Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.11.2012, 0:57 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Na 99% byl nie podlaczony. Takie juz tez widzialem - czujnik jest ale tylko zaslepia dziure.... Tak moze byc. W niektorych w ogole brak wyfrezowanej dziury pod niego.
Przebieg maly. Hmmm... Teraz rozbieralem boxa z przebiegiem ponizej 100tys (niepewne) i slizgi byly tragiczne... Ale mialem tez silniki ok 90tys i slizgi w miare ladne.
Moj ma 120 i sie zastanawiam czy w zime rozwalac silnik - na razie wszystko na to wskazuje ze bedzie trzeba bo nie chce potem walczyc z pogietymi zaworami, pouszkadzanymi walkami, napinaczami i glowicami...
Od jakiegos czasu widze ze trzeba bedzie rutynowo zagladac w kazdy silnik z przebiegiem powyzej 100tys i weryfikowac stan slizgow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.11.2012, 22:54 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
gdzies czytałem na us forum kiedys ze przy 120tys km to juz koniecznosc , to w sumie jak z rozrzadem w normalmych autach , ja jak swojego nie sprzedam to napewno tez to zrobie zapobiegawczo (nowe łancuchy , slizgi i napinacze ) , mysle ze szybkosc zuzycia moze tez zalezec od obrotów im wyzej i czesciej auto krecone tym szybciej lecą ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.11.2012, 22:59 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
jezeli ktorys z was to robił lub robi moze mogłby napisac dokładne nr. czesci jakie sa konieczne i przyblizony koszt tak dla mniej wtajemniczonych , czuje ze to bedzie naprawde obowiazkowe dla posiadaczy 996 , jak kiedys dla posiadaczy transaxle 16v 32v ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 15:09 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Masz tu storne na ktorej mozesz sobie sprawdzic co ile mniej wiecej kosztuje

http://www.rosepassion.com/en/sel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 18:47 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
tak ceny to i na teile.pl kazdy moze sobie sprawdzic , chodziło mi bardziej dla mniej wtajemniczonych od nas zeby mieli na talezu co trzzba i ile kosztuje ... temat moim zdaniem bedzie rozwojowy bo 996 troche jezdzi a juz wiekszosc ma te 120tys najechane


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 20:02 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Ja postanowilem wymienic nastepujace czesci:

2x uszczelka kolektora wydechowego "996 111 107 55" ok.12zl szt.
2x uszczelka pomiedzy kolektorem wydechowym a katalizatorem "996 111 113 50" ok.20zl szt.
6x dolna uszczelka tuby do swiec "999 707 343 40" ok.7zl szt.
6x gorna uszczelka tuby do swiec "999 707 215 40" ok.13zl szt.
2x lancuch walkow rozrzadu "996 105 170 53" ok.106zl szt.
2x zestaw slizgow VarioCam "996 105 253 00" ok.66zl szt.
2x uszczelka VarioCam "996 105 223 52" ok.65zl szt.
2x uszczelka do pompy oleju "996 107 221 51" ok.13zl szt.
6x kapsli walkow rozrzadu "996 104 215 54" ok.18zl szt.32
1x sikion do uszczelnienia pokrywy zaworow "000 043 204 35" ok.62zl szt.

Sa to czesci do silnika 3.4!!!

UWAGA!!!
Przed zdjeciem obudowy walkow wymagana jest specjalna blokada walkow bez tego nie wolno zdejmowac pokrywy bo grozi to uszkodzeniem mocowac walkow w glowicy!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
lunio666 napisał(a):
Sa to czesci do silnika 3.4!!!


I to jest ważna informacja, bo silniki Turbo oraz 3.6 w 996
mają inaczej skonstruowany rozrząd, podobnie, ale inaczej.

lunio666, może jeszcze obejrzyj płetwy napinające,
w PET opisane jako Tensioner Rail. Najlepiej najpierw zobacz
ich stan, są po około 33euro sztuka. Jak się zdecydujesz to
będziesz zmuszony do ściągania pompy oleju, żeby wymienić
tą płetwę w głowicy lewej czyli 4-6.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 21:50 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Cytuj:
lunio666, może jeszcze obejrzyj płetwy napinające,
w PET opisane jako Tensioner Rail. Najlepiej najpierw zobacz
ich stan, są po około 33euro sztuka. Jak się zdecydujesz to
będziesz zmuszony do ściągania pompy oleju, żeby wymienić
tą płetwę w głowicy lewej czyli 4-6.


Tego nie bede wymienial bo jest w dobrym stanie...

