Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.08.2017, 11:40 

Dołączył: 30.06.2017
Posty: 18
Witam najserdeczniej :)

Chciałbym kupić moje pierwsze Porsche, model Boxster 986. Mam 2 dylematy:

1. Wziąć silnik 2,5 (rok 1999, przebieg 140 000) czy też 2,7 (228 km, rok 2002, przebieg 137 000)? Tutaj w szczególności martwi mnie problem obracających się panewek IMS.

2. Jak sprawdzić stan techniczny Boxstera znajdującego się w Jarosławiu na Podkarpaciu (czy ktoś być może poleciłby kogoś w okolicy)?

Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam,

Kacper Kresa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2017, 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Prosisz, żeby Ci powróżyć z kuli ? :wink:

Weź tego w lepszym stanie. I nie bierz bez przeglądu przed zakupowego u kogoś kto się na tym zna... (ASO też można wziąć pod uwagę).




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2017, 13:52 

Dołączył: 30.06.2017
Posty: 18
Chodzi mi, czy pod względem zawodności lepiej wypada silnik 2,5 czy 2,7.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2017, 14:01 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
rozwazam-sprzedaz-porsche-986-s-tiptronic-arbuz-t16881.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2017, 14:55 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
W ostatnim Classic Auto napisali ze mniej awaryjny jest 2,5. Jest tez inny aspekt. Ostatnio jezdzilem dwoma boxsterami 2,7 i dla mnie 2,5 chodzi bardziej jedwabiscie, nie chrapie na wolnych obrotach i przyspieszaniu. Te 20km roznicy nie odczujesz.. zrob jak koledzy pisza kup najbardziej zadbany egzemplarz bo ewentualne naprawy sa bardzo drogie..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2017, 18:00 

Dołączył: 30.06.2017
Posty: 18
Mam jeszcze jedno pytanie;
Czy na stacji diagnostycznej da się określić, w jakim stanie jest panewka IMS / ile zostało do jej ewentualnej awarii?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2017, 22:13 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Nie. Zeby ocenic stan IMS musisz sciagnac bodajze sprzeglo.. ale nie martw sie bo problem z IMS jest troche wydumany.. mozesz ocenic co najwyzej jak duzy jest wyciek z lozyska.. problem jest tylko z samym lozyskiem ktore obecnie wystepuje w zupelnie innej formie niz wyjezdzalo z fabryki i bardzo szybko sie poddaje. Widzialem i macalem oba - fabryczne i obecne i roznica jest spora w samej konstrukcji.. niemniej moj mechanik bardzo rzadko sie spotyka z problemem IMS w 986/996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2017, 7:18 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
W Boxsterach 2.5 było bardziej odporne podwójne łożysko, od 2000 stosowano prostsze łożysko.
Polecam to video: https://m.youtube.com/watch?v=o-FvaZ-n2K4 opisujace roznice miedzy modelami(detale widoczne dla uzytkownika), jest po francusku, ale dostepne sa recznie przetlumaczone angielskie napisy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2017, 23:55 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witam.

Kluczowy jest rozrząd. Bez Piwisia nawet nie podchodź do zakupu. Koszt rozrzadu z robocizną około 7kpln.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum