowadzeniu na lodzie, driftowanie "robiło" się samo itp itd. I dopóki nie wpadłem lekko w śnieg i nie mogłem wyjechać, bo się okazało, że jak przednia oś była w śniegu, a tylna nie, to auto odłączyło samo przedni napęd i utknęło...to stwierdziłem, że wersja 4S nie jest mi do niczego nie potrzebna. Ale z pewnością w prostych sytuacjach gdzie wszystkie koła są na śniegu, wersja 4S poradzi sobie lepiej niż 2S.
I podejrzewam, że znajdziesz tyle samo fanów 4S, jak i 2S.
Dla mnie 2S, bo więcej fanu (oprócz minimalnie lepszych osiągów), a przeciez po to kupuje się sportowe auto. Do jazdy po śniegu mam Audi z Quattro, którym wiadę na pionową ścianę - 911 2S raczej nie da rady.

wybór na końcu należy jednak do Ciebie.

powodzenia Jacek
PS. gdybyś był zainteresowany wersją S z PDK (pierwsza rejestracja marzec 2009), 40tyskm na liczniku, to daj znać, bo może dam się przekonać, aby ja oddać w dobre ręce na rzecz czegoś innego ;-)...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 15:29 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Duzo racji w tym co napisal Jacek, ja bym bral tylko i wylacznie PDK, a co do napedu, to jestem za wersja 4S, w Polsce mamy tyle dni deszczowych i sniegowych, ze jednak lepiej bedzie Ci sie jezdzilo AWD, efektywniej i czesciej przeniesiesz moc na droge....a w RWD lekko popada i nici z jazdy.....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 15:49 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
fajny model wybrałes :idea: w modelach o jakich piszesz tzn rocznikach juz jest naped zapozyczony z turbo , czyli el. spinanie tarczek , fenomenalny naped na 4x4 nie majacy nic wspolnego z tym w starszych wersjach i dlatego własnie nie carrera2 , w starszych tylko 2 , do tego jak pisza koledzy PDK i juz Ci zazdroszczę :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 16:02 

Dołączył: 10.09.2011
Posty: 307
według mojej opini i sugesti auto z PDK jest rozsądny wyborem, jezdziłem 911 4s z PDK,skrzynia jest elastyczna a w trybie sport plus daje efekt sportowego rwania. Auto używałem w róznychg warunkach i dawało mi wiecej frajdy niż inne auta którymi jedziłem. Co do awaryjnoiści PDK nie doświadczylem.
Oczywiscie wybor nalezy do ciebie, ale manualem troche sie na wajchujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 18:24 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
Czy chcecie powiedziec, ze Porsche zrobilo jakis lepszy naped 4x4 w 997 2009-2010 ?????
W tych nadaje sie do czegoś, poza wylatywaniem przodem z zakrętu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 19:18 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Pierwszy raz slysze, ze przy lifcie w 2009 roku byly zmiany w napedzie....
Wiem tylko, ze w 2010 w turbo dolozyli jakis dodatkowy system a la szpery do napedu.....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 20:28 

Dołączył: 22.10.2009
Posty: 276
Lokalizacja: małopolska
Nr klubowicza: 273
Matschke napisał(a):
Pierwszy raz slysze, ze przy lifcie w 2009 roku byly zmiany w napedzie....
Wiem tylko, ze w 2010 w turbo dolozyli jakis dodatkowy system a la szpery do napedu.....

Zmieniali coś w 4x4 w przeniesieniu napędu chyba,gdy kupywałem samochód a niebyłem jeszcze zdecydowany do modelu to sprzedawca mi coś wspominał.




_________________

chudy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 21:11 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
najfajniejsza carrera wg mnie to 4S PDK Cabrio


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 21:32 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Marion napisał(a):
najfajniejsza carrera wg mnie to 4S PDK Cabrio

czyli wiemy co będzie następne...;)