Moim zdaniem takie rzeczy to juz trzeba bedzie wymieniac przy remoncie silnika, wczesniej raczej to jest to bez sensu..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 23:35 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
ale chyba brakuje to najwazniejszych elementów przez co sie wszytko własnie sypie czyli actuator x2 http://www.ebay.de/itm/251084499658?ssP ... 1423.l2649


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Jak czytam ten wątek to aż boję się iść odpalić moją 911 :shock: :shock: :shock:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 23:57 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Cytuj:
ale chyba brakuje to najwazniejszych elementów przez co sie wszytko własnie sypie czyli actuator x2 http://www.ebay.de/itm/251084499658?ssP ... 1423.l2649


Mozesz mi wyjasnic po co zmieniac Actuator jezeli niemam zadnych bledow w kompie i zadnych problemow na biegu jalowym oprocz tego nieszczesnego stukania??? Co raczej nie jest spowodowane actuatorem...

Jak bym mial wymieniac wszystko co trzeba wymienic, to pewnie trzeba by wszystko w silniku wymienic :))))

A tu filmik z youtube jak wymieniac slizgi i zakladac lancuch:

http://www.youtube.com/watch?v=7C5E-yAlZwI

A ten jak skladac glowice:

http://www.youtube.com/watch?v=t9kHpZnh5T0

Moze juz ktos widzial ale tez moze komus sie przyda...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 0:03 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
problem w tym ze błedy nie wyskocza a on potrafi nie spełniac swojego zadania i stad czesto bywa ten stuk , ponoc mozna to sprawdzic recznie . Myslisz ze stuk wynikł tylko z wyslizganego slizgu ? Jak skonczysz daj znac czy pomogło . W necie na yutube widziałem taki objaw i pisali własnie o actuatorach do wymiany , sam jeszcze tego nie robiłem ale mam zamiar przetestowac temat równiez na swoim wiosną bo wiedzy zawsze mało :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 0:10 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Moglbys podeslac ten link z youtube gdzie otym pisza? Chcialem bym zobaczyc....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 0:23 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
postaram sie poszukac w weekend i pogrzebac ogolnie temat na forach bo wciagnął mnie . Przy okazji kto mi powie co to za ustrojstwo znalazłem przypadkowo szukjac zdjecia actuatora :
http://www.ebay.de/itm/Porsche-996-Turb ... 1866938%26


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 0:24 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Przeciez actuatora niema w 3.4... :roll:
Czesci ktore wypisales to zestaw do zrobienia slizgow Variocam a to nie ma nic wspolnego ze stukaniem z ktorym walczysz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 0:26 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
porscheee napisał(a):
Przy okazji kto mi powie co to za ustrojstwo znalazłem przypadkowo szukjac zdjecia actuatora :


Actuator - wszystko jest w Pecie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 0:30 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
piterson napisał(a):
Jak czytam ten wątek to aż boję się iść odpalić moją 911 :shock: :shock: :shock:


U ciebie jest silnik 3,6 a to troche inna konstrukcja rozrzadu. Nie ma łancuszkow miedzy walkami rozrzadu i napinacza Vario.
Naped obu walkow jest z jednego lancucha a przestawianie faz walka ssacego jest na kółku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 0:42 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
actuator wkleiłem wyzej , a to ponizej wyglada inaczej czyli sa 2 takie i 2 takie razem 4 actuatory ? mam peta otwartego i widze tam łancuszki na wałkach przeciez musza byc jakos połaczone , a te actuatory to pozycje 23 i 25 na rysunku , ja mowie o turbo ciagle bo to mnie w sumie najbardziej interesuje , podejrzewam ze 3,6 wolnossace tez tak samo ma


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 1:09 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Silniki 3,6 wolnossacy i 3,6 turbo to ZUPELNIE inne konstrukcje! Owszem - rozrzad maja podobny (tez jest lancuch i walki) ale na podobienstwach sie konczy. Nie wiem gdzie w Pecie przy rozrzadzie 996T widzisz lancuszki na walkach rozrzadu :roll:
Ale odbieglismy od tematu jakim jest silnik 3,4 (ew boxsterowe jednostki 2,5 2,7 i 3,2) i usterka od ktorej temat sie zaczal.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 9:45 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
michal928 napisał(a):
Przeciez actuatora niema w 3.4... :roll:
Czesci ktore wypisales to zestaw do zrobienia slizgow Variocam a to nie ma nic wspolnego ze stukaniem z ktorym walczysz.


No tak bo prosil mnie oto porscheee a jeszcze do tego wymieniam popychacze zaworow co moze powodowac te stuki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum