Udało się
. Jako, że miałem oryginalny płyn chłodniczy i wszystko inne zresztą też, to wziąłem się za tę część przed zimą. Do wymiany poszedł płyn chłodniczy, pompa wody na Pierburga (plastikowy wirnik!), wymieniłem termostat na niskotemperaturowy z LN Engineering i nowy pasek klinowy (bo był... oryginalny). Nowe obejmy zaciskowe. Węże w bardzo dobrym stanie. Odkryłem lekki wyciek z pompy wody, więc dobrze, że to zrobiłem. Sama pompa wody też ma mikroskopijny luz na łożysku.
Pompa 800 zł (w komplecie uszczelka)
Termostat (sam wsad) 650 zł (z Holandii sprowadzony)
Uszczelka termostatu ok 70-90 zł (z ASO)
Śruby nowe do pompy i termostatu ~50-100 zł (z ASO)
Płyn chłodniczy <250 zł Prestone
Pasek 60 zł (Meyle chyba)
Kierownica powietrza przód prawa (130 zł, z ASO) - przy okazji wymieniłem, bo była złamana
Podsumowując (jak na pierwszy raz w życiu taki zakres prac, nie jestem mechanikiem i bardziej klikam w komputer...) 2 dni roboty (jakieś 8-10h), pacjent żyje, nic nie poci się. Silnik utrzymuje temperaturę znacznie niżej, o ile się toczy to tak jest. Jak się stoi w korku to dobija do standardowej jak było poprzednio - temperatury.
Kilka fotek (nie wstydzę się osadu/utlenienie na silniku;P):
Zrzucanie wody:
Stare śruby uszczelka i nowe:
Nowy wsad termostatu zamontowane, uszczelka i loctite
Demontaż pompy wody i ulubiona śruba...:
Nowe obejmy, podłączanie i napełnianie:
Kierownica powietrza: