Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2007, 12:25 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Zgadza się. Autodiagnoza w DME dopiero od modelu 944S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2007, 12:48 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
3 godziny szukania i dzwonienia i wreszcie udalo sie na jutro zalatwic, cewke, kopułke i palec, jak na razie sukces, oby okazało sie w tym tkwił caly problem ;]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 1:55 

Dołączył: 28.07.2007
Posty: 102
No to miałeś pecha z tym autem i pomyśleć że mogłem to być ja ale mi autko podkupiłeś. Życzę powodzenia w naprawie. Z tego co pisałeś to trochę dziwne objawy jak na kopułkę lub palec. Zastanawiająca jest obecność spalin w dolocie może ciśnienia nie ma i łapie na 3 lub 2 gary możliwe też że przeskoczył ci rozrząd co powoduje nieprawidłowe otwieranie się zaworów i problemy z iskrą. Warto to sprawdzić jak na kołach rozrządu są znaki to sprawdź czy pasują do siebie. Trochę zagmatwałem na wypadek gdyby wcześniejsze diagnozy nie były trafione. To tylko gdybanie bo akurat budowy silnika Porsche jeszcze dokładnie nie poznałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 10:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Marko84s napisał(a):
No to miałeś pecha z tym autem i pomyśleć że mogłem to być ja ale mi autko podkupiłeś. Życzę powodzenia w naprawie. Z tego co pisałeś to trochę dziwne objawy jak na kopułkę lub palec. Zastanawiająca jest obecność spalin w dolocie może ciśnienia nie ma i łapie na 3 lub 2 gary możliwe też że przeskoczył ci rozrząd co powoduje nieprawidłowe otwieranie się zaworów i problemy z iskrą. Warto to sprawdzić jak na kołach rozrządu są znaki to sprawdź czy pasują do siebie. Trochę zagmatwałem na wypadek gdyby wcześniejsze diagnozy nie były trafione. To tylko gdybanie bo akurat budowy silnika Porsche jeszcze dokładnie nie poznałem.


Też mi się wydaje ,że trochę dziwne objawy jak na sam sporadyczny ? brak iskry!Mógł przeskoczyć rozrząd - jak to zwykle bywa w przypadku wytartych zębów....albo kopułka + przepływomierz/

Generalnie jednak jak się kupuje stare sportowe auto to z góry należy się przygotować na kłopoty!Należy uzbroić się w cierpliwość,nieustępliwość i krok po kroku doprowadzić auto do stanu należytego a wówczas będzie długo bezawaryjne.
Poważna awaria dla S 2 ,to jak dla mnie np. pęknięta głowica,brak kompresji na jednym cylindrze! Inne to bzdety- idzie zrobić wszystko .




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 10:12 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
miałem dwukrotnie problem z iskrą (z tego raz to była kopułka i palec) i muszę przyznać, że nie miałem podobnych objawów... strange...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 11:06 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Szczerze polecam sprawdzić najpierw kable wysokiego napięci, miałem podobne objawy w poprzednim aucie, pomagało czasami poruszenie przewodami, kiedy mnie ostro popieściło :roll: zaprzestałem tego procederu. Iskra ginęła w trakcie przyspieszania, po pewnym czasie samochód miał już problemy z odpalaniem, więc czym prędzej wymieniłem kable.

Maxim lepiej sprawdz te kable zanim nakupujesz niepotrzebnie części!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 12:21 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
najlepiej wieczorkiem kiedy jest ciemno odpal wóz i zobacz czy są jakieś iskry przy kablach (przebicia)...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 12:35 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
jurek968 - iskra juz nie ginie sporadycznie, po prostu nie ma jej nigdzie indziej poza cewką, a silnik nie odpala. Auto ma 166.000 przejechane, rozrząd byłwsadzony nowy jeszcze u niemca przy 136.000 co potwierdza dokumentacja i naklejka na progu drzwi kierowcy, wiec raczej sie tak szybko nie zuzył, dlatego te ewentualnosc zostawie na koniec.


Gazik - kable tez sprawdze dzieki za sugestie. Rozumiem ze chodzi ci o cały system okablowania na trasie cewka-świece zapłonowe?

Igor - auta nie odpale bo nie ma iskry ;] Co do przebic to w drodze z Warszawy do domu, jak auto mi nawalilo z dobrą godzine grzebałem z bratem w silniku, jak na 1 w nocy było ciemno i mimo wielokrotnych prob odpalenia silnika nie bylo zadnych widocznych przebic.


Zastanawiałem sie tez niedawno nad modułem, ale skoro iskra mimo wszystko na cewce jest to moduł chyba sprawny.
Co do przepływomierza, to bez iskry i zapalonego silnika i tak go nie sprawdze, wiec zaczne od palca i kopułki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 13:03 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Dokładnie, chodzi mi o okablowanie od cewki do świec. W moim poprzednim aucie kabel od cewki był w najgorszym stanie (to ten właśnie przewód zapewnił mi chwilę energetyzującej pieszczoty :D). Więc zanim zaczniesz wymieniać palec i kopułkę sprawdź czy kable są w porządku, będziesz miał mniej roboty, i nie musisz kupować nowych kabli aby wykluczyć ten problem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 13:45 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Ja bym zaczął od zmostkowania przekaźnika DME i próby odpalenia(załączenie na stałe pompy i komputera DME).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 14:40 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
Odpalił!!



Problemy byly dwa:

1. Lekkie przebicie na kopułce, kopułka wymieniona.

2. Zkaszaniony 20 centrymetrowy kabel odchodzący od cewki do kopułki, ehh 20cm koszmaru :)

Dwie takie pierdoły i tyle nerwów mnie to kosztowało :) Teraz tylko trzeba załatwić nowy kabelek, na prowizorycznym kablu chodzi jak zegarek!
Wielka ulga ze to nic powaznego. Mysle ze juz bedzie chodzil bezproblemow, takze moge juz chyba wszystim Wam podziekować za wielką pomoc i szereg uwag, na przyszlosc bedzie juz wiedzial co w pierwszej kolejnosci sprawdzac, takze jeszcze raz dziekuje :)

Gazik - trafiles w 10tke z tym okablowaniem :D


P.s Przepraszam za chyba najdluzszy topic o awarii jaki byl na tym forum :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 15:00 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Wyobrażam sobie co teraz czujesz - "ulga że weź". I wreszcie możesz czerpać przyjemność z posiadania Porsche!
Cieszę się że mogłem pomóc, miłe uczucie.
Sam potrzebowałem pomocy zaraz po kupnie Porsche i z wielką przyjemnością pomogę innym jeśli tylko będę w stanie.

Życzę wielkiej frajdy z jazdy Porsche i jak najmniej problemów w przyszłości.

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Też wyobrażam sobie co czujesz. :D

Całe szczęście, że obyło się bez poważniejszych napraw ;)

Ja właśnie najbardziej obawiam się jakiejś poważnej naprawy zaraz
(~1-2misiecy) po kupieniu auta. :? :x

Napisz jak Ci się teraz jeździ :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 18:21 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
Jezdzi sie swietnie co tu duzo mowic, musze sie tylko przyzwyczaic do tych wszystkich ludzi patrzacych sie na mnie podczas jazdy, autko mimo swojego wieku dalej robi duuuże wrazenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Paliwo - 4,65zł
Rozrząd - 1600zł
Spojrzenia przechodniów - bezcenne :D




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 22:24 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
lorek944 napisał(a):
Paliwo - 4,65zł
Rozrząd - 1600zł
Spojrzenia przechodniów - bezcenne :D



hehe dokładnie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 23:01 

Dołączył: 28.07.2007
Posty: 102
Dobrze że się nie sprawdził czarny scenariusz. Tak jak podpowiadałem i paru kolegów z forum też to nie były objawy typowe dla cewki i palca.
Ja już nie mogę się doczekać kiedy kupię swojego PROSIACZKA :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2007, 0:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
lorek944 napisał(a):
Paliwo - 4,65zł


Jak ostatnim razem jechałem z Abelardem jego (byłym już) 924, to ta
część kosztorysu wyglądała tak:
Paliwo - 4,99zł

I nie tankowaliśmy w wawie ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2007, 8:07 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Fakt ceny są koszmarne, chociaż bywało już gorzej.
W Warszawie nie jest tak źle, ja mam niedaleko mieszkania Shella, na którym za V-Power (98 ) płacę 4,59.
... tak, mam auto adaptowane pod 98.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2007, 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
4,59 to faktycznie nie drogo.
Myśmy tankowali za 4,99 VPower Racing, ale przy trasie..., wiec pewnie stąd
ta cena :? 8)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum