Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.01.2017, 22:48 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
Witam koledzy .

Mam pytanie i licze na jakąs podpowiedz lub sugestie .

Chodzi mi o to ze w Cayenne 3,0 diesel z 2011 roku z pneumatycznym zawieszeniem słyszalne są stuki puki w tylnym zawieszeniu podczas jazdy po nierównosciach oraz ostatnim czasem z przodu tez coś słysze .

Pytanie moje brzmi :

Czy pneumatyczne amortyzatory mogą wydawac taki dzwięk czy np mocowanie tych amortyzatorów lub inne łączniki ??

Dodam ze przebieg samochodu to 240 tys km ( serwis do konca )

Dzieki z góry .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.01.2017, 0:30 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5332
Mogą być elementy niezwiązane z pneumatyką które stukają (łączniki, wahacze,
sworznie, poduszki). Trzeba sprawdzić. Amortyzatory przy pneumatyce są "takie
same" jak przy standardowym zawieszeniu i też mogę finalnie się wyeksploatować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 19:34 

Dołączył: 5.08.2014
Posty: 283
Tak stukaja niestety amortyzatory, miałem to samo, wymieniaja na Approved

Baca napisał(a):
Witam koledzy .

Mam pytanie i licze na jakąs podpowiedz lub sugestie .

Chodzi mi o to ze w Cayenne 3,0 diesel z 2011 roku z pneumatycznym zawieszeniem słyszalne są stuki puki w tylnym zawieszeniu podczas jazdy po nierównosciach oraz ostatnim czasem z przodu tez coś słysze .

Pytanie moje brzmi :

Czy pneumatyczne amortyzatory mogą wydawac taki dzwięk czy np mocowanie tych amortyzatorów lub inne łączniki ??

Dodam ze przebieg samochodu to 240 tys km ( serwis do konca )

Dzieki z góry .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 19:38 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Zawsze mozesz podjechac na stacje kontroli pojazdow to za 50 ci wyszarpia auto na wszystkie strony i bedziesz wiedzial co stuka..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2017, 10:57 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
na stacji byłem i niestety nic nie wykazało , zadnch luzów wszystko jest jak nalezy .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2017, 11:22 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Baca, jedź na inną stację. Miałem ostatnio podobnie, jak Ty, tylko w A8 i pomimo stuków z zawieszenia gość nic nie wykrył. Pojechałem na inną stację (chłopaki z forum Audi mi polecili) i facet badał pneumatykę, wszystkie łączniki, gumy, wahacze i znalazł winowajcę: dolny wachacz przedni prawy. Ale to badający musi się znać i chcieć trochę dłużej i skrupulatniej sprawdzać


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2017, 18:42 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
ok , dzieki za porady , zostawiam temat w spokoju , wydaje mi sie ze przy
20-to stopniowych mrozach stukało jak by głosniej , teraz jest na plusie i jest całkiem dobrze , wiec mysle ze to temperatura tez spotengowała ten odgłos.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2025, 14:39 

Dołączył: 1.10.2025
Posty: 9
Odkopuję temat, bo mam pytanie odnośnie zawieszenia pneumatycznego.Konkretnie chodzi o amortyzator. Da się odczytać datę produkcji amortyzatora z załączonego zdjęcia?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2025, 19:40 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5332
Po tym zdjęciu nie jestem w stanie nic stwierdzić.
Dodam tylko, że to zdjęcie miecha. Amortyzator będzie z niego wystawał dołem, może będzie jakaś naklejka z datą, a wątpię.
Po numerze miecha zgaduję, że to Cayenne 2? Amortyzatory są dostępne Sachsa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2025, 22:09 

Dołączył: 1.10.2025
Posty: 9
Dzięki za wyjaśnenie. Tak to jest z cayenne 958.1. Jak rozumiem i miech i amortyzator można wymienić w razie potrzeby z osobna?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2025, 21:03 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5332
Dokładnie tak, ale amortyzatory jednak zaleca się wymieniać parami. Choć wiem, że ludzie/czy raczej instytucje/ wymieniają pojedynczo i jakoś auta jeżdżą. Natomiast to raczej jak ma amortyzator mały przebieg.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2025, 13:10 

Dołączył: 1.10.2025
Posty: 9
Niedawno kupiłem ten samochód. Poprzedni właściciel poinformował mnie że oba tylne amortyzatory były wymienione około 20 tys km temu. Coś jednak mi się tarabani z tyłu podczas przejazdu przez np tory i szukam potencjalnej przyczyny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2025, 22:09 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5332
Poproś o fakturę z wymiany, jedź na stację diagnostyczną (choć czasem niestety ten pomiar nie oddaje stanu amortyzatora) i jak się wszystko pokryje to reklamuj. Zresztą na stacji diag może uda się sprawdzić co stuka, ale to musi być diagnosta z powołaniem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2025, 9:19 

Dołączył: 28.07.2025
Posty: 38
A weź Maracz podjedź na stację diagnosyczną na szarpaki za 20 czy 30 zeta i niech Ci obejrzą zawieszenie. Za to nie ma utraty przeglądu i możliwości dalszej jazdy. Powiedzieć że za miesiąc masz przegląd a tu Ci stuka coś i nie chcesz być niemile zaskoczony na przeglądzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2025, 15:17 

Dołączył: 1.10.2025
Posty: 9
Napewno to sprawdzę.Tymczasem mam przemyślenia, że może ten typ tak ma? Chdzi o to że cayen na gumach 21"295x35 ma poprostu trudności z amortyzacją krótkich poprzecznych nierówności?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP