Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 29.02.2020, 23:02 |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172
|
W jednym ASO leją Mobil 1, w innym - Castrol EDGE Professional. Uważam że można lać cokolwiek, co ma właściwą lepkość i spełnia normę A40 (czy C30). Byle dobrej marki i z pewnego źródła.
Co do celowego psucia - przecież sporo aut ma gwarancję. Do nich leją inny olej?
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 29.02.2020, 23:15 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 203
Nr klubowicza: 267
|
Po co w ogóle rozważać inne oleje ? Castrol, Motul, itd., skoro Porsche zaleca Mobile 1. Rozumiem, ze mają umowę akurat z nimi, ale raczej złej jakości oleju by nie zalecali ?
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 1.03.2020, 10:18 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2290 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L 
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 1.03.2020, 12:03 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1212
|
To nie inżynierowie zalecają ten olej. Jak Porsche podpisze umowę z firmą krzak i olej będzie miał odpowiednie parametry to będą zalecać olej krzak a ty zrobisz co zechcesz. Dużo różnych olejów ma aprobatę A40.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 1.03.2020, 12:09 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2290 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Romcio napisał(a): To nie inżynierowie zalecają ten olej. Jak Porsche podpisze umowę z firmą krzak i olej będzie miał odpowiednie parametry to będą zalecać olej krzak a ty zrobisz co zechcesz. Dużo różnych olejów ma aprobatę A40. To żaden krzak -wymiana oleju w autoryzowanym serwisie i pytanie czy lejemy olej ori a na fakturze ponad 150PLN za litr
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 1.03.2020, 12:21 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1212
|
Użyłem słowa krzak po to by każdy mógł sobie tam wpisać jakąkolwiek nazwę firmy olejowej. A olej ori to jaki -pewnie ten który zaleca Porsche bo ma umowę ze go będzie zalecać i za to kasuje. Porsche nie produkuje przecież swojego oleju  sorry ale nie kumam twego postu.
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 1.03.2020, 20:24 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 203
Nr klubowicza: 267
|
Reasumując - rozważania laboratoryjne - jaki olej? Tak jak napisał p. Witek, olej musi spełniać normę i pochodzić z pewnego źródła. Tez tak uważam. Natomiast pytanie który z nich czy Mobil, Castrol, Motul czy inny to już indywidualne "doznania".
A co powiecie na olej Orlen-u, jest na stacjach Orlen, 0W40, dedykowany na etykiecie chyba tylko dla Porsche ? Ściema i lipa czy...brać i lać bez obaw ?
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 1.03.2020, 20:26 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 203
Nr klubowicza: 267
|
chris napisał(a): Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L  Możesz rozwinąć ?  ciekawe....
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 1.03.2020, 20:35 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1048
|
Robson 997 napisał(a): chris napisał(a): Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L  Możesz rozwinąć ?  ciekawe.... Może tak jak z ceną roboczogodziny. Są serwisy w których jej cena zależy od rocznika auta którym przyjeżdżasz 
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 1.03.2020, 20:58 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 203
Nr klubowicza: 267
|
Tak jest . Klasyki mają ceny serwisu niższe. Ale ten sam olej ??
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.03.2020, 12:16 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2290 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Robson 997 napisał(a): chris napisał(a): Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L  Możesz rozwinąć ?  ciekawe.... Jak pisałem serwisy mają Mobil po 130 za 4l i po ponad 150 za litr. Sprawdzone na własnej skórze-fakturze
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 2.03.2020, 12:53 |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172
|
chris napisał(a): Robson 997 napisał(a): chris napisał(a): Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L  Możesz rozwinąć ?  ciekawe.... Jak pisałem serwisy mają Mobil po 130 za 4l i po ponad 150 za litr. Sprawdzone na własnej skórze-fakturze ASO ma 4l za 130 zł? Co do oleju do klasyków - ma on inną lepkość i Mobil takiej chyba nie ma
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.03.2020, 14:36 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2290 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Szczerze to ceny 130 nie sprawdzałem w serwisie  ale taka jest na rynku /nawet 110 5W-50 peak life/
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 2.03.2020, 15:38 |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172
|
Na rynku to wiem 
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 2.03.2020, 16:20 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 869
|
Jest dostępny Mobil1 o parametrach lepkościowych oleju classic i normie Porsche - mam taki zalany u siebie w 911.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 2.03.2020, 16:20 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1212
|
Kolego Robson na Twoje konkretne pytanie o markę oleju to w tym roku będę lał jak zawsze 5w50 a firmę wybiorę wg parametru który znajdziesz na necie w specyfikacji oznaczony - temperatura zapłonu oleju ,najlepiej gdyby przekraczała 220 stopni.C .Drugi ważny wg mnie parametr to lepkość w 100 stop.C nie mniej niż 18. Np motul 5w50 sport ester spełnia te wymagania.To są moje osobiste przemyślenia. Jeśli masz chęci sobie poszukać i porównać to sam zdecydujesz. HEJ
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 2.03.2020, 20:31 |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172
|
Patrzę na tego Motula. On spełnia normę A40? Bo nie widzę. Serio - temperatura zapłonu jest istotna? A z jakiego powodu?
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 2.03.2020, 22:48 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1212
|
Witku taka to moja teoria.Jednym z miejsc gdzie olej najbardziej dostaje po tyłku to pierścienie na tłokach.W zależności od rodzaju silnika jest tam grubo ponad 200 stopni. Olej o niskiej temp. zapł . przypala się tam ,powstają nagary , pierścienie mogą się zapiekać. Tak trochę obrazowo pokazują tą sytuacje filmiki z podgrzewaniem wielokrotnie oleju po czym widać pojawiający się osad. Myślę że i sam olej dużo po tym traci i jest problem z utrzymaniem lepkości w górnym zakr. temp silnika i o tym mówi ten drugi parametr-Lepkość przy 100 stop. Dla przykładu valvoline ma temp 220 a ten motul 244 i oba są kl.jakości API SM.HEJ
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 3.03.2020, 9:55 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 402
|
tak mimochodem wpadła mi taka myśl ... czy nie ma czasem ktoś statystyk jeżeli chodzi i zacierające się tuleje, a używany olej .... Ciekawe czy można było by na ich podstawie coś wysnuć .
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 3.03.2020, 10:05 |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172
|
To trudne do zrobienia, choćby dlatego że mało kto wie, na czym jego auto jeździło wcześniej. Stawiam że więcej problemów niż olej spowodowało nieumiejętne korzystanie z auta. Czyli „daj mu na zimnym”. A jak wiadomo, olej nagrzewa się do właściwej temperatury nawet i 10 km
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|