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 22:04 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
wczesne 997 z napedem na 4 koła nie miały tego samego rozwiazania co turbo , kazdy moze ocenic sam jaki ma wystarczy spojrzec na rure dyfernecjału , jezeli pełna to strego typu , jezeli takjakby powycinana to tak jak w turbo 997 - to tak na chłopski rozum , mozna tez popatrezc na you tube jak to wyglada , no chyab ze ktos ma oryginalne katalogi porsche z ronych lat tez sa opisy .
albo inaczej wam podpowiem stary typ moim zdaniem kupa :

http://allegro.pl/porsche-carrera-911-9 ... 23728.html

i nowy bajka :

http://allegro.pl/porsche-carrera-911-9 ... 10097.html

mozna tez poznac ze do starego nei wchodzi zadna wtyczka , a do nowego az 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 22:08 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
probowałem to szczepic do starych modeli (fizycznie i wymiarowo jest mozliwosc , chyba jako jedyny eu a moze i dalej , ale sam czujnik temperatury mozna oszukac (tzn dac zegar temp osobny bo w nowym mamy to na pulpicie w razi eprzegrzania np. zle dobrane opony tył przod i juz si egrzeje) a druga wtyczka to juz spory problkem bo ma to swoj strownk a wiazka jest połaczona z reszta układu az do samego ecu silnika , te auta prowadza sie całkiem inaczej , bo w nowszym mozemy miec taka sama moc na tył jak i na przod a nawet sam tył , a w starym niby ciagle przod cas ciagnie a tak naprawde prawie nic ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 22:11 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
Matschke napisał(a):
Pierwszy raz slysze, ze przy lifcie w 2009 roku byly zmiany w napedzie....
Wiem tylko, ze w 2010 w turbo dolozyli jakis dodatkowy system a la szpery do napedu.....

to duzo bardziej skomplikowane , a jednoczenie metoda wykorzystywana już pod koniec lat 80 np. w nissan skyline gtr :)
jezeli kotos bedzie bardziej zainteresowany tematem słóże pomocą


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 22:13 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
Marion napisał(a):
najfajniejsza carrera wg mnie to 4S PDK Cabrio


potwierdzam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 22:56 

Dołączył: 26.08.2010
Posty: 51
porscheee napisał(a):
Marion napisał(a):
najfajniejsza carrera wg mnie to 4S PDK Cabrio


potwierdzam


Ale piszecie tak zeby potem wszyscy sie z niego smiali ze jezdzi samochodem zony? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2012, 23:45 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
a moim zdaniem najfajniejsza wolnossaca 911tka jest GTS 4 :)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 0:14 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Chyba w modelu po lifcie była taka elektronicznie sterowana zabawka pod nazwa PTV.
Szczegółów nie znam.
Jak do jazdy na codzień w rożnych warunkach to zdecydowanie 4s.
Jak do zabawy to S.
Wielkiej filozofii z tym nie ma.
Biorąc pod uwagę ceny to ja bym sugerował 997 Turbo tiptronic zamiast 997 4S PDK.
Jedyny mankament, jeśli planujesz jeździć cały rok, to zużycie paliwa. Turbo ma większy apetyt. Ale tez o 100 KM wiecej.
Zderzak i lampy można zmienić na te po lifcie jak ktoś koniecznie chce mieć nowszy look. Ja bym tego nie robił.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 0:39 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
ptv to jeszcze cos innego , jest tez w turbo po lifcie , - to to ze juz kierowca ma coraz mniej tam do roboty :( trzyma jak na slicku ale jak pósci to koniec .

My mówilismy o tym systemie (ptm) :

http://www.youtube.com/watch?v=o91-D0bb ... ure=relmfu

w 997 po lifcie naprawde fajny naped na 4 koła , w 997 przed liftem jest ten sam co w 996 od poczatku produkcji a w sumie to to samo co w 964 od 89r. tyle ze ma inne wymiary ...

lifty w porsche to naprawde duze zmiany , nie zderzaki i lampy co widac na oko , ale jak sie dalej ktos zagłebi to warto dopłacac własnie za te poliftowe bo sa zawsze jakies innowacje o ktorych nawet sprzedawcy czesto zapominja lub ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 12:57 

Dołączył: 10.09.2012
Posty: 19
Dzięki za wszystkie poodpowiedzi. Zdecydowałem się już na PDK.
Z napędem może być problem bo ceny 4S są dość znaczne.

>w 997 po lifcie naprawde fajny naped na 4 koła ,

jak sprawdzić czy 997 jest już po lifcie?
rok produkcji?

Jeśli można to będę Was jeszcze męczył pytaniami gdy znajdę coś konkretniejzego.

pozdrawiam,
Paweł


@Jacek : Skontaktuję się z Tobą na priv.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 13:32 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
przed liftem był tiptronic, nie było PDK i lampy z tyłu są inne ale to jest akurat złudne bo ludzie je wymieniają na poliftowe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum