Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 23:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W jednym ASO leją Mobil 1, w innym - Castrol EDGE Professional. Uważam że można lać cokolwiek, co ma właściwą lepkość i spełnia normę A40 (czy C30). Byle dobrej marki i z pewnego źródła.

Co do celowego psucia - przecież sporo aut ma gwarancję. Do nich leją inny olej?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Po co w ogóle rozważać inne oleje ? Castrol, Motul, itd., skoro Porsche zaleca Mobile 1. Rozumiem, ze mają umowę akurat z nimi, ale raczej złej jakości oleju by nie zalecali ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 12:03 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
To nie inżynierowie zalecają ten olej. Jak Porsche podpisze umowę z firmą krzak i olej będzie miał odpowiednie parametry to będą zalecać olej krzak a ty zrobisz co zechcesz. Dużo różnych olejów ma aprobatę A40.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Romcio napisał(a):
To nie inżynierowie zalecają ten olej. Jak Porsche podpisze umowę z firmą krzak i olej będzie miał odpowiednie parametry to będą zalecać olej krzak a ty zrobisz co zechcesz. Dużo różnych olejów ma aprobatę A40.


To żaden krzak -wymiana oleju w autoryzowanym serwisie i pytanie czy lejemy olej ori a na fakturze ponad 150PLN za litr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 12:21 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Użyłem słowa krzak po to by każdy mógł sobie tam wpisać jakąkolwiek nazwę firmy olejowej. A olej ori to jaki -pewnie ten który zaleca Porsche bo ma umowę ze go będzie zalecać i za to kasuje. Porsche nie produkuje przecież swojego oleju :shock: sorry ale nie kumam twego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Reasumując - rozważania laboratoryjne - jaki olej? Tak jak napisał p. Witek, olej musi spełniać normę i pochodzić z pewnego źródła. Tez tak uważam.
Natomiast pytanie który z nich czy Mobil, Castrol, Motul czy inny to już indywidualne "doznania".

A co powiecie na olej Orlen-u, jest na stacjach Orlen, 0W40, dedykowany na etykiecie chyba tylko dla Porsche ?
Ściema i lipa czy...brać i lać bez obaw ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
chris napisał(a):
Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L :roll:

Możesz rozwinąć ? :D ciekawe....




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 20:35 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Robson 997 napisał(a):
chris napisał(a):
Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L :roll:

Możesz rozwinąć ? :D ciekawe....


Może tak jak z ceną roboczogodziny. Są serwisy w których jej cena zależy od rocznika auta którym przyjeżdżasz :banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Tak jest . Klasyki mają ceny serwisu niższe.
Ale ten sam olej ??




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Robson 997 napisał(a):
chris napisał(a):
Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L :roll:

Możesz rozwinąć ? :D ciekawe....


Jak pisałem serwisy mają Mobil po 130 za 4l i po ponad 150 za litr.
Sprawdzone na własnej skórze-fakturze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 12:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
chris napisał(a):
Robson 997 napisał(a):
chris napisał(a):
Serwisy mają dwa rodzaje Mobila -za 130 PLN za bankę 4L i taki za 150 za 1L :roll:

Możesz rozwinąć ? :D ciekawe....


Jak pisałem serwisy mają Mobil po 130 za 4l i po ponad 150 za litr.
Sprawdzone na własnej skórze-fakturze


ASO ma 4l za 130 zł?

Co do oleju do klasyków - ma on inną lepkość i Mobil takiej chyba nie ma




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Szczerze to ceny 130 nie sprawdzałem w serwisie :oops: ale taka jest na rynku /nawet 110 5W-50 peak life/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 15:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Na rynku to wiem :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Jest dostępny Mobil1 o parametrach lepkościowych oleju classic i normie Porsche - mam taki zalany u siebie w 911.




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 16:20 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Kolego Robson na Twoje konkretne pytanie o markę oleju to w tym roku będę lał jak zawsze 5w50 a firmę wybiorę wg parametru który znajdziesz na necie w specyfikacji oznaczony - temperatura zapłonu oleju ,najlepiej gdyby przekraczała 220 stopni.C .Drugi ważny wg mnie parametr to lepkość w 100 stop.C nie mniej niż 18. Np motul 5w50 sport ester spełnia te wymagania.To są moje osobiste przemyślenia. Jeśli masz chęci sobie poszukać i porównać to sam zdecydujesz. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 20:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Patrzę na tego Motula. On spełnia normę A40? Bo nie widzę. Serio - temperatura zapłonu jest istotna? A z jakiego powodu?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2020, 22:48 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Witku taka to moja teoria.Jednym z miejsc gdzie olej najbardziej dostaje po tyłku to pierścienie na tłokach.W zależności od rodzaju silnika jest tam grubo ponad 200 stopni. Olej o niskiej temp. zapł . przypala się tam ,powstają nagary , pierścienie mogą się zapiekać. Tak trochę obrazowo pokazują tą sytuacje filmiki z podgrzewaniem wielokrotnie oleju po czym widać pojawiający się osad. Myślę że i sam olej dużo po tym traci i jest problem z utrzymaniem lepkości w górnym zakr. temp silnika i o tym mówi ten drugi parametr-Lepkość przy 100 stop. Dla przykładu valvoline ma temp 220 a ten motul 244 i oba są kl.jakości API SM.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2020, 9:55 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
tak mimochodem wpadła mi taka myśl ... czy nie ma czasem ktoś statystyk jeżeli chodzi i zacierające się tuleje, a używany olej .... Ciekawe czy można było by na ich podstawie coś wysnuć .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2020, 10:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
To trudne do zrobienia, choćby dlatego że mało kto wie, na czym jego auto jeździło wcześniej. Stawiam że więcej problemów niż olej spowodowało nieumiejętne korzystanie z auta. Czyli „daj mu na zimnym”. A jak wiadomo, olej nagrzewa się do właściwej temperatury nawet i 10 km




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum