Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Paliwo
PostNapisane: 13.11.2014, 13:38 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 769
Mam do was pytanie jakie paliwo tankujecie do swoich samochodów. Ostatnio zahaczyłem o Shell'a i na pytanie do pracownika ile oktanów ma 95 vpower ten odpowiedział, że poniżej 90. Ja tankowałem 100vpower, która podobno ma 94. Jak to się wszystko ma do zaleceń producenta-w moim przypadku (997) wskazanie na tankowanie 98.

Pozdrawiam
Maciej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 14:14 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Ja tankuję 98 na Orlenie, albo na stacji pod Auchan, jak akurat tak mi wypadnie. W instrukcji jest napisane, że optymalnie 98, na 95 może wystąpić większe spalanie i niewielki spadek osiągów. Jest jeszcze niższa wartość wymieniona (nie pamiętam teraz ile), gdzie producent dopuszcza użycie, ale zaleca nie wciskania gazu do oporu. Pomiędzy Vervą 98 a paliwem 98 ze stacji Auchan nie czuję kompletnie żadnej różnicy - czy to na ulicy, czy na torze. Raz przez roztargnienie nalałem 95 i też nic nie zauważyłem podczas normalnej eksploatacji - nie monitoruję jakoś specjalnie spalania, wskazania komputera wyglądały podobnie .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 17:32 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
V-Power Racing na Shell'u, ewentualnie Orlen 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Ja leję 98 na BP. Działa dobrze. Nic innego nie kupuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 18:59 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Ja karmię 98 na Lotosie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 20:21 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Zapomniałem, że całe wakacje w Dolomitach Boxik przejeździł na paliwie 95, bo 98 było tam trudno dostępne, i działał bez zarzutu, a chwilami nie było lekko :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 21:13 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
Wydaje mi się 98 na BP najlepsze ale to są moje odczucia.
Mam też pewność co do tego że w DE paliwo jest odczuwalnie lepsze , zawsze jak tam zatankuje to auto ma większy Vmax i zdecydowanie lepszą elastyczność.Ciekawe czy ktoś to potwierdzi, mój kumpel który jeździ oszczędnie twierdzi że zasięg jest wyraźnie dłuższy na paliwie z Niemiec.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 0:15 

Dołączył: 18.10.2007
Posty: 1048
paliwa typu verva, ultimate, Suprema czy V-pover to moim zdaniem zwykły chwyt marketingowy który ma przynieść zyski koncernom, paliwo kosztuje średnio około 40 groszy za litr więcej od zwykłych.
W warunkach laboratoryjnych można uzyskać wzrost mocy silnika na poziomie 1-4%, obniżenie spalania można się spodziewać na poziomie 1%.
Lepsze paliwa mają jednak wpływ na żywotność, i kulturę pracy silnika, i wpływają na ochronę środowiska dzięki dużo mniejszej emisji toksyn.

znaczenie czy to 95 czy 98 miało w silnikach starszej generacji, bez czujników spalania stukowego.

co do stacji paliw... wszystkie koncerny kupują u tego samego dystrybutora, dodają tylko inne uszlachetniacze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 8:31 

Dołączył: 5.11.2012
Posty: 249
ja leję Vervę 98, tym chętniej przy obecnych cenach paliw :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 9:56 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 255
Adi_rallye napisał(a):
Wydaje mi się 98 na BP najlepsze ale to są moje odczucia.
Mam też pewność co do tego że w DE paliwo jest odczuwalnie lepsze , zawsze jak tam zatankuje to auto ma większy Vmax i zdecydowanie lepszą elastyczność.Ciekawe czy ktoś to potwierdzi, mój kumpel który jeździ oszczędnie twierdzi że zasięg jest wyraźnie dłuższy na paliwie z Niemiec.


ja to potwierdze - coprawda nie w porschaku ale w doopowozie - paliwo tankowane w D, lub A na zwyklej stacji (taniej) daje lepszy zasięg niż paliwo lane w PL tzw premium, co prawda jeżeli premium tankuje to tylko Ultimate na BP


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 10:44 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 769
Faster napisał(a):
ja leję Vervę 98, tym chętniej przy obecnych cenach paliw :thumbup:


Obecne ceny są rzeczywiście wyjątkowe i nic tylko jeździć. Natomiast zastanawia mnie czy jest sens rzeczywiście lania 98 bo mi zdarzyło się zatankować 95 i nie widziałem specjalnej różnicy. O ile jak jeżdżę dieslem gdzieś poza Polskę to rzeczywiście różnica drobna w spalaniu na korzyść zachodniego paliwa jest to już jak gdzieś się 911 wybiorę dalej to tego nie odczuwam. Chociaż, i dowód jaka jest siła sugestii, jak ostatnio wracałem z Hamburga to tankowałem na ostatniej stacji przed granicą w Niemczech :) w odróżnieniu od tego jak kiedyś się jeździło do Niemiec i na ostatniej polskiej stacji lało...
W tych wszystkich rozważaniach pomijam aspekt finansowy bo w moim przypadku ponieważ nie robie tysięcy km tygodniowo to nie ma to większego znaczenia czy wydam 30-50 zl wiecej na 1 tankowaniu. Chodzi mi o to czy jest jakieś realne/potwierdzone zagrożenie dla żywotności silnika jak się zatankuje do auta 95 zamiast 98?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 10:58 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Paliwo w DE jest odczuwalnie lepsze.

Co do lania w Polsce 98 czy 95. Też kiedyś wydawało mi się że nie ma odczuwalnej różnicy…
W zeszłym roku postanowiliśmy to ze znajomymi sprawdzić, mając Racelogica ( dokładne urządzenie do pomiarów przyśpieszeń i hamowań ( 0-100/0-200/100-200 itd. ) zaczęliśmy mierzyć jeden samochód na różnych paliwach na tej samej drodze po kilka razy.

Pomiary na PB98 były prawie zawsze identyczne, z minimalną przewagą dla Orlen 98 i stratą dla V-Powera :shock: . BP 98 Ultimate nie brało udziału bo część samochodów ( szczególnie uturbione BMW ) po paliwie z BP pod długim obciążeniem rzyga błędami, tak też było u nas - tak też dzieje się u wielu osób w całej Polsce.
I teraz szok, na PB95 ten sam samochód zrobił czas 100-200 gorszy o 0,5 sekundy !! :shock: w codziennym użytkowaniu może mało odczuwalne, ale to jest bardzo dużo. Ponieważ żeby samochód zrobił czas lepszy o 0,5 sekundy od 100-200 to trzeba sporo w nim zmodzić i trochę kasy włożyć :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 11:04 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
KoKos - a co powoduje, że auta na BP Ultimate pokazują błędy ? czy należy unikać tego paliwa ? daj znać, bo ja głównie to tankuję, bo mam najbliżej do stacji, ale nie ma problemu z nadłożeniem drogi (sama przyjemność ;-))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
We wszystkich moich zabawkach używam BP Ultimate 98 i nigdy nie miałem najmniejszego problemu.
Do uturbionego BMW z silnikiem Diesla leje zwykły ON i wystarcza :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 11:28 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 769
KoKoS napisał(a):
Paliwo w DE jest odczuwalnie lepsze.

Co do lania w Polsce 98 czy 95. Też kiedyś wydawało mi się że nie ma odczuwalnej różnicy…
:

Kamil kwestii jakości paliwa w Niemczech nie kwestionuje absolutnie. Znajomy ze Szczecina jeździł do Niemiec tankować bo twierdził, że ma 2l/100 km mniejsze spalanie w Lexusie RX.

Chodzi mi bardziej czy jest jakieś zagrożenie dla silnika jak się wleje 95.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 13:49 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Cieżko mi powiedziec co powoduje.
Często na forum BMW nawet pojawiają sie ludzie z nowych jednostek biturbo pytając co może byc powodem check engine raz na czas - przeważnie pada pytanie gdzie było ostatnie tankowanie i odpowiedz ze BP. Po zaleceniu zatankowania gdzie indziej, user przeważnie wraca po kilku dniach zadowolony z rozwiązanego problemu.

Znajomy ktory "zajmuje sie paliwami" mówi ze w Polsce mamy generalnie "suche" paliwa - nie wiem do końca co to znaczy :wink:

Zagrożenia teoretycznie nie ma, bo komputer dostosowywuje mieszankę i katy zapłonowe w razie "w" gdyby miało wystąpić spalanie stukowe.
Ale jednak w takich jednostkach jak Porsche, skoro producent zaleca PB98 to po co kombinować.
Ostatnio spotkałem sie z słuchem ze Lukoil ma całkiem niezłe PB98 😉


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 13:53 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 769
KoKoS napisał(a):

Ale jednak w takich jednostkach jak Porsche, skoro producent zaleca PB98 to po co kombinować.
Ostatnio spotkałem sie z słuchem ze Lukoil ma całkiem niezłe PB98 😉

:thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 15:21 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
To, że "szlachetne" paliwa na stacjach to lipa jest faktem.

Przez dwa lata lałem do wszystkich diesel'i ON z dodatkiem (podobno ten sam co do Vervy dodają). 20 litrów wystarczyło na 20 tys. litrów paliwa. Koszt to 500 zł za 20 litrów. Rozmawiałem z pracownikiem hurtowni paliw i twierdził, że u nich to na 80 tys. litrów się wlewa 20 litrową bańkę.

U mnie w samochodach zdecydowanie łatwiejszy rozruch i wyczuwalnie mniejsze zużycie paliwa było. I starsze ciężarówki zdecydowanie mniej dymiły.

To moje spostrzeżenia co do diesel'a. Jeśli chodzi o benzynę to jest do niej analogiczny dodatek, ale go nie testowałem.

Jednak jeśli koncerny stosują go w podobny sposób do tego od ON to sądzę, że nie można zauważyć różnicy lejąc z dystrybutora. Warto jednak zaopatrzyć się w taki uszlachetniacz i dawkować samodzielnie.

Ale się rozpisałem...[/list]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 16:23 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 255
mgrab napisał(a):
KoKoS napisał(a):

Ale jednak w takich jednostkach jak Porsche, skoro producent zaleca PB98 to po co kombinować.
Ostatnio spotkałem sie z słuchem ze Lukoil ma całkiem niezłe PB98 😉

:thumbup:


poza tym to już chyba jedyne dostępne u nas paliwo 98 bez uszlachetniaczy,
i cena miła ... :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Polecacie ten Lukoil ? Nigdy tam jeszcze nie tankowałem. Ktoś z Was stołuje się tam na tyle długo, że może ich z czystym sumieniem polecić ? Paliwo z Rosji jest zasiarczone, nasze też, bo u nich je kupujemy. Czy ten ich towar nie jest jeszcze słabszy od naszego ? Bo, że tańszy, to wiadomo…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum