Autor |
Wiadomość |
ledakar
|
Napisane: 15.03.2022, 18:21 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
@Eclipser
Chodzi o prędkość ładowania, parametry ładowania, a nie pojemność baterii w aucie.
|
|
Góra |
|
MTS1200
|
Napisane: 15.03.2022, 20:17 |
|
Dołączył: 31.07.2020 Posty: 57
|
ledakar napisał(a): @Eclipser
Chodzi o prędkość ładowania, parametry ładowania, a nie pojemność baterii w aucie. Gdyby nie fakt mylenia jednostek, to byłoby OK Jednostka kWh opisuje ilość energii i w przypadku samochodów elektrycznych będzie opisywać pojemność akumulatora, ale takich pojemności w Taycanie nie ma. Chodziło zapewne o moc z jaką ładowany był akumulator, ale wtedy to nie kWh tylko kW.
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 21.03.2022, 9:25 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
No to że trochę ostatnio przetestowałem auta elektrycznych to trochę wrzucę do ognia. Test aut: EV6, Taycan 4S, Volvo XC40 P8, Mercedes EQB 400 4matic. Test odbywał się na odcinku takim samym miasto 70% -ekspresówka 30% Temperatura od 3-11stC Zużycie średnie 20 kW Eve do 25kW Taycan Przy obecnych cenach prądu przyjąłem 2 PLN/1kW https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydar ... ny,47035,1Czyli średnio 23kW x 5 ( 500km) wychodzi nam 115kW x 2 PLN mamy 230PLN Dla porównania przejechałem się GLC 300d - średnio spalił 8l 8x 5( 500km) 40L x 7,2pln/L daje nam 288PLn A więc nie będę dalej wypisywał bo sami widzicie elektryk ma sens tylko do miasta lub wokół miasta dalsze wypady szkoda czasu i $ ...a wydając 600tys na nowy Taycan 4S to uważam jest TERAZ bez sensu Na trasie autostrada przy 130-140km/h spalanie prawie wszystkie ponad 30kW to tu już idziemy w kosmos
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 21.03.2022, 13:41 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Green way jakoś masakrycznie podniosł też ceny ładowania...tak samo pewnie zaraz postąpią inni...dalej jedyny sens to ładowanie w domu i do tego z instalacją fotowoltaiczną..teraz pozostaje pytanie ile osób ma domy, u mnie w garażu podziemnym nikt nie ma instalacji swojej bo jest z tym problem aby uzyskać zgodę, problem też jest z tego że administracja boi się ładowania aut w garażach...jeśli masz dom to super, jeśli nie masz to przy dzisiejszych cenach prądu masz problem...aha jeżdziłem ostatnio pankiem yaris hybrydowym w trybie FULL emeryt, spalanie 2,5l/100 nie widzę opcji elektryka do miasta przy takiej technologii Toyoty, naprawdę niesamowicie dopracowali te hybrydy i ma to mega sens, nie wiem też czy widzicie ale teraz 90% taryfiarzy jezdzi hybrydami toyoty...do tego zakładają do nich lpg które te auta świetnie przyjmują bo jest tam normalny wtrysk, bez żadnych turbo..wtedy koszt jazdy po miescie to ok 10-15zł/100km, nie do przebicia.
|
|
Góra |
|
jac3k
|
Napisane: 31.03.2022, 9:20 |
|
Dołączył: 18.06.2016 Posty: 6
|
Trochę innego punktu widzenia. Od Listopada posiadam w domu Tesle 3 LR. Przejechałem do tej pory 9tys km. Średnie spalanie w tym okresie to 20kW. Na autostradzie przy 140km/h spalanie mam między 20kW a 22kW. Samochód głównie ładuje się w nocy. Zmieniłem sobie taryfę i 1kW kosztuje mnie 0,35. Koszt przejechania 100km to około 8pln. Praktycznie w tym koszcie przejeżdżam 85% kilometrów. Samochód ma na ładowaniu około 400km realnego zasięgu. Żaden Taycan nie ma takiego zasięgu jak TM3 LR. O ładowaniu na mieście myślę tylko jak mam jechać ponad 400km bez wracania do domu gdzie mam wallboxa. Jak dla mnie jest to świetny samochód do dziennych przebiegów w okolicy 400km dziennie. Samochód kupiłem tak żeby zapoznać się z technologią jeszcze po starej cenie która kwalifikowała się na dotację. Po dotacjach wyszedł mnie 218tys czyli tyle co lepiej wyposażona Octavia.
