mata70 napisał(a):
arek classic napisał(a):
Do 996 nie będę się wypowiadał.
Co do modelu 68 sprzedający wprowadza w błąd.
To pierwsza generacja flagowego modelu marki Porsche -911 produkowana w latach 1964-1989.
Model 911 L był produkowany tylko w końcu 1967 i w 1968 . L oznaczało „LATE” (późny) .
Wyprodukowano tylko 449 samochodów o tej nazwie , a wszystkie maja daty produkcji późniejsze niż październik 1967 roku.
To druga generacja dużo tańsza od pierwszej z 64-67. Reszta do dyskusji.
To forum powinno prostować takie teksty w ogłoszeniach.
Arek, polemizował bym czy wprowadza w błąd. Jak dla mnie pierwsza generacja to okres SWB, czyli także rocznik 68.
Oczywiście podanie, że pierwsza generacja była do 89 roku to bzdura no i, że L pochodzi od late to też kosmiczną teoria.
Sluchajce to jednak forum Porsche...

Nie chce mi sie szukac kto to tu wspomnial, chyba ze sobie robi żart, bo ja też czasem żartuje, a niektorzy sie za to obrażają

L to nie jest zaden Late, ani kawa Late ani skrót od LSD..
To oznacza Lux, czyli wersje ciut lepsza, niż wprowadzoną w 67 nomenklaturę T.
Czyli podstawowe gole auto na gaznikach.
Byly cztery lierki za cyfrą 911.
T - (Touring standard) podstawowy golas gaznik - nie mylić z TARGA. Wielu myśli że T to Targa..
L - (Lux) gaznik plus drobne dodatki wyposarzenia np Fuchsy itd.
E - (Einspritz) - wtryskowa MFI
S - (Super) - wersja zarowno z gaznikiem jak i MFI ktora byla wersja sportową o dużej kompresji, wałem z counterbalancem, dodatkowymi chłodnicami oleju czy tarczami chłodzoymi z tylu..
Modelu 911L w 1967/68 roku nie wyprodukowano 400 szt.. a ponad 5 tyś!
idąc za data Porche:
L Coupes - 5449
(chassis numbers 118050001 - 118055449)
L Targas - 5134
(chassis numbers 118550001 - 118555134)
Kto powiedział że pierwsza generacja była do roku 89?
To juz w ogole jest jakiś bełt.
Samych wersji do 1973 bylo, zaczynając od preprodukcji czyli TYP7 poprzez tak zwane Zero czyli rok 64-66
A modell - 67
B modell - 68-69
CD modell - 1970
E modell - 1972
F modell - 1973 do maja . w maju wchodza do produkcji 2 miasiące przed przerwa wakacyjna (od ktorej sie liczy model 74) wersja CIS czyli 1973.05
Potem jest nieskonczona ilośc modyfikacji modelu G..
Ale na G sie nie znam.

MAIHIME napisał(a):
Jarecki napisał(a):
Panowie, tylko nie bijcie bo nie znam tematu... ale offtop - te wkłady P+T z kloszami gdzie najlepiej kupić oryginalne, takie jak na foto @arek classic?
Jareczku, oryginalne tylko w Porsche

Wlasnie ze juz wlasciwie nie..
Chyba ze old stock.
Mnostwo nowych czesci poza silnikiem jest produkowanych dla Porsche klasykow na Tajwanie, Indonezji i innych peryferiach.
Kosztuja czasem krocie, a ich jakośc jest marna.
Najlepiej odnawiac stare oryginały lub szukać ich u innych.
Źrodel jest mnóstwo. Ceny wysokie.
Dla przykladu.
To co Porsche przedaje jako lampy do 911 na przód, to nędzna Hella za 500 eur ( w Porsche 1000 eur) produkcji czeskiej, ktora rdzewieje po 2 latach.
Oryginaly Boscha z lat 60-70 kosztują też koło 1000 eur i sa o niebo lepsze i trwalsze.
Just 2 cents
