Autor |
Wiadomość |
raf86
|
Napisane: 31.07.2016, 19:03 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
Wątek założony, aby zastanowić się nad tym paliwem - ja 2 godziny miałem jazdy pełnej stresu.
Wracałem z wypadu weekendowego F355 (tak to nie Porsche, ale nie w tym rzecz:) i z racji rezerwy i z wielkiego szczęścia z napotkanej stacji benzynowej stanąłem na Shellu. Zazwyczaj tankuje 98 na Orlenie. Jednak Shell ma swoje nazwy na paliwa i podpytawszy obsługi dowiedziałem się, iż mogę zatankować V-Power nitro co jest odpowiednikiem 95 oraz V-power Nitro+100 co jest niby 100 oktanową benzyną. Uznałem, że bliżej 100 do 98 więc zatankowałem cały bak V-Power+100. Po dość krótkim czasie od odjechania ze stacji samochód dochodząc do 8tys. obrotów (normalnie się kręci ponad 8,5tys.) zaczynał się jakby dławić, brzydki dźwięk bulgotania i obroty nie idą dalej. Oczywiście momentalne zmniejszenie obrotów, strach w oczach co się dzieje. No nic po chwili ochłonięcia jeszcze raz próba i to samo równe 8tys. obrotów i wrażenie jakby coś zatkało silnik, wydech, powietrze itp itp. Stwierdziłem, że wracam już spokojnie by dojechać choć były pomysły aby przerwać powrót i laweta. Parę razy w zakresie obrotów 5-7tys. było takie chwilowe jakby przytkanie, ale tak silnik pracował ok. Nie było niepokojących odgłosów. Cała droga była pisaniem różnych scenariuszy (z tym, że kolejny silnik do remontu, albo co gorsza kupienia, tylko skąd do F355), jednak wymyśliłem, że to pewnie paliwo. Stało się zaraz po wyjechaniu ze stacji, wrażenie było jakby to było za suche paliwo albo zalewało silnik w prostszych konstrukcjach silnikowych - w samochodach jednak nie ma takich efektów, ale się uspokajałem, że to może taki ekwiwalent. Stwierdziłem, że zrobię eksperyment i jak będzie połowa zbiornika to wleję na orlenie 95 i może osiągnę po zmieszaniu to co zwykle czyli 98. Na szczęście po tym eksperymencie wszystko powróciło do normy. Jednak strachu najadłem się co nie miara. Po studiowaniu forum zagranicznych jakie paliwo lać, to do tego samochodu lali nawet 106 oktanowe i nie było takich efektów. Najlepsze jest 93-96 oktanowe ponoć. Stąd obstawiam, że te "uszlachetniacze" paliwa Shell są bardzo niebezpieczne i przy dużych obrotach totalnie zakłócają prace silnika - w tym silniku mało jest elektroniki, która mogłaby na bieżąco korygować mieszankę, więc pewnie stąd ten efekt. Dlatego proponuję wziąć pod rozwagę tankowanie tego paliwa.
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 1.08.2016, 9:32 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Z tego co wiem to osoby (a znam ich wiele) wlewając coś mocniejszego niż 98 mapują silnik. Nie wiem jak jest z Porsche czy Ferrari, ale świetnie do tego nadają się "japońce" . Szczególnie z lat 90tych. Przykładem niech będzie RB26DETT ze Skyline`a. Zakucie tego silnika, nowe mapowanie i lekko przebijasz 500KM. Podobnie jest w 335i lecz wszędzie mapowanie...
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 1.08.2016, 9:38 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Ponoć tylko to paliwo jest oryginalne shella, reszta w kraju jest z orlenu tylko każdy producent paliw uszlachetnia je wg własnej receptury. Problem jest taki, że to paliwo jest dla większości użytkowników drogie a przez to popyt ograniczony i może trafiłeś na stacje gdzie już było stare. Ja tankuję je na jednej stacji i nigdy nie miałem z nim problemów. Kupuję je nie dla osiągów a raczej dla "przedmuchania - przeczyszczenia" silnika bo niby czystsze ale ile w tym prawdy?
_________________
|
|
Góra |
|
vip3r
|
Napisane: 1.08.2016, 10:43 |
|
Dołączył: 22.02.2012 Posty: 1040 Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
|
ja tankuję praktycznie w 98% przypadków na shell i nigdy tam problemów nie miałem - wręcz przeciwnie - w okolicy mam kilka stacji ktore mi checkengine powodowaly w subaru podczas gdy shell kasował ten problem.
_________________
Jacek (911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 1.08.2016, 11:02 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
O paliwach było dużo i długo. Jako , że paliwami zajmuję się od ponad dwudziestu lat wtrącę swoje trzy grosze. Wszelkie paliwa V, vi , vervy, 100+ czy jak je tam nazwali są zabiegiem czysto marketingowym nastawionym na zwiększenie marży. Nie uszczęśliwiajcie na siłę swoich silników cudownymi wynalazkami bo one są nastawiono na uszczęśliwienie kierowcy,że wydał więcej pieniędzy na swój ukochany samochód. Jak producent zaleca 95 lub 98 to nie kombinuj.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 1.08.2016, 12:09 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ja z kolei nigdy nie tankowałem 997 na Shellu, 996 też nie. Teraz leję najczęściej Vervę 98 i zero problemów. Niestety Orlen nie ma "zwykłej" 98
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 1.08.2016, 21:02 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
Ja na paliwach się nie znam i tankuje zazwyczaj normalne 98 jakie jest na orlenie. Mój post był po prostu subiektywnymi odczuciami osoby która zatankowała niby paliwo "lepsze" na Shellu bo nie było 98. To był Shell na S7.
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 1.08.2016, 23:52 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Witaj, Ja często tankuje do swojego 996 nitro 100+ i jestem zadowolony. Oczywiście tankuje tez inne paliwa. BP, Orlen ale nie tankuje 95 oktan tylko zawsze 98. Na 4 tankowania 100+ pózniej tankuje 98. Moze faktycznie to był u Ciebie tylko przypadek.
Pozdrawiam
Marcin
|
|
Góra |
|
pawel20vt4
|
Napisane: 2.08.2016, 10:10 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
witam Ja prosiaka zawsze tankuje 100+ i nigdy nie miałem problemu, tylko ja mam zmodyfikowane mapy, najlepiej chodzi na 102 z Arala
_________________ Pozdrawiam Paweł 911 997 TURBO 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014 911 964 TURBO Macan III GTS http://www.willa911.pl
|
|
Góra |
|
ravestation
|
Napisane: 2.08.2016, 11:09 |
|
Dołączył: 20.06.2012 Posty: 345
|
ja kiedyś miałem problem z BP Ultimate zatankowanym na A1
|
|
Góra |
|
hornet5
|
Napisane: 25.10.2016, 23:55 |
|
Dołączył: 10.10.2015 Posty: 2
|
Witam, @pawel20vt4, gdzie, jeśli można wiedzieć, zmieniałeś mapy? Też chciałbym mieć korzyść z tankowania 100+ a, z tego co wiem, fabryczne potrafią tylko dopasować się, dla bezpieczeństwa silnika, do gorszego paliwa (wszystko powyżej RON 98 jest bez wpływu na timing zapłonu). Paweł
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 26.10.2016, 2:39 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Ja rowniez jestem staly klientem muszli i tylko tam tankuje do Q7 V-power diesla (od samego poczatku) i juz w 2 aucie z dieslem nigdy nie widzialem czarnej sadzy na wydechu. A takze nie smierdzi przepalem po porannym uruchomieniu silnika. A do prosiaka V- power racing i rowniez chodzi i kreci bez zarzutu. Miejmy nadzieje ze byl to poprostu brak szczescia i odosobniony przypadek.
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
TheStig
|
Napisane: 26.10.2016, 6:38 |
|
Dołączył: 5.03.2016 Posty: 227
|
Tez swego czasu troche czytałem jakie najlepiej lac paliwo. Jeżeli producent zaleca 95 to powinno się lac 95 , jak 98 to 98 . Lanie 100 do silnika przystosowanego do 98 nie poprawi jego osiągów ani nic z tych rzeczy . Można tylko zaszkodzić . Pytałem kiedyś na Shellu dlaczego taka stacja nie ma paliwa 98 to odpowiedzieli mi ze ta 100 to raz jest 98 raz 100 zależy jaka im przyjdzie. .. Polecam stacje Statoil. Zdecydowanie najlepsza jakość paliwa co widać nawet po rankingach.