|
|
Góra |
|
Bartek_85
|
Napisane: 26.12.2022, 15:27 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 63
|
Uwielbiam czytać komentarze ludzi którzy Taycana widzieli tylko na obrazku albo „Sąsiad ma” „kolega kolegi” „brat kuzyna” czekam na więcej Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 26.12.2022, 19:21 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
[quote="Bartek_85"]Uwielbiam czytać komentarze ludzi którzy Taycana widzieli tylko na obrazku albo „Sąsiad ma” „kolega kolegi” „brat kuzyna” czekam na więcej W zasadzie i ja do takich należę, choć miałem okazję pojezdzić takim "trolejbusem" po mieście troszkę. I ze spokojem przyjmuję, że jak długo będę mógł, zostanę przy spalinowej motoryzacji. Odpady segreguję, energię oszczędzam, jedzenia nie wyrzucam. Sumienie mam czyste.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
QbaqBA
|
Napisane: 27.12.2022, 11:41 |
|
Dołączył: 11.02.2012 Posty: 146
|
Jeśli ktoś z będących na forum posiadaczy Taycana byłby skłonny się podzielić realnym zasięgiem w czasie mrozów (tych z początku grudnia) wraz z info która to wersja i gdzie nabijane były kilometry, będę wdzięczny.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 27.12.2022, 11:52 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
Sorka mały off topic ale fun technologi to co jest genialne w Taycanie to nawi która trybie automat uwzględnia stacje ładowania zużycie energi i podaję CI predkość z jaką mozesz podróżować na codzień jeżdzę i3 z baterią 120 spadek zasięgu o ok 50 km w tepamraturach -10 tylko tego nie odczuwam bo i tak go łąduję jak mogę i tyle jak iPhona ALE Taycan podgrzewa baterię utrzymując jej komfort pracy więc ta różnica ma 800 V architekturę tu opis kolegów któryz pojechali pod koło podbiegunowe https://www.taycanforum.com/forum/threads/taycan-to-the-arctic-circle-road-trip-2022.9393/
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
klakierek
|
Napisane: 27.12.2022, 13:42 |
|
Dołączył: 21.01.2020 Posty: 82 Lokalizacja: Pomorskie
Nr klubowicza: 684
|
Każdy ma swój "realny" zasięg/spalanie. Mam i3, i4, elektryk to elektryk, baterie w każdym mają te same wady/cechy. Przy temperaturach znacznie poniżej zera zaczyna się "dramat" z zasięgiem i zużyciem względem pory letniej. Oczywiście i tak finansowo jest ok (jeśli ładujemy dmowy, dotowany prąd ), ale jeśli ktoś dziennie, regularnie pokonuje powyżej 100 km to już jakieś planowanie ładowań jest konieczne nawet pod domem. Tak jak latem naturalnym środowiskiem elektryka jest miasto tak zima już mniej. Z powodu konieczności grzania wnętrza i baterii zużycie potrafi oscylować nawet w okolicy 30, 40 kWh przy miejskiej, flegmatycznej jeździe. Średnio natomiast lato vs początek zimy u mnie zużycie ok +20%, to zasięg już też można sobie wyliczyć. Duc748 napisał(a): na codzień jeżdzę i3 z baterią 120
Bateria to ma tam ok 40kWh, bo 120 to Ah podają.
