Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 31.12.2020, 21:29 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Dobry wieczór,

Mam pytanie odnośnie temperatury płynu. Temperatura rośnie (np. w korku) do ok. 100 stopni, a potem włącza się wentylator i temp. spada. W innych autach wskaźnik stoi w jednym miejscu, a tu ma zakres od 80 do 100 ( oczywiście kiedy auto jest rozgrzane). Dziwi mnie taki duży rozstrzał. mówie o 911 (996) tiptronic, 3.4 benzyna, rok prod. 1999.
Z góry dziękuję za odpowiedź

pozdrawiam Robert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 1:25 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2023
W innych autach te wskaźniki kłamią. Temperatura zmienia się wraz z otwieraniem i zamykaniem dużego obiegu, wszystko wydaje się być u Ciebie w porządku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 1:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 693
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Kiedys slyszalem ze w „normalnych autach” wskaznik stoi w miejescu, zeby nie stresowac kierowcy ze cos jest nie tak. Ile w tym prawdy, nie mam pojecia




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 12:29 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
Hm... to ze się zmienia to normalne ale żeby tak od stania w korku o tej porze roku szybko wzrastała do 100 stopni to moim zdaniem dziwne. U mnie żeby doszło do 100 stopni to albo musze dać solidnie w palnik albo jakiś duży Warszawski korek w lecie.

Kiedy był wymieniany plyn chłodniczy? Czy chłodniczy nie sa brudne lub pouszkadzane?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5056
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja też bym sprawdził elementy układu chłodzenia, bo to że idzie to 100 st. C to oznacza, że w rzeczywistości przekracza tą wartość. Zwykle wskazówka powinna stać w miejscu, pomimo zmiany temperatury.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 12:42 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Pytanie czy w 911 stoi ten wskaźnik czy nie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 12:51 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
Roberti napisał(a):
Pytanie czy w 911 stoi ten wskaźnik czy nie?
Co do zasady powinien stac w miejscu albo delikatnie się zmieniać.

Na pewno nie do 100 przy staniu w drobnym korku w zimę.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 12:57 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Ten korki we Wrocławiu bywają duże, więc nie taki drobny korek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 12:58 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Generalnie jak jadę to temp oscyluje w okolicach 85 stopni. Generalnie problem pojawia się przy dłuższym postoju


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 14:12 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1109
Miałem w moim boxie podobnie ale tylko latem i tak jak u Ciebie temp. rosła na postoju aż do załączenia wentylatorów ,po kilkudziesięciu sekundach opadała. Zdjąłem zderzak, dostałem się do chłodnic i powiem Ci że były mocno zalepione. Trochę pomogło ale planuję wiosną zrobić płukankę całego układu i przy okazji wymienić termostat.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Nie wiem jak w 996 ale w 997 to taki syf był na chłodnicach że kupiec w krótkim czasie zmieniał chłodnice.Dobrym rozwiązaniem są siatki na wlotach - założyłem je w 991 GTS i chłodnice czyściutkie .Nie wiem dlaczego nie jest to montowane przez fabrykę .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2021, 18:16 

Dołączył: 12.10.2018
Posty: 49
chris napisał(a):
Nie wiem jak w 996 ale w 997 to taki syf był na chłodnicach że kupiec w krótkim czasie zmieniał chłodnice.Dobrym rozwiązaniem są siatki na wlotach - założyłem je w 991 GTS i chłodnice czyściutkie .Nie wiem dlaczego nie jest to montowane przez fabrykę .

Siatki sa fabryczne w wersji 991,992 w GT3,GT2 i innych wariantach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 12:01 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 625
Już było....
:banghead:

Wystarczy około 1 minuty w szukajce:

http://porscheclub.pl/forum/uklad-chlodzenia-996-1-t21134.html?hilit=uk%C5%82ad%20ch%C5%82odzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
ZrozzeMassa napisał(a):
chris napisał(a):
Nie wiem jak w 996 ale w 997 to taki syf był na chłodnicach że kupiec w krótkim czasie zmieniał chłodnice.Dobrym rozwiązaniem są siatki na wlotach - założyłem je w 991 GTS i chłodnice czyściutkie .Nie wiem dlaczego nie jest to montowane przez fabrykę .

Siatki sa fabryczne w wersji 991,992 w GT3,GT2 i innych wariantach.


widocznie miałem 991 wybrakowane bo nie było , w 992 też nie ma :D :D
Samoloty : GT2 GT3 to mają ale "cywilne" wersje niestety nie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 19:52 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
A czy to normalne,że boczne chłodnice przy temp. Ok 85 stopni są zimne?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 20:49 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1109
Czy to jest Twój pierwsze auto w życiu. :shock: Sorry ale pomyśl logicznie. Masz pewnie zapowietrzony układ i w chłodnicach nie ma pełnego przepływu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 21:47 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Panie Romcio nie jest to pierwsze auto, ale nie wiem jaka jest konstrukcja układu chłodzenia w tym modelu itd. Wiem że są w aucie chlodnice klimy itp. Nie wszystko jest takie oczywiste. Nie mam wyksztalcenia technicznego...więc proszę o przebaczenie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 23:37 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1109
Spoko , przebaczam :wink: a na poważnie jeśli układ jest sprawny , cały zalany i odpowietrzony to po nagrzaniu gdy termostat otworzy pełny obieg to chłodnice będą przyjmować temp. i się lekko schładzać ale nie mogą być zimne . Musisz mieć bąbel powietrza . HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2021, 13:42 

Dołączył: 24.06.2015
Posty: 76
Ja mam już wprawdzie 996 polifta z silnikiem 3.6, ale okolice 90’ widziałem tylko raz - jak pojechaliśmy się trochę powygłupiać z sąsiadem na nowootwieranej obwodnicy... z drugiej strony nigdy nie było mi dane stać w jakimś gigantycznym korku. W normalnym ruchu miejskim nie dostrzegłem jakiś znaczących zmian temp. Na pewno nigdy nie widziałem 100.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2021, 22:36 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Kontynuując wątek, czy może być to awaria rezystorów chłodnic? Podobno wiatrak ma 2 zakresy pracy i w Aso porsche powiedzieli ma na diagnostyce, że działa tylko drugi, ten szybszy bieg.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum