Autor |
Wiadomość |
mani3ck
|
Napisane: 2.02.2012, 20:12 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Tak sobie oglądam i czytam o tych nowościach i ciekawi mnie np to:
1)Audi A6 C7 3.0 TFSI 300km 1815kg przyspieszenie do 100km/h 5,5s
2)Porsche Boxster 981 2.7 265km 1320kg przyspieszenie do 100km/h 5,7s
Pomijając legendę marki Porsche i ogólnie ujmując prowadzenie jak to jest że pół tony cięższe auto lepiej przyspiesza? 3.0 TDI 6,1s do 100 jak to jest że cywilne samochody przyspieszają lepiej albo prawie tak samo jak mały sportowy samochód?
PS. Co nie zmienia faktu że nadal marzę o Porsche w garażu:)
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 2.02.2012, 20:30 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
Bardziej miarodajne jest do 200km/h bo do 100 to fizyka działa
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 2.02.2012, 20:33 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Możesz rozwinąć? Suche liczby pokazują że powinien być szybszy a tu...?
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 2.02.2012, 21:08 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
dokładnie, czas porsche powinno się mierzyć od 0-200 wtedy ten kibel audi z tą turbinką rozmiarów skorupki od ślimaka nie ma najmniejszych szans.
|
|
Góra |
|
ciachu
|
Napisane: 2.02.2012, 21:14 |
|
Dołączył: 11.03.2007 Posty: 1100
|
Mani3ck, zabrakło najważniejszej danej w tym porównaniu - momentu obrotowego
To moment odpowiada za przyspieszenie w głównej mierze.
Jeżeli to audi przy zaledwie 300KM przyspiesza w 5,5 sek, tzn. że musi mieć potężny moment obrotowy, pewnie ze 2x większy niż w boxsterze
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 2.02.2012, 21:15 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Nie porownuj diesla do benzyny. Silnik wysokoprezny jeszcze wyposazony w turbo ma potezny moment obrotowy i jest w stanie szybciej wyciagnac nawet ciezsze auto do przodu od 0 do 100. Boxster to benzyna i to wolnossaca co i tak nie zmienia faktu ze cos to audi zbyt szybko sie odpycha... Moze jest tam tez jakas pocedura startowa...
|
|
Góra |
|
ciachu
|
Napisane: 2.02.2012, 21:17 |
|
Dołączył: 11.03.2007 Posty: 1100
|
tu mamy 2 silniki TFSI i TDI
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 2.02.2012, 21:42 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
autor tego wątku porównuje jedno z najmocniejszych Audi do chyba najsłabszego porsche. Porównanie najmocniejszego audi do najmocniejszego porsche będzie uczciwsze
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 2.02.2012, 21:51 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
Dokladniej to chyba jest tak
3.0L 5,6s - 2.7L 5.7s - przewaga 300ccm dla A6 i przewaga 0,1s
ale juz boxster 981 S
3.0L 5,6s - 3.4L 5.0s - przewaga 400ccm dla 981 i przewaga 0,6s
tak wiec do zwyklego boxstera moze startowac, moze mu sie udac, ale do S juz nie bardzo
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 2.02.2012, 21:52 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Moment napewno jest większy w końcu to TFSI, nie mówiąć juz o TDI. Ale bardziej chodziło mi o różnicę masową przy nie dużej różnicy w mocy. Z tego co piszecie to rozumiem to tak że przy współczesnej technice nie sztuką jest do wygodnej limuzyny wpakować turbo i do 100 odpycha się jak samochód sportowy z przed kilku lat, natomiast wszystko się zmienia przy wyższych prędkościach. W sumie to założyłem ten temat dlatego że myślę o zakupie Boxstera 986 i głupio by było gdyby "byle auto" objeżdżało moje PORSCHE:)
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 2.02.2012, 21:54 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
1)Nowe BMW 328i 245KM 1505kg przyspieszenie do 100km/h 5,9s
2)Porsche Boxster 981 2.7 265km 1320kg przyspieszenie do 100km/h 5,7s
20KM mniej w BMW i 200kg więcej w wadze.
A co to znaczy, że do 100km/h fizyka nie działa?
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 2.02.2012, 21:54 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Arekk napisał(a): autor tego wątku porównuje jedno z najmocniejszych Audi do chyba najsłabszego porsche. Porównanie najmocniejszego audi do najmocniejszego porsche będzie uczciwsze
Nie no do najmocniejszego to daleko jest jeszcze RS6 ze swoimi 580km (niewiem ile będzie miał nowy model)
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 2.02.2012, 22:35 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Ale te wyniki przyspieszeń z I posta to wyniki deklarowane przez producenta czy już po weryfikacji w jakiś testach drogowych?
Nie warto wierzyć we wszystko co piszą
Praktyką Porsche jest podawanie w deklaracji najgorszego spodziewanego czasu przyspieszeń. Jak to jest w audi, to nie wiem
Zresztą przy ocenianiu czasów przyspieszeń warto wziąć pod uwagę nie tylko charakterystykę silnika, ale także np. skrzyni biegów
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 2.02.2012, 22:47 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Są to raczej wyniki deklarowane przez producenta, a skrzynie w obydwu przypadkach dwusprzęgłowe PDK Porsche i S-Tronic Audi.
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 2.02.2012, 23:29 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 2.02.2012, 23:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Audi A6 3.0 TFSI ma napęd na cztery koła i doładowanie, Box na tylne i wolnossący silnik. Ale mimo to wydaje mi się że 5,5 s to chyba za dobry wynik. Poszukam może akurat takie auto mierzyliśmy w pracy.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
boogie
|
Napisane: 3.02.2012, 2:39 |
|
Dołączył: 9.11.2011 Posty: 208
|
ciachu napisał(a): Mani3ck, zabrakło najważniejszej danej w tym porównaniu - momentu obrotowego To moment odpowiada za przyspieszenie w głównej mierze.
Sorry ale to jakieś Urban legend hehehe
Audi A6 pewnie ma z 600Nm, ale bolid Formuły 1 ma 200Nm......
Diesel ma duży moment, bo moc jest rozwijana w małym zakresie obrotów.
Moment i jego wartość nie ma tu nic do rzeczy. Pomijam że jest moment statyczny i dynamiczny, z zdrowy człowiek z ręki wytwarza 100Nm momentu statycznego.
Jakby nikt nie zauważył, Audi ma quattro, i to właśnie to coś powoduje taką jazdę do 100 km/h.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 3.02.2012, 9:40 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
wit007 napisał(a): Audi A6 3.0 TFSI ma napęd na cztery koła i doładowanie, Box na tylne i wolnossący silnik. Ale mimo to wydaje mi się że 5,5 s to chyba za dobry wynik. Poszukam może akurat takie auto mierzyliśmy w pracy.
Witku, chyba testowaliscie takie Audi w Motorze niecaly rok temu i faktycznie mialo przyspieszenie na poziomie 5,5 sek.? Tak przynajmniej bylo napisane, a skoro to bylo w gazecie, to na pewno prawda...
A swoja droga to cos ospaly ten Boxster
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 3.02.2012, 9:59 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Napęd na jedna oś plus cywilna opona 0-100 nie ma szans z 4x4.
Ciekawe byloby porównanie na lepszych gumach (semi) w Audi by wielkiej różnicy nie zrobiło a Boxsterze juz tak.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 3.02.2012, 10:23 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mierzyliśmy A7 3.0 TFSI - 5,8 s. Dokładnie tyle samo miało BMW 535i. Boxstera ze zrozumiałych względów nie mierzyliśmy Ale np. Cayman S PDK miał 4,7 i 4,9 (różne egzemplarze).
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|