Autor |
Wiadomość |
maja22
|
Napisane: 1.12.2021, 9:24 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
Witam,
Panowie realny zasięg auta Taycan 4S w lato przy temperaturze 30st C jak i w zimie -5 st C oraz drogi przelotowe prędkość 140-150km/h
Nie chce się wbić na minę że auto tylko na dystans 200km ...
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
ChrisR
|
Napisane: 1.12.2021, 9:43 |
|
Dołączył: 8.01.2019 Posty: 183
|
250-300 przy plusie. Przy minusach 200.
Zakładając normalna tj. dynamiczną jazdę i ok.140-160 km/h na drogach dwupasmowych.
4S z duża baterią.
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 1.12.2021, 12:14 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
Kurczę 200km ....to po za miasto się nie ruszać ...a miałem nadzieje na 300km min.
Być może warto zamiast elektryka hybryde plug-in ?
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 1.12.2021, 12:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2062
Nr klubowicza: 068
|
mam za sobą kilkanaście tras w Taycanie i Turbo i 4 S W-wa Gdansk #1 ładujesz samochód do 90 - 100 % #2 wbijasz w nawigację Taycana destynację #3 włączasz tryb RANGE #4 ogranicza Ci prędkość maksymalną pokazując do której ładowarki dojedziesz inteligetnie planując trasę #5 w destynacji ładujesz auto do 100%
uzupełnienie ładowania na trasie szybką ładowarką (co najmniej 4 na drodze do Gdańska) to 20 -40 minut postoju uwaga GTS ma zasięg o 100 km dłuższy 4S pokazuje 360 km zasięgu i tyle jest do przejechania - oczywiście zapas na stację 20-40 km
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 1.12.2021, 19:20 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Nie no, bądźmy sobie naprawdę szczerzy, zasięg tych elektryków za kwotę 500+ to jakaś porażka…. Co z tego, że auto ma 500-750 KM i przyspiesza do setki poniżej 3s, jak nie przejedzie więcej niż 200-250km w trasie jak będę jechał takim stylem jak jeżdże każdym autem…… bo tylko tak można auta porównać ze sobą. Sam bym siebie oszukiwał jakbym się kierował tym, że auto ma zasięg 400-500 km jak spełnie 10 warunków, w tym jazdę za TIRem dopóki elektryki nie będą miały zasięg na papierze 800-1000km (czyli realny 500-600km) to nie ma co myśleć o takim aucie jako rodzinnym aucie albo jedynym w domu…. Wyprawa na narty z dziecmi będzie trwała 2-3 dni……
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 1.12.2021, 20:31 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9171 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A czy któryś z malkontentów powyżej jeździł Taycanem czy innym nowoczesnym elektrykiem dłużej niż chwilę? Czy tylko tak sobie teoretyzują?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 1.12.2021, 21:14 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
Chyba sobie daruje... to chyba jeszcze nie czas na zakup elektrka.200km to jakis żart. Mercedes przedstawil EQE z zasiegiem ponad 700km czyli jakies 450km real to juzzz cos jest ale auto jest brzydkie.
Pozostaje mi hybryda tylko w salonach mowia ze na hybryde czeka sie najdłużej bo jest wiecej chipow:)
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
hashiriya
|
Napisane: 1.12.2021, 21:27 |
|
Dołączył: 10.10.2021 Posty: 54
|
Jak limuzyny nie służą długim podróżom, to co? Autokary tylko? Przy czym wojownicy marki może niech zluzują, bo to jest zarzut ogólnie do elektryków, a nie stricte do Taycana - technologia gromadzenia energii nie nadąża obecnie za całą resztą
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 1.12.2021, 21:46 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2109 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
maja22 dlaczego upierasz się na auto z elektryką? Moda, czy jakiś inny powód? Ja polecam zakup Panamery - o ile chcesz mieć mega wygodny samochód na trasy (rodzinny) i dalej odczucia, że to Porsche. Ostatnio jeden z naszych klubowiczów miał okazję dosłownie zrobić kilka kółek moją Panamerą (970) i stwierdził, cytuję "to jednak jest prawdziwe Porsche...". Hybryda ma super osiągi i to mnie akurat przekonuje, ale zwykłe 4S uwierz mi, w trybie "sport" też daje radę, no chyba, że każde światła na skrzyżowaniu traktujesz jak start wyścigu F1:)
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 1.12.2021, 21:50 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
hashiriya napisał(a): Jak limuzyny nie służą długim podróżom, to co? Autokary tylko? Przy czym wojownicy marki może niech zluzują, bo to jest zarzut ogólnie do elektryków, a nie stricte do Taycana - technologia gromadzenia energii nie nadąża obecnie za całą resztą Przede wszystkim wojownicy autostrady powinni zluzować, elektrykiem jazda ma sens do 130, max 140, powyżej zasięg znika w oczach. Chciałbym zobaczyć jazdę 200km/h do Chorwacji, i ten rulon austriackich mandatów (w poprzednim takim wątku ktoś pytał ile pojedzie taycanem przy 200km/h) Z krakowa nad adriatyk jedzie się elektrykiem (nie taycanem, modelem 3p, ale to nadal 520 konny elektryk) na 3 ładowania, w sumie 1,5h to nie są 3 dni. Elektryki słabo nadają się na szybkie długie przejazdy,zwłaszcza w Polsce, ale jak nam się nie spieszy, jedziemy na wakacje, to można jeździć praktycznie tak samo jak spalinowym. Pod warunkiem że jeździmy w gracach prędkości przepisowych. Elektryk kompletnie gubi sens na autostradzie przy dużych prędkościach. To na pewno nie jest na dzisiaj auto dla każdego, do każdego zastosowania, ale jest daleko lepiej niż tu niektórzy przedstawiają
|
|
Góra |
|
hashiriya
|
Napisane: 1.12.2021, 22:33 |
|
Dołączył: 10.10.2021 Posty: 54
|
A co to zmienia - jeździł czy nie? Jakby jeździł to nagle 200km zasięgu się przestanie liczyć, czy co?
