Autor |
Wiadomość |
porscheee
|
Napisane: 3.01.2015, 18:14 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
yoshi napisał(a): prawie dwadziescia tysiecy ...
2000 - tt 16, 2001 - tt 5324, GT2 247 2002 - tt 5908, GT-2 716 2003 - tt 4322, GT-2 233, turbo cabriolet 308 2004 - tt1273, GT-2 73, turbo cabriolet 3099, turbo s coupe 2, turbo s cabriolet 3 2005 - tt 122, GT-2 18, turbo cabriolet 127, turbo s coupe 598 turbo s cabriolet 960
podaj jak możesz 997tt , czy masz opcje rozbicia na rynek usa uk eu ?
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 3.01.2015, 18:15 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 292 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Co do ilości to już pisano a tu przykładowe ceny w markach modeli 996 coupe z 2003r.
996 carrera 2 - 74 356
996 carrera 4 - 84 128
996 carrera 4S- 87 000
996 GT3 - 102 120
999 turbo - 126 208
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 3.01.2015, 18:20 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
arek classic napisał(a): Ciekawy artykuł o 996 turbo. http://jalopnik.com/here-s-why-the-996- ... 1665776219Z moich doświadczeń z 911 jakie mam/miałem uważam że 996 turbo tańsze już nie będzię i teraz tylko delikatnie ale w górę. Zależy to jeszcze od ceny jaką ktoś sobie życzy obecnie za 996 tt. Osobiście zostawiłem i jeżdżę 996 4S manual i uważam ze jest to najlepszy model 911 do jazdy na co dzień - ten model już zwyżkuje. Czas pokaże kto miał z Nas rację.
dzięki za link , każdy wklejony przybliza nas do końcowej refleksji , naprawdę sopro się ich ostatnio pokazało - jakas zmowa dziennikarska
4S zwyzkuje i jest szanowane , cenione bo ma to cos z turbo ...
z drugiej strony skoro kazde porsche z turbina z dawnych lat siega "chorych" cen dlaczego z tym miałoby być inaczej - moim zdaniem jego przyszłość jest przesądzona i skazana na sukces ...
|
|
Góra |
|
lotoss
|
Napisane: 3.01.2015, 18:39 |
|
Dołączył: 27.10.2014 Posty: 95
|
porscheee moje pytanie nie było postawione z tezą.,Po prostu jestem ciekaw skąd nagle zaroiło się od wiatraków z JP .Sam myślę o sprowadzeniu dla siebie czegoś ciekawego.
Co do 996tt to powód do nie zwyżkowych tendencji cen może być prozaiczny.Ten model jest po prostu brzydki. Nie ma nic wspólnego z 965 i wcześniejszych 930 które od zawsze były powodem do westchnień.
997 zaś czy to w wersji s czy tt połączy ta sama historia co 996tt jednak ze względu już na dużą ilość wypuszczonych sztuk.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 3.01.2015, 18:56 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
brzydkie 996 może i tak ale co do turbo był bym powsciagliwy do takiej wypowiedzi , 959 tez nie każdemu się podobało , zabuzona linia , niekształtny itd. i co .... ten sporny temat designu (pisze o 996tt) na pewno nie będzie miał wpływu na cene tego jestem pewien
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 3.01.2015, 19:06 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
pozwoliłem sobie dołaczyc ankietke , proszę o głosowanie wypowiadających się jak i tych tylko czytajacy
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 3.01.2015, 19:41 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Moim zdaniem ,aby 996 tt nabrało oczekiwanej przez koneserów szlachetności, musi upłynąć jeszcze trochę czasu. Istotą zagadnienia jest rzeczywiście ilość egzemplarzy które opuściły bramy fabryczne , natomiast design ,moim skromnym zdaniem,za jakiś czas będzie atutem - w koncu to pierwsza 911 nie-wiatrak.
Jeżeli chodzi o aktualne ceny - gdy mamy dobry egzemplarz ,to na pewno znajdzie nabywcę - jak nie w PL (z uwagi na płytkosc rynku ),to za granicą znajdą się " pozytywnie zakreceni" - w końcu każde Porsche ma to coś , a 911 to legenda.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 3.01.2015, 19:50 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Dla mniej wtajemniczonych róznice miedzy tanszymi egzemplarzami wyprodukowanymi do 10/01 a tymi po lifcie czyli od 10/01 :
For 10/2001 , the Turbo got effective cup holders as well as a lockable glovebox. A number of changes were made in the sill, roof frame, seat pans, and tunnel to improve the flexural and torsional strength by 25 percent.
|
|
Góra |
|
TET930
|
Napisane: 3.01.2015, 20:10 |
|
Dołączył: 11.11.2011 Posty: 327
|
Wszyscy mają rację:) Oczywiście 930 było mniej a 965 jeszcze mniej ( ca 5000 sztuk z czego ponad 3.000 z silnikiem 3.3) OK.
