Witam wszystkich jako nowy użytkownik !
Zazwyczaj nie biorę udziału w komentarzach moich materiałów ( nauczyła mnie tego moja praca i przyzwyczaiłem sie do różnych skrajnych opinii ) ale w tym przypadku sytuacja wydaje sie wyjątkowa. Bardzo cenie PCP wielu z Was znam, lubie i szanuje, wiec postanowiłem sie wreszcie zalogować i zrobić raz wyjątek od mojej zasady.
na początek może do Pana Marko356
niezwykle doceniam zainteresowanie moim „zwykłym gratem za pare złotych z OLX” na wstępie pragnę poinformować, ze ostanie ogłoszenie w jakim ten samochód był to gazeta Giełda samochodowa w 1999 roku. Na żadnym portalu ogłoszeniowym nigdy sie nie pojawił.
Ale Pomimo Pańskich niewątpliwie cennych, unikalnych projektów Porsche 911 jednak pochyla sie Pan nad moim „zwykłym, poprzerabianym modelem T”
Dziekuje również że zwraca sie Pan do mnie na forum PCP wiedząc jednocześnie, że jestem tu nieobecny. Wiem Ze ma Pan mnóstwo pytań wiec może warto zadzwonić i dowiedzieć sie szczegółów. Tym bardziej że ma Pan mój numer i już mieliśmy okazje na ten temat rozmawiać telefonicznie. Woli Pan jednak z tego co widzę zalogować sie specjalnie na forum publicznym by dzielić się swoimi wątpliwościami publicznie. Nie ukrywam że traktuje to jako swój osobisty sukces. Człowiek z tak wielką wiedzą i jak Pan określił 30 letnim doświadczeniem, po raz pierwszy loguje się na forum miłośników Porsche, które istnieje od kilkunastu lat z mojego powodu! I to w pierwszy dzień świąt 2018 tylko po to by pokazać niedoskonałości. Na PCP porusza Pan w niewybredny sposób wątek historyczny, na innych forach światowych takich jak early911 skupia sie Pan na dramatycznym według Pana sposobie rekonstrukcji . Nasuwa się pytanie czy ma to jakieś podłoże osobiste ? czy może komercyjne ? Bo jak pan mówił przez telefon również zajmuje sie Pan odbudową 911
Rozmawialiśmy przez telefon i udzieliłem Panu wyczerpujących informacji dot kardex – u i co w nim jest. Wiec nie rozumiem różnych insynuacji. Nie umieszczam go publicznie bo dot danych Rodo. Dla tych którzy sie tym interesują również chętnie udzielę wszystkich informacji prywatnie. Absolutnie nie ma Pan racji w sprawach takich jak wykorzystywanie do sportu tylko i wyłącznie samochodów z serii S. Wiele oficjalnych aut powstawało min. Na bazie T czyli podstawowej. Jak z pewnością wie Pan nie było jednego miejsca budowy rajdowych/ wyścigowych Porsche. Nie ma Pan racji również co do tego że wykorzystywano tylko nowe nadwozia. Znamy przykłady aut z Mistrzostw Europy nawet z 4 letnią karoserią, przebudowywane przez anglików na RS startujące jako auta z fabryki porsche. Nie liczy sie w jakiej specyfikacji samochód wychodził z fabryki, tylko w jakiej został zbudowany do Rajdu.
Od pół roku razem z kilkoma osobami nie robimy nic innego jak studiowanie tak małej działki historii porsche jak wyczynowe auta 69-74. Cześć z nich to auta udokumentowana, z jasną historią. Ale są jeszcze auta o których nie wiele wiadomo. Jest ich całe mnóstwo i jeszcze więcej pytań wciąż bez odpowiedzi. Niestety nie jest to tak że wszystkie dokumenty leżą na półeczce w „niemieckim archiwum”
Myli się Pan również z własnością samochodów twierdząc że nie było prywatnych. Jako przykład mogę podać auto które Pana interesowało czyli 912. W późniejszym okresie auto zostało kupine od naszego mistrza, przez innego niezwykle znanego kierowcę rajdowego. Nawet przemalowane na żółto, niestety był tam problem silnikowy. Z tego samego powodu inne 912( innego kierowcy) z rajdu Monte wymienione zostało na Polskiego Fiata. Wybaczy Pan że nie używam nazwisk na forum publicznym. Niektórzy mogą sobie tego nie życzyć. Ale oczywiście jeśli Pan zadzwoni chętnie opowiem. Zgodnie z Panską Teorią Porsche w okresie PRL zarejestrowało przynajmniej dwa auta (2515KR i 7707KW) na swój nie istniejący oddział w Krakowie?
„swiatła od garbusa” były również według Pana używane w sporcie u większości światowych nazwisk do połowy lat 70 tych bo były najtańsze. W sumie może ma Pan racje mieli sporo drogich halogenów na masce wiec to wystarczyło.
naklejki Bilstein na błotnikach mieli jako przykrywka dla amortyzatorów Koni. W spec Porsche też dla zmyłki podają Bielstein ...
Tych przykładów mogę niestety mnożyć, ale bardzo nie chce zrobić z tego wątku jarmarku. Tym bardziej, że nie istnieje chyba nikt na świecie (jesteśmy w kontakcie z wieloma specjalistami) którzy znają się na wszystkich Porsche używanych w motorsporcie. Sprawę utrudnia to ze wiele z nich było na bieżąco przebudowywane. Moja ekipa fanatyków ciągle się czegoś nowego uczy
Mam jednak nadzieje i licząc na to ,że wbrew logice ma Pan jednak dobre intencję, że Pańska ogromna ,wiedza w sposób merytoryczny wpłynie na poprawę mojego projektu. Proponuje jednak użyć np. Tel lub maila .
Klubowicze Przepraszam za tą Prywatę na początku. Poczułem sie jednak wywołany do tablicy. Kilka słów o moim prywatnym projekcie
Nikt nie planował że to co nazwałem „Polskie Porsche” potoczy sie w tą stronę.
Myślałem na początku o uratowaniu jakiegoś tam zwykłego poprzerabianego porsche z 69 roku z historią PRL.Znałem to auto od 2000 roku. Należło wtedy do mojego znajomego. potem zniknęło z rynku. Mam sentyment do aut z Polską hist, a wersja Coupe idealnie pasuje mi do mojej Targi. Projekt nie jest komercyjny i robię to dla siebie. Przy okazji w momencie przywożenia go do ABcaru ,pomyślałem że może kogoś w tym kraju zainteresuje , jak buduje sie tego typu auta. Co oznacza rekonstrukcja ?Ze nie jest to tydzień, czy miesiąc. Przecież w Polsce nikt tego jeszcze w tej formie nie pokazał. Znalazłem do tego miejsce które według mnie jest jednym z najlepszych w tym kraju i ma sie czym pochwalić. Jak widzicie forma realizacji nie jest profesjonalna, bo nie o to w tym chodzi. Projekt zyskał ku mojemu zaskoczeniu ogromną popularność. To jest Piękne. Największą zaletą jest to, że nie tylko oglądają, ale dziesiątki tysięcy ludzi zaangażowało sie w projekt. Zaczynaj sie tym interesować, czytać szukać itd. To ogromna wartość budująca. Dlatego ogłosiłem wybory na wersję, bo przyznacie że każda 911 z pierwszego okresu jest piękna. Wygrała opcja rsr. Szczerze mówiąc kibicowałem 2.7RS. jednak na RSR 73 - płakać nie bede. Plan był prosty... wstawimy tak jak to się robi, czyli cały zawias i jednostkę z 3,0 SC ,tyle że na gaźnikach. Również nieco nowsze zawieszenie z przodu i będzie pięknie. Jak wiecie historia potoczyła sie inaczej i dziś wiemy że te auto będzie jednak budowane w innym klimacie. Udało sie odzyskać sinik wiec tworzymy zgodnie z tym co było. Nadal nie wiemy jaka jest historia tego egzemplarza. Nadal szukamy, dosłownie dzień i noc. Pomaga mi w tym całe grono osób, miedzy innymi obecny tu na forum Kuba. Jednego jesteśmy pewni. Odrzucając wszystkie nasze domysły, mamy do czynienia z samochodem z Motorsportu ! zmodyfikowanym na etapie bardzo wczesnym. Według danych auto zarejestrowano w Polsce w 1969 roku. Silnik i skrzynia pochodzą z 72,73 roku. Z przeznaczeniem motorsportu. Nie wiele osób mogło mieć dostęp w PRL do tego typu elementów. Nie twierdze że mamy pewność czyje to auto, bo ciągle sie czegoś uczymy. Nie musze Wam tłumaczyć że to właśnie mi najbardziej zależy na odnalezieniu prawdziwej historii auta, które tak czy siak robię dla Siebie. Nie mogę jeszcze ujawnić każdego szczegółu układanki która staramy sie poskładać. Bo nie chce nikogo wprowadzać w błąd.
Poza Polskim Porsche – jestem dumny z tego że przez te 20 tygodni udało sie pokazać setką tysięcy osób w Polsce, że nie tylko takie rzeczy dzieją się za granicą. Że na naszym podwórku mamy fachowców, na których możemy patrzeć z podziwem. Że PRL to nie tylko i wyłącznie moje Kochane „legendy PRL” że również u nas można znaleźć popularne teraz Barn Find. ( my to do tej pory nazywaliśmy „ze stodoły” )
że motoryzacja to nie tylko blacha i silnik to też historia. W tym przypadku nawet nikt nie wymyślił by pewnie lepszego scenariusza niż ułożyło nam Zycie .
Oczywiście ten cykl nie jest pozycją obowiązkową, nadawaną w tv za czasów dwóch kanałów. Jesli komuś nie odpowiada, prowadzenie, sposób wykonywanej pracy, jakość nadawania, zapewniam że jest na YT miliony inny treści.
Jeśli jednak ktoś z Was chce sie dowiedzieć czegoś więcej, rozwiać wątpliwości, lub zaangażować się ; najlepiej dzwońcie do mnie bezpośrednio. Mój nr jest powszechnie znany w PCP. Jest jeszcze oczywiście
Polskieporsche@gmail.com ☺ Niestety nie mam możliwości czasowych uczestniczyć w dyskusji na forum, na pewno to rozumiecie.
PM