Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 17:30 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Długi - chodzi oto ze musialem nagrac filmik... co dziwne dopoki obroty sa wyzsze wystarczy 900-1000rpm i cisnieni oleju ponad 3 to nic nie stuka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 19:02 

Dołączył: 21.10.2010
Posty: 63
theshape napisał(a):
kurde brzmi rzeczywiście jak kiedyś u mnie :( zobacz do P.W.


Jeśli to nie tajemnica to napisz jak rozwiązałeś ten problem u siebie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 19:28 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Bluebird napisał(a):
theshape napisał(a):
kurde brzmi rzeczywiście jak kiedyś u mnie :( zobacz do P.W.


Jeśli to nie tajemnica to napisz jak rozwiązałeś ten problem u siebie.


żadna tajemnica - wymieniłem silnik :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 21:40 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Silnik kaput...
Mozesz jeszcze zapuscic endoskop do cylindrow i sprawdzic czy cos widac.
Tak czy inaczej trza rozebrac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 22:10 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
michal928 - Co podejrzewasz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 22:35 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
rozrząd czy pęknięty cylinder?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 22:58 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ciezko cos konkretnie wytypowac bo informacje sa sprzeczne.
Podsumujmy:
- w misce trociny jak po skrawaniu + wg mnie fragmenty ktoregos napinacza
- silnik stuka tylko na cieplo, tylko ponizej 1000obr tylko gdy cisnienie oleju ponizej 3 bary
- silnik pracuje

Gdyby byla to panewka bylyby miedziane trociny w misce - sa aluminiowe, pukałby rowniez na wyzszych obrotach np okolicy 3 tys obr. i pozniej znow cichl.
Gdyby byl to pekniety popychacz zaworowy tłumaczacy trociny w misce stukalby caly czas - rowniez na zimno po odpaleniu.
Gdyby byl to pekniety cylinder silnik stukalby rowniez na zimno i cisnienie oleju nie mialo by nic do rzeczy, dodatkowo prawdopodobnie zanotowalbys ubytek plynu chlodniczego.
Rozrzad odpada - silnik by nie pracowal lub stukalby caly czas rowniez na zimno - cisnienie oleju nie ma nic do rzeczy, mam wlasnie taki przypadek tloki stukaly w zawory.
Moze uskodzony popychacz zaworowy - moze stukac gdy cisnienie oleju jest nizsze i obroty ponizej pewnej granicy - czas otwierania zaworu i nacisku walka na popychacz sie wydluza i olej zdaza uciec. Dodatkowo moze byc slychac po jednej stronie. Nie tlumaczy to wiorow w misce.

Zaczyna mi to przypominac zgadywanke a tak na prawde samochodu na forum nie naprawimy. Trzeba gdzies zaprowadzic i ustalic przyczyne. Tak na prawde kazdy ze scenariuszy ktore napisalem jest mozliwy, czasami objawy potrafia byc dziwne.
Mierzyles kompresje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 23:19 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Zamowilem juz przyrzad do mierzenia cisniania ma przyjsc na dniach i wtedy bede wiedzial na 100%...

Co do mechanikow to tu na wyspie niema zadnego przyzwoitego do kogo moge zaprowadzic... wole zrobic sam jak mam komus dac zeby mi spierdo... jeszcze bardziej...

Pewnie po niedzieli zdejme pokrywe zaworow i walki zeby zbadac popychacze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.10.2012, 12:53 

Dołączył: 28.08.2012
Posty: 150
Nie mam doswiadczenia z boxerami, ale taki dzwiek moze tez powodowac zuzyty napinacz lancucha. Mozesz sie do nich dobrac bez wyciagania silnika, po wykreceniu sprawdz czy sprezyny sa cale, kanaliki drozne. Najczesciej czyszczenie pomaga. Jest 5 lancuchow, 3 napinacze, robi to calkiem sporo halasu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2012, 21:20 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Dzis mialem troche czasu i wymienilem swiece ale ku mojemu zdziwieniu byly nie taki jakie powinny byc... byly o jakies 1-1,5 mm dluzsze od tych co kupilem. Na stronie BERU sprawdzilem po oznaczeniach i byly to swiece do 2.5 boxstera lub 3.6 gt2, gt3 i turbo....

przy okazji sprawdzilem sprezanie na cylindrach i wyglada to naspepujaco:

1: 12
2: 12
3: 12,5

4: 11,6
5: 11,5
6: 11,8

PS Pomiar zostal zrobiony na zimnym silniku poniewaz nie wyograzam sobie wsadzanie rak do sprawdzania sprezania na goracym silniku gdzie dostep utrudniaja tlumiki....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2012, 22:00 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jakas różnica miedzy stronami wynika ale brak wskazania na konkretny cylinder. Sprawdzaliscie rozrzad po stronie cyl 4-6? W pamięci nie ma błędu " przesunięcia wałków rozrządu"?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2012, 22:05 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
W sterowniku silnika brak jakichkolwiek bledow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2012, 22:41 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Witam

Maly update do tematu. Oto fotki kieszeni polychaczy i walka rozrzadu a raczej jednej krzywki ktora ma dziwne slady.

https://picasaweb.google.com/1056768652 ... directlink

Tak mnie zastanawia czy te slady na tej krzywce nie oznaczaja ze ten popychacz sie blokuje i wali w walek w wyniku tego jest ten dzwiek.