Ale świat się rozwija - kolekcjonerski również coraz więcej ludzi ucieka z pieniędzmi w inne aktywa ( nie tylko samochody:)) a to powoduje iż rynek zaczyna się rządzić prawami popytu i podaży.
I tu jak najbardziej trudno sobie wyobrazić aby 996tt było droższe od 993tt czy 965 i 930 ALE....
Myślę że dyskusja tutaj dotyczy sytuacji 996tt jako takiej i na tej płaszczyznie nie widzę powodu aby 996tt taniało czy nawet utrzymywało cenę obecną.
Za moje 996tt mogę dzisiaj dostać dobre 20 tyś plz więcej ( mam ofertę na stole) mimo iż dwa lata temu to było właściwie najdroższe a przynajmniej jedno z najdroższych tt na sprzedaż w kraju.
Panowie jaki supercar można kupić za takie pieniądze dzisiaj? Przecież to czasami mniej niż 30% ceny z dnia zakupu.
Jak "zwykle" to bylo najszybsze auto drogowe swoich czasów...
A jeszcze inna uwaga : to jest Porsche którym można śmiało jeździć na codzień
i to nie dlatego że nie żal w deszczu jeździć ... tylko to po prostu kuloodporny i komfortowy samochód. A jaki fan z jazdy...
Historycznie z rynku znikały samochody z róźnych powodów np. świetne SC400 Lexusa "szło" na silniki do łodzi w Norwegi.... 3-4 lata temu kupienie Hondy NSX w Polsce za 40-60 tyś plz nie nastręczało kłopotu - proponuje zobaczyć ile dziś kosztuje bezwypadkowy NSX...
Cena będzie rosła to pewne ile o tym zdecyduje rynek.
Sam myślę że gdybym znalazł 996tt w stanie jak moje to pewnie dołożyłbym do kolekcji....żeby kilometrów nie nabijać...
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 3.01.2015, 20:32 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
co do ankiety odpowiedz NIE oznacze ze będzie taniec - trochę zle sformułowałem a już nie mam możliwości zmiany pytania itd.
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 3.01.2015, 20:48 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Myślę że na ceny aut ma też wpływ PLN/EURO.
Przecież nie tek dawno można było kupić auto w DE czy Polsce po przelicznikach 3.3PLN=1EURO. Rynek w Polsce chyba po części jeszcze żyje starymi kursami a porównując z zachodem okazuje sie że u Nas jakoś tanio.
No i chyba wciąż jeszcze mniej kupujących
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 3.01.2015, 20:59 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
dlatego w pierwszym poscie o tym wspomniałem ze przewiduje iż wiekszosc turbin opuści Polske (nasi wola młodsze modele bo mniejsze ryzyko wadatków na "drogi" servis ) a ceny na mobile minimalne będą w okolicach 35tys euro w zasadzie już sa ale można kilka manuali mniej ciekawych taniej jeszcze kupic - pytanie jak długo ...
|
|
Góra |
|
TET930
|
Napisane: 3.01.2015, 21:12 |
|
Dołączył: 11.11.2011 Posty: 327
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 3.01.2015, 23:41 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 863 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
ceny będą rosły, na pewno nie spadały. Myślę poważnie o Turbo albo Turbo S do kolekcji, mam obecnie 2x 4S i uważam je za fenomenalne auta. Jak słyszę "jajecznica" albo inne epitety to mnie krew zalewa, jak ludzie sobie nie zdają sprawy co to są za auta.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 3.01.2015, 23:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Jarecki napisał(a): ceny będą rosły, na pewno nie spadały. Myślę poważnie o Turbo albo Turbo S do kolekcji, mam obecnie 2x 4S i uważam je za fenomenalne auta. Jak słyszę "jajecznica" albo inne epitety to mnie krew zalewa, jak ludzie sobie nie zdają sprawy co to są za auta.
Witaj,
jajecznica to zapewne określenie do 996.1 bez S i bez Turbo
Myślę że każda 911 ma swój urok tak jak każde Porsche, nawet kiedyś wyśmiewane 914 np.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 4.01.2015, 15:54 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Moje 3 grosze do wróżenia z fusów:
- tak, jak Koledzy napisali - drożeje coś, czego jest mało i jest w jakiś sposób wyjątkowe. Można to łatwo zauważyć na modelu 993 - "zwykłe" kosztują 130-170k PLN i nie ma na nich wielkiego ruchu. Niezwykłe - np. Carrera S, kosztują powyżej 200k i sprzedają się na pniu.
- 996TT nie jest ani niezwykłe ani wyjątkowe. Jest ich stosunkowo dużo, a ze względu na nieklasyczny wygląd nie są oczywistym wyborem dla kupującego. Do tego goni je model 997TT, który też został wyprodukowany w sporej liczbie egzemplarzy i NIE MA żadnych wyraźnych wad, względem 996TT. Do tego ma wygląd, który nie budzi "jajecznych" skojarzeń. Co więcej, przypuszczam, że 997 może za kilka/kilkanaście lat stać się kolejnym modelem budzącym spore zainteresowanie (jak obecnie 993), jako kolejne "ostatnie prawdziwe Porsche", w którym np. można zobaczyć silnik
- dziennikarze napisali już wszystko co można było o 930, 964, 993, 996/997 GT2/GT3, więc po kolei wieszczą następny "future classic" i z pewnością wśród gamy 996 największe szanse na to mają GT2/GT3 i TT.
- jeśli ceny 996TT będą rosły, a 997TT spadały - liczba transakcji na 996TT będzie niewielka - a ceny transakcyjne będą bardzo odległe od wywoławczych.
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 4.01.2015, 16:32 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Też uważam że nie ma podstaw do tego aby sądzić że cena 996TT może rosnąć w jakiś szczególny i wyjątkowy sposób . Owszem z czasem może się podnieś na zasadach na jakich rosną ceny innych starszych modeli 911 ale będzie to miało ścisły związek z takimi parametrami konkretnych egzemplarzy , jak wiek, przebieg i stan techniczny.
Cena 996 zawsze będzie zależna od aktualnych cen 997 i nigdy te ceny się do siebie jakoś specjalnie nie zbliżą.
Jeżeli 996 będą się starzały to to samo będzie dotyczyło 997 , a im ten wiek będzie większy to różnica tych kilku lat będzie miała mniejsze znaczenie z punktu widzenia atrakcyjności jako oldtimera.
Model 996 w każdej wersji jest zwyczajnie najbrzydszym ze wszystkich 911'tek i większość zawsze będzie wyżej ceniła w tym porównaniu 997 (oprócz tych nielicznych którym się 996 podoba), co przełoży się na różnicę w popycie , a tym samym w cenach.
To co teraz dzieje się w temacie 996 (te dyskusje, artykuły ) to taka trochę próba zaczarowania rzeczywistości i zrobienia wrażenia że coś jest na rzeczy, ale rynek to zweryfikuje
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 4.01.2015, 17:43 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Moim zdaniem przyjdzie taki moment, za 5 a może za 15 lat kiedy ktoś się nagle obudzi i zobaczy że to 996 jest całkiem ciekawe.
To jak z 911 SC jakiś czas temu to była tania 911tka, obecnie ceny rosną, jest boom na 930 Turbo, a 993 Turbo też jakiś czas temu(2006/7) było całkiem tanie.
Inny z klasyków przyszłości to moim zdaniem pierwsze AUDI TT, jest obecnie mnóstwo syfu na rynku, ceny złomu ciągną ceny dobrych egzemplarzy w dół, ale za jakiś czas ich ilość zacznie się wykruszać.
|
|
Góra |
|
TET930
|
Napisane: 4.01.2015, 21:49 |
|
Dołączył: 11.11.2011 Posty: 327
|
To jest ten moment
Tak a propo to zobaczcie ile potrafi kosztować sam silnik już teraz
mimo opisu nie jest on zupelnie nowy tzn nie z półki
http://www.ebay.de/itm/Motor-Porsche-99 ... 3cd0f3e5ba
Przeciętnie za silnik trzeba zapłacić od 10.000 Euro bez gwarancji co się kupi...
Nie pytajcie ile kosztuje silnik z półki he,he kosmos....
Właśnie przez ten Mezgeroski silnik 996TT i przedliftowe 997TT będzie kosztować...TAKICH SILNIKÓW JUŻ NIE BĘDZIE w cywilnych samochodach....
|
|
Góra |
|
TET930
|
Napisane: 4.01.2015, 22:32 |
|
Dołączył: 11.11.2011 Posty: 327
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|