Autor |
Wiadomość |
Kubuś72
|
Napisane: 11.04.2021, 14:23 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Wymiana IMS, uszczelnienia IMS, sprowadza się do wyjęcia skrzyni biegów i sprzęgła, niewiele to się różni od wyjęcia skrzyni w innym samochodzie, to są według mnie normalne czynności serwisowe dla mechanika, ja nim nie jestem, IMS jeśli się rozlatuje słychać, fakt nie jeździ się z tym rok, ale słychać to łożysko, zapytałem w zeszłym roku Ryśka Radwańskiego, jak często zdarza mu się taka awaria, nie pamiętał kiedy ostatni raz miał taką awarię. Generalnie Panowie piszę to co wiem i to co mam naprawiane w samochodzie, jeśli twierdzicie, że tak nie jest to takie Wasze prawo. Porsche 987,997, to przecież nie jest statek kosmiczny, to samochód, który, jak każdy inny trzeba serwisować, czasem coś naprawić i poza pewnymi różnicami to jest samochód normalny samochód sportowy.
P. S. przenieśmy temat do działu technicznego, tutaj chyba nie powinno to być
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 11.04.2021, 14:35 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Zwróćcie uwagę, że dostęp będzie zupelnie inny w 986/987 i w 996/997.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 11.04.2021, 16:21 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
A dlaczego, odkręcasz skrzynię, 987 masz z tyłu, 997 z przodu, dojście do blokowania rozrządu w 987 od strony pasażera, jest miejsce na blokadę, w 997 od strony kierowcy, jest miejsce na blokadę, to odbicie lustrzane po prostu.
|
|
Góra |
|
tomp
|
Napisane: 11.04.2021, 17:34 |
|
Dołączył: 29.06.2013 Posty: 90
|
Kubuś72 napisał(a): przebiegi tych silników nie przekraczają z tego co specjalista od Porsche na południu Polski mówi nie przekroczyły nigdy 200 k, a zwykle grubo poniżej wymagają jednak remontu, czy to budżetowego na tulejach wprasowywanych, czy na częściach ASO Właśnie w moim 996.2 stuknęło 200 tys. Ok. 1 tys. km temu sprawdzane gładzie wszystko ok. Samochód w jednych rękach przez 16 lat, później specjalista od Porsche z południa Polski (nie wiem czy ten sam), a teraz ja. Normalny serwis jak bozia przykazała, dbanie o usuwanie drobnych usterek i wszystko jest ok. Nic tego nie powinno zmienić jeszcze przez długi czas jeśli dalej będzie się dbało o ten silnik. Nigdy nie mów nigdy...
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 11.04.2021, 17:51 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Kubuś. Może nie nadajemy na tych samych falach bo dla mnie proste czynności naprawcze są adekwatnie tanie i odwrotnie. Nie jestem zawodowym mechanikiem ale większość robię sam , poza właśnie takimi sprawami jak rozebranie skrzyni lub silnika. Wiem ile z grubsza wymaga to pracy . Zadzwoniłem do kuzyna -mechanika i pytam o mego focusa ile za wyjęcie skrzyni i reszty by był dostęp do uszczelniacza wału =czyli sama robocizna. Mówi mi że ok 3.godz po 120 zeta za 1h. Oczywiście potem złożenie to samo. Czyli wg Ciebie jadę do twojego mechanika i za ok tysiaka za robociznę mam wymieniony IMS.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 11.04.2021, 19:10 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Dokładnie, tak jak piszesz, wyjęcie, włożenie skrzyni i wymiana uszczelnienia wału, pokrywy IMS, to dzień roboczy, czyli jak liczysz 8 X 120 równa się 1 k na okrągło, plus części uszczelniacze, wymiana IMS, to dodatkowa czynność. Jeśli nie jesteś zawodowym mechanikiem, tak jak ja, to nie jest to dla nas prosta czynność, jednak dla mechanika, to raczej standardowa operacja, chyba, że się mylę. Każdy z nas ma swój matrix, nie musisz mnie rozumieć i nadawać na takich samych falach, podobnie ja Ciebie. Kończę temat.
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 11.04.2021, 20:19 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 191
|
Wszystko się zgadza, jedynie cena roboczogodziny mechanika od Porsche to nie 120, a 200 netto.
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 12.04.2021, 21:22 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
|
Góra |
|
rafsa
|
Napisane: 12.04.2021, 22:08 |
|
Dołączył: 21.02.2021 Posty: 198
Nr klubowicza: 791
|
Bartek - czyżby zmiana koncepcji - Cayman zamiast 911?
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 12.04.2021, 22:16 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
Szukam, patrzę , oglądam ... Ciężko jest z ciekawym 996.2 C2 , a na takie się uparłem Jak nie 911 to tylko Cayman wchodzi w grę . Tu jest chyba większy wybór
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 13.04.2021, 11:34 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
Pozycja nr 2 - dla mnie odpada Za duża ta przygoda.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 13.04.2021, 11:43 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
To chyba pozycja 1 W ogóle to polift więc w ogłoszeniu rok 2008 raczej się nie zgadza, najwcześniej późne 2009
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 13.04.2021, 12:31 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
prnit napisał(a): czyli nadal auta z usa i ich małe "przygody" Wolisz ten wątek o polskim ulepie poskładanym z dwóch, na którym nie ma śladu naprawy i o którego przeszłości nikt nie wie poza wąską garstką osób? Bo polski, więc lepszy..
|
|
Góra |
|
evan
|
Napisane: 13.04.2021, 12:33 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 498
|
kilazz napisał(a): prnit napisał(a): czyli nadal auta z usa i ich małe "przygody" Wolisz ten wątek o polskim ulepie poskładanym z dwóch, na którym nie ma śladu naprawy i o którego przeszłości nikt nie wie poza wąską garstką osób? Bo polski, więc lepszy.. Dokładnie Tutaj poświęcasz 30 sekund i w google masz fotki jak był uszkodzony
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 13.04.2021, 12:35 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
Dokładnie, a taki składak z dwóch z polskiego salonu krąży sobie po Polsce od 2014 a właściciele pewnie dalej naiwnie wierzą na słowo w mdławe historyjki o jego lekkim życiu w przeszłości albo stłuczce parkingowej..
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 13.04.2021, 12:54 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
No to auto z Kanady. Po VIN nic nie znajdziesz a Dobry Wujek , ceni raporty z Kanady. Ale widać że warto 987.2 już są dostępne z 2008r w tym roku występują dwie wersje - 987.1 również . Zastanawiam się tylko nad opłacalnością ?? Auto w PL kosztuje 85k. Czy takie auta tam się kupuje za 1000-1500 baksów ?? Inaczej jak zrobisz bilans kosztów - transporty, akcyzy, vat, naprawa - gdzie tu jest zarobek ?
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 13.04.2021, 13:08 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
"A facelifted version of the Porsche Cayman was introduced on 21 February 2009." Jakaś drobna szansa, że składali pierwsze egzemplarze pod koniec 2008.
Taki Cayman to raczej 7-10k USD, ale też sprowadzony był wczesniej więc ceny mogły być inne no i nie wiadomo, czy ktoś chce na nim zarabiać.
|
|
Góra |
|
Yalapeno
|
Napisane: 13.04.2021, 13:30 |
|
Dołączył: 22.02.2021 Posty: 72
|
Zasadnicze pytanie jak to było naprawione - tutaj może być spore pole do manewru przy zarobku.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 13.04.2021, 17:01 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
jeśli komuś autko bez przodu pasuje to śmiało można w kanadzie i usa kupować, ja tylko piszę iż jest to chyba 10 czy 50 porszak tutaj wrzucany który jak sie okazuje nie miał przodu, tyłu, boku...spoko luz ja szukając auta i patrząć że 95% z nich miało taką własnie historię zupełnie bym odrzucił szukanie aut z tego rejonu...pamietajcie ze to że w carfaxie auto miało małą szkodę wcale nie oznacza że nie było już tam wcześniej naprawiane po poważnej szkodzie...kupowanie tak auta ze zdjęć, carfaxu itd. to jedna wielka loteria na zasadzie raz się uda ale patrząć po % to raczej się nie uda...i nie rozumiem jak dalej można w te trupy brnąć...
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|