Druga sprawa kieszenie popychaczy raczej sa do wymiany bo wedlug instrukcji serwisowej ubytki wieksze niz 1mm2 i jakie kolwiek ubytki przy krawedziach oznaczaja wymiane elemetu.

Czy ktos juz rozbieral silnik i mial do czynienia z takimi uszkodzeniami?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2012, 23:27 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Czyli znalazlo sie zrodlo brazowych kawalkow w misce - fragmenty napinaczy variocamu - natychmiast do wymiany. Na drugiej glowicy bedzie to samo. Sprawdz jeszcze slizgi napinajace łancuchow napedowych.
Jaki przebieg ma auto?
Jesli chodzi o slady na walku i kasecie popychaczy to nie ma tu zadnej tragedii i zrodla opilkow w misce. Sprawdzales tez po drugiej stronie?
Oczywiscie moze byc tak, ze ktorys popychacz stuka - jak wygladaja ich powierzchnie czolowe?
Ja dla pewnosci od razu wymienilbym komplet popychaczy - pasuja od BMW i sa dosc tanie ( http://allegro.pl/popychacze-szklanki-b ... 50679.html)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.11.2012, 10:39 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Nowe slizgi i lancuchy na walki juz zamowione i beda wymienione na nowe. Popychacze juz kupione i czekaja na montaz, zamowilem z niemiec takie

http://www.ebay.es/itm/181009058815?ssP ... 1439.l2649

Co do powierzchni popychaczy to ciezko cos zobaczyc bo po sladach widac ze sie krecily w gniazdach i sa na nich tylko kòłka ale zrobie zdjecia i wysle.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.11.2012, 21:43 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Mam jeszcze jedno pytanie odnoscie napinacza hydraulicznego lancuch co idzie do cylindrow 4-6, otoz zauwazylem ze ten napinacz jak go naciskalem to moglem go wcisnac bez problemu bo nie bylo w nim oleju a samochod stal zaledwie 2 dni a jak sprawdzalem dwa pozostale jak sprawdzalem IMS to samochod stal ponad tydzien i po wyjeciu trzeba bylo mocno nacisnac zeby je wcisnac i dziurka doprowadzajaca olej wylatywal z niej olej....

Dzis wsadzilem ten napinacz w olej i napelnilem go nim ze ciezko bylo go wcisnac poczym zatkalem dziurke doprowadzajaca olej i mocno wcisnolem palcem poczym zaczal wyciekac powoli od "dolu" tam gdzie ten tlok wchodzi do srodka.

Czytalem gdzies ze jezeli cieknie to nadaje sie do wymiany. Zastanawiam sie czy to moze miec jakis zwiazek z tym stukaniem ale tak mysle ze by wywalalo blad ze cos nie tak z ustawieniem walkow rozrzadu z tej strony.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.11.2012, 22:18 

Dołączył: 20.03.2012
Posty: 143
Lunio666, wygląda na to, że po tej robocie będziesz najlepszym fachowcem od silnika 996 na wyspie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.11.2012, 23:18 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Pewnie nie najlepszym ale napewno lepszym niz wiekszosc na wyspie tak zwanych "mechanikow".

Wczesniej kupilem Audi z uszkodzonym Multitronikiem i naprawilem auto sam po dlugim poszukiwaniu informacji na forum i czytaniu instrukcji serwisowych. Tak wiec nie jestem jakims laikem w mechanice i robie wszystko zgodnie z serwisowkami..

To byl fajny projekt a teraz mam te 996 i tak samo zrobie wszystko zeby go naprawic sam bo niema za grosz zaufania do mechanikow na wyspie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.11.2012, 0:21 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Na walkach 4-6 nie masz czujnika polozenia. Komputer nie zarejestruje ich przestawienia.
Teoretycznie wg peta istnieją wersje z czujnikami na obu stronach dla tzw wersji OBD2 ale ja takiego nie spotkałem - moze na rynek USA?
Uszkodzony napinacz na łyżwie od łancucha 4-6 moze skutkowac przeskoczeniem rozrzadu i powaznymi usterkami. Gdyby tak teoretyzowac to i przyczyna stukania tez moze byc - przy luznym łancuchu krecac walem łancuch potrafi sie luzowac i napinac wydajac przy tym dzwiek przypominajacy strzelanie.
Jaki przebieg ma auto? Probuje ustalic przy jakich przebiegach nalezy wymieniac slizgi na VarioCamie bo Porsche na ten temat nie podaje zadnych informacji poza "sprawdz przy rozbieraniu silnika i ew.wymien" - nic poza tym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.11.2012, 0:30 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Przebieg wedlug licznika i ksiazki serwisowej to 114tys KM.

Co do czujnika to wydaje mi sie ze wlasnie jest i go widzialem oto zdjecie. Tylko wlasnie teraz zobaczylem ze nie jest podlaczony.... jutro poszukam czy gdziej nie wisi wtyczka... a moze tak ma byc???


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum