Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 31.12.2020, 21:29 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Dobry wieczór,

Mam pytanie odnośnie temperatury płynu. Temperatura rośnie (np. w korku) do ok. 100 stopni, a potem włącza się wentylator i temp. spada. W innych autach wskaźnik stoi w jednym miejscu, a tu ma zakres od 80 do 100 ( oczywiście kiedy auto jest rozgrzane). Dziwi mnie taki duży rozstrzał. mówie o 911 (996) tiptronic, 3.4 benzyna, rok prod. 1999.
Z góry dziękuję za odpowiedź

pozdrawiam Robert


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 1:25 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1864
W innych autach te wskaźniki kłamią. Temperatura zmienia się wraz z otwieraniem i zamykaniem dużego obiegu, wszystko wydaje się być u Ciebie w porządku.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 1:40 
User avatar

Joined: 27.12.2017
Posts: 484
Location: Szczecin
Club number: 712
Kiedys slyszalem ze w „normalnych autach” wskaznik stoi w miejescu, zeby nie stresowac kierowcy ze cos jest nie tak. Ile w tym prawdy, nie mam pojecia




_________________

981 Boxster GTS


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 12:29 
User avatar

Joined: 4.08.2014
Posts: 1368
Location: Warszawa
Club number: 504
Hm... to ze się zmienia to normalne ale żeby tak od stania w korku o tej porze roku szybko wzrastała do 100 stopni to moim zdaniem dziwne. U mnie żeby doszło do 100 stopni to albo musze dać solidnie w palnik albo jakiś duży Warszawski korek w lecie.

Kiedy był wymieniany plyn chłodniczy? Czy chłodniczy nie sa brudne lub pouszkadzane?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka




_________________

Paweł

jest : Niebieski (996.1 Carrera 4)
był: Krokodyl (987.1 S)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 12:40 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4799
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Ja też bym sprawdził elementy układu chłodzenia, bo to że idzie to 100 st. C to oznacza, że w rzeczywistości przekracza tą wartość. Zwykle wskazówka powinna stać w miejscu, pomimo zmiany temperatury.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 12:42 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Pytanie czy w 911 stoi ten wskaźnik czy nie?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 12:51 
User avatar

Joined: 4.08.2014
Posts: 1368
Location: Warszawa
Club number: 504
Roberti wrote:
Pytanie czy w 911 stoi ten wskaźnik czy nie?
Co do zasady powinien stac w miejscu albo delikatnie się zmieniać.

Na pewno nie do 100 przy staniu w drobnym korku w zimę.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka




_________________

Paweł

jest : Niebieski (996.1 Carrera 4)
był: Krokodyl (987.1 S)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 12:57 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Ten korki we Wrocławiu bywają duże, więc nie taki drobny korek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 12:58 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Generalnie jak jadę to temp oscyluje w okolicach 85 stopni. Generalnie problem pojawia się przy dłuższym postoju


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 14:12 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Miałem w moim boxie podobnie ale tylko latem i tak jak u Ciebie temp. rosła na postoju aż do załączenia wentylatorów ,po kilkudziesięciu sekundach opadała. Zdjąłem zderzak, dostałem się do chłodnic i powiem Ci że były mocno zalepione. Trochę pomogło ale planuję wiosną zrobić płukankę całego układu i przy okazji wymienić termostat.HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 16:27 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2110
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
Nie wiem jak w 996 ale w 997 to taki syf był na chłodnicach że kupiec w krótkim czasie zmieniał chłodnice.Dobrym rozwiązaniem są siatki na wlotach - założyłem je w 991 GTS i chłodnice czyściutkie .Nie wiem dlaczego nie jest to montowane przez fabrykę .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2021, 18:16 

Joined: 12.10.2018
Posts: 45
chris wrote:
Nie wiem jak w 996 ale w 997 to taki syf był na chłodnicach że kupiec w krótkim czasie zmieniał chłodnice.Dobrym rozwiązaniem są siatki na wlotach - założyłem je w 991 GTS i chłodnice czyściutkie .Nie wiem dlaczego nie jest to montowane przez fabrykę .

Siatki sa fabryczne w wersji 991,992 w GT3,GT2 i innych wariantach.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.01.2021, 12:01 

Joined: 4.09.2015
Posts: 600
Już było....
:banghead:

Wystarczy około 1 minuty w szukajce:

http://porscheclub.pl/forum/uklad-chlodzenia-996-1-t21134.html?hilit=uk%C5%82ad%20ch%C5%82odzenia


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.01.2021, 12:10 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2110
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
ZrozzeMassa wrote:
chris wrote:
Nie wiem jak w 996 ale w 997 to taki syf był na chłodnicach że kupiec w krótkim czasie zmieniał chłodnice.Dobrym rozwiązaniem są siatki na wlotach - założyłem je w 991 GTS i chłodnice czyściutkie .Nie wiem dlaczego nie jest to montowane przez fabrykę .

Siatki sa fabryczne w wersji 991,992 w GT3,GT2 i innych wariantach.


widocznie miałem 991 wybrakowane bo nie było , w 992 też nie ma :D :D
Samoloty : GT2 GT3 to mają ale "cywilne" wersje niestety nie


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.01.2021, 19:52 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
A czy to normalne,że boczne chłodnice przy temp. Ok 85 stopni są zimne?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.01.2021, 20:49 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Czy to jest Twój pierwsze auto w życiu. :shock: Sorry ale pomyśl logicznie. Masz pewnie zapowietrzony układ i w chłodnicach nie ma pełnego przepływu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.01.2021, 21:47 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Panie Romcio nie jest to pierwsze auto, ale nie wiem jaka jest konstrukcja układu chłodzenia w tym modelu itd. Wiem że są w aucie chlodnice klimy itp. Nie wszystko jest takie oczywiste. Nie mam wyksztalcenia technicznego...więc proszę o przebaczenie...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.01.2021, 23:37 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Spoko , przebaczam :wink: a na poważnie jeśli układ jest sprawny , cały zalany i odpowietrzony to po nagrzaniu gdy termostat otworzy pełny obieg to chłodnice będą przyjmować temp. i się lekko schładzać ale nie mogą być zimne . Musisz mieć bąbel powietrza . HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.01.2021, 13:42 

Joined: 24.06.2015
Posts: 76
Ja mam już wprawdzie 996 polifta z silnikiem 3.6, ale okolice 90’ widziałem tylko raz - jak pojechaliśmy się trochę powygłupiać z sąsiadem na nowootwieranej obwodnicy... z drugiej strony nigdy nie było mi dane stać w jakimś gigantycznym korku. W normalnym ruchu miejskim nie dostrzegłem jakiś znaczących zmian temp. Na pewno nigdy nie widziałem 100.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.04.2021, 22:36 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Kontynuując wątek, czy może być to awaria rezystorów chłodnic? Podobno wiatrak ma 2 zakresy pracy i w Aso porsche powiedzieli ma na diagnostyce, że działa tylko drugi, ten szybszy bieg.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum