Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.03.2012, 1:08 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
No cóż w garażu zawitał nowy gość: białe 944. Na razie oswajam zwierzę :)
Sam też się przyzwyczajam i będę tu pisał o tym co się z nim będzie działo i dzieje. Taka kronika...
Autko przyjechało z Warszawy od forumowicza. Stan niezły jak na '89 rocznik.
Pierwsze spostrzeżenia i zadania:
-regeneracja hamulców przód i tył- co prawda przepędziłem dzisiaj pierwsze kilometry i hamulce coraz lepsze, zobaczymy ale tarcze i klocki i tak wymienię
-poduszki pod silnikiem -ewidentnie wibracje na wolnych obrotach i znikają > 1500 rpm

A teraz szczegółowo po 3 dniach zabawy:

karoseria: prawy błotnik do naprawy - delikatnie
cały samochód będzie lakierowany na jesień
auto proste - szpary fabryczne, dobra substancja.

zawieszenie: no tu rewelacja pakiet M030 bez zastrzeżeń. Może na tył też pójdzie skręcane z helperami?

szyby : od strony kierowcy porysana - do wymiany

tylna klapa: trochę detailingu może nowe ramki?

skrzynia biegów : ciężko wchodzi tylny bieg -regulacja-rewizja

silnik: Ok jest nieźle - po kompresji dowiemy się coś więcej.

turbina: moim zdaniem mamy mały problem z ciśnieniem doładowania - nieszczelność?

wycieki: generalnie bez tragedii ale jest kilka mokrych miejsc <- zobaczymy co dalej

klima: nie działa <- do sprawdzenia

wnętrze : no tutaj po CarSpa jestem zadowolony w 90% . Pozostają drobiazgi do opanowania w tydzień i będzie fabryka!!!!:)

No i najważniejsze wrażenia po pierwszych 100 km.

Zawieszenie przód rewelacja tył można jeszcze poprawić. Nic nie stuka i samochód naprawdę trzyma się linii prostej a na zakrętach bajka.
Testowałem na wjazdach i wyjazdach z autostrady - duży kont więc chciałem zgubić przyczepność - no jestem pod wrażeniem.
Tak tak ale też założyłem koła od 930 ( moje zapasowe) 17" 225x45 przód i 255x40 tył z Dunlopami -poza koleinami jest super!
Komfort : niestety wyższy niż w moich 911'kach :) (:
Hamulce : niezłe ale tarcze do przetoczenia albo wymiany.
Tak jak wyżej pisałem trochę za mało kopie po włączeniu turbiny - zobaczymy.
Ogólnie jestem bardziej zadowolony niż w dniu zakupu. Jestem przekonany że uda się zrobić naprawdę niezły samochód.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 1:17 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Autko widac trafilo w dobre rece :) gratuluje i powodzenia - wrzucaj koniecznie fotki z kolejnych zabiegow ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 11:48 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Po SpA....


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 12:18 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 101
ooops... posunę się o krok dalej i zaryzykuję stwierdzenie, że taki świetny Porszak u Wampira by się marnował! :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 12:22 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 1100
poprosimy fotki wnętrza po tym Spa !! :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 12:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Icek944 napisał(a):
ooops... posunę się o krok dalej i zaryzykuję stwierdzenie, że taki świetny Porszak u Wampira by się marnował! :oops:


Dość ryzykowne stwierdzenie. Zważywszy, że człowieka w ogóle nie znasz. Więc trochę przyhamuj.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 14:42 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Kurcze a ja myslalem,ze drugich takich felg nikt nie ma 8) na szczescie, swoje pomalowalem na bialo. Ciekawe jak wygladalyby w bialym aucie. Czy Twoje tez sa 7,5 i8,5 z et 45? Auto wyglada tak ladnie ze az nie chce sie wierzyc , ze jest biale :roll:




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 17:09 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Wnętze po SPA:

Zdjęcia nie oddają rzeczywistości.... W naturze wnętrze jest już praktycznie jak nowe...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 18:05 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Wróciłem wlaśnie z geometrii.
Plany miałem takie:
-przód pochylenie 1.5 stopnia
-tył pochylenie 2 stopnie
z takimi nastawami jeżdżę z powodzeniem w 930 ( z tyłu to nawet 2.5)
Niestety...
nie udało się -z tyłu zabrakło regulacji .(:
Ale bez przesady tył mam po 0.49 na minusie czyli zgodnie z normą.
Przód dałoby się ustawić do -2 ale ze względu na ustawienie tyłu ustawiłem tylko na 1 stopień na minusie. Fajnie że obie stronty udało się równo zrobić.
Z tyłem sobie poradzę tylko kupię inne mimośrody i ustawię założone -2.
Wiem że to zdecydowanie większy negatyw niż normy ale teraz to dopiero się trzyma drogi...
Spędziłem 2.5 godziny na geometrii. Mogę polecić w Poznaniu.
Są na Lechickiej.Pracują na sprzęcie Hunter 3D- jak PCP Poznań bodajże.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 18:07 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
BT:Tona - włąsnie zdjełem te koła i założyłem 17' . Sprawdzę jutro wymiary i Ci podam.

Te które założyłem będę malował na biało jak auto pójdzie do lakiernika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 18:40 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Jeszcze raz gratuluję! Wspaniałe auto :D
Mam jedną sugestię - wywal Dunlopy i wstaw za nie Toyo R1R. Do jazdy na codzień i sporadycznych wypadów na tor są, moim zdaniem, niezastąpione (no może zbyt upalne lato daje im za bardzo w kość ;) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 19:26 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Simprez : dunlopy SP 9000 po prostu miałem na tych kołach i nie byłem z nich zadowolony w 930 ale je mam i mają po 7.5 mm....
Od kilku lat w 911 i 930 używam Toyo lub Micheliny ( w tych naprawdę starszych wiatrakach -> nie zakładam większych zabaw na torze :)
Myślałem też o FALKEN AZENIS RT-615 do 930 ale w Polsce nie moglem dostać..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 20:06 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 101
wit007 napisał(a):
Icek944 napisał(a):
ooops... posunę się o krok dalej i zaryzykuję stwierdzenie, że taki świetny Porszak u Wampira by się marnował! :oops:


Dość ryzykowne stwierdzenie. Zważywszy, że człowieka w ogóle nie znasz. Więc trochę przyhamuj.


wiem, że poprzednim egzemplarzem jeździł dużo więcej... kiedyś spotkałem go na trackday'u CA... wystarczy, panie Czepialski ?! :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 20:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Icek944 napisał(a):
ooops... posunę się o krok dalej i zaryzykuję stwierdzenie, że taki świetny Porszak u Wampira by się marnował! :oops:


No coz, ten prosiak spedzil u mnie 5 lat, wlozylem w niego dosyc duzo serca i pieniedzy, przejechal niejedna impreze i zawsze walczyl o czolowe lokaty.
Niestety checi nie zawsze wystarczaja by cos zrobic i ostatnimi czasy rzeczywiscie sie marnowal, stad auto trafilo do kogos kto sie zaopiekuje i nadal uwazam ze nowy wlasciciel trafil sie dobry, ciezko by bylo o lepszego ;)
Ale kto wie, wszyscy wiemy jak te auta potrafia wedrowac z rak do rak i moze jeszcze sie okazac ze wroci do mnie ;) Chociaz sadzac po wrazeniach nowego wlasciciela, to chyba nie bardzo mam na co liczyc ;) Chcial zobaczyc co potrafia transaxle, dostal najlepszego i sie chyba zakochal :D

Dobrze widziec ze autko zaczyna wracac do starego blasku. Powodzenia :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
TET930 napisał(a):
Wróciłem wlaśnie z geometrii.
Plany miałem takie:
-przód pochylenie 1.5 stopnia
-tył pochylenie 2 stopnie
z takimi nastawami jeżdżę z powodzeniem w 930 ( z tyłu to nawet 2.5)
Niestety...
nie udało się -z tyłu zabrakło regulacji .(:
Ale bez przesady tył mam po 0.49 na minusie czyli zgodnie z normą.
Przód dałoby się ustawić do -2 ale ze względu na ustawienie tyłu ustawiłem tylko na 1 stopień na minusie. Fajnie że obie stronty udało się równo zrobić.
Z tyłem sobie poradzę tylko kupię inne mimośrody i ustawię założone -2.
Wiem że to zdecydowanie większy negatyw niż normy ale teraz to dopiero się trzyma drogi...
Spędziłem 2.5 godziny na geometrii. Mogę polecić w Poznaniu.
Są na Lechickiej.Pracują na sprzęcie Hunter 3D- jak PCP Poznań bodajże.


To są zdecydowanie zbyt agresywne nastawy do jazdy na codzień. Może Ci zjadać opony od środka (zwłaszcza tył). Optymalnie max. - 1 st.

Ja z kolei z tyłu mam problem w drugą stronę - mam -2.5 i skończyła się regulacja (mogę za to swobodnie -5 stopni ustawić). Ale jest to za dużo - wolałbym 1-1,5. Nie wiem czy uda Ci się rozwiązać ten problem innym mimośrodem - ale daj koniecznie znać!!




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 21:33 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Piterson: Dzisiaj zamawiam śruby/mimośrody, i zobaczymy. swoją drogą to ciekawe -we wszystkich moich byłych i obecnych Porsche był problem z ustawieniem większego niż standardowy negatywu. U Ciebie jest odwrotnie.
Nowe mimośrody wg. mnie mają inną średnicę -dzięki temu można ustawić bardziej negatywny kąt pochylenia.
Jak ze zbieżności u ciebie na tyle? U mnie z prawą tylną stroną był spory problem ale sobie poradziliśmy po kilku godzinach...i mam lewą 0.00 a prawą -0.10 i mam pomysł na 0.00 ... jak przyjdą śruby to kompleksowo napiszę co i jak zrobiłem.

Jeszcze jedną rzecz dzisiaj zrobiłem - ustawiłem niżej obroty - były na 1.100 rpm .Jest 850 rpm. Swoją drogą ubawiła mnie procedura, moje wiatraki to jednak proste maszyny...jakieś komputery nie to do nich by zupełnie nie pasowało :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 21:49 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
TET: a to mnie ciekawi, co bylo w koncu z tymi obrotami?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 22:12 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Pewno silnik krokowy...kiedys w S2 robilem manualna regulacje tego ustrojstwa(przechapana robota) a TKacki podlaczyl kabelki i zrobil to elektronicznie czystymi raczkami. U mnie w turbo potrafi teraz nawet 1600obrotow przytrzymac ale jak zobaczylem gdzie schowany jest 'krokowiec' odechcialo sie mi regulowac :oops:




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 22:22 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
TET930 napisał(a):
Simprez : dunlopy SP 9000 po prostu miałem na tych kołach i nie byłem z nich zadowolony w 930 ale je mam i mają po 7.5 mm....
Od kilku lat w 911 i 930 używam Toyo lub Micheliny ( w tych naprawdę starszych wiatrakach -> nie zakładam większych zabaw na torze :)
Myślałem też o FALKEN AZENIS RT-615 do 930 ale w Polsce nie moglem dostać..
Falkeny kupilem kiedys ale nie zdazylem sprawdzic-przechwycil je Gazik i pewno ma jakies informacje jak sie spisuja-spisywaly bo pewno juz nie zyja :D natomiast nabyc mozna tu http://www.markowe-opony.pl/falken/azen ... ny-50.html . Do jazdy rekreacyjno wyscigowej zlecam jednak MPSC komfort akustyczny jak przy najlepszych cywilnych oponach osiagi wyborne tylko podobno szybko znikaja.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.03.2012, 23:23 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Wampir: Podłączyłem się do gniazda diagnostycznego i zmostkowałem terminal Bi C <- niezła zabawa:) i na rozgrzanym chodzącym silniku ustawiłem obroty w 3 min. A i na szczęście TPS nie trzeba było regulować więc samochód od razu chodzi jak trzeba <- problem techniczny numer 1 rozwiązany! ( :) na razie bezkosztowo.
Nie zapeszam ale mam szczęście : koła miałem na magazynie, opony też, obroty ustawione, geometria OK, narazie nie mogę złego słowa powiedzieć...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum