Autor |
Wiadomość |
Blazi
|
Napisane: 9.04.2021, 22:03 |
|
Dołączył: 19.02.2021 Posty: 43
|
|
Góra |
|
@lex
|
Napisane: 9.04.2021, 22:28 |
|
Dołączył: 7.04.2021 Posty: 16
|
wit007 napisał(a): Pitersonowe 996 ma chyba nieznacznie mniej. I nic się nie dzieje Czy mogę prosić o linka lub namiar na właściciela? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 9.04.2021, 23:03 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Dokładnie - niecałe 240k i nic się nie dzieje. Silnik nie kopci, oleju praktycznie nie bierze, chodzi gładko, nic nie stuka. Bez wycieków. Zresztą tak naprawdę okolice 200k to powinien być aktualnie "średni" przebieg dla 996/986 - to okolice 10 tys km rocznie.
Ta 996 ze zdjęć super, fajnie wyposażona. Dziwne, że jeszcze wisi.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Yalapeno
|
Napisane: 10.04.2021, 0:07 |
|
Dołączył: 22.02.2021 Posty: 72
|
Blazi napisał(a): https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-boxster-100-bezwypadkowe-ID6D7D8p.html#03dce900fb Bezwypadkowy ale zdekompletowany i złożony ponownie Boxster 987 za 45tys. Do sprawdzenia, ale wątpię żeby oferta doczekała poniedziałku. W necie jest wiecej zdjec uszkodzen niz w ogloszeniu. Widac stan lakieru, wiadomo dlaczego jest oklejony folia. Auto kupione za chyba 1500dolcow + oplaty.
|
|
Góra |
|
@lex
|
Napisane: 10.04.2021, 9:23 |
|
Dołączył: 7.04.2021 Posty: 16
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 10.04.2021, 9:31 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
@lex napisał(a): Się ma! Chciałbym zapytać czy ktoś oglądał ten egzemplarz 996: https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... DdfAr.html ? Czy ktokolwiek miał doświadczenie z tym sprzedawcą? Jeżeli auto było już omawiane na łamach forum, z góry dziękuję za linka. Pozdrawiam, Alex Ostatni serwis 14 lat temu? Łał
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 10.04.2021, 9:38 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Było omawiane w tym wątku i to ostatnio. Były nawet zdjęcia z przed naprawy.
|
|
Góra |
|
@lex
|
Napisane: 10.04.2021, 11:09 |
|
Dołączył: 7.04.2021 Posty: 16
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 10.04.2021, 15:05 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Nie kojarzę. To co widać to, że auto z USA wiec do weryfikacji Carfax. Nie jest to też rok 2000 bo od MY 2000 byl inny mechanizm otwierania masek/bagażnika (czyli najprawdopodobniej nie będzie to też silnik m96.04 czyli w teorii najlepszy z 3.4).
Żadne z powyższych to oczywiście nie powód aby skreślać auto.
|
|
Góra |
|
sandevilles
|
Napisane: 10.04.2021, 19:29 |
|
Dołączył: 25.01.2012 Posty: 70
|
Zaciekawiłeś mnie tym że silnik m96.04 powinien być najlepszy z 3.4. Czy to raczej wcześniejsze wypusty nie były oceniane jako lepsze/ trwalsze ze względu na podwójne łożysko wałka pośredniego (O ile dobrze tłumacze IMS)?
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 11.04.2021, 8:19 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 191
|
A propos IMS. Mój silnik wyjechał z auta i znajduje się aktualnie w jednym z najbardziej polecanych warsztatów niezależnych od Porsche (celowo nie podaje nazwy bo nie ma znaczenia). Jako, że silnik jest na stole i musi być uszczelniony, to poprosiłem o wymianę IMS, a tam pytają mnie po co?? Tłumaczą, że naczytałem się internetu i że nie wymienia się tego łożyska prewencyjnie, jak je słychać, to się wymienia. Jak nic złego się nie dzieje, to nie ma potrzeby tego robić. Twierdza, że jest to problem internetowy a nie rzeczywisty. Ot, taka ciekawostka
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.04.2021, 8:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Też tak uważam. O IMS krążą legendy zwłaszcza w USA. Kiedyś na jakiejś grupie napisałem, że problemem w silnikach w 997.1S są głównie gładzie, a IMS to miejskie legendy to mnie prawie zagryźli (w 99% Amerykanie oczywista)
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Blazi
|
Napisane: 11.04.2021, 10:09 |
|
Dołączył: 19.02.2021 Posty: 43
|
Część która może z dnia na dzień bez żadnej zapowiedzi zdewastować silnik daje do myślenia. Do tego upierdliwa w wymianie. Łożyska rozlatują się albo od zajechania albo od niewłaściwego smarowania, nic dziwnego że u hamburgejros gdzie samochody są tanie i niektórzy o nie nie dbają (pałowanie na zimnym i pierwsza wymiana oleju przy drugim właścicielu) problem występuje częściej. A tak nawiasem, 987 za 45 tys z piątku już nie ma.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 11.04.2021, 10:27 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Zwykle IMS znacznie wcześniej daje o sobie znać, słychać go po prostu, nie wiem dlaczego piszesz, że jest trudny w wymianie, to normalna mechaniczna wymiana dla normalnego mechanika, warunkiem jest posiadanie lub dorobienie blokad i dopasowanie tulei do jego wymiany bez demontażu i rozbierania silnika. Właśnie jestem po wymianie simeringu wału i oringów IMS i mechanik, który to robił temat ogarnął wzorcowo. IMS to legenda, szczególnie w USA. Jeśli masz inne doświadczenia, to podziel się z użytkownikami tego forum.
|
|
Góra |
|
Blazi
|
Napisane: 11.04.2021, 10:44 |
|
Dołączył: 19.02.2021 Posty: 43
|
A widzisz, żyłem w przekonaniu że wymiana IMS = silnik w dół = sporo roboczogodzin aby się do niego w ogóle dostać. Nie zrobisz tego bez specjalnych narzędzi. Stąd upierdliwa.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 11.04.2021, 10:46 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
wit007 napisał(a): Też tak uważam. O IMS krążą legendy zwłaszcza w USA. Kiedyś na jakiejś grupie napisałem, że problemem w silnikach w 997.1S są głównie gładzie, a IMS to miejskie legendy to mnie prawie zagryźli (w 99% Amerykanie oczywista) Wit007, internety robią swoje, 997.1 S osiąga mniejsze przebiegi do remontu, wcześniej gładzie się rysują, czy to przez źle odprowadzanie ciepła, czy może powierzchnia gładzi jest niewystarczająco zabezpieczona, fakt jest taki, że przy regularnych wymianach oleju, dobre traktowanie na zimnym, przebiegi tych silników nie przekraczają z tego co specjalista od Porsche na południu Polski mówi nie przekroczyły nigdy 200 k, a zwykle grubo poniżej wymagają jednak remontu, czy to budżetowego na tulejach wprasowywanych, czy na częściach ASO, gdzie silnik jest w zasadzie odbudowany od podstaw i przejedzie jak nowy i w tych okolicznościach IMS warto wymienić. Jeśli macie inne doświadczenia to podzielcie się swoją wiedzą. Ja mam słabość do 997 i drugiego dokupiłem. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 11.04.2021, 10:50 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Blazi napisał(a): A widzisz, żyłem w przekonaniu że wymiana IMS = silnik w dół = sporo roboczogodzin aby się do niego w ogóle dostać. Nie zrobisz tego bez specjalnych narzędzi. Stąd upierdliwa. Nie mówię, że bez ściągania silnika jest łatwo, dla ogarniętego mechanika jedna dniówka, jeśli jest automat, to znacznie mniej miejsca jest i skrzynia jest znacznie cięższa, według szkoły Porsche powinno się wyciągać wszystko, jest później dużo miejsca i większy komfort, po wymianie, oczywiście wszystkie banki rozrządu na głowicy sprawdzone, odpalenie i na ciepłym silniku kąty wzorowe. Narzędzia musisz mieć, możesz kupić lub dorobić, w moim przypadku blokada walka podeszła z Renówki, taki sam rozstaw i grubość, tuleja do wyciągnięcia IMS, do zrobienia, wytoczenia i będzie na wieczność, na PCA jest mnóstwo materiałów na ten temat. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 11.04.2021, 12:51 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
@lex napisał(a): Się ma! Chciałbym zapytać czy ktoś oglądał ten egzemplarz 996: https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... DdfAr.html ? Czy ktokolwiek miał doświadczenie z tym sprzedawcą? Jeżeli auto było już omawiane na łamach forum, z góry dziękuję za linka. Pozdrawiam, Alex Oglądałem. Zaraz podeślę Ci coś na PW
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 11.04.2021, 13:43 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 191
|
Blazi napisał(a): A widzisz, żyłem w przekonaniu że wymiana IMS = silnik w dół = sporo roboczogodzin aby się do niego w ogóle dostać. Nie zrobisz tego bez specjalnych narzędzi. Stąd upierdliwa. Chyba nie jest to takie oczywiste, bo warsztat o którym wspominam twierdzi, że bywają przypadki, gdzie trzeba ropolowic silnik, żeby to wymienic.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 11.04.2021, 13:50 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Kubuś72 trochę mnie zdziwił Twój wpis bo ja czytałem kilka wpisów że właśnie te nieszczęsne łożysko nie daje żadnych dżwiękowych objawów tylko od razu kaput. Ponoć jakieś ślady opiłków w filtrze oleju to początek końca a wiadomo że filtr to raz w roku i trudno utrafić. A jeśli to prawda to jak ten dżwięk brzmi i go odróżnić od łańcucha. Po drugie wyciągnięcie części tyłu auta , wymontowanie skrzyni , zdjęcie sprzęgła to wg Ciebie proste prace to jakie są trudne bo wyżej zostaje tylko remont motoru.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|