Autor |
Wiadomość |
mariushh
|
Napisane: 18.05.2022, 20:16 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
To się nie denerwuj, to tylko samochód i czasem naprawić trzeba. Co do "profilaktycznego remontu"... Nie wkładaj ludziom w usta słów, których tu nikt nie wypowiedział, jak przeczytasz temat to zobaczysz jakie podejście do akurat tego problemu jest słuszne. Profilaktycznie można rozważyć "IMS bearing" jak ma się zdjętą skrzynię lub sprzęgło.
A temat dotyczy tego, że to nie jest tak, że "trzeba mieć pecha" lub "nie szanować" silnika w 997.1 by ten miał wytarte gładzie. To po prostu jest problem czekający każdy egzemplarz.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 18.05.2022, 20:20 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Nie ma źródeł które by taką teorię potwierdzały ale mamy wolność słowa. Chyba, że jak pisałem mówimy o na prawdę dużych przebiegach.
|
|
Góra |
|
RacingFactory
|
Napisane: 18.05.2022, 20:31 |
|
Dołączył: 11.06.2013 Posty: 5
|
Ja robiłem w zeszłym roku remont silnika u Osy, na seryjnych tłokach + tuleje zrobione w Proto Sleeve, samochód pracuje jak seria, nie ma żadnego klepania na zimnym itp. co do żywotności ciężko mi się jeszcze odnieść, bo zrobiłem w sumie ze 3kkm. Generalnie od siebie polecam Andrzeja, bardzo spoko kontakt, pomimo, że mieliśmy spory poślizg spowodowany brakiem części w Porsche.
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 18.05.2022, 20:32 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
Czyli zachowujemy status quo. Jestem pechowcem, a Porsche niepotrzebnie odchodzilo od M96 i M97, a ten niklasil tylko u pechowców się trze.
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 18.05.2022, 20:32 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
RacingFactory napisał(a): Ja robiłem w zeszłym roku remont silnika u Osy, na seryjnych tłokach + tuleje zrobione w Proto Sleeve, samochód pracuje jak seria, nie ma żadnego klepania na zimnym itp. co do żywotności ciężko mi się jeszcze odnieść, bo zrobiłem w sumie ze 3kkm. Generalnie od siebie polecam Andrzeja, bardzo spoko kontakt, pomimo, że mieliśmy spory poślizg spowodowany brakiem części w Porsche. Mozesz powiedziec ile to rok temu Cie wynioslo?
|
|
Góra |
|
RacingFactory
|
Napisane: 18.05.2022, 21:42 |
|
Dołączył: 11.06.2013 Posty: 5
|
mariushh napisał(a): Mozesz powiedziec ile to rok temu Cie wynioslo?
W sumie niecałe 23k, ale temat jest mocno indywidualny. U mnie udało się to zrobić na moich tłokach, jakby trzeba było pakować np. Wossnera, albo wał nadawałby się do kosza to koszta rosną znacząco.
|
|
Góra |
|
panWaldek
|
Napisane: 18.05.2022, 22:20 |
|
Dołączył: 3.09.2021 Posty: 44
|
To, że silniki z rodziny M96 i M97 mogą być problematyczne jest odzwierciedlone w cenie 911tek które je mają. No może poza 996 4S, którego cen nie pojmuję, ale też nie muszę Ze swojej strony powtórzę, za przedmówcami: zrób diagnozę zanim wyjmiesz silnik i rób całość w jednym warsztacie, żeby mieć gwarancję. Gdzie oni wyślą blok, dla mnie jako klienta nie jest kluczowe. Ważne, żeby jeśli coś się posypie po paru tysiącach km, to nie trzeba było dochodzić swoich praw w sądzie. Życzę powodzenia i niskiego rachunku.
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 18.05.2022, 22:21 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
RacingFactory napisał(a): mariushh napisał(a): Mozesz powiedziec ile to rok temu Cie wynioslo?
W sumie niecałe 23k, ale temat jest mocno indywidualny. U mnie udało się to zrobić na moich tłokach, jakby trzeba było pakować np. Wossnera, albo wał nadawałby się do kosza to koszta rosną znacząco. super tanio wyszlo...to jeszcze podaj namiary na Ose i na ta 2ga firme)
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 19.05.2022, 0:15 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
Osa Motors w Sękocinie, też wcześniej słyszałem o tym panu, nawet odezwał się do mnie na grupie FB Porsche... Widziałem kilka dobrych opinii.
23k przy własnych tłokach to nie jest promocja. Normalna, uczciwa cena.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 19.05.2022, 0:52 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
Nie będę chyba geniuszem jeżeli wysnuje takie wnioski : - 997.1 jest ryzykowne , ale i tak fajne i na tyle fajne że można zaryzykować remont w przyszłości - skoro bore scoring dotyka tak "niewielkiej" liczby tego modelu , a w warsztatach robią tyle,że trzeba z wyprzedzeniem się ujawnić to patrz pkt1 i dodaj wkrótce - zakładając że dbasz o silnik i rozgrzewasz go przed dużym obciążeniem to pkt1 i 2 troszkę się opóźni .... chyba, że jeździsz nim rzadko co powoduje spadek ciśnienia oleju w układzie i w efekcie przyspiesza bore scoring . Wychodzi na to, że średnia dla remontu ( przy prawidłowo eksploatowanym samochodzie) to przedział 100-140 tys. Rozkładam parasol
|
|
Góra |
|
Wamet
|
Napisane: 19.05.2022, 13:19 |
|
Dołączył: 18.05.2022 Posty: 188 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
|
Romcio napisał(a): Wamet -poważnie cztery razy do roku czy to taka przenośnia że ogólnie mało bo jeśli tak to nic gorszego nie możesz dla tego auta robić poza upalaniem na zimno. To jeden z paru posiadanych w rosnących zbiorach i zdecydowanie nie jest i nie będzie upalany...Stoi i cieszy oczy...
_________________
Darek
Porsche 911 Turbo S (991.2) Porsche 911 S (997.1) BMW M6 (E63) BMW M3 (F80) BMW M3 (E46) BMW X6M (E71) BMW 550i (F10) BMW 850i (E31) SL500 (R230) Brera 3.2JTS Q4 Coupe Turbo 2.0 16V Corvette LS1 V8
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 19.05.2022, 15:13 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
fx45 napisał(a): Nie będę chyba geniuszem jeżeli wysnuje takie wnioski : - 997.1 jest ryzykowne , ale i tak fajne i na tyle fajne że można zaryzykować remont w przyszłości - skoro bore scoring dotyka tak "niewielkiej" liczby tego modelu , a w warsztatach robią tyle,że trzeba z wyprzedzeniem się ujawnić to patrz pkt1 i dodaj wkrótce - zakładając że dbasz o silnik i rozgrzewasz go przed dużym obciążeniem to pkt1 i 2 troszkę się opóźni .... chyba, że jeździsz nim rzadko co powoduje spadek ciśnienia oleju w układzie i w efekcie przyspiesza bore scoring . Wychodzi na to, że średnia dla remontu ( przy prawidłowo eksploatowanym samochodzie) to przedział 100-140 tys. Rozkładam parasol mniej więcej zgadzam się z wnioskami, spoko byłoby jakby ludzie, którzy robili takie remonty podzielili się informacjami czy są zadowoleni z wykonanego remontu, kogo mogą polecić, ale tak jak ktoś wyżej wspomniał ten rynek jest stosunkowo wąski, więc Ci co nie robią fuszerki już się tu chyba przewinęli... Chociaż w internecie nie brakuje ogłoszeń typu "pełen remont za 15 tyś" i obawiam się, że wielu się łapie na takich fachmanów.
|
|
Góra |
|
Mirasmal
|
Napisane: 19.05.2022, 17:35 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 30
|
RacingFactory napisał(a): Ja robiłem w zeszłym roku remont silnika u Osy, na seryjnych tłokach + tuleje zrobione w Proto Sleeve, samochód pracuje jak seria, nie ma żadnego klepania na zimnym itp. co do żywotności ciężko mi się jeszcze odnieść, bo zrobiłem w sumie ze 3kkm. Generalnie od siebie polecam Andrzeja, bardzo spoko kontakt, pomimo, że mieliśmy spory poślizg spowodowany brakiem części w Porsche. Rowniez polecam Ose.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.05.2022, 19:47 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Znane są przypadki 997.1 z niewielkim przebiegiem, typu 40k, o które właściciele dbali, a mimo to problem z porysowanymi cylindrami się pojawił. Więc niestety nie można powiedzieć, że wystarczy dbać o auto, by zrobiło 100 czy 200k bezawaryjnie.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 20.05.2022, 20:42 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
wit007 napisał(a): Znane są przypadki 997.1 z niewielkim przebiegiem, typu 40k, o które właściciele dbali, a mimo to problem z porysowanymi cylindrami się pojawił. Więc niestety nie można powiedzieć, że wystarczy dbać o auto, by zrobiło 100 czy 200k bezawaryjnie. Pytanie czy przy tak mało intensywnej eksploatacji samochody były regularnie przepalanie. Mam takie ciche podejrzenia, że bardzo rzadkie odpalanie prowadzi do całkowitego spadku ciśnienia przy początkowym rozruchu, a w konsekwencji rysowania gładzi. Upalanie na zimno też może się w to wpisywać bo np.slabiej magistrala dostarcza. Ciekawe czy dało by się to sprawdzić...
|
|
Góra |
|
TomaszW
|
Napisane: 21.05.2022, 6:07 |
|
Dołączył: 30.03.2021 Posty: 52
|
fx45 napisał(a): wit007 napisał(a): Znane są przypadki 997.1 z niewielkim przebiegiem, typu 40k, o które właściciele dbali, a mimo to problem z porysowanymi cylindrami się pojawił. Więc niestety nie można powiedzieć, że wystarczy dbać o auto, by zrobiło 100 czy 200k bezawaryjnie. Pytanie czy przy tak mało intensywnej eksploatacji samochody były regularnie przepalanie. Mam takie ciche podejrzenia, że bardzo rzadkie odpalanie prowadzi do całkowitego spadku ciśnienia przy początkowym rozruchu, a w konsekwencji rysowania gładzi. Upalanie na zimno też może się w to wpisywać bo np.slabiej magistrala dostarcza. Ciekawe czy dało by się to sprawdzić... Silniki carrera w 996 i 997.1 są wadliwe i nawet jak zadymisz laleczkę VuDu to i tak się uszkodzi.Nie ma znaczenia jak często przepalasz i jak jeździsz.Tam nie ma w misce przegrody olejowej ,wystarczy nawet na rozgrzanym wejść dynamicznie w zakręt,olej straci smarowanie i pach rysujesz gładzie.W 997.2 carrera zrobili przegrodę olejową i na przechyłach olej nie przelewa się i nie traci smarowania.Dlatego właśnie zmiana konstrukcji dołu silnika była wymuszona . Na forach usa opisują uszkodzenia silników 997.2 ale wszystkie te przypadki były przez mechaników zweryfikowane i sprowadzały do jednego.Złe traktowanie silnika na zimno lub zbyt niski poziom oleju.Tam niezależne serwisy nawet badania robiły na ten temat.Warto poczytać.
|
|
Góra |
|
Darak
|
Napisane: 21.05.2022, 11:01 |
|
Dołączył: 15.05.2022 Posty: 8
|
Drodzy moi , ja właśnie w tym temacie mam pytanie . Kupiłem 997.1 2005 3.8 l samochód , który długo stał ( prawie 3 lata ) . Zakup dogrywał mój kolega który ma porsche i jeżeli chodzi o historię to nie ma się do czego przyczepić - I właściciel , samochód nigdy nie uszkodzony , serwis aso . Jednak po rozładunku i odpaleniu słyszałem takie dziwne cykanie z prawej i lewej strony - po rozgrzaniu ucichło . Nie kopcił , jechał normalnie . Teraz już tego nie słyszę przy odpalaniu na zimno . Coś mogło się zastać ?
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 21.05.2022, 11:27 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Cykanie to popychacze więc tym się przejmuj - tak ma być.
Tu chodzi o stuki, dymienie i nadmierną konsumpcję oleju jak oznaki.
|
|
Góra |
|
Przemek KG
|
Napisane: 23.05.2022, 22:36 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 291
Nr klubowicza: 724
|
Z ciekawości - czy po takim kapitalnym remoncie silnika zeruje się przebieg auta? Zakładam że nie, ale jak inaczej wytłumaczyć przebiegi rzędu 100tys km w 20, 30 i 40 letnich autach? Bo nie wierze że każde to japoński kolekcjoner albo barn find
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 23.05.2022, 23:54 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
Przemek KG napisał(a): Z ciekawości - czy po takim kapitalnym remoncie silnika zeruje się przebieg auta? Zakładam że nie, ale jak inaczej wytłumaczyć przebiegi rzędu 100tys km w 20, 30 i 40 letnich autach? Bo nie wierze że każde to japoński kolekcjoner albo barn find oczywiscie , że sie nie zeruje przebiegiu auta, tylko dopisuje sie w opisie, że przy danym przegiegu byl remont silnika) z Japoni faktycznie zdarzaja sie auta z małym przebiebiem, na dodatek prawdziwym...zreszta można wszystko sprawdzić)
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|