Autor |
Wiadomość |
fx45
|
Napisane: 3.03.2020, 10:08 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
na forum nissan gtr w usa widziałem , że chłopaki taką statystykę robią. Zresztą oni jak to amerykanie na olej są uczuleni jak na nic , nawet na zimnym może być byle olej była na czas zmieniony
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 3.03.2020, 10:25 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W USA największy problem mają z IMS. Czytać się tego nie da A jeszcze a propos oleju - Mobil 1 5W-50 jest klasy SN i spełnia wymagania A40, więc chyba bym się nie pchał w Motula, bo nigdzie nie widzę A40. Fakt, ma wyższą o 13 st. temp. zapłonu. A skoro już o tym - co w takim razie lać do silników turbo, gdzie czasem bywa i pod 300 st.?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 3.03.2020, 10:55 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
nie jestem dilerem ani przesadnym fanem motula ale mam z nim 20 letnie doświadczenie . Jeździ ze mną w mocnych wollnossakach, mocnych turbawkach i motocyklach ( w tym torowych ) i nigdy nie dał najmniejszych powodów do rezygnacji z niego . Na motocyklu torowym 3 lata 30 tyś km , po rozebraniu i zmierzeniu zużycia wychodziło, że motocykl był w nienagannym stanie ( gładzie , wałki , tłoki, wał ) . Motocykle drogowe które toru nie widziały były w dużo gorszym stanie . Dla odwrócenie sytuacji niemiecki olej po 120 tyś załatwił mi silnik w japońcu . Spełniał wszystkie normy , a po rozebraniu silnik zarośnięty , kanały pozatykane .... Oczywiście jest to rekomendacja bardziej subiektywna na własnym przykładzie.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 3.03.2020, 13:36 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
fx45 napisał(a): nie jestem dilerem ani przesadnym fanem motula ale mam z nim 20 letnie doświadczenie . Jeździ ze mną w mocnych wollnossakach, mocnych turbawkach i motocyklach ( w tym torowych ) i nigdy nie dał najmniejszych powodów do rezygnacji z niego . Na motocyklu torowym 3 lata 30 tyś km , po rozebraniu i zmierzeniu zużycia wychodziło, że motocykl był w nienagannym stanie ( gładzie , wałki , tłoki, wał ) . Motocykle drogowe które toru nie widziały były w dużo gorszym stanie . Dla odwrócenie sytuacji niemiecki olej po 120 tyś załatwił mi silnik w japońcu . Spełniał wszystkie normy , a po rozebraniu silnik zarośnięty , kanały pozatykane .... Oczywiście jest to rekomendacja bardziej subiektywna na własnym przykładzie. nie chciałbym wątpić, ale na "torówce" 30 tys. km w 3 lata? No chyba, że jesteś zawodnikiem i cały rok nic nie robisz tylko jeździsz w Hiszpanii...
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 3.03.2020, 15:03 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
byłem, dokładnie 27689 km ( pamiętam bo miałem do niego straszny sentyment ) , niestety blok pękł zapewne od wywrotek. Dlatego pokusiliśmy się , żeby sprawdzić go wnikliwie.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 3.03.2020, 18:09 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Witku masz rację a ja motul podałem jako przykład parametrów do porównania bo kol. Apollo który założył wątek zapytał o motula i liqui moly i tak poszło. Ja teraz kończę używać tego valvo o którym pisałem i do niego nie wrócę i też myślę w jaki uderzyć.HEJ
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 3.03.2020, 18:18 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Jedynym wiarygodnym porównaniem byłoby porównanie dwóch identycznych silników (z tym też może być kłopot) w tych samych warunkach, z takimi samymi obciążeniami / przelotami i z różnymi olejami...
Nie żebym był fanem Mobila (akurat jestem fanem Motula), ale chyba najważniejszy w tym wszystkim jest szacunek do techniki, do swojego własnego silnika. Jak ktoś katuje auto (nawet okazjonalnie) - na zimno czy na ciepło, za szybko nagrzewa albo za szybko studzi motor (turbo), nie przestrzega terminów wymian, leje byle co (klasa jakości / klasa lepkości) i uważa, że jakoś tam będzie, to nie będzie...
Różnice w olejach jakieś tam są. Kiedyś wymieniłem korespondencje z pewnym miłym Panem inżynierem z Castrola. Napisał mi, że silnik układa się do oleju na poziomie molekularnym. Ważne jest, żeby wlać do niego na samym początku możliwie najlepszy spełniający kryteria producenta olej (z tym też bywa różnie, kiedyś Toyota w serwisach wycofała się ze stosowania zbyt rzadkiego oleju) i później się go trzymać. Skakanie po różnych produktach wcale nie jest dla silnika najlepsze.
Kolejny temat to jakość samych silników, która w dzisiejszych czasach leci na łeb, na szyję. Produkcją, przemysłem już dawno rządzi Excel. Dziś żyje się z opieki / serwisu / wynajmu, a nie ze sprzedaży... (kiedyś Mazda została przyłapana na dumpingowej sprzedaży swoich samochodów, zarabiali wyłącznie na ich serwisowaniu). Od dłuższego czasu obowiązuje zaplanowane życie produktu. Do tego błędy w projektowaniu (skrócony cykl życia produktu i znacznie mniej czasu na testy) i mamy to co mamy...
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 3.03.2020, 22:16 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
A co powiecie na olej Orlen-u, jest na stacjach Orlen, 0W40, dedykowany na etykiecie chyba tylko dla Porsche ? Ściema i lipa czy...brać i lać bez obaw ?
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 3.03.2020, 22:33 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
To pewnie jest poprawny olej, z poprawnym składem chemicznym, a aprobata Porsche świadczy o jakimś poziomie. Zapewne silnikowi nic się stanie, ale czy to jest najlepszy olej do Twojego silnika ? Nie wiem.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 3.03.2020, 22:49 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
No właśnie. Ciekawe jak "trzyma" parametry. Ja go nie używam, ale jest.
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 3.03.2020, 23:39 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
na lotosie matiz ( do sprzedaży ) zrobił 364 tyś , lanos 480 tyś to chyba dobry
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 4.03.2020, 10:16 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ja mogę swoją cegiełkę dołożyć w kwestii awarii silnika z 997.1 S. Ale to nie do końca będzie miarodajne, bo - jak się potem okazało - miał wstawione stalowe tuleje. Olej - Shell 10W-60. Nawet planowałem go zmienić na 0W-40, ale nie zdążyłem - urwała się korba.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 4.03.2020, 11:30 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
wit007 napisał(a): Ja mogę swoją cegiełkę dołożyć w kwestii awarii silnika z 997.1 S. Ale to nie do końca będzie miarodajne, bo - jak się potem okazało - miał wstawione stalowe tuleje. Olej - Shell 10W-60. Nawet planowałem go zmienić na 0W-40, ale nie zdążyłem - urwała się korba. Myślisz , że olej mógł się do tego przyczynić ? Oczywiście pomijam kwestie jakości wykonania tulejowania . Powiem odkąd ma 911 zacząłem się interesować remontem A na poważnie to mógłbyś napisać ( już z tym doświadczeniem które masz ) czy tulejowanie ma racje bytu , jak z trwałością tego rozwiązania , czego ewentualnie przestrzegać ? Wiem , że tulejowanie to półśrodek ale na tą chwilę najbardziej racjonalny w przypadku uszkodzenia silnika . Swoją drogą drifterzy ponoć chwala to rozwiązanie ( fakt że głównie bmw ) .
|
|
Góra |
|
bmarcin
|
Napisane: 4.03.2020, 12:21 |
|
Dołączył: 21.11.2017 Posty: 64
|
W temacie oleju nie podpowiem, ale tak czytam o tych awariach, urwanych korbach. Moje 3 gr: przez kilka lat jeździłem Subaru, różne modele Turbo i N/A. Wiadomo było ze silniki, zwłaszcza 2.5T padały jak muchy. Jednakże przy zachowaniu podstawowych środków rozsądku podczas zakupu i codziennego użytkowania, udało się przetrwać bez awarii. Oczywiście miałem odłożone na remont, ale też korzystałem z auta i jego osiągów. Trzeba też wiedzieć na co uważać kupując dany model i jakie są jego słabe punkty. Ale jakbym miał jeździć z myślą „nie przyspieszę bo zaraz pewnie padnie” to dziękuje, sprzedałbym auto. Podsumowując moja teoria - awarie się trafiają, ale w dużej mierze jak dbasz tak masz.
PS. Sorry za OT.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 4.03.2020, 12:28 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jakie znaczenie ma lepkość kinematyczna przy 100 stopniach w porównaniu do dynamicznej przy 150 stopniach?
Dlaczego nie patrzeć tylko na współczynnik HTHS czyli na lepkość dynamiczną przy 150 stopniach? Celowo pomijam lepkość na zimno, tu sprawa wydaje się być jasna.
Dodatkowo czy niska temperatura zapłonu~ 195 stopni sygnalizuje coś złego o oleju?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 4.03.2020, 12:31 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
bmarcin napisał(a): Podsumowując moja teoria - awarie się trafiają, ale w dużej mierze jak dbasz tak masz.
Oczywiście, że tak. Pytanie, jak auto było traktowane przez poprzednich właścicieli. A tego najczęściej nie wiesz.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 4.03.2020, 12:34 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
fx45 napisał(a): A na poważnie to mógłbyś napisać ( już z tym doświadczeniem które masz ) czy tulejowanie ma racje bytu Hartech (chyba z UK) sporządził fajny artykuł n/t problemu gładzi i rozwiązań. Tuleje stalowe nie mają racji bytu z racji innej rozszerzalności cieplnej niż pozostałe elementy. Zresztą tak na logikę - gdyby stalowe tuleje były ok to byłyby montowane przez producenta zamiast droższego lokasilu. Prawidłową naprawą są tuleje z alusilu ale kosztują odpowiednio. Hartech i LM Engineering zgłębiali ten problem i z tego co piszą/mówią mechanizm uszkodzenia gładzi nie jest do końca poznany ale są pewne hipotezy. Nieprawdą jest że dbanie o auto daje 100% gwarancję bezpieczeństwa. Poczytajcie co chłopaki piszą, naprawdę ciekawe info.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 4.03.2020, 12:46 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jasne że dbanie o auto nie daje gwarancji spokoju, znam co najmniej dwa przypadki zadbanych aut, jedno z przebiegiem bodaj 41k. W obu silniki do remontu. Stalowe tuleje to budżetowy sposób naprawy, z reguły w samochodach na handel. Alusilowe tuleje wstawiają na Krasnobrodzkiej w Wwie, ale to nie są tanie rzeczy. I - co najgorsze - taki remont wcale nie daje gwarancji, że sytuacja się nie powtórzy
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 4.03.2020, 13:11 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
Duke napisał(a): Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jakie znaczenie ma lepkość kinematyczna przy 100 stopniach w porównaniu do dynamicznej przy 150 stopniach?
Dlaczego nie patrzeć tylko na współczynnik HTHS czyli na lepkość dynamiczną przy 150 stopniach? Celowo pomijam lepkość na zimno, tu sprawa wydaje się być jasna.
Dodatkowo czy niska temperatura zapłonu~ 195 stopni sygnalizuje coś złego o oleju? Upraszczając nie ma znaczenia. Patrz na HTHS i wskaźnik lepkości. Im wyższe tym teoretycznie "lepszy" produkt.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 4.03.2020, 13:25 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
profi napisał(a): Upraszczając nie ma znaczenia. Patrz na HTHS i wskaźnik lepkości. Im wyższe tym teoretycznie "lepszy" produkt. Dobrze, że dodałeś cudzysłów. Parametry oleju (w tym HTHS) mają być dopasowane do potrzeb silnika, a nie jak najwyższe.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|