Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2012, 20:07 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
No i zagwozdka odnośnie "mocy średniej"
Mamy 2 identyczne auta wyposażone w identyczne silniki. Auta różnią się charakterystykami zastosowanych skrzyń biegów.
Jedno z nich (z "krótszą" skrzynią) przyspiesza do 100kmh szybciej od drugiego. Czyli ma wyższą "moc średnią"?
Jak to jest, że 2 silniki mogą mieć 2 różne wyniki? :lol:

EDIT: No w sumie, skoro auto z "krótszą" skrzynią dłużej będzie pracowało na wyższych obrotach od auta z "długą" skrzynią to możę i jest w tym jakiś sens :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2012, 20:11 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
boogie napisał(a):
simprez napisał(a):
tak jak jurek968 prawi: informacja o momencie obrotowym silnika jest dla nas nie pełna. Należy ją uzupełnić o charakterystykę skrzyni. Skrzyni multiplikuję moment obrotowy silnika.


Ale dalej Wy sie opieracie na tym momencie, gdzie on by nie był, na kołach czy na wale silnika.

Ja tylko chcę powiedzieć, że ten 'odrzut', to wciskanie w fotel po naciśnięciu gazu, siła która zaczyna nas pchać do przodu to nie jest moment obrotowy z ukłądu napędowego.

Dlatego użyłem przykładu silnika z F1, który np. moglibysmy wsadzić do takiego A6, które by jechało stałą prędkością, miało by np. 16 000 obr i do tego 800KM i 200Nm w aktualnym punkcie pracy silnika,
Obok by jechał jakis turbo sprzęt, 300KM i 600NM, Masa pojazdów zbliżona, i depnięcie wspólne na gaz w obu pojazdach spowodowało by totalny odjazd auta z tym silnikiem z F1, pomimo że zadziałało by tylko 200Nm, czy mniej nawet patrząc na pomiar na kołach, momentu obrotowego.
Tylko tyle chcałem....

Te wszystkie kulty niutonometra wielkiego spowodował marketing diesli, że niby to jakaś tajna wiedza objawiona którą można sobie rozklekociałe ego podreperować ;)


EDIT:
Nie wywyższam ani mocy ani momentu, są to wielkości komplementarne. Ale patrzmy na podane dane krytycznie. Podanie 2 liczb to zbyt mało, żeby ocenić sprawność danego auta. Bo są one wyrwane z kontekstu. Kontekstu charakterystyk mocy i momentu w funkcji obrotów. A dodatkowo dochodzi brak charakterystyki zastosowanej skrzyni biegów.
Te dwie liczby - to jest właśnie marketing! I komu to buduje ego? 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2012, 20:39 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Dokładnie tak Simprez :thumbup: . Dwie strony postów temu napisałem , że temat jest zbyt złożony aby dało się go wytłumaczyć w prosty sposób, za pomocą kilku prostych wzorów i takie porównania są trochę bez sensu. Gdyby tak było to co w takim razie robią i za co pieniądze biorą całe sztaby ludzi w centrach badawczych firm motoryzacyjnych :D

Jeszcze raz powtarzam, że to z jaką prędkością przyspiesza dany samochód jest wypadkową bardzo wielu czynników, a takie ich wzajemne "zestrojenie" w samochodzie aby uzyskać jak najlepszy efekt, jest sztuką, która jednym wychodzi lepiej innym gorzej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: :)
PostNapisane: 4.02.2012, 21:34 

Dołączył: 22.08.2009
Posty: 268
bardzo fajna debata fajnie się czyta:) ale może w praktyce skonfrontować te 2 modele o ile to bd możliwe w najbliższym czasie (981 na rynku) zrobić kilka prób pomiary i na tych danych pracować bo suche cyfry z katalogów... wyniki mogą się okazać całkiem inne i problemy będą inne;d


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2012, 12:39 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Moim zdaniem pomiar drogowy w tych samych warunkach to jedyna możliwość wiarygodnego zmierzenia dynamiki auta. Wszystkie próby obliczeń które tutaj uskuteczniamy obarczony są gigantycznymi błędami z powodu nieuzwglednienia całej masy czynników i byc moze rowniez bledami fundamentalnymi. Zreszta nie bez powodu producenci nie wyliczają tych danych, tylko je mierza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2012, 15:54 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Dzięki panowie za dyskusje, nie spodziewałem się że temat będzie miał taki oddźwięk:) Poczekamy faktycznie na pomiary w realu, prosiaczka widzę tylko i wyłącznie w 6 cylindrowym boxerze, mam nadzieję że moda na downsizing nigdy nie dopadnie Porsche przynajmniej nie 911:) Audi z kolei widzę idzie w diesle nawet to R8 w LeMans... ale to znów temat rzeka:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum