Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 30.12.2014, 20:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Yurek napisał(a): Witam, mam niedaleko od siebie stację Lukoil i jak mam tankować jadę tam właśnie.Jedyną rzeczą ktora staram się zawsze dopełnić to tankowanie wcześnie rano kiedy jeszcze pompy nie ruszyły paliwa zbyt mocno i oktan Jest naprawdę mocny.Jak do tej pory tylko parę razy przez wiele lat nie byłem zadowolony z jakości paliwa.Z tego co wiem Pb 95 jest we wszystkich stacjach ta sama,z tego samego źródła. Pozdrawiam.
Hm, możesz rozwinąć swoją teorię odnośnie "mocy" paliwa w zależności od godziny?
Co do dostawców standardowych paliw w przybliżeniu można przyjąć że południowa Polska jest zaopatrywana przez Orlen, a północna przez Lotos.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 30.12.2014, 22:38 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1378
|
Nie do końca.
Na południu (nie wiem jak w kraju) istnieją duże magazyny paliw np. - Radzionków - TankQuid gdzie swoje magistrale paliwowe mają wszyscy duzi - BP, Orlen, Slovnaft.
Każda z liczących się firm ma swoją magistrale z systemem dozowania dodatków uszlachetniających.
Zbiorniki są wspólne.
|
|
Góra |
|
Yurek
|
Napisane: 6.01.2015, 21:37 |
|
Dołączył: 18.04.2012 Posty: 91
|
Przepraszam,że to trochę trwało ,co do gęstości paliwa kiedyś przeczytałem artykuł, że paliwo jest gęste na dnie zbiornika a lekkie frakcje utrzymują się przy powierzchni.Przez wiele lat tankowania stwierdziłem, że kiedy tankuję wcześnie rano ,auto ma lepszego kopa no i później ten artykuł.Oczywiście parę razy paliwo było słabe mimo wczesnej pory ale generalnie potwierdzam, że warto nalać kiedy nie ma ruchu i benzyna nie jest jeszcze dostatecznie wymieszana.Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 7.01.2015, 1:37 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
Panowie ok 98% Pb w Polsce pochodzi od Orlen i Lotos. Gdzie dostawcą surowca jest Rosja.
Wszyscy Pb kupują u nich bo stworzono warunki, że jest u nich taniej!
Pb nie opłaca się sprowadzać do Polski praktycznie od zawsze. Państwo nad tym czuwa.
Jako ciekawostkę podam, że sam jeden Orlen jest płatnikiem ok 10% przychodów do budżetu!
Rura z surowcem jest tylko jedna i z Rosji! Jakość surowca średnia do średnio-niskiej.
Kiedyś importować Pb próbował Statoil. Ale ze względu na wysokie koszty transportu kołowego wycofał się.
Faktem jest że duzi gracze mają swoje receptury. I na ich zlecenie producent z komponentów blenduje Pb.
Jako drugą ciekawostkę podam, że Pb składa się średnio z ok 20 komponentów.
Jedyne co prywatne firmy na poważnie importują jest ON i Lpg. ON ok. 15-20% rynku, LPG ok 50%. Mozyr BY, Możejki Lt, Szwed D, UR i południe.
Głównym ograniczeniem są wysokie koszty transportu kołowego. Zbudowanie rury to poważne decyzje polityczne i strategiczne.
Nie polecam tankowania na bez firmowych stacjach na trasach. I tanich Pb na stacjach marketów.
Często jeżdżę E7 i kilka razy zatankowałem PB 95 Lukoil w Radomiu. Zawsze spadała moc i elastyczność przy 450 KM V12 silniku! Raz wypadały zapłony do póki nie wyjeździłem i dolałem połowy zbiornika.
Podstawowe paliwa Orlen i Lotos są dobrej jakości i trzymają parametry.
Na zachodzie EU paliwo jest lepsze ponieważ surowiec jest lepszy - morze północne lub zatoka perska.
Generalnie północ kraju zaopatruje Lotos, centrum i południe Orlen.
Wynika to z szlaków zaopatrzenia/dystrybucji projektowanych w latach 60.
Wszyscy więksi ze sobą ściśle współpracują. Bo za dużo jest do stracenia.
Branża jest bardzo silnie kontrolowana przez państwo. Jest to produkt strategiczny.
Nic bardziej lub mnie istotnego nie ma prawa się wydarzyć bez akceptacji rządzących.
Nie liczcie, że coś przez najbliższe dekady się zmieni. To co mówią w mediach to bajki dla ciemnych mas. Za duża kasa!
|
|
Góra |
|
boogie
|
Napisane: 7.01.2015, 2:33 |
|
Dołączył: 9.11.2011 Posty: 208
|
Myślałem że te "prawdy" na takim motoforumie są znane
O jakości paliwa na stacji decyduje pośredni dostawca - łącznik pomniejszego hurtu z detalem. W dużym uproszczeniu, bo branża jest obwarowana niesamowitą ilością norm, certyfikatów, deklaracji, kart produktowych itp. Ale właśnie na tym etapie paliwo ma szanse na utrate jakości.
A poza tym to marketing i łowienia łosi, bo na każdej stacji koncernowej jest to samo paliwo. Skład paliwa i komponenty wyznaczają normy i ustawy vide obecność biododatków. Orlen i Lotos w komunikatach na stronie podają z kim zawierają umowy znaczące na dostawy paliw, nawet Łukoil kupuje w Orlenie...
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 8.01.2015, 0:32 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Zatankowałem ostatnio na Shell'u V nitro 100, i powiem Wam, ze jest różnica odczuwalna.
Pozdrawiam
Szczur
|
|
Góra |
|
alphecca
|
Napisane: 28.01.2015, 1:38 |
|
Dołączył: 4.12.2011 Posty: 29
|
Pewnie wielu juz czytalo raport jakosci ale zaskakuje slaba jakosc na Orlenach. W sumie slyszalem o slabej jakosci paliwie na stacjach Orlen ale nie wiem na ile wiarygodne (jedni chwala, drudzy narzekaja), wiadomo kazdy ma swoje upodobania. Dla mnie pocieszajace ze przynajmniej w Pomorskim nic zlego nie znalezli:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Jakos ... aid=1143d1
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 29.01.2015, 18:02 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
rybnik shell 100 oktan 5,29zł
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|