997tt/RS napisał(a):
a tak na marginesie to te wszystkie porscha to syf i malaria, w nowych autach leje sie z uszczelniaczy walu, sypia sie skrzynie biegw w gwarancyjnych autach, wszystkie laczne z pdk, jak to skomentowal gosc ktory pracowal w serwisie porsche przez pare miesiecy a wczesnej przez pol zycia w hondzie ze te porscha nie dorastaja do pięt hondom.
i ze to niedowiary !
Aby ktoś nieodczytał tego zbyt dosłownie;
Fakty:
1.Porsche od wielu lat jest w pierwszej piatce ADAC pod wzdględem satysfakcji klienta,oraz blisko pierwszych miejsc Porsche 911 w raportach decry wdotyczących awaryjności
http://www.uzywane.mojeauto.pl/raport_a ... e,911.html
2.Porsche GT3 jest uważane za jedno z najbardziej niezawodnych aut wyścigowych w rozmaitych formułach .
3.Podobnie Porsche 911 Turbo jest powszechnie uważane za najbardziej niezawodne auto porównywalne w odpowiednich grupach mocy.
Wogóle niema tu raczej konkurencji.Podobnie wysilone silniki padaja 3 x szybciej.
4.Porsche ma jednych z najlepszych konstruktorów,biur inzynieryjnych ,zaplecza oraz ma najlepszych dostawców części jacy istnieją.Np .Brembo ,Recaro zaistniało dzięki Porsche, podobnie jak Bilstein zaistniał dzięki Mercedesowi.
Ostatnio zostałem zszokowany np. ilościa zmian w zananym pakiecie X51,
podnoszącym moc.Aby więc podnieść moc silnika o 25 KM ,i max obroty 0 100 min( sto), taki silnik ma modyfikowane tłoki(głębsze wycięcia na zawory) ,inne zawory,inne prowadnice,wałki( to oczywsite) ale też inne sprężynki,inną pompę olejowa z większymi w kwestii średnicy przewodami olejowymi,zwiększone ciśnienie oleju na bank 4-6,inną miskę olejową, oczywiście inną głowicę, kolektory itd... to wszystko bo silnik ma się kręcić o 100(sto) obrotów więcej
5. W latach 1999-2000 ,cięto koszty szukano tańszych dostawców co w efekcie obniżyło jakość( w tych rocznikach).Sam byłem swiadkiem rozbierania silnika GT3 MkI i na jedenej połówce bloku był napis made in germny na drugiej made in France
Mity;
1. Nagminnie pękają bloki w Boxsterach i Porsche 996 3,4.Srednia usterkowości wygląda raczej bliska średniej uterkowości inncyh aut sportowych nawet w obrębie "feralnych roczników " 996.
Po prostu właściciele szukają pomcy na forach internetowych,wypytuja i robia wielkie hallo bo eksplodował silnik w Porsche.
Podobnie jakby ktos zaglądnął do przychodni lekarskiej i po tym fakcie stwierdził ,że w danej miejscowości "wszyscy są chorzy".
Rozumiem też szok mechanika ,który przeszedł z warsztatu Hondy do Porsche i jest zdziwnoiny że Porsche tez trzeba naprawiać- myślał pewnie ,że się będzie obijać.
2. TZW RMS ,czyli wycieki z silnika.Ja się pytam komu to przeszkadza ,że okolica wału jest lekko zawilgocona olejem?Wydaje mi się ,że do chwili jak olej niekapie na podłogę to taka "wada" jest do zaakceptowanie a osobiście niewidziałe jeszcze na tyle dużego wycieku aby stanowił problem.Zreszt a co za problem wymienić taką uszczelkę?
3.Wady skrzyń,wcześniej linek zmian biegów, na gwarancji.Od tego jest gwarancja by takie rzeczy wyeliminować.Porsche niejest produktem mega wielko - seryjnym aby w przeciągu kilku miesięcy wyeliminowac wszystkie choroby wieku dziecięcego.Przy produkcji 20 000 tey aut rocznie to się musi zdarzać.