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 26.10.2016, 11:54 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
z Shellem ja z kobietą na jednej wszystko ok a na drugiej problemy - sam przekonałem się na paliwie 100okt na Shellu - mam jedną sprawdzoną w 3miesicie i po zatankowaniu w MAnhart M3 czułem że auto lepiej przyspiesza i strzela z rur bardzo głośno - raz zankowałem na trasie to samo paliwo na Shellu po przyjedzie do domu widzę okopcone rury i strzelania z rury prawie żadnego.
Mam znajomego który przelewa paliwa z rafinerii do cystern i widzi przy podpisaniu odbioru co i jak - zbiornik rafinerii jest duży jak każdy widzi lotos/BP/Shell leją zawsze z górnej części a jak się kończy zbiornik zmienia się cena, wtedy są stacje typu Auchan itp. które chętnie to kupuje...
Też trzeba uważać na stacje prywatne które mają szyld mamy paliwo z orlenu/lotosu tez to kiepsko wygląda.....
Następny temat stacja i zbiorniki gdzie jest składowane paliwo - ile tego syfu jest w zbiornikach a szczególnie na starych stacjach szkoda pisać. Kolega jak opisywał swoje przeżycie z paliwem 100oct na Shellu ( większości jest transport z DE ) prawdopodobnie 100oct nie schodziło ze stacji szybko i do tego stary zbiornik - przy tankowaniu zalał 100octanowe paliwo z ostanich 6 miesięcy mimo filtrów to szambo wlał do auta.
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
Kondzio
|
Napisane: 27.10.2016, 0:03 |
|
Dołączył: 4.05.2016 Posty: 73
|
A kolega z której konkretnie rafinerii opisuje?
Z góry z dołu? Przecież firmy mają swoje zbiorniki na terminalu w rafinerii gdzie dodają swoje uszlachetniacze i nikt inny z nich nie ma prawa brać.
NO i mogę uchylić rąbka tajemnicy 100 oktan w Polsce pochodzi TYLKO z rafinerii Schwedt we wschodnich Niemczech.
|
|
Góra |
|
przemek84
|
Napisane: 27.10.2016, 4:30 |
|
Dołączył: 11.06.2007 Posty: 352
|
To co raf opisujesz mialem dokladnie kiedys w 928 GT (tez po shellu) ...okazalo sie ze wtedy 98ka przytkala mi pompke paliwa i poprostu nie bylo pelnego cisnienia na wtryski/pelnej dawki paliwa na wtryskach stad sie dlawil az wkoncu....sie zadlawil i laweta - w domu sprawdzilem pompe i wyplula podpieta na krotko syf(pewnie z baku ...moze z zanieczyszczonego paliwa cholera wie).
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 27.10.2016, 9:20 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
.... info z Lotosu ( jestem z 3miasta ). Zasada jest jedna przy stacji paliw - kupujemy to co schodzi ze stacji
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.10.2016, 9:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Z tego co słyszałem, zwykłe paliwa, czyli 95 i 98, pochodzą od producenta... najbliższego. Czyli raczej nie należy się spodziewać na BP, Statoilu czy Orlenie w okolicy Trójmiasta niczego innego niż Lotos. A w innych częściach kraju odwrotnie. Co nie znaczy że to źle
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Kondzio
|
Napisane: 27.10.2016, 12:32 |
|
Dołączył: 4.05.2016 Posty: 73
|
W paliwach premium baza jest 98 oktan i są inne uszlachetniacze.
Największą różnicę czuć w dieslu gdzie jest mniej biokomponentów w najlepszym paliwie i silnik ma odczuwalnie więcej mocy.
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 27.10.2016, 14:20 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
A tak z ciekawości - jakie paliwo zaleca standardowo producent? Pb95 czy Pb98? Dla porównania, producent marki z mojego podpisu standardowo zaleca Pb95 dla seryjnych silników V6 i V8, a dla Pb98 należy dokonać zmiany w oprogramowaniu silnika. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|