Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 15:00 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 88
Niezbyt atrakcyjny temat... Bo nie jest to pytanie o to, czy brać GT3 🔥, czy czekać na RS 💥, ale pytanie dotyczy starej, poczciwej 911 997.1 3.6l, która zaczęła brać olej i przy odpalaniu dawać znać, że to już ten moment... 😕 Trzeba kłaść 💵 kasę i silnik na stół, zrobić to co Porsche zwaliło konstrukcyjnie i się wstydzi przyznać. Tzw. "bore scoring" to niezła plama na honorze marki.
Także panowie, proszę o pomoc. Kto z Was robił w ostatnich latach remont silnika, kogo możecie polecić i na jaki koszt mam się szykować?

PS. Teorie, że problem wycierającego się niklasilu i odrapanych cylindrów nie dotyczy 3.6 można włożyć między bajki. Konstrukcyjnie taki sam niedoróbek jak prawie cała reszta z tych lat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 15:22 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 80
mariushh napisał(a):

PS. Teorie, że problem wycierającego się niklasilu i odrapanych cylindrów nie dotyczy 3.6 można włożyć między bajki. Konstrukcyjnie taki sam niedoróbek jak prawie cała reszta z tych lat.


Bo jak ktoś ma to jak potem sprzeda?co ma mówić?

Co do remontu to dałbym komuś kto tam zrobi kute tłoki pod sport.Robota na takich samych częściach w końcu doprowadzi do tego samego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 15:44 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 362
a poza braniem oleju coś słychać ? stuki , nierówna praca ? może zmiana oleju na 10w60 ( jak rekomendują niektórzy temat rozwiąże ? Z drugiej strony samochody tak zdrożały , że wydatek na remont choć spory to w większości przypadków i tak jest warty ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 15:55 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 88
Zaznaczam, że nie jestem specjalistą, ale z tego co odrobiłem w pracy domowej z odrapanych cylindrów to zasadniczo chyba nie da się tego naprawić na tych samych częściach lub trzeba być bardzo niemądrym aby próbować.
Raczej operacja polega na wprasowaniu stalowych tulei w blok i wrzuceniu nowych tłoków, to rozwiązuje problem wytartego niklasilu.
Co do "motorsportu" to slyszalem o opcji otworzenia bloku do 4l na przyklad i w sumie jestem ciekaw tego rozwiazania, moze ktos z doswiadczeniem sie tu wypowie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 16:07 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 88
fx45 napisał(a):
a poza braniem oleju coś słychać ? stuki , nierówna praca ? może zmiana oleju na 10w60 ( jak rekomendują niektórzy temat rozwiąże ? Z drugiej strony samochody tak zdrożały , że wydatek na remont choć spory to w większości przypadków i tak jest warty ...


Czytalem, ze w US leja dodatki ceramizujące Liqui Moly + 10w60 blue Valvoline'a i potrafią zrobić kilkadziesiat tysiecy kioometrów po takim "wybiegu", no ale i tak ma się uczucie jazdy z duszą na ramieniu... :)
Szczerze mowiac,, uwazam, że 997 to będzie w przyszłości bardzo dobrze wspominana generacja 911 i grzechem byłoby dla mnie próbować na niej "przyoszczedzić" i co gorsza jeździć z poczuciem niepewności co do serducha. Tymbardziej, że planuję ją sobie zostawić, więc trzeba robić zgodnie ze sztuką, a nie na sztukę. ☺️


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 18:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Dość dawno nie aktualizowałem swojej wiedzy na temat remontów silników z 996/7, ale na pewno jest to >30k, a stawiam że może być i >40k. Z nikasilowymi tulejami, stalowe są na pewno dużo tańsze. Zapewne chłopaki z Porschepana są na bieżąco i odpowiedzą




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 20:31 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 837
RS Team w Żyrardowie - z całego serca polecam, na pewno auto nie „zgnije” pod chmurą przez czas pobytu w serwisie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 21:10 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1513
Remont typu najtańsza żeliwna tuleja pewnie wyjdzie taniej niż 30-40 tys. ale nie znam nikogo kto tak zrobił i był zadowolony (chyba, że z szybkiej sprzedaży auta).

Żeby to zrobić porządnie to albo zgodnie ze specyfikacją fabryczną (nikasil) albo jak już któryś z kolegów wyżej polecał zakuć ten silnik.

Podzwoń np. do Porschepana, Auto Dusza czy RS Team.

A z ciekawości jaki przebieg ? Dużo tym autem przyjechałeś?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2022, 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym zaczął od obejrzenia gładzi endoskopem. Najlepsza weryfikacja co się dzieje z olejem.

Remont na stalowych tulejach przy nowych tłokach do nich przystosowanych jest jak najbardziej ok i wiele silników zrobiło już duże przebiegi.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 1:40 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 88
To mi dajecie zagadkę jak to rozegrać... Fajnie byłoby jakby się wypowiedział ktoś kto składa te silniki bo zakładam, że nie jest pierwszym, ani ostatnim, który ma Porsche z lat 1996-2008 do remontu.

Myślałem, że opcja ze stalowymi tulejami i nowymi tłokami to jedyna słuszna opcja na porysowane cylindry tego bloku. Teraz czytam, że to jest "po taniości" niekoniecznie pro robota. Mógłby ktoś rozwinąć temat bo myślałem, że w ten sposób naprawia i Dusza, i Porschepana, możliwe, że tkwiłem w błędzie, proszę o korketę i wytłumaczenie dlaczego to rozwiązanie jest gorsze niż ponowne pójście w wycierający się niklasil.

Jaki może być koszt zrobienia tego bloku na 4.0 z kutymi elementami? Czyli totalnie po grubości lecimy. Ktoś robił takie manewry w PL?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 7:29 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1513
Ja pisałem tylko o tym aby nie pójść po taniości i nie zrobić np. samych tulei i to np. 2 a nie kompletu..

Jak to będzie "porządnie" zrobione jak pisze qBak/Porschepan czy Autodusza robi to zakładałem, że źle nie będzie:)

Choć ja mając 3 auto z potencjalnie takim ryzykiem mam w głowie w razie czego pójście w kute elementy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 9:53 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
mariushh napisał(a):
To mi dajecie zagadkę jak to rozegrać... Fajnie byłoby jakby się wypowiedział ktoś kto składa te silniki bo zakładam, że nie jest pierwszym, ani ostatnim, który ma Porsche z lat 1996-2008 do remontu.

Myślałem, że opcja ze stalowymi tulejami i nowymi tłokami to jedyna słuszna opcja na porysowane cylindry tego bloku. Teraz czytam, że to jest "po taniości" niekoniecznie pro robota. Mógłby ktoś rozwinąć temat bo myślałem, że w ten sposób naprawia i Dusza, i Porschepana, możliwe, że tkwiłem w błędzie, proszę o korketę i wytłumaczenie dlaczego to rozwiązanie jest gorsze niż ponowne pójście w wycierający się niklasil.

Jaki może być koszt zrobienia tego bloku na 4.0 z kutymi elementami? Czyli totalnie po grubości lecimy. Ktoś robił takie manewry w PL?


Jak zrobisz 4.0. to zaraz wejdziesz w obszary upgrade'u hamulców i zawiasu... :-)




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 11:08 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Witam
Mam ten sam problem w 3,4 996 - od prawie dwoch lat. Przebieg 237 tkm. Na pewno porysowany 1 cylinder. Sprawdzanew endoskopem. po uruchomieniu przez kilkanascie sekund dymi na niebiesko. Zuzycie ojeju ok. 0,6 l na 1000km. Jeżdżę mało ale systematycznie ze świadomością co moze sie wydarzyć. Chetnie zrobiłbym porządny remont silnika, jestem świadomy kosztów ale na razie logistycznie mnie to przerasta. Nie mam czasu zajecie sie tematem. Byłem nawet umówiony na weryfikacje w PorschePana ale przyszła pandemia. Trochę śledzę temat i nie ma tutaj chyba żadnych półśrodków typu "Krzywaczka", wymiana na uzywany silnik ktore dadza trwaly oczekiwany efekt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 14:20 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 88
Ogólnie każde 996 / 997.1 z wyjątkiem tzw. Mezgerów, czyli GTków i turbin ma wadę konstrukcyjną, także to, że "masz ten sam problem" nie jest zaskoczeniem i na 100% każdy kto nie robił silnika zmierzy się z dokładnie tym samym co my teraz.

Czyli do zakupu 911 trzeba na ten moment doliczyć 20-40k na rozwiązanie tej wady konstrukcyjnej lub kupić już po remoncie.

Podana cena jest przedzialem ktory usluszalem w polecanym warsztacie zaleznie od zakresu pracy przy bloku i wokół niego na rok 2022, obstawiam, ze pokolenia wyszukujace ten temat za kilka lat beda rozmawialy o innych przedzialach cenowych typu: 30 do 60 / 40 do 80 / 50 do 100k i to jest powod dla ktorego jesli masz cos do zrobienia w 911 zrob to TERAZ lub najszybciej jak mozesz.

Po pierwsze system finansowy jest tak skonstruowany, ze to co mamy w oszczednosciach regularnie traci na wartosci, a oprocz "naturalnej" dewaluacji pieniadza mamy do czynienia z faktem, ze system finansowy naszego regionu jest i bedzie pod szczegolna presja. Pisze Ci to jako gosc, ktory od ponad roku wie o tym, ze ma silnik do zrobienia i tez to odkladal. Rok temu slyszalem, ze za 30k wszystko na glanc, teraz jest to +25% i obiektywnie trzeba zrozumieć, że nie ma drogi "z powrotem", tymbardziej w naszym regionie, ktory jest pod szczegolna gospodarcza presja.

