Autor |
Wiadomość |
mgrab
|
Napisane: 13.11.2014, 13:38 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 769
|
Mam do was pytanie jakie paliwo tankujecie do swoich samochodów. Ostatnio zahaczyłem o Shell'a i na pytanie do pracownika ile oktanów ma 95 vpower ten odpowiedział, że poniżej 90. Ja tankowałem 100vpower, która podobno ma 94. Jak to się wszystko ma do zaleceń producenta-w moim przypadku (997) wskazanie na tankowanie 98.
Pozdrawiam
Maciej
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 13.11.2014, 14:14 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Ja tankuję 98 na Orlenie, albo na stacji pod Auchan, jak akurat tak mi wypadnie. W instrukcji jest napisane, że optymalnie 98, na 95 może wystąpić większe spalanie i niewielki spadek osiągów. Jest jeszcze niższa wartość wymieniona (nie pamiętam teraz ile), gdzie producent dopuszcza użycie, ale zaleca nie wciskania gazu do oporu. Pomiędzy Vervą 98 a paliwem 98 ze stacji Auchan nie czuję kompletnie żadnej różnicy - czy to na ulicy, czy na torze. Raz przez roztargnienie nalałem 95 i też nic nie zauważyłem podczas normalnej eksploatacji - nie monitoruję jakoś specjalnie spalania, wskazania komputera wyglądały podobnie .
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 13.11.2014, 17:32 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
V-Power Racing na Shell'u, ewentualnie Orlen 98
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 13.11.2014, 18:15 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Ja leję 98 na BP. Działa dobrze. Nic innego nie kupuję.
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 13.11.2014, 18:59 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 13.11.2014, 20:21 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Zapomniałem, że całe wakacje w Dolomitach Boxik przejeździł na paliwie 95, bo 98 było tam trudno dostępne, i działał bez zarzutu, a chwilami nie było lekko
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 13.11.2014, 21:13 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
Wydaje mi się 98 na BP najlepsze ale to są moje odczucia.
Mam też pewność co do tego że w DE paliwo jest odczuwalnie lepsze , zawsze jak tam zatankuje to auto ma większy Vmax i zdecydowanie lepszą elastyczność.Ciekawe czy ktoś to potwierdzi, mój kumpel który jeździ oszczędnie twierdzi że zasięg jest wyraźnie dłuższy na paliwie z Niemiec.
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 14.11.2014, 0:15 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
paliwa typu verva, ultimate, Suprema czy V-pover to moim zdaniem zwykły chwyt marketingowy który ma przynieść zyski koncernom, paliwo kosztuje średnio około 40 groszy za litr więcej od zwykłych.
W warunkach laboratoryjnych można uzyskać wzrost mocy silnika na poziomie 1-4%, obniżenie spalania można się spodziewać na poziomie 1%.
Lepsze paliwa mają jednak wpływ na żywotność, i kulturę pracy silnika, i wpływają na ochronę środowiska dzięki dużo mniejszej emisji toksyn.
znaczenie czy to 95 czy 98 miało w silnikach starszej generacji, bez czujników spalania stukowego.
co do stacji paliw... wszystkie koncerny kupują u tego samego dystrybutora, dodają tylko inne uszlachetniacze
|
|
Góra |
|
Faster
|
Napisane: 14.11.2014, 8:31 |
|
Dołączył: 5.11.2012 Posty: 249
|
ja leję Vervę 98, tym chętniej przy obecnych cenach paliw
|
|
Góra |
|
Olo924
|
Napisane: 14.11.2014, 9:56 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 255
|
Adi_rallye napisał(a): Wydaje mi się 98 na BP najlepsze ale to są moje odczucia. Mam też pewność co do tego że w DE paliwo jest odczuwalnie lepsze , zawsze jak tam zatankuje to auto ma większy Vmax i zdecydowanie lepszą elastyczność.Ciekawe czy ktoś to potwierdzi, mój kumpel który jeździ oszczędnie twierdzi że zasięg jest wyraźnie dłuższy na paliwie z Niemiec.
ja to potwierdze - coprawda nie w porschaku ale w doopowozie - paliwo tankowane w D, lub A na zwyklej stacji (taniej) daje lepszy zasięg niż paliwo lane w PL tzw premium, co prawda jeżeli premium tankuje to tylko Ultimate na BP
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 14.11.2014, 10:44 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 769
|
Faster napisał(a): ja leję Vervę 98, tym chętniej przy obecnych cenach paliw
Obecne ceny są rzeczywiście wyjątkowe i nic tylko jeździć. Natomiast zastanawia mnie czy jest sens rzeczywiście lania 98 bo mi zdarzyło się zatankować 95 i nie widziałem specjalnej różnicy. O ile jak jeżdżę dieslem gdzieś poza Polskę to rzeczywiście różnica drobna w spalaniu na korzyść zachodniego paliwa jest to już jak gdzieś się 911 wybiorę dalej to tego nie odczuwam. Chociaż, i dowód jaka jest siła sugestii, jak ostatnio wracałem z Hamburga to tankowałem na ostatniej stacji przed granicą w Niemczech w odróżnieniu od tego jak kiedyś się jeździło do Niemiec i na ostatniej polskiej stacji lało...
W tych wszystkich rozważaniach pomijam aspekt finansowy bo w moim przypadku ponieważ nie robie tysięcy km tygodniowo to nie ma to większego znaczenia czy wydam 30-50 zl wiecej na 1 tankowaniu. Chodzi mi o to czy jest jakieś realne/potwierdzone zagrożenie dla żywotności silnika jak się zatankuje do auta 95 zamiast 98?
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 14.11.2014, 10:58 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Paliwo w DE jest odczuwalnie lepsze.
Co do lania w Polsce 98 czy 95. Też kiedyś wydawało mi się że nie ma odczuwalnej różnicy…
W zeszłym roku postanowiliśmy to ze znajomymi sprawdzić, mając Racelogica ( dokładne urządzenie do pomiarów przyśpieszeń i hamowań ( 0-100/0-200/100-200 itd. ) zaczęliśmy mierzyć jeden samochód na różnych paliwach na tej samej drodze po kilka razy.
Pomiary na PB98 były prawie zawsze identyczne, z minimalną przewagą dla Orlen 98 i stratą dla V-Powera . BP 98 Ultimate nie brało udziału bo część samochodów ( szczególnie uturbione BMW ) po paliwie z BP pod długim obciążeniem rzyga błędami, tak też było u nas - tak też dzieje się u wielu osób w całej Polsce.
I teraz szok, na PB95 ten sam samochód zrobił czas 100-200 gorszy o 0,5 sekundy !! w codziennym użytkowaniu może mało odczuwalne, ale to jest bardzo dużo. Ponieważ żeby samochód zrobił czas lepszy o 0,5 sekundy od 100-200 to trzeba sporo w nim zmodzić i trochę kasy włożyć
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 14.11.2014, 11:04 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
KoKos - a co powoduje, że auta na BP Ultimate pokazują błędy ? czy należy unikać tego paliwa ? daj znać, bo ja głównie to tankuję, bo mam najbliżej do stacji, ale nie ma problemu z nadłożeniem drogi (sama przyjemność )
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 14.11.2014, 11:21 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
We wszystkich moich zabawkach używam BP Ultimate 98 i nigdy nie miałem najmniejszego problemu.
Do uturbionego BMW z silnikiem Diesla leje zwykły ON i wystarcza
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 14.11.2014, 11:28 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 769
|
KoKoS napisał(a): Paliwo w DE jest odczuwalnie lepsze.
Co do lania w Polsce 98 czy 95. Też kiedyś wydawało mi się że nie ma odczuwalnej różnicy… :
Kamil kwestii jakości paliwa w Niemczech nie kwestionuje absolutnie. Znajomy ze Szczecina jeździł do Niemiec tankować bo twierdził, że ma 2l/100 km mniejsze spalanie w Lexusie RX.
Chodzi mi bardziej czy jest jakieś zagrożenie dla silnika jak się wleje 95.
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 14.11.2014, 13:49 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Cieżko mi powiedziec co powoduje.
Często na forum BMW nawet pojawiają sie ludzie z nowych jednostek biturbo pytając co może byc powodem check engine raz na czas - przeważnie pada pytanie gdzie było ostatnie tankowanie i odpowiedz ze BP. Po zaleceniu zatankowania gdzie indziej, user przeważnie wraca po kilku dniach zadowolony z rozwiązanego problemu.
Znajomy ktory "zajmuje sie paliwami" mówi ze w Polsce mamy generalnie "suche" paliwa - nie wiem do końca co to znaczy
Zagrożenia teoretycznie nie ma, bo komputer dostosowywuje mieszankę i katy zapłonowe w razie "w" gdyby miało wystąpić spalanie stukowe.
Ale jednak w takich jednostkach jak Porsche, skoro producent zaleca PB98 to po co kombinować.
Ostatnio spotkałem sie z słuchem ze Lukoil ma całkiem niezłe PB98 😉
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 14.11.2014, 13:53 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 769
|
KoKoS napisał(a): Ale jednak w takich jednostkach jak Porsche, skoro producent zaleca PB98 to po co kombinować. Ostatnio spotkałem sie z słuchem ze Lukoil ma całkiem niezłe PB98 😉
|
|
Góra |
|
Macpraw
|
Napisane: 14.11.2014, 15:21 |
|
Dołączył: 25.12.2011 Posty: 235
|
To, że "szlachetne" paliwa na stacjach to lipa jest faktem.
Przez dwa lata lałem do wszystkich diesel'i ON z dodatkiem (podobno ten sam co do Vervy dodają). 20 litrów wystarczyło na 20 tys. litrów paliwa. Koszt to 500 zł za 20 litrów. Rozmawiałem z pracownikiem hurtowni paliw i twierdził, że u nich to na 80 tys. litrów się wlewa 20 litrową bańkę.
U mnie w samochodach zdecydowanie łatwiejszy rozruch i wyczuwalnie mniejsze zużycie paliwa było. I starsze ciężarówki zdecydowanie mniej dymiły.
To moje spostrzeżenia co do diesel'a. Jeśli chodzi o benzynę to jest do niej analogiczny dodatek, ale go nie testowałem.
Jednak jeśli koncerny stosują go w podobny sposób do tego od ON to sądzę, że nie można zauważyć różnicy lejąc z dystrybutora. Warto jednak zaopatrzyć się w taki uszlachetniacz i dawkować samodzielnie.
Ale się rozpisałem...[/list]
|
|
Góra |
|
Olo924
|
Napisane: 14.11.2014, 16:23 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 255
|
mgrab napisał(a): KoKoS napisał(a): Ale jednak w takich jednostkach jak Porsche, skoro producent zaleca PB98 to po co kombinować. Ostatnio spotkałem sie z słuchem ze Lukoil ma całkiem niezłe PB98 😉
poza tym to już chyba jedyne dostępne u nas paliwo 98 bez uszlachetniaczy,
i cena miła ...
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 14.11.2014, 16:42 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Polecacie ten Lukoil ? Nigdy tam jeszcze nie tankowałem. Ktoś z Was stołuje się tam na tyle długo, że może ich z czystym sumieniem polecić ? Paliwo z Rosji jest zasiarczone, nasze też, bo u nich je kupujemy. Czy ten ich towar nie jest jeszcze słabszy od naszego ? Bo, że tańszy, to wiadomo…
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|