Autor |
Wiadomość |
Marcin P.
|
Napisane: 8.03.2012, 8:24 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
Panowie, nie mogę się oprzeć wrażeniu, ze 3/4 osób wypowiadających się nie jeździło E92 M3. 911 ma charyzmę, elegancję i styl ale M3 jest autem zdecydowanie bardziej sportowym. I tak jak GT3 jest zdecydowanie bardziej sportowe od zwykłej 911 tak M3 jest bardziej sportowe od zwykłych Carrera nawet tych S.
Miałem kiedyś możliwość porównać w ten sam dzień, na tej samej szybkiej trasie M3 i 997 C2S. Do 6000RPM auta są podobne, powyżej tego M3, które kręci sie do 84000RPM tak ryczy, ze należałoby ubrać kask bo masz wrażenie, ze krawężniki zaraz będą pomalowane na biało czerwono.
M3 lepiej się prowadzi, Carrera w porównaniu do M3 jest zdecydowanie bardziej twarda i ma nieco "nerwowy" przód. 911 zdecydowanie wygrywa przez swoją legendę i ona jest na tyle silna, ze sam powoli rozglądam sie za 997 C2S a nie za M3. Jednak w obiektywnym porównaniu M3 jest lepszym, bardziej sportowym autem od 997 911 C2/4S.
Mysle, że takie założenie zresztą wyszło z samej fabryki. Gdyby zwykłe 911 było prawdziwym, hardokorqwym autem sportowym to po co produkować wersje GT? Natomiast w BMW, M3 ma status włąśnie takiego auta,które ma być najbliżej swoim charakterem, toru wyścigowego.
Myślę, że takie założenie zresztą wyszło z samej fabryki. Gdyby zwykłe 911 było prawdziwym, hardcore’owym autem sportowym to po co produkować wersje GT? Natomiast w BMW, M3 ma status właśnie takiego auta, które ma być najbliżej swoim charakterem, toru wyścigowego.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 8.03.2012, 9:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Marcin P. napisał(a): Panowie, nie mogę się oprzeć wrażeniu, ze 3/4 osób wypowiadających się nie jeździło E92 M3. 911 ma charyzmę, elegancję i styl ale M3 jest autem zdecydowanie bardziej sportowym. I tak jak GT3 jest zdecydowanie bardziej sportowe od zwykłej 911 tak M3 jest bardziej sportowe od zwykłych Carrera nawet tych S.
Miałem kiedyś możliwość porównać w ten sam dzień, na tej samej szybkiej trasie M3 i 997 C2S. Do 6000RPM auta są podobne, powyżej tego M3, które kręci sie do 84000RPM tak ryczy, ze należałoby ubrać kask bo masz wrażenie, ze krawężniki zaraz będą pomalowane na biało czerwono.
M3 lepiej się prowadzi, Carrera w porównaniu do M3 jest zdecydowanie bardziej twarda i ma nieco "nerwowy" przód. 911 zdecydowanie wygrywa przez swoją legendę i ona jest na tyle silna, ze sam powoli rozglądam sie za 997 C2S a nie za M3. Jednak w obiektywnym porównaniu M3 jest lepszym, bardziej sportowym autem od 997 911 C2/4S.
Mysle, że takie założenie zresztą wyszło z samej fabryki. Gdyby zwykłe 911 było prawdziwym, hardokorqwym autem sportowym to po co produkować wersje GT? Natomiast w BMW, M3 ma status włąśnie takiego auta,które ma być najbliżej swoim charakterem, toru wyścigowego.
Myślę, że takie założenie zresztą wyszło z samej fabryki. Gdyby zwykłe 911 było prawdziwym, hardcore’owym autem sportowym to po co produkować wersje GT? Natomiast w BMW, M3 ma status właśnie takiego auta, które ma być najbliżej swoim charakterem, toru wyścigowego.
Dobrze napisane, dodam.
1. z moich obserwacji np. tor Poznań mimo ,że M3 lepiej się prowadzi to jednak na podobnych oponach 9972S jakimś cudem robi lepsze czasyy.
2. Porsche zdecydowanie mniej pali
3. Nie chciałbym mieć tej M3 jak będzie mieć już kilka lat i pod 100 000 przebiegu.Chodzi o stopień komplikacji i ilość elektroniki.( czy to w niej w wałkach( w środku) są mikroprocesory ?? Czy to błąd tłumaczenia bo taki mam artykuł)
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 8.03.2012, 12:17 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Może dla BMW, M3 jest najbliżej toru wyścigowego ale w porównaniu ze standardowym Porsche jest to całkiem całkiem daleko.
Jeśli wyznacznikiem 'torowości' M3 jest to że na ulicy, na prostej, podczas szybkiej jazdy mniej trzęsie i jest wygodniejszy bo bardziej miękki od Porsche, to niech tak zostanie.
Dziewczyna będzie zachwycona jak to usłyszy. Oczywiście jak przyciszysz basy w subwooferze.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 8.03.2012, 12:35 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
911 jest autem do sportu na bazie którego zrobiono wersję cywilną z M3 jest odwrotnie.Może przesadziłem ale nie ma się co zagłębiać w porównania Gt3vs M3,kolega chce 997 cabrio lub M3.BIERZ 997 będziesz szczęśliwym człowiekiem.
|
|
Góra |
|
CART
|
Napisane: 8.03.2012, 13:19 |
|
Dołączył: 16.02.2011 Posty: 51
|
Marcin P. napisał(a): Panowie, nie mogę się oprzeć wrażeniu, ze 3/4 osób wypowiadających się nie jeździło E92 M3. 911 ma charyzmę, elegancję i styl ale M3 jest autem zdecydowanie bardziej sportowym. I tak jak GT3 jest zdecydowanie bardziej sportowe od zwykłej 911 tak M3 jest bardziej sportowe od zwykłych Carrera nawet tych S.
Miałem kiedyś możliwość porównać w ten sam dzień, na tej samej szybkiej trasie M3 i 997 C2S. Do 6000RPM auta są podobne, powyżej tego M3, które kręci sie do 84000RPM tak ryczy, ze należałoby ubrać kask bo masz wrażenie, ze krawężniki zaraz będą pomalowane na biało czerwono.
M3 lepiej się prowadzi, Carrera w porównaniu do M3 jest zdecydowanie bardziej twarda i ma nieco "nerwowy" przód. 911 zdecydowanie wygrywa przez swoją legendę i ona jest na tyle silna, ze sam powoli rozglądam sie za 997 C2S a nie za M3. Jednak w obiektywnym porównaniu M3 jest lepszym, bardziej sportowym autem od 997 911 C2/4S.
Mysle, że takie założenie zresztą wyszło z samej fabryki. Gdyby zwykłe 911 było prawdziwym, hardokorqwym autem sportowym to po co produkować wersje GT? Natomiast w BMW, M3 ma status włąśnie takiego auta,które ma być najbliżej swoim charakterem, toru wyścigowego.
Myślę, że takie założenie zresztą wyszło z samej fabryki. Gdyby zwykłe 911 było prawdziwym, hardcore’owym autem sportowym to po co produkować wersje GT? Natomiast w BMW, M3 ma status właśnie takiego auta, które ma być najbliżej swoim charakterem, toru wyścigowego.
W skodzie ..FABIA RS jest najbardziej sportowym ,seryjnym samochodem ...czy to oznacza ,że to auto jest bardziej sportowe niż Boxter lub Cayman w Porsche?
Czy dla Ciebie bardziej komfortowy zawias a przez to pozornie lepsze prowadzenie to synonim sportu? Zwykłe carrery robią lepsze czasy na torze od M3.
Z drugiej strony ..czy głośny wydech to synonim sportu? Widzisz.. niektore marki muszą Robić takie bajery( BMW chyba w nowej M5 wzmacnia doznania ukł wydechowego swoim systemem audio;)?) aby wzmocnić " sportowe"doznania kierowcy ,porsche jest autem sportowym w 100% ach i we wszystkich modelach dba o max emocji sportowych bez zbędnych fajerwerków typu ryk z wydechu...może z wyjątkiem GT3 /rs ,ktore z założenia są autami bardziej radykalnymi.
Powiem więcej.. są samochody innych marek w zbliżonych cenach do M3 ,które spokojnie można uplasować mdz BMW M3 a Porsche pod względem kategorii SPORT.
Dalej uważam ,że M3 to bardzo fajny usportowiony samochodzik ,którym można z rodziną jechać na wakacje.
Zainteresowanemu przed podjęciem decyzji proponuję testy i porównania bezpośrednie tych 2ch samochodów.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 8.03.2012, 17:28 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
CART napisał(a): porsche jest autem sportowym w 100% ach i we wszystkich modelach dba o max emocji sportowych bez zbędnych fajerwerków typu ryk z wydechu...może z wyjątkiem GT3 /rs ,ktore z założenia są autami bardziej radykalnymi.
Rozumiem, że to forum Porsche ale miłość czasem przysłania rzeczywistość.
Porsche od lat oferuje PSE, które jest niczym innym niż przełączalnym wydechem z opcją głośno/cicho. Z tego co wiem, ten gadżet nie ma wpływu na osiągi samochodu...
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 8.03.2012, 18:03 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
kl napisał(a): Porsche od lat oferuje PSE, które jest niczym innym niż przełączalnym wydechem z opcją głośno/cicho. Z tego co wiem, ten gadżet nie ma wpływu na osiągi samochodu...
ma i to zauważalne
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 8.03.2012, 18:12 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
kl napisał(a): CART napisał(a): porsche jest autem sportowym w 100% ach i we wszystkich modelach dba o max emocji sportowych bez zbędnych fajerwerków typu ryk z wydechu...może z wyjątkiem GT3 /rs ,ktore z założenia są autami bardziej radykalnymi. Rozumiem, że to forum Porsche ale miłość czasem przysłania rzeczywistość. Porsche od lat oferuje PSE, które jest niczym innym niż przełączalnym wydechem z opcją głośno/cicho. Z tego co wiem, ten gadżet nie ma wpływu na osiągi samochodu...
Poczytaj i popróbuj. Sam będziesz wiedział.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 8.03.2012, 18:20 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Marion napisał(a): kl napisał(a): Porsche od lat oferuje PSE, które jest niczym innym niż przełączalnym wydechem z opcją głośno/cicho. Z tego co wiem, ten gadżet nie ma wpływu na osiągi samochodu...
ma i to zauważalne
Zwiększa poziom adrenaliny kierowcy a to powoduje skrócenie czasu przekazywania neuroimplusów na synapsach , w efekcie powoduje to lepsze osiągi .....ponadto wchodzi w grę zastraszenie konkurencji....
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 8.03.2012, 18:23 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
to prawda zastraszanie konkurencji nie jest bez znaczenia
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 8.03.2012, 19:41 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
Jasmin napisał(a): Dziewczyna będzie zachwycona jak to usłyszy. Oczywiście jak przyciszysz basy w subwooferze.
Z tym subwooferem to pomyliłeś chyba M3 z Porsche Cayenne.
|
|
Góra |
|
markar
|
Napisane: 8.03.2012, 20:31 |
|
Dołączył: 16.01.2012 Posty: 115
|
MG wrzuć temat na forum BMW i tam pewnie dowiesz się zupełnie innych opinii.
Pójdę jeszcze dalej za tezą Marcina P.-zdecydowana wiekszość zabierających tu głos nie jaździła żadnym BMW M3,nie tylko E92.
A tak na marginesie pod pojęciem " samochód sportowy" mieści się cała masa samochodów począwszy od Seicento Sporting po Pagani Zonda i dla każdego własciciela jest on na swój sposób sportowy.
Marek
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 9.03.2012, 0:38 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Jasmin napisał(a): Poczytaj i popróbuj. Sam będziesz wiedział.
Próbowałem zanim poczytałem - oprócz zastraszania konkurencji efektów nie zauważyłem.
Nie spotkałem się również z różnicą danych technicznych 996 z PSE i bez PSE.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 9.03.2012, 17:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
kl napisał(a): Jasmin napisał(a): Poczytaj i popróbuj. Sam będziesz wiedział. Próbowałem zanim poczytałem - oprócz zastraszania konkurencji efektów nie zauważyłem. Nie spotkałem się również z różnicą danych technicznych 996 z PSE i bez PSE.
Ciężkie zagadnienie.
Dla silnika NA , przy konkretnych obrotach ,oraz przy normach głośności , jest możliwy tylko ten jeden optymalny układ ; średnica rur ,długośc układu, jego pojemnośc oraz odległości kryz od zaworów wydechowych.
Kryzy czyli np , katalizatory ,tłumiki, zwężki - to aby wykorzystać efekt falowy.
W związku z w.w. cały wydech jest kompromisem aby było w miarę dobrze przy każdych obrotach , czyli wypadkowa momentu obrotowego była możliwie wysoko.
Jeśli nawet jak jest w PSE ,skrócimy drogę spalinom i nieznacznie ( i ile wogóle) obniżymy ciśnienie w wydechu przy wysokich obrotach to tym samym pogorszymy warunki pracy wydechu w średnich i niskich obrotach
Więc trudno mówić o "lepszych "parametrach .
Teraz dopiero trzeba by się zastanowić czy silnik będzie beneficjentem z tego tytułu.
Otóż , nie bardzo. Nie ma 2 map pracy silnika zmienianych wraz z włączeniem PSE.Teoreytcznie ECU jest adaptacyjny i być może , po kilkudziesięcu kilometrach potrafi dołożyć (?) nieco paliwa w zakresie obciążeń częściowych co przełoży się na lepszą reakcję na gaz.
Tyle tylko ,że po co komu obciążenia częściowe przy wysokich obrotach bo tam mógłby ten zysk być kosztem straty na niskich obrotach.
Reasumując ; dopóki nie będzie płynnej zmiany parametrów wydechu , podobnie jak przy układach dolotowych np. Vario Ram to nie ma co liczyć na realny zysk.Wydech przytkany przy niskich obrotach i odetkany przy wysokich lub przełączajace się kryzy w zależnośći od obrotów- wtedy będzie zysk.
Plus oczywiście inna mapa silnika dla jazdy sport /głośno i inna cicho/komfort.
.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 10.03.2012, 2:02 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Czyli konkludując - PSE ma znaczenie jedynie akustyczne.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 10.03.2012, 3:28 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
jurek968 napisał(a): Reasumując ; dopóki nie będzie płynnej zmiany parametrów wydechu , podobnie jak przy układach dolotowych np. Vario Ram to nie ma co liczyć na realny zysk.Wydech przytkany przy niskich obrotach i odetkany przy wysokich lub przełączajace się kryzy w zależnośći od obrotów- wtedy będzie zysk.
Ale to własnie tak działa tylko nie do końca płynnie
narazie jest tak że jeśli chcem zysk z PSE i Sport Chrono
to musze uruchomić je i trzymać auto w wyższym zakresie obrotów bo na niskich sa nawet straty
Zawsze jest przynajmniej jakas alternatywa
|
|
Góra |
|
MegaLoL
|
Napisane: 10.03.2012, 14:44 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 49
|
Zgadzam sie z Marcinem P. Większość z Was pewnie nie miała głębszej styczności z M3 i trochę śmieszy mnie to gloryfikowanie porsche Więcej obiektywizmu panowie. Był już podobny temat, ale się powtórzę. Posiadam między innymi M3 E92 od prawie 2 lat. Mój dobry kolega ma 997 2S po małych modach i miałem nieraz okazję użytkować jego samochód jako kierowca jak i on moją emke. Również na torze. Obydwoje bez żadnych sporów uważamy M3 za lepszy samochód. Skracając na maksa porównanie bez wgłębiania się w szczegóły. Jest szybszy na prostej i szybszy w zakrętach patrząc na walory typowo "sportowe". Nie podchodząc do tematu typu wygląd, prestiż, historia, bo każdy ma swoje subiektywne oduczcia. O 4S też wspomnę, bo nie tylko moim odczuciu 2S jest sporo lepsze do szybkiej jazdy . Sam mam też porsche + brytyjskie GT i z tej trójki najbardziej lubię jezdzić emką.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 10.03.2012, 15:02 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
David napisał(a): jurek968 napisał(a): Reasumując ; dopóki nie będzie płynnej zmiany parametrów wydechu , podobnie jak przy układach dolotowych np. Vario Ram to nie ma co liczyć na realny zysk.Wydech przytkany przy niskich obrotach i odetkany przy wysokich lub przełączajace się kryzy w zależnośći od obrotów- wtedy będzie zysk.
Ale to własnie tak działa tylko nie do końca płynnie narazie jest tak że jeśli chcem zysk z PSE i Sport Chrono to musze uruchomić je i trzymać auto w wyższym zakresie obrotów bo na niskich sa nawet straty Zawsze jest przynajmniej jakas alternatywa
Oby tak było- szczerze to wątpię..Masz oficjalną informację ,że inna jest moc silnika z PSE lub w opcji ze Sport Chrono?
Pewnie musiałoby być inne świadectwo homologacji.....auta ze systemami sportxxx i funkcją overboost mają.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 10.03.2012, 16:05 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
hamowałem autko w róznych konfiguracjach i to nie są jakieś spektakularne zyski zebysmy sie rozumieli.
po wymianie tłumików i Sport Chrono dało się zauważyć wrost o max 4 do 5KM o ile dobrze pamietam. (i to hamownia drogowa)
a na zwykłych rolkach było tylko zaś 2KM bo nie mozna było korzystać ocpji SPORT ponieważ przednie koła stały w miejscu (wyskakuje błąd)
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 10.03.2012, 16:29 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
MegaLoL napisał(a): Zgadzam sie z Marcinem P. Większość z Was pewnie nie miała głębszej styczności z M3 i trochę śmieszy mnie to gloryfikowanie porsche miałem nieraz okazję użytkować jego samochód jako kierowca. Również na torze. Jest szybszy na prostej i szybszy w zakrętach patrząc na walory typowo "sportowe". O 4S też wspomnę, bo nie tylko moim odczuciu 2S jest sporo lepsze do szybkiej jazdy
Też często jeżdżę M-92 i uważam że to dobre auto z silnym motorem ale do porsche to mu daleko
ma swoje wady ( strasznie ciężki przód po przez cieżki silnik co jest mega wadą (zboczenie po PORSCHE ) szybciej padajace hamulce ze wgedu na wage penie i pare innych
a wracajac do cytatu
Golryfikują (-jemy) bo kochamy
z ta szybszą jazdą (i to po zakrętach) to też tak srednio
po torze to nie miałem okazji prowadzić ale nie raz scigałem sie z M po poznaniu i praktycznie zawsze P..... górą Właśnie w zakretach było lepiej
Tu sie zgadzam S sporo szybsze do ganiania po torze za to 4S maja w górach lepiej
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|