A gdzie kto będzie jechał szybko, to tego kogoś sprawa. Jedni podróżują 120kmh, inni 160kmh - bardziej chyba chodzi o to, ze na ten moment to człowiek jest dla takiego auta bardziej, niż ono dla niego. Zaczyna się ustalanie trasy nie pod kątem tego, co chciałbym zobaczyć, tylko gdzie znajdę stacje ładowania (i trzymanie kciuków żeby a) była czynna b) nie było kolejki), którędy droga będzie najłagodniejsza dla auta itd. Nie za bardzo można tez gdzieś depnąć, bo zaraz % spadają, zreszta ogniwa się wtedy tez bardziej grzeją co obniża ich sprawność i żywotność. Tak jak mówię - technologia baterii utknęła kilkanaście lat temu w miejscu. Cześć da się ładować szybciej, ale to nie zostaje bez wpływu na ich trwałość (i nadal nie ma podjazdu do zalania baku paliwa) i tez infrastruktura do tego jest w powijakach. Minie jeszcze kilka lat i zobaczymy wysyp używanych elektryków z zajechanymi bateriami, których wymiana będzie kosztowniejsza niż auto. Zobaczymy tez czy nasz system energetyczny to uciągnie.
Póki co elektryki to brutalne przyspieszenie, fajne parametry do jazdy w mieście i niestety niewiele więcej z uwagi na niezbędne wyrzeczenia. Auta dla entuzjastów
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 1.12.2021, 23:37 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
hashiriya napisał(a): A co to zmienia - jeździł czy nie? Jakby jeździł to nagle 200km zasięgu się przestanie liczyć, czy co?
A gdzie kto będzie jechał szybko, to tego kogoś sprawa. Jedni podróżują 120kmh, inni 160kmh - bardziej chyba chodzi o to, ze na ten moment to człowiek jest dla takiego auta bardziej, niż ono dla niego. Zaczyna się ustalanie trasy nie pod kątem tego, co chciałbym zobaczyć, tylko gdzie znajdę stacje ładowania (i trzymanie kciuków żeby a) była czynna b) nie było kolejki), którędy droga będzie najłagodniejsza dla auta itd. Nie za bardzo można tez gdzieś depnąć, bo zaraz % spadają, zreszta ogniwa się wtedy tez bardziej grzeją co obniża ich sprawność i żywotność. Tak jak mówię - technologia baterii utknęła kilkanaście lat temu w miejscu. Cześć da się ładować szybciej, ale to nie zostaje bez wpływu na ich trwałość (i nadal nie ma podjazdu do zalania baku paliwa) i tez infrastruktura do tego jest w powijakach. Minie jeszcze kilka lat i zobaczymy wysyp używanych elektryków z zajechanymi bateriami, których wymiana będzie kosztowniejsza niż auto. Zobaczymy tez czy nasz system energetyczny to uciągnie.
Póki co elektryki to brutalne przyspieszenie, fajne parametry do jazdy w mieście i niestety niewiele więcej z uwagi na niezbędne wyrzeczenia. Auta dla entuzjastów Z tego co piszesz to chyba też nie miałeś okazji jeździć taycanem czy innym nowoczesnym elektrykiem
|
|
Góra |
|
hashiriya
|
Napisane: 2.12.2021, 0:08 |
|
Dołączył: 10.10.2021 Posty: 54
|
To może napisz w czym tak bardzo się mylę?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 2.12.2021, 7:02 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Krist, a co to ma do rzeczy czy się jeździło dłużej Taycanem czy nie ? Problemu z zasięgiem to nie zmieni w żadnym elektryku. Jeździłem Taycanem i super się prowadzi itp. Ale nadal nie zmieniam mojego zdania pod katem elektryków….
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 2.12.2021, 8:51 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
Panowie tak jak piszcie to ja elektryka mogę kupić do 150tys pln na tzw zakupy... wydając 500-600 tys PLN i mieć zasięg 200-300km to trochę przesada.
Na trasę mam Merca W223 więc tym się nie przejmuje ale auto rodzinne elektryk to trochę traci sens no chyba że się mieszka na małej wyspie typu Bornholm
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 2.12.2021, 8:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9171 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Matschke napisał(a): Krist, a co to ma do rzeczy czy się jeździło dłużej Taycanem czy nie ? Problemu z zasięgiem to nie zmieni w żadnym elektryku. Jeździłem Taycanem i super się prowadzi itp. Ale nadal nie zmieniam mojego zdania pod katem elektryków…. Wbrew pozorom ma do rzeczy bardzo wiele. Gdy ktoś wsiada po raz pierwszy i ma okazję przycisnąć jest najczęściej w szoku, jak to się odpycha. I w czasie krótkiej jazdy chętnie korzysta z możliwości samochodu. A wtedy istotnie zasięg może być mało komfortowy. Ale na co dzień nie za bardzo da się cisnąć, ani nie jest to bezpieczne (dla innych i prawa jazdy) więc i zużycie energii spada. W sumie tak samo jest z 911 Turbo. Człowiek parę razy skorzysta z LC, a potem jeździ normalnie. Przy normalnej jeździe Taycan ma zasięg ok. 400 km. W sytuacji, gdy pojawiają się szybkie ładowarki właśnie na autostradach problem z ładowaniem to nie problem.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 2.12.2021, 10:29 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
hashiriya napisał(a): To może napisz w czym tak bardzo się mylę? w skrócie we wszystkim prawie. Powtarzasz te same nudne stereotypy które klepią wszyscy "znawcy tematu". I technika poszła do przodu, i baterie, sieć ładowania od '22 ruszy ostro do przodu bo są fajne dotacje, baterie mają nawet 8-10 lat gwarancji, i nie degradują się od przyśpieszania mocnego bo maja chłodzenie. A co do realnych zasięgów, polecam obejrzeć choćby to: https://www.youtube.com/watch?v=6Q6arK1vluIalbo R. Symonsa https://www.youtube.com/watch?v=h19Ed-zfvyEJa Taycana nie rozważałem, bo przy moim stylu używania auta diesel jeszcze chwilę będzie mi potrzebny, a nie stać mnie na "drugie" auto za 600-700k, ale to nie jest gadzet z zasięgiem 200km. I dla bardzo wielu osób to może być jedyne auto którego potrzebują. Ma swoje ograniczenia, ale nikt nie wyrzuca 911 że nie zabierze 4 osobowej rodziny z bagażami na wakacje, prawda?
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 2.12.2021, 11:27 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Taycan to fajne auto, szczególnie pierwsze wrażenie.
Ale realny zasięg to 200-250km przy mojej jeździe. Czas pryska przy podłączaniu się do ładowarek i traceniu czasu na coś co jest zbędne. Jak miałem go na weekend to w piątek chciałem zamawiać, a od soboty zwrócić. Dla mnie porażka, fajne auto koło komina, tylko ponad pół bańki za auto koło komina to sporo. Tym bardziej, że koło komina można jeździć dużo lepszymi sportowymi/usportowionymi samochodami.
Myślę, że powtarzanie tezy że F. Porsche zrobił i uznawał silnik elektryczny od początku są tak samo aktualne jak dzisiaj, podobnie jak ograniczenia które spowodowały że te samochody nie stały się popularne. Być może, jak dopracuje się technologia baterii + powstanie sieć ładowarek to coś mocno się w tym temacie zmieni. Tylko, że elektryki miało być eko. A ich produkcja oraz utylizacja + produkcja prądu bez atomu nie ma z tym nic wspólnego. Spodziewam się, że w przeciągu kilku lat samochody dostępne w EU a te w reszcie świata będą inne. My będziemy mieli swoje suszarki koło komina i zmusi się nas do transportu publicznego.
Wierzę w syntetyczne paliwa które stworzą nowe możliwości i zapewnią przetrwanie klasykom.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 2.12.2021, 12:02 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3742 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
KoKoS napisał(a): Wierzę w syntetyczne paliwa które stworzą nowe możliwości i zapewnią przetrwanie klasykom. Dokładnie , liczę na to, że Japończycy coś wymyślą, bo sie zrzeszyli w działaniu. A odbiegając od tematu wojna to dla ludzkości straszne zło ... ale dla technologi - petarda. II WŚ zaczynała się na dwupłatowcach a skończyła się na napędzie rakietowym, odrzutowym i atomie, już Hitler kombinował z alternatywnymi paliwami, lecz obecnie ropa nadal jest łatwa do pozyskania i jeszcze trochę się nic nie zmieni, a że EU sama nakłada na siebie kaganiec to dobrze i źle ... rozwój a nie ograniczenia pchną ludzi do wymyślania czegoś nowego.
_________________
|
|
Góra |
|
bluezeum
|
Napisane: 2.12.2021, 12:53 |
|
Dołączył: 5.03.2021 Posty: 106
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|