PS. Nie wiem jak caymany, boxstery i cayenny z tamtych lat bo się nie interesowałem nigdy tym rynkiem, ale na 99% rownież mają bliźniacze wady.

PS2. Dziwi mnie, ze nie ma jakiegos wielkiego oficjalnego tematu o awaryjnosci tych Porsche z lat 96-08. Takiego "banku wiedzy" o tzw. "bore scoring", przeszukałem forum i każdy użytkownik musiał odkrywać "Amerykę na nowo". :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 15:18 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1319
najpopularniejsze i najtrwalsze jest wstawienie nowych tuleji żeliwnych i nowych kutych tłoków Wossnera)

https://www.design911.co.uk/fu/prod1325 ... =doofinder

tu pełen opis)

https://www.hartech.org/images/download ... 20(interim).pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 17:45 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 88
bary napisał(a):
najpopularniejsze i najtrwalsze jest wstawienie nowych tuleji żeliwnych i nowych kutych tłoków Wossnera)

https://www.design911.co.uk/fu/prod1325 ... =doofinder

tu pełen opis)

https://www.hartech.org/images/download ... 20(interim).pdf



Dzięki za konkret. Osobiście mogę dołożyć informację o samym tulejowaniu bloku bo rozmawiałem dziś z (chyba) najlepszymi w Polsce ludźmi w tym temacie, czyli Dziak Motorsport. Sympatyczny pan Grzegorz podał mi wycenę 968zł za cylinder, czyli x6 to będzie 5808zł za profesjonalnie obrobiony blok pod te tłoki.

Czyli na ten moment mamy kute tłoki Wosnsnera + blok z tulejami od Dziak Motorsport = +- 12k... Co dalej? Kto to poskłada? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2247
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Lepsza opcja to całość w jednej firmie - bo tak to kto da gwarancje :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Dokładnie tak jak pisze Chris. Oczywiście pewnie ktoś się znajdzie i nie ma powodów żeby twierdzić że zrobi to źle, ale każdy woli od początku do końca zajmować się danym tematem.

Na tą chwilę - zrób endoskop żeby wiedzieć na czym stoisz. Wbrew pozorom IMHO wytarte gładzie to najtańsza usterka z tych w bloku silnika. Zwykle przy rozłożeniu silnika jednak gładzie są już nadszarpnięte zębem czasu i robi się ich remont "przy okazji" innej naprawy która doprowadziła do uszkodzenia silnika. Czyli koszt remontu gładzi jest powiększony o koszt usunięcie kluczowej usterki. Pomijam już przypadek kiedy dzieje się coś co uszkadza blok (urwany zawór, ciało obce w cylindrze), bo wtedy szukanie drugiego silnika to coraz trudniejsza zabawa.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 20:52 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 88
chris napisał(a):
Lepsza opcja to całość w jednej firmie - bo tak to kto da gwarancje :?:


No tak, ale mechanicy, nawet Ci polecani nie obrabiają bloku w swoim warsztacie... Praktycznie wszyscy gdzieś wysyłają blok do obróbki i to się robi albo w Kaliszu, albo w Warszawie na ul. Krasnobrodzkiej albo u Dziaków. Z mojego rozeznania Dziaki to nr 1 i nie ukrywam, że chciałbym aby mechanik od silnika do nich wysłał mój blok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2022, 22:36 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Ustal sobie najpierw plan działania!
Bo już rozważasz rozbiórkę silnika i remont bloku a czy wiesz już dokładnie co mu dolega?
Tak jak Ci doradza Qbak: zrób najpierw diagnostykę!
Ja przed boroskopem to bym w ogóle zaczął od podpięcia testera i weryfikacji parametrów silnika. Potem boroskop i analiza obrazów z oględzin.

Co z tego, że rozbierzesz blok, jeśli wcześniej nie upewnisz się, że nie szwankuje (jeszcze) coś innego?
Poskładasz, zmontujesz, odpalisz a tu może się okazać, że np. hydroelektryczne napinacze rozrządu Ci padły i co wtedy???

Pierwszy, najważniejszy krok - oddać do specjalistycznego warsztaty Porsche w celu wykonania pełnej diagnostyki. Sprawdzą i spiszą co się stało i co z tym zrobić.
Dopiero wtedy działać dalej.
Powodzenia!

mariushh napisał(a):
chris napisał(a):
Lepsza opcja to całość w jednej firmie - bo tak to kto da gwarancje :?:


No tak, ale mechanicy, nawet Ci polecani nie obrabiają bloku w swoim warsztacie... Praktycznie wszyscy gdzieś wysyłają blok do obróbki i to się robi albo w Kaliszu, albo w Warszawie na ul. Krasnobrodzkiej albo u Dziaków. Z mojego rozeznania Dziaki to nr 1 i nie ukrywam, że chciałbym aby mechanik od silnika do nich wysłał mój blok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum