Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.03.2020, 15:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Qóba napisał(a):
Budżet mam z dolnej granicy, tj. 80-85 tys. zł i szukam 996, w dowolnej wersji. Wiem, że „łatwiejszym” wyborem byłby Boxster, ale potrzebuję samochodu z opcją jeżdżenia 2+1.

Qba
W tym budżecie będzie ciężko ale może w najbliższym czasie ceny przez koronowirusa spadną i coś znajdziesz.
Warto też zawsze założyć sobie przynajmniej 15-20% rezerwy na dodatkowe koszty, które na 99% pojawią się po pierwszym sezonie użytkowania auta.
Remont silnika, o którym wspominał w poprzednim poście Duc748 to dziś nawet poza ASO koszt minimum 30k pln a jest to ryzyko jak najbardziej realne w tych autach :-(
Wiem, że to trudna rada jak człowiek jest już nastawiony na zakup ale ja bym na Twoim miejscu jeszcze dozbierał trochę kasy (ca. 20k pln) i poczekał kilka miesięcy...
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2020, 22:13 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
@Mata, oczywiście zakładam budżet 'buforowy', a co do głównego to tak jak piszesz, rozglądam się na spokojnie, bo tutaj czas mnie nie goni. Może akurat uda się kupić coś w tym budżecie, jeżeli nie to poczekam ;)

Mam nadzieję, że nie zrażę się do tego pomysłu, bo 911, tak jak wcześniej Subaru, zawsze było na mojej liście 'top' samochodów, które chciałbym posiadać :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 15:34 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
80-85 to fajne 996 3.4 pre-2000 z tiptroniciem z Japonii


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 15:55 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 192
braindead napisał(a):
80-85 to fajne 996 3.4 pre-2000 z tiptroniciem z Japonii
To taki limit. Raczej trudno bedzie trafić z oceną 4, 4.5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 20:22 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
To wszystko zależy od szczęścia, timingu itd. Np. dziś sprzedało się białe 996 z 2000 r., bardzo ładnie wyglądające, z oceną 4 - na gotowo w Polsce wyszłoby poniżej 80 tys. zł. Żałuję, że nie zdecydowałem się na próbę licytacji - raz że biały mi troszkę nie pasuje, a dwa, że myślę o 'naciąganiu' budżetu pod wersję 3.6.

Co do samego importu to obecnie z jednej strony aktualna sytuacja na Świecie (koronawirus, kryzys gospodarczy) nie sprzyja (słaby złoty), ale z drugiej strony może ludzie wolą odkładać takie zakupy, co pozwoli 'ustrzelić' fajny egzemplarz. Zobaczymy.

Pozdr.
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 22:03 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
W Twoim budżecie jest fajna 996,1 w manualu na Giełdzie Klasyków.

klik :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 23:20 

Dołączył: 19.09.2018
Posty: 136
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2020, 23:24 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
Dzięki wszystkim za kontakt (również ten na PW).

Co do wskazanego egzemplarza z Otomoto, to rzeczywiście obecny właściciel chyba auta nie serwisował od zakupu, cytat z ogłoszenia:
Cytuj:
Poprzedni właściciel co jest udokumentowane regularnie serwisował auto.
:) Pomimo, że również poza budżetem, poprosiłem go o więcej zdjęć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 0:49 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Faktycznie, nienajlepiej to o nim świadczy, ale w końcu masz kupić auto, a nie żenić się z właścicielem ;) Umawiaj się na przegląd u Radwańskiego i - jak nie będzie przeciwwskazań - kupuj




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 1:10 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Jovi napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:

Wszystkie zainteresowane zakupy klientów zaczynam od sprawdzenia przebiegu w każdym sterowniku samochoda. W Polsce w samochodach Porsche cofają tylko licznik. Przy pewnym rozumieniu i doświadczeniu istnieje możliwość sprawdzenia przebiegu w pozostałych sterownikach. Jeśli widzę przebieg w sterowniku silnika lub innym sterowniku więcej niż w liczniku - proces kupna i sprzedaży natychmiast zakończony - kupujący jest szczęśliwy, że nie wysadził się na minę, sprzedawca dalej odgrywa rolę klauna, który niby nic nie wie i nie rozumie. Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom. Rozstać się z pieniędzmi-to jest chwila, żyć z kawałkiem szrotu w przyszłości na warsztatach - to jest tragedia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 8:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
GermanCars napisał(a):
Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom.


Dokładnie tak!

Ja po tych zdjęciach i opisie, jechałbym do gościa gdybym szukał 996. To najtańsze poliftowe 996, które moim zdaniem dobrze rokuje, od dłuższego czasu.

A to ze jest poza budżetem - auta raczej nie sprzedaje pasjonat, wiec cena tez pewnie do negocjacji.

No i czy to nie są ramki Porsche Club Poland? ;)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Zaraz zaraz, czepiacie się, że w ciągu trzech lat nic poważnego mu się nie zepsuło? Przecież facet może jeździć tym autem co niedzielę dookoła komina i tylko olej zmieniać. Czy nie ma takiej możliwości?




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 10:44 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Problem w tym, że nic nie napisał o zmianie oleju. A umówmy się - przy tej cenie igła to nie jest i zawsze można coś poprawić.

Ramki są klubowe faktycznie. Takie auto miał kiedyś prezes - marcin.m - może to ten egzemplarz?

Przebieg można zweryfikować w prosty sposób - po roboczogodzinach silnika




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 10:46 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 192
GermanCars napisał(a):
Jovi napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:

Wszystkie zainteresowane zakupy klientów zaczynam od sprawdzenia przebiegu w każdym sterowniku samochoda. W Polsce w samochodach Porsche cofają tylko licznik. Przy pewnym rozumieniu i doświadczeniu istnieje możliwość sprawdzenia przebiegu w pozostałych sterownikach. Jeśli widzę przebieg w sterowniku silnika lub innym sterowniku więcej niż w liczniku - proces kupna i sprzedaży natychmiast zakończony - kupujący jest szczęśliwy, że nie wysadził się na minę, sprzedawca dalej odgrywa rolę klauna, który niby nic nie wie i nie rozumie. Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom. Rozstać się z pieniędzmi-to jest chwila, żyć z kawałkiem szrotu w przyszłości na warsztatach - to jest tragedia.
Myślę, że nawet w przypadku cofniętego licznika nie ma co dramatyzować. Przy takim wieku samochodu liczyć powinien się stan a nie rocznik kolor czy przebieg. Wolę kupić 200 000km kręcone ale zadbane niż 100 000 prawdziwe i zajechanie. Pojechać, zobaczyć, sprawdzić i negocjować


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 11:04 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
GermanCars napisał(a):
Jovi napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Ja szczerze powiedziawszy kierowałbym się po ten samochód -> https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 3cc7892e71 8)

Sprzedający pisze, że jest właścicielem od jesieni 2017 a wyszczególnia naprawy od 2012 do 2016 roku. Czyli od chwili zakupu nie zrobił NIC i sprzedaje? To słaba rekomendacja.
Przez 2,5 roku i po przejechaniu ca. 7tkm nawet oleju nie wymienił? :shock:

Wszystkie zainteresowane zakupy klientów zaczynam od sprawdzenia przebiegu w każdym sterowniku samochoda. W Polsce w samochodach Porsche cofają tylko licznik. Przy pewnym rozumieniu i doświadczeniu istnieje możliwość sprawdzenia przebiegu w pozostałych sterownikach. Jeśli widzę przebieg w sterowniku silnika lub innym sterowniku więcej niż w liczniku - proces kupna i sprzedaży natychmiast zakończony - kupujący jest szczęśliwy, że nie wysadził się na minę, sprzedawca dalej odgrywa rolę klauna, który niby nic nie wie i nie rozumie. Dlatego nie powinieneś w ogóle czytać czegoś, musisz jechać i sprawdzać samochód i i wierzyć tylko własnym oczom. Rozstać się z pieniędzmi-to jest chwila, żyć z kawałkiem szrotu w przyszłości na warsztatach - to jest tragedia.


Porsche zaleca wymianę oleju co dwa lata więc tu jeszcze nie doszukiwałbym się tragedii(dla przykładu wklejam fote jak to u mnie wygląda) .W tym roku na jesień jadę na przegląd a przebieg będzie nie wiecej jak 38tys. Czy za rzadko wymieniam olej?

Tak jak pisze user GermanCars, sprawdzenie stanu licznika przez kompa to podstawa.
Załącznik:
IMG_20200324_095350.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 11:28 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
wit007 napisał(a):
Przebieg można zweryfikować w prosty sposób - po roboczogodzinach silnika

Nie do końca przebieg jest związany z motogodzinami. Samochód może stać na wolnych obrotach miesiąc - w EEPROM sterownika silnika są naliczane godziny pracy, w tym przypadku przebieg w tym miesiącu = zero


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 11:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
No ale miesiąc to nadal niewiele przy wieku auta. Jeśli z rbh wychodzi średnia prędkość ok. 40-50 km/h to można przyjąć że nie jest kręcony




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 12:29 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 41
Dużo wartościowych porad, dzięki.

Przegląd przedzakupowy 996 w Warszawie - jeżeli nie Porschepana (na razie nie mogę się dodzwonić, a obawiam się też o terminy) to gdzie? Preferowałbym serwis nieautoryzowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2020, 12:31 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Może po prostu nie pisał o wymianie oleju, filtrów itd, bo to oczywiste... Nie robił nic z rzeczy dodatkowych. Tak bym to widział, nie broniąc obecnego posiadacza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum