Autor |
Wiadomość |
Jerzy
|
Napisane: 16.07.2018, 14:45 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
ten który to nagrywał to burak.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 16.07.2018, 15:06 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
Jerzy napisał(a): ten który to nagrywał to burak. szeryf z kamerką, nagrywa więc wolno mu wszystko, jak rozumiem wkurzył dżentelmena w porsche bo mu blokował awaryjny. Ale zgodzisz się że jazda pasem awaryjnym to już stopień wyższy niż buractwo? A co do marki to trudno się zgodzić, marka może mieć swoją historię, misję, wartości, a koniec końców auto idzie do salonu, a tam nie ma preselekcji. A że Polska coraz bardziej dostatnia, to i poprzeczka coraz niżej...
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 16.07.2018, 15:11 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Buractwem jest właśnie takie chamskie szeryfowanie i blokowanie drogi. Jeśli jest korek i wszyscy jadą wolno to nie uważam że dojazd do zjazdu pasem awaryjnym - powoli - jest zbrodnią. I na pewno nie stawiałbym tego w szeregu ani niżej ani na równi z szeryfem burakiem.
U nas wszyscy muszą pouczać wszystkich, tylko jakoś siebie nie potrafią ocenić.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 16.07.2018, 16:10 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
t_wnor napisał(a): ..., ktorzy uwarzają się .... w ramach pouczania - UWAŻAJĄ SIĘ - strasznie razi w oczy
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 16.07.2018, 16:23 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
mata70 napisał(a): t_wnor napisał(a): ..., ktorzy uwarzają się .... w ramach pouczania - UWAŻAJĄ SIĘ - strasznie razi w oczy LOL
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 16.07.2018, 16:24 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Jerzy napisał(a): Buractwem jest właśnie takie chamskie szeryfowanie i blokowanie drogi. Jeśli jest korek i wszyscy jadą wolno to nie uważam że dojazd do zjazdu pasem awaryjnym - powoli - jest zbrodnią. I na pewno nie stawiałbym tego w szeregu ani niżej ani na równi z szeryfem burakiem.
U nas wszyscy muszą pouczać wszystkich, tylko jakoś siebie nie potrafią ocenić. Dokładnie o tym samym pomyślałem. Do zjazdu kilometr a większość jedzie prosto.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 16.07.2018, 20:18 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Panowie Nie ma znaczenia czy jadą do zjazdu czy gdziekolwiek (w tym przypadku widać, że do zjazdu jest jeszcze kilometr i na tym kilometrze wiele na pasie awaryjnym może się jeszcze dziać)... Pas awaryjny służy tylko i wyłącznie do poruszania się nim służb ratowniczych (ewentualnie czasowego „zaparkowania” uszkodzonego pojazdu) i ZAWSZE powinien być wolny !!! A co do „szeryfowania” to też kilka razy w życiu jak już nie wytrzymałem to zdarzyło mi się „szeryfować” w podobnych sytuacjach na autostradzie, drodze szybkiego ruchu czy na dojeździe do promu w Świnoujściu czyli wychodzi na to, że jestem burakiem... Jeżeli znaczenie słowa burak jest tożsame z ideowiec to spokojnie i mnie możecie nazywać burakiem Sorry ale dla mnie jazda awaryjnym jak wszyscy stoją w korku, wpieprzanie się z nie swojego pasa (np. do skrętu w prawo) przed wszystkie auta na przód przed światłami i inne tego typu zachowania to szczyt chamstwa i należy to tępić (nawet jeżeli jest ryzyko, że dostanę w mordę bo „cwaniak” w aucie będzie silniejszy ode mnie)! Dodatkowo to często bardzo niebezpieczne zachowania. Ostatnio jeden idiota na A2 Jaguarem oklejonym jednym z dealerów marki przy zapchanych dwóch pasach i poruszaniu się wszystkich prędkością około 60km/h postanowił wyprzedzać awaryjnym (SIC!). Jako „szeryf” zadzwoniłem do tego dealera poinformować go o zdarzeniu i spytać czy mają tak mądrych pracowników czy klientów (auto zastępcze). Okazało się, że klientów A jak ktoś uważa, że te zachowania są O.K. to może niech popróbuje tak sobie pojeździć po Niemczech albo jeszcze lepiej w Szwajcarii. Powodzenia życzę... Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. Zaraz ktoś może jeszcze powie, że jazda awaryjnym pod prąd albo cofanie do najbliższego zjazdu (bo to np. tylko 250 metrów) jak jest korek też jest O.K.? Taka nasza specjalność, też nie raz widziałem na żywo na polskich autostradach
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 16.07.2018, 20:41 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Michał , nie denerwuj się! Złość piękności szkodzi! W temacie blokowania awaryjnego - opiszę Wam moi drodzy, taką sytuację z naszego, krakowskiego podwórka. Taki swoisty uzus już. Coś, co wydaje mi się, że zostało przez stałych użytkowników tego konkretnego odcinka krakowskiej obwodnicy przyjęte jako zachowanie rozsądne i akceptowalne. Rozchodzi się o odcinek pomiędzy węzłem Łagiewniki a węzłem Opatkowice (zjazd na zakopiankę), kierunek od Tarnowa do Katowic. Mianowicie za zjazdem z Łagiewnik kończy się trójpasmówka - zaczyna dwupasmówka. Pasem zanikającym jest ten prawy. Jednocześnie sytuacją nagminną jest duża ilość pojazdów, które jadąc tym odcinkiem mają w planach zjazd z obwodnicy właśnie w Opatkowicach, na zakopiankę. Nie mieszczą się w kieszeni zjazdowej. Sznur aut sięga często na 1,5-2km przed rozpoczęciem tej kieszeni. Zjazd na zakopiankę kończy się skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną Więc jak świeci się czerwone, to cały zjazd stoi. Zgodnie z przepisami: - auta chcące zjechać z obwodnicy na Zakopiankę powinny ustawić się w równym rządku na prawym pasie, i wjeżdżać w kieszeń dopiero gdy ta się rozpocznie. - pas awaryjny jest wolny. Do momentu gdy rozpoczyna się kieszeń. Służby ratownicze muszą się wtedy przebijać przez szpaler aut 'spływajacych' z prawego pasa. - ruch na obwodnicy zwęża się wtedy z 3 pasów, do de facto 1-go wolnego, skrajnego lewego, na który muszą się jakoś przebić auta ze skrajnego prawego, które nie planują z kolei zjeżdżać na zakopiankę. - korek-gigant. Wszystko stoi. Służby ratownicze z 'pewnością' miałyby wysoki komfort przebycia tego odcinka. W razie czego... Jak jest: - auta zamierzające skręcać na zakopiankę, w sytuacji gdy widzą, że inni się ustawiają(ustawiają - tzn. stoją! nie jadą!) się na pasie awaryjnym, dołączają na koniec kolejki. Zwalniają tym samym prawy (z dwóch na tym odcinku, za zwężeniem) pasów ruchu. - ruch ulega spowolnieniu, ale jest płynny, nie korkuje się na amen. - nie widać oznak buractwa, szeryfowania, klaksonów, wyzwisk. No aż zaskakujące zrozumienie i kooperacja. Czy to jest dopuszczalne? Zgodnie z prawem - absolutnie nie. Zgodnie z sensem i logiką? Nie wiem na ile dobrze potrafiłem wyłożyć tą sytuację. Ale mam nadzieję, że potraficie ją sobie wyobrazić. A co do przedmiotowego filmiku - trafił swój na swego. Byłoby śmieszne, gdyby nie było tak smutne i żenujące
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 16.07.2018, 21:06 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Często w Niemczech spotkałem się z tym ze podczas sporego korku ludzie jadą awaryjnym do zjazdu jeśli jest nie daleko. Niech każdy patrzy siebie, uważam ze szeryfowanie jest mega słabe...
|
|
Góra |
|
Damos
|
Napisane: 16.07.2018, 21:44 |
|
Dołączył: 6.02.2013 Posty: 589 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
|
To może jacyś polscy Niemcy... Jakoś trudno mi uwierzyć, żeby Niemiec łamał przepisy w takiej sytuacji. Szeryfowanie w korku i blokowanie lewego pasa powinno być tępione, ale DEBIL na pasie awaryjnym powinien zostać nazwany po imieniu. Jak Mata napisał, jest pas awaryjny, oddzielony ciągłą i nikt nie ma prawa nim jechać, choćby do zjazdu z autostrady było 100 metrów. A gdyby z przeciwka awaryjnym próbowała przedrzeć się karetka z Waszym dzieckiem na pokładzie po wypadku ? Czy dalej będziecie piętnować "buraka" z kamerką, podczas gdy kozak w Cayenne wykazał się niebywałym sprytem i cwaniactwem ?
_________________
996 Carrera cabrio '00 - OUT Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868 996 TT '03 928S '84
Damian
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 16.07.2018, 21:51 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Jak został kilometr do zjazdu to już raczej widać pas zjazdowy.Zachowanie oczywiście naganne ale raczej nie niebezpieczne dla otoczenia. Inna sprawa jak ktoś ciśnie poboczem byle się przepchać to jest to przypał bez dwóch zdań. Filmik nie jest jednoznaczny.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 16.07.2018, 21:51 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Jak z Barei. A gdyby to wasz syn ... (sprawdzić czy nie ksiądz). Sprawdź jeszcze raz ten filmik. Zobacz przy jakiej prędkości się to działo i umieść tam wyskakującą nagle karetkę na sygnale jadącą pod prąd. Pouczanie poprzez chamstwo i blokowanie drogi jest nie tylko również niezgodne z przepisami ale także prowadzi do zwiększenia agresji na drodze, a to w kolei do dalszych zagrożeń. Proponuję trochę refleksji i spokoju zamiast naszego ulubionego polowania na czarownice.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 16.07.2018, 22:09 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Słuchajcie: do pełni obrazu sytuacji, którą opisałem. Gdyby się ktoś zastanawiał. Jak to? Tak nagminnie? A gdzie jest policja? Gdzie drogówka - żeby nauczyć moresu tych drani? Już odpowiadam! Drogówka jest (zazwyczaj) bardzo blisko miejsca i sytuacji, którą opisałem. Albo po przeciwnej stronie barierek, na jezdni w kierunku Tarnowa. Czają się z radarem na początku rozgałęzienia z 2 na 3 pasy. Albo tuż przed światłami na końcu zjazdu z obwodnicy. Akurat na pasie awaryjnym, gdzie dochodzi do tego masowego kryminału, nigdy ich nie widziałem. Marnują taką świetną okazję. W godzinę patrol byłby w stanie nawystawiać tyle mandatów, że z miejsca objąłby pozycję lidera w wyścigu po premię miesiąca. I uścisk dłoni nadszyszkownika Co ewidentne to ewidentne. Ale zachowajmy umiar mocium panie!
|
|
Góra |
|
adam748
|
Napisane: 16.07.2018, 22:15 |
|
Dołączył: 15.05.2012 Posty: 601
|
Damos napisał(a): To może jacyś polscy Niemcy... Jakoś trudno mi uwierzyć, żeby Niemiec łamał przepisy w takiej sytuacji. Na mocno obciążonych arteriach w Niemczech, np. na wlocie do Monchium od strony Ingolstad podczas dużych korków pas awaryjny "margines" używany jest jako dodatkowy pas ruchu. Nad autostradą są co jakiś czas wyświetlacze które oznajmiają czy akurat w danym momencie można z niego korzystać i to jest super pomysł.
|
|
Góra |
|
Damos
|
Napisane: 16.07.2018, 22:26 |
|
Dołączył: 6.02.2013 Posty: 589 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
|
Lepsza groteska Barei niż brak wyobraźni. Nie wolno, ale ... Takie to nasze, polskie. Agresję na drodze powoduje każde chamskie zachowanie, cwaniakowanie awaryjnym także. Przy tym kultura tego kozaka w Cayenne pozostawia dużo do życzenia... Chyba, że na forum obowiązuje solidarność z marką
_________________
996 Carrera cabrio '00 - OUT Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868 996 TT '03 928S '84
Damian
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 16.07.2018, 22:34 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Nie generalizuj! Chamstwo to chamstwo - i bohater filmu bez 2 zdań je okazuje! Jego zachowanie jest naganne i nie do zaakceptowania! I sytuacja z filmu jest podobna, ale nie tożsama z tym co opisuję. To co opisuję to: - postój sznura aut na awaryjnym w oczekiwaniu na zjazd - równoczesny płynny ruch na obu 'normalnych' pasach, którymi jadą auta kierujące się na dalej na wprost.
Polskie? Obchodzące przepisy? Tak! Naganne? W opisywanej sytuacji?
Opisuję jak jest. Każdy oceni sam. Może po konfrontacji z rzeczywistością zweryfikuje swój pogląd?
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 16.07.2018, 22:37 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Damian Dzięki za wsparcie bo już zaczęło mi się wydawać, że ze mną jest coś nie tak Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. A co do wykorzystania pasów awaryjnych pod Monachium to takie rozwiązanie powinno być jak najbardziej zastosowane na obwodnicy Krakowa w miejscu o którym wspominał Simprez...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Damos
|
Napisane: 16.07.2018, 23:31 |
|
Dołączył: 6.02.2013 Posty: 589 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
|
Mata napisał(a): Ps. A co do wykorzystania pasów awaryjnych pod Monachium to takie rozwiązanie powinno być jak najbardziej zastosowane na obwodnicy Krakowa w miejscu o którym wspominał Simprez... I wszystko w temacie Kolego Simprez, moje komentarze nie dotyczyły sytuacji, którą opisywałeś, tylko zamieszczonego filmiku. Pozdrawiam serdecznie !
_________________
996 Carrera cabrio '00 - OUT Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868 996 TT '03 928S '84
Damian
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 17.07.2018, 0:17 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
A dziękuję, dziękuję I odwzajemniam koledze wyrazy uszanowania! Do miłego porszowego!
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 17.07.2018, 0:31 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Ja tez stanowczo poprę Matę i Damiana. Przepisy powinny obowiązywać wszystkich. Poza tym pan w Cayenne widać że chciał sobie skrócić korek i minąć po prawej stojących ciołków, bo jak dobrze widzę, wcale nie chciał skręcić w prawo, tylko dwa samochody dalej wcisnął się na pas do jazdy na wprost. Do kiedy będzie przyzwolenie na jazdę po takich pasach awaryjnych to zawsze znajdą się cwaniaczki co tylko korek chcą przeskoczyć, a gdyby każdy tak chciał to co by było? Dlaczego ja mam stać dłużej przez takich dwóch, trzech cwaniaków? Ja też tak potrafię, tylko chcę być OK w stosunku do tych co cierpliwie czekają, więc może czasem warto chwilę poczekać i się uśmiechnąć do sąsiada, pomyśleć, dlaczego się spieszę, po co?
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|