Autor |
Wiadomość |
anna2022
|
Napisane: 30.06.2022, 0:25 |
|
Dołączył: 24.03.2022 Posty: 20
|
Witajcie. Moje Porsche z silnikiem 3.6 v6 300 km pobiera olej około 1 litra na 100o km. Najprawdopodobniej jest problem z cylindrami tzw alusil się wytarł. I tu pytanie czy da się faktycznie wyremontować blok silnika wkładając tuleje żeliwne czy lepiej wymienić silnik na inny np w wymiensilnik.pl Co do remontu to na forach są same negartwne opinie że te tuleje to nie jest dobre rozwiazanie i na chwilę (injaczej się nagrzewają niz same aluminium). Będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi w temacie i namiary do kogoś co z tym zrobić. Jeden z dużych serwisów pod warszawą odradza mi remont i zakup jednostki z jakąś gwarancją. Twierdzi ze maja niemiłe doświadczenia z stosowaniem tych tulei.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 30.06.2022, 9:07 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
Jako posiadacz 997.1 ( na razie szczęśliwy ) również śledzę wątek, gdyby w przyszłości było trzeba. I do rzeczy: kupno innego silnika sprowadza się do podobnego ryzyka ( te silniki po prostu takie są) . Dużo negatywnych opinii jest to prawda ale śmiem twierdzić , że sporo samochodów zostało zrobionych tylko pod sprzedaż. Ci którzy chcieli zrobić dobrze , zrobili i sobie chwalą. Szkoda tylko, że nie na forum bo mogło by to obalić w końcu mit nie naprawialnosci . Tak niestety wychodzi , że taki remont dyskwalifikuje samochód jako pełnosprawny, a przecież silnik to część jak inne podzespoły.Z tego co ustaliłem, tulejowanie silnika z kutymi tłokami wossner daje radę. I osobiście w takim kierunku bym podążał. Ale che chętnie poznam również inne opinie
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 30.06.2022, 10:02 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Mimo wieloletniego posiadania dwóch 997 po kolei (łącznie przez 15 lat i 200 kkm) nie mam wyrobionego poglądu na ten aspekt. Moje samochody użytkowane na codzień, były bardzo zadbane i właściwie bezawaryjne. I tu pewna hipoteza: większość 997 na rynku zaliczyło od kilku do kilkunastu właścicieli. Pewnie każdy po zakupie dawał autu w kość zanim się nacieszył, stąd taka reputacja zawodności z którą ja się nie spotkałem. Co ciekawe ostatnio zauważyłem w Europie zachodniej, że 80% jedenastek w ruchu to nie 991, nie 996 ani 992, ale właśnie 997. Czyli te auta sumarycznie najwięcej teraz jeżdżą.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 30.06.2022, 11:17 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
anna2022 napisał(a): Witajcie. Moje Porsche z silnikiem 3.6 v6 300 km pobiera olej około 1 litra na 100o km. Najprawdopodobniej jest problem z cylindrami tzw alusil się wytarł. I tu pytanie czy da się faktycznie wyremontować blok silnika wkładając tuleje żeliwne czy lepiej wymienić silnik na inny np w wymiensilnik.pl Co do remontu to na forach są same negartwne opinie że te tuleje to nie jest dobre rozwiazanie i na chwilę (injaczej się nagrzewają niz same aluminium). Będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi w temacie i namiary do kogoś co z tym zrobić. Jeden z dużych serwisów pod warszawą odradza mi remont i zakup jednostki z jakąś gwarancją. Twierdzi ze maja niemiłe doświadczenia z stosowaniem tych tulei. Jak używasz oleju 5W30 i jest szansa że Castrola jeszcze do tego, zrób płukankę porządną i przejdź na 5W40 NIE long life, full SAPS, z wysokim HTHS, nic nie stracisz w tej sytuacji, a możesz usunąć problem. U mnie w 3.0 TFSI też palił coś z 600-800ml na 1000km, 3 płukanki i przejście na 5W40 rozwiązało problem(nie jedna z tych rzeczy tylko obie, to był proces), teraz spala mało na tyle że nawet nie wiem ile.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 30.06.2022, 14:24 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
anna2022 napisał(a): Witajcie. Moje Porsche z silnikiem 3.6 v6 (...) PS. Tam nie ma żadnego V6, tam jest bokser 6 cylindrowy...
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
arturtheboss
|
Napisane: 30.06.2022, 14:41 |
|
Dołączył: 9.09.2018 Posty: 59
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 30.06.2022, 15:05 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
arturtheboss napisał(a): rafie napisał(a): anna2022 napisał(a): Witajcie. Moje Porsche z silnikiem 3.6 v6 (...) PS. Tam nie ma żadnego V6, tam jest bokser 6 cylindrowy... Podejrzewam ze nadal chodzi o Cayenne z tego watku: http://porscheclub.pl/forum/post259302.html#p259302Aaaaa to nie Porsche...
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 30.06.2022, 16:53 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
W sumie poza 911 to nic nie jest Porsche, a i to do końca nie na 100 pewne
|
|
Góra |
|
anna2022
|
Napisane: 30.06.2022, 20:28 |
|
Dołączył: 24.03.2022 Posty: 20
|
Duke napisał(a): anna2022 napisał(a): Witajcie. Moje Porsche z silnikiem 3.6 v6 300 km pobiera olej około 1 litra na 100o km. Najprawdopodobniej jest problem z cylindrami tzw alusil się wytarł. I tu pytanie czy da się faktycznie wyremontować blok silnika wkładając tuleje żeliwne czy lepiej wymienić silnik na inny np w wymiensilnik.pl Co do remontu to na forach są same negartwne opinie że te tuleje to nie jest dobre rozwiazanie i na chwilę (injaczej się nagrzewają niz same aluminium). Będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi w temacie i namiary do kogoś co z tym zrobić. Jeden z dużych serwisów pod warszawą odradza mi remont i zakup jednostki z jakąś gwarancją. Twierdzi ze maja niemiłe doświadczenia z stosowaniem tych tulei. Jak używasz oleju 5W30 i jest szansa że Castrola jeszcze do tego, zrób płukankę porządną i przejdź na 5W40 NIE long life, full SAPS, z wysokim HTHS, nic nie stracisz w tej sytuacji, a możesz usunąć problem. U mnie w 3.0 TFSI też palił coś z 600-800ml na 1000km, 3 płukanki i przejście na 5W40 rozwiązało problem(nie jedna z tych rzeczy tylko obie, to był proces), teraz spala mało na tyle że nawet nie wiem ile. dziękuję za informacje
|
|
Góra |
|
anna2022
|
Napisane: 30.06.2022, 23:43 |
|
Dołączył: 24.03.2022 Posty: 20
|
rafie napisał(a): arturtheboss napisał(a): rafie napisał(a): anna2022 napisał(a): Witajcie. Moje Porsche z silnikiem 3.6 v6 (...) PS. Tam nie ma żadnego V6, tam jest bokser 6 cylindrowy... Podejrzewam ze nadal chodzi o Cayenne z tego watku: http://porscheclub.pl/forum/post259302.html#p259302Aaaaa to nie Porsche... Przekopane wszystykie fora i opinie sa rózne. Wszystjkich negują Pana Piotra z południa choć nagrywa ciekawe filmiki o tym co robi i inne zakłady podobnie. Juz nie wiem co o tym wszystkim mysleć. Wychodzi na to że wszyscy to złodzieje i oszuści jak poczytać opinie i że naprawa tego silnika to tylko na alusilu czyli mega koszty a reszta to druciarstwo. My slałem o wymianie ale to chyba kupowianie kota w worku na wymiensilnik.pl bo może być podobnie opinie mają nędzne nawet forum na FB ktoś utworzył anty awymmiensilnik.pl więc naprawa to chyba jedyna mozliwa opcja z tym alusilem. Czy ktoś naprawił cokolwiek na żeliwe i przejechał np: z 70 tys bez jakichkolwiek problemów dawajcie prosze info Więc zastanawiam się czy wogóle da się ten silnik naprawić jakąkolwiek dobrą technologią bez jakiegokolwiek druciarstwa. Faktycznie być może pierścienie są zapieczone i wystarczy to co zaproponował jeden kolega z forum zastosować dobrą płukankę.
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 1.07.2022, 10:39 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Jeżeli ten Pan Piotr z południa to warsztat z okolic Gorlic, to optycznie miejsce robi dobre wrażenie. Co lato wielokrotnie koło niego przejeżdżam i zawsze mi szczęka opada jak widzę co stoi w dużej ilości na parkingu przed firmą. Szczególnie, że 90% ruchu lokalnego to auta za 10 k pln.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 2.07.2022, 16:07 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 4.07.2022, 13:19 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Reportaż dotyczy oszusta ze Śremu. Ja pisałem o firmie 20km od Gorlic, która raczej działa fachowo.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 4.07.2022, 13:27 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
EEC Motoren z Czarnej. Wydają się kompetentni, ale firmę znam jako obserwator, nie klient - zalecam więc własny due dilligence.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
anna2022
|
Napisane: 7.07.2022, 10:58 |
|
Dołączył: 24.03.2022 Posty: 20
|
anna2022 napisał(a): Duke napisał(a): anna2022 napisał(a): Witajcie. Moje Porsche z silnikiem 3.6 v6 300 km pobiera olej około 1 litra na 100o km. Najprawdopodobniej jest problem z cylindrami tzw alusil się wytarł. I tu pytanie czy da się faktycznie wyremontować blok silnika wkładając tuleje żeliwne czy lepiej wymienić silnik na inny np w wymiensilnik.pl Co do remontu to na forach są same negartwne opinie że te tuleje to nie jest dobre rozwiazanie i na chwilę (injaczej się nagrzewają niz same aluminium). Będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi w temacie i namiary do kogoś co z tym zrobić. Jeden z dużych serwisów pod warszawą odradza mi remont i zakup jednostki z jakąś gwarancją. Twierdzi ze maja niemiłe doświadczenia z stosowaniem tych tulei. Jak używasz oleju 5W30 i jest szansa że Castrola jeszcze do tego, zrób płukankę porządną i przejdź na 5W40 NIE long life, full SAPS, z wysokim HTHS, nic nie stracisz w tej sytuacji, a możesz usunąć problem. U mnie w 3.0 TFSI też palił coś z 600-800ml na 1000km, 3 płukanki i przejście na 5W40 rozwiązało problem(nie jedna z tych rzeczy tylko obie, to był proces), teraz spala mało na tyle że nawet nie wiem ile. dziękuję za informacje zalewam olej 0 w 40 mobil
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 13.07.2022, 13:27 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 288 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Ja własnie rozpocząłem remont m96.03 (3.6). Pomiary wykazały iż owalizacja jest już poza dopuszczalną normą (142 tyś)
Wymiana tulei na alusilowe (2500 za szt) odpada.
Zdecydowałem się na kute tłoki woeesnera i tuleje. Najprawdopodobniej na Krasnobrodzkiej w Wawie.
Zastanawiam się tylko czy monitować ori 96mm czy może 97mm (3.7)
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
Barti
|
Napisane: 13.07.2022, 14:29 |
|
Dołączył: 27.11.2020 Posty: 331 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 13.07.2022, 15:01 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 692
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 13.07.2022, 18:13 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 288 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
4.0 to już wałki i inne, po za tym cienkie ścianki. 3.7 max
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 13.07.2022, 19:51 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Miłosz, idź w 3,7l ! Zawsze będzie można wykrzesać trochę więcej mocy niż fabryczne 300KM… Przy dzisiejszych osiągach aut cywilnych te 300KM nie robi już żadnego wrażenia…
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|