_________________
991.2 4GTS
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 27.12.2022, 20:09 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Tesla S 75D, zasięg w lato w trasie przy 110-120 ok 300KM, w zime ok 260km, w miescie 350KM
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 28.12.2022, 0:08 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1328
Nr klubowicza: 304
|
U mnie w Enyaq iV 80 realny zasięg we wrześniu 460 km, to grudzień -11, na tej samej trasie ( 15% miasto, reszta trasa 90-105km/h) zasięg 345 km, w tym spadek poziomu baterii w trakcie parkowania na mrozie, 1% w ciągu 3 godz. Latem podróżując w niedzielę rano trasami poza miastem, jadąc na aktywnym tempomacie z prędkościami 95, zachowując i zwalniając na wszystkich ograniczeniach to maxymalny zasięg jaki uzyskałem 510 km, zużycie 14,2.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 28.12.2022, 10:58 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 218
|
i3 120 - spalanie średnie na 15 tyś km / 14,8 KW/100km
|
|
Góra |
|
wyszuy
|
Napisane: 28.12.2022, 12:21 |
|
Dołączył: 15.03.2021 Posty: 106
|
z roku na rok wzrastają możliwości technologicznie pojemności na kg baterii, może dożyjemy czasów że auto będzie miało baterie 300kwh i będzie ważyła 200kg i wtedy będzie to miało sens, ktorego obecnie nie widzę. Niemccy naukowcy ok miesiąc temu podali że przecięty elektryk ładowany z sieci emituje 200g co2 czyli bmw 540i kopci mniej
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 28.12.2022, 15:35 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 860 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
wyszuy napisał(a): Niemccy naukowcy ok miesiąc temu podali że przecięty elektryk ładowany z sieci emituje 200g co2 czyli bmw 540i kopci mniej Gdyby to nie była prawda to już by dawno stworzono kompletne opracowanie, które obala takie newsy a choć mocno się interesuje tym temat, to jeszcze do takiego nie dotarłem.
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 28.12.2022, 16:03 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1328
Nr klubowicza: 304
|
To ile emituje elektryk, to chyba zależy skąd pochodzi prąd do jego ładowania, więc trudno to porównać. Ja swojego ładauję praktycznie tylko w domu i tylko w dzień, a prąd mam z fotowoltaiki, więc raczej nic nie emituję i w sumie nic mnie to nie kosztuje. Gdyby nie elektryk to więcej prądu bym oddawał, niż pobierał.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 28.12.2022, 16:39 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 860 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
Andruszka, oczywiście, ale to podobnie jak 911 nie palą 15l bo ktoś schodzi do 9l Zagadnienie jest szersze i ma bardzo dużo wątków (pomijam już sławetny temat wytwarzania i utylizacji układów trakcyjnych). Na przykład możliwość naprawy takich samochodów w przypadku uszkodzeń i to co później dzieje się ze "szkodami całkowitymi" albo pojazdami wycofanymi z eksploatacji na skutek braku ekonomicznego uzasadnienia naprawy (głównie ze względu na usterki układku trakcyjnego). Jako, że to moja branża baaaardzo mnie ten temat ciekawi, głównie ze względu na podstawowe uzasadnienie czyli właśnie ekologię P.S. Od razu mówię, że nie jestem wrogiem elektryków, bo się pewnie zaraz posypie od radykałów taki wniosek
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 24.03.2023, 12:58 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
Miałem okazję uczestniczyć w Porsche skitur&taycan. Nie notowałem jakoś specjalnie, ale utkwiło mi np. że turbo s po przejechaniu dość dynamicznym wokół Tatr (ok 65 km) zszedł z poziomu 94% do 80%. Temperatura ok 15 stopni. Niestety, nie wiem jaka była pojemność baterii, ale auta były wyposażone po dach we wszystkie możliwe opcje.
|
|
Góra |
|
klakierek
|
Napisane: 3.04.2023, 18:10 |
|
Dołączył: 21.01.2020 Posty: 82 Lokalizacja: Pomorskie
Nr klubowicza: 684
|
A ile kilometrów zrobiłeś? Ja mam i4M50 jako wozidło do roboty i nie narzekam, bo nie oczekuję od tego auta wrażeń sportowych pomimo, że przyspieszenie jest „sportowe”.
_________________
991.2 4GTS
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|