Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.03.2020, 15:26 
Członek Zarządu PCP

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5065
Qóba napisał(a):
Budżet mam z dolnej granicy, tj. 80-85 tys. zł i szukam 996, w dowolnej wersji. Wiem, że „łatwiejszym” wyborem byłby Boxster, ale potrzebuję samochodu z opcją jeżdżenia 2+1.

Qba
W tym budżecie będzie ciężko ale może w najbliższym czasie ceny przez koronowirusa spadną i coś znajdziesz.
Warto też zawsze założyć sobie przynajmniej 15-20% rezerwy na dodatkowe koszty, które na 99% pojawią się po pierwszym sezonie użytkowania auta.
Remont silnika, o którym wspominał w poprzednim poście Duc748 to dziś nawet poza ASO koszt minimum 30k pln a jest to ryzyko jak najbardziej realne w tych autach :-(
Wiem, że to trudna rada jak człowiek jest już nastawiony na zakup ale ja bym na Twoim miejscu jeszcze dozbierał trochę kasy (ca. 20k pln) i poczekał kilka miesięcy...
Pozdrawiam serdecznie
Mata


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2020, 22:13 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
@Mata, oczywiście zakładam budżet 'buforowy', a co do głównego to tak jak piszesz, rozglądam się na spokojnie, bo tutaj czas mnie nie goni. Może akurat uda się kupić coś w tym budżecie, jeżeli nie to poczekam ;)

Mam nadzieję, że nie zrażę się do tego pomysłu, bo 911, tak jak wcześniej Subaru, zawsze było na mojej liście 'top' samochodów, które chciałbym posiadać :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 15:34 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 354
80-85 to fajne 996 3.4 pre-2000 z tiptroniciem z Japonii


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 15:55 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 204
braindead napisał(a):
80-85 to fajne 996 3.4 pre-2000 z tiptroniciem z Japonii
To taki limit. Raczej trudno bedzie trafić z oceną 4, 4.5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 20:22 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
To wszystko zależy od szczęścia, timingu itd. Np. dziś sprzedało się białe 996 z 2000 r., bardzo ładnie wyglądające, z oceną 4 - na gotowo w Polsce wyszłoby poniżej 80 tys. zł. Żałuję, że nie zdecydowałem się na próbę licytacji - raz że biały mi troszkę nie pasuje, a dwa, że myślę o 'naciąganiu' budżetu pod wersję 3.6.

Co do samego importu to obecnie z jednej strony aktualna sytuacja na Świecie (koronawirus, kryzys gospodarczy) nie sprzyja (słaby złoty), ale z drugiej strony może ludzie wolą odkładać takie zakupy, co pozwoli 'ustrzelić' fajny egzemplarz. Zobaczymy.

Pozdr.
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 22:03 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
W Twoim budżecie jest fajna 996,1 w manualu na Giełdzie Klasyków.

klik :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 22:48 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 869
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 23:20 

Dołączył: 19.09.2018
Posty: 136
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 23:24 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
Dzięki wszystkim za kontakt (również ten na PW).

Co do wskazanego egzemplarza z Otomoto, to rzeczywiście obecny właściciel chyba auta nie serwisował od zakupu, cytat z ogłoszenia:
Cytuj:
Poprzedni właściciel co jest udokumentowane regularnie serwisował auto.
:) Pomimo, że również poza budżetem, poprosiłem go o więcej zdjęć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 0:49 
Członek Zarządu PCP

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Faktycznie, nienajlepiej to o nim świadczy, ale w końcu masz kupić auto, a nie żenić się z właścicielem ;) Umawiaj się na przegląd u Radwańskiego i - jak nie będzie przeciwwskazań - kupuj


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 1:10 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 422
Jovi napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:

Wszystkie zainteresowane zakupy klientów zaczynam od sprawdzenia przebiegu w każdym sterowniku samochoda. W Polsce w samochodach Porsche cofają tylko licznik. Przy pewnym rozumieniu i doświadczeniu istnieje możliwość sprawdzenia przebiegu w pozostałych sterownikach. Jeśli widzę przebieg w sterowniku silnika lub innym sterowniku więcej niż w liczniku - proces kupna i sprzedaży natychmiast zakończony - kupujący jest szczęśliwy, że nie wysadził się na minę, sprzedawca dalej odgrywa rolę klauna, który niby nic nie wie i nie rozumie. Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom. Rozstać się z pieniędzmi-to jest chwila, żyć z kawałkiem szrotu w przyszłości na warsztatach - to jest tragedia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 8:48 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 869
GermanCars napisał(a):
Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom.


Dokładnie tak!

Ja po tych zdjęciach i opisie, jechałbym do gościa gdybym szukał 996. To najtańsze poliftowe 996, które moim zdaniem dobrze rokuje, od dłuższego czasu.

A to ze jest poza budżetem - auta raczej nie sprzedaje pasjonat, wiec cena tez pewnie do negocjacji.

No i czy to nie są ramki Porsche Club Poland? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 10:30 

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Zaraz zaraz, czepiacie się, że w ciągu trzech lat nic poważnego mu się nie zepsuło? Przecież facet może jeździć tym autem co niedzielę dookoła komina i tylko olej zmieniać. Czy nie ma takiej możliwości?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 10:44 
Członek Zarządu PCP

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Problem w tym, że nic nie napisał o zmianie oleju. A umówmy się - przy tej cenie igła to nie jest i zawsze można coś poprawić.

Ramki są klubowe faktycznie. Takie auto miał kiedyś prezes - marcin.m - może to ten egzemplarz?

Przebieg można zweryfikować w prosty sposób - po roboczogodzinach silnika


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 10:46 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 204
GermanCars napisał(a):
Jovi napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:

Wszystkie zainteresowane zakupy klientów zaczynam od sprawdzenia przebiegu w każdym sterowniku samochoda. W Polsce w samochodach Porsche cofają tylko licznik. Przy pewnym rozumieniu i doświadczeniu istnieje możliwość sprawdzenia przebiegu w pozostałych sterownikach. Jeśli widzę przebieg w sterowniku silnika lub innym sterowniku więcej niż w liczniku - proces kupna i sprzedaży natychmiast zakończony - kupujący jest szczęśliwy, że nie wysadził się na minę, sprzedawca dalej odgrywa rolę klauna, który niby nic nie wie i nie rozumie. Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom. Rozstać się z pieniędzmi-to jest chwila, żyć z kawałkiem szrotu w przyszłości na warsztatach - to jest tragedia.
Myślę, że nawet w przypadku cofniętego licznika nie ma co dramatyzować. Przy takim wieku samochodu liczyć powinien się stan a nie rocznik kolor czy przebieg. Wolę kupić 200 000km kręcone ale zadbane niż 100 000 prawdziwe i zajechanie. Pojechać, zobaczyć, sprawdzić i negocjować


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 11:04 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
GermanCars napisał(a):
Jovi napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:

Wszystkie zainteresowane zakupy klientów zaczynam od sprawdzenia przebiegu w każdym sterowniku samochoda. W Polsce w samochodach Porsche cofają tylko licznik. Przy pewnym rozumieniu i doświadczeniu istnieje możliwość sprawdzenia przebiegu w pozostałych sterownikach. Jeśli widzę przebieg w sterowniku silnika lub innym sterowniku więcej niż w liczniku - proces kupna i sprzedaży natychmiast zakończony - kupujący jest szczęśliwy, że nie wysadził się na minę, sprzedawca dalej odgrywa rolę klauna, który niby nic nie wie i nie rozumie. Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom. Rozstać się z pieniędzmi-to jest chwila, żyć z kawałkiem szrotu w przyszłości na warsztatach - to jest tragedia.


Porsche zaleca wymianę oleju co dwa lata więc tu jeszcze nie doszukiwałbym się tragedii(dla przykładu wklejam fote jak to u mnie wygląda) .W tym roku na jesień jadę na przegląd a przebieg będzie nie wiecej jak 38tys. Czy za rzadko wymieniam olej?

Tak jak pisze user GermanCars, sprawdzenie stanu licznika przez kompa to podstawa.
Załącznik:
IMG_20200324_095350.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 11:28 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 422
wit007 napisał(a):
Przebieg można zweryfikować w prosty sposób - po roboczogodzinach silnika

Nie do końca przebieg jest związany z motogodzinami. Samochód może stać na wolnych obrotach miesiąc - w EEPROM sterownika silnika są naliczane godziny pracy, w tym przypadku przebieg w tym miesiącu = zero


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 11:32 
Członek Zarządu PCP

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
No ale miesiąc to nadal niewiele przy wieku auta. Jeśli z rbh wychodzi średnia prędkość ok. 40-50 km/h to można przyjąć że nie jest kręcony


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 12:29 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
Dużo wartościowych porad, dzięki.

Przegląd przedzakupowy 996 w Warszawie - jeżeli nie Porschepana (na razie nie mogę się dodzwonić, a obawiam się też o terminy) to gdzie? Preferowałbym serwis nieautoryzowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 12:31 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Może po prostu nie pisał o wymianie oleju, filtrów itd, bo to oczywiste... Nie robił nic z rzeczy dodatkowych. Tak bym to widział, nie broniąc obecnego posiadacza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum