Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 13:57 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
wit007 napisał(a):
profi napisał(a):
Upraszczając nie ma znaczenia. Patrz na HTHS i wskaźnik lepkości. Im wyższe tym teoretycznie "lepszy" produkt.


Dobrze, że dodałeś cudzysłów. Parametry oleju (w tym HTHS) mają być dopasowane do potrzeb silnika, a nie jak najwyższe.


1) by się nie rozwlekać, biorąc pod uwagę kontekst prowadzonej dyskusji oraz ograniczenia językowe celowo umieściłem słowa: upraszczając oraz "lepszy"
2) jako, że mowa o eksploatacji samochodów sportowych i maksymalnej ochronie jego mechanicznych części również w skrajnych warunkach eksploatacyjnych im wyżej znaczy lepiej - przyjmuje się, że stosowany w tego typu jednostkach olej silnikowy powinien charakteryzować się HTHS nie mniejszym niż 3,5 mPa*s, nie podając jego górnego ograniczenia. Z indeksem lepkości zaś nie można "przedobrzyć".
Jeśli przyjmiemy inne priorytety jak np. zużycie paliwa i ekologia wówczas inne oleje będą "lepsze" i inna ich charakterystyka.
3) parametry olejów podawane przez producentów dotyczą czystych, "świeżych" próbek i nie uwzględniają ich dynamicznych zmian eksploatacyjnych, których właściwości mogą się drastycznie zmieniać w miarę pokonywanych kilometrów. I właśnie ta stabilność wydaje się jedną z kluczowych spraw.
4) bazy olejowe, stosowane technologie, dodatki, zmiany właściwości to niekończący się temat. Zapraszam do profesjonalnej lektury.
5) przy doborze "najlepszego" oleju do swojego silnika koniecznie trzeba określić nadrzędny cel.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 14:13 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
profi napisał(a):
wit007 napisał(a):
profi napisał(a):
Upraszczając nie ma znaczenia. Patrz na HTHS i wskaźnik lepkości. Im wyższe tym teoretycznie "lepszy" produkt.


Dobrze, że dodałeś cudzysłów. Parametry oleju (w tym HTHS) mają być dopasowane do potrzeb silnika, a nie jak najwyższe.


1) by się nie rozwlekać, biorąc pod uwagę kontekst prowadzonej dyskusji oraz ograniczenia językowe celowo umieściłem słowa: upraszczając oraz "lepszy"
2) jako, że mowa o eksploatacji samochodów sportowych i maksymalnej ochronie jego mechanicznych części również w skrajnych warunkach eksploatacyjnych im wyżej znaczy lepiej - przyjmuje się, że stosowany w tego typu jednostkach olej silnikowy powinien charakteryzować się HTHS nie mniejszym niż 3,5 mPa*s, nie podając jego górnego ograniczenia. Z indeksem lepkości zaś nie można "przedobrzyć".

Olej który stosuję ma właśn
Jeśli przyjmiemy inne priorytety jak np. zużycie paliwa i ekologia wówczas inne oleje będą "lepsze" i inna ich charakterystyka.
3) parametry olejów podawane przez producentów dotyczą czystych, "świeżych" próbek i nie uwzględniają ich dynamicznych zmian eksploatacyjnych, których właściwości mogą się drastycznie zmieniać w miarę pokonywanych kilometrów. I właśnie ta stabilność wydaje się jedną z kluczowych spraw.
4) bazy olejowe, stosowane technologie, dodatki, zmiany właściwości to niekończący się temat. Zapraszam do profesjonalnej lektury.
5) przy doborze "najlepszego" oleju do swojego silnika koniecznie trzeba określić nadrzędny cel.


Olej który stosuję ma 3.5 mPa*s i spełnia normy producenta oraz jest przez niego zalecany. Przy założeniu że interesuje mnie tylko "zdrowie" mojego silnika a nie żadne normy emisji, czy naprawdę nie mogę przesadzić z wartością HTHS? Czy ta wartość, powiedzmy na poziomie 4.5 może oprócz pozytywnego wpływu na ochronę takich elementów jak panewki degradować inne elementy? Jeżeli masz możliwość nie upraszczać, to bardzo proszę, bo dyskusji ogólnych w internecie jest aż zanadto, a brakuje porządnej wiedzy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 14:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Taki dajmy na to silnik w A45 AMG aktualnie jeździ na 0W-20. Taki olej ma HTHS na pewno poniżej 3,5 a stawiam że i poniżej 3. A jest „leciutko” wysilony ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 15:02 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
Duke napisał(a):
profi napisał(a):
wit007 napisał(a):
profi napisał(a):
Upraszczając nie ma znaczenia. Patrz na HTHS i wskaźnik lepkości. Im wyższe tym teoretycznie "lepszy" produkt.


Dobrze, że dodałeś cudzysłów. Parametry oleju (w tym HTHS) mają być dopasowane do potrzeb silnika, a nie jak najwyższe.


1) by się nie rozwlekać, biorąc pod uwagę kontekst prowadzonej dyskusji oraz ograniczenia językowe celowo umieściłem słowa: upraszczając oraz "lepszy"
2) jako, że mowa o eksploatacji samochodów sportowych i maksymalnej ochronie jego mechanicznych części również w skrajnych warunkach eksploatacyjnych im wyżej znaczy lepiej - przyjmuje się, że stosowany w tego typu jednostkach olej silnikowy powinien charakteryzować się HTHS nie mniejszym niż 3,5 mPa*s, nie podając jego górnego ograniczenia. Z indeksem lepkości zaś nie można "przedobrzyć".

Olej który stosuję ma właśn
Jeśli przyjmiemy inne priorytety jak np. zużycie paliwa i ekologia wówczas inne oleje będą "lepsze" i inna ich charakterystyka.
3) parametry olejów podawane przez producentów dotyczą czystych, "świeżych" próbek i nie uwzględniają ich dynamicznych zmian eksploatacyjnych, których właściwości mogą się drastycznie zmieniać w miarę pokonywanych kilometrów. I właśnie ta stabilność wydaje się jedną z kluczowych spraw.
4) bazy olejowe, stosowane technologie, dodatki, zmiany właściwości to niekończący się temat. Zapraszam do profesjonalnej lektury.
5) przy doborze "najlepszego" oleju do swojego silnika koniecznie trzeba określić nadrzędny cel.


Olej który stosuję ma 3.5 mPa*s i spełnia normy producenta oraz jest przez niego zalecany. Przy założeniu że interesuje mnie tylko "zdrowie" mojego silnika a nie żadne normy emisji, czy naprawdę nie mogę przesadzić z wartością HTHS? Czy ta wartość, powiedzmy na poziomie 4.5 może oprócz pozytywnego wpływu na ochronę takich elementów jak panewki degradować inne elementy? Jeżeli masz możliwość nie upraszczać, to bardzo proszę, bo dyskusji ogólnych w internecie jest aż zanadto, a brakuje porządnej wiedzy.


1) Wskaż konkretny olej z HTHS 4,5 bądź w okolicach tej wartości.
2) Dyskusji jest wiele, zbyt wiele "mądrości" i porad ludzi , którzy nie posiadają elementarnej wiedzy w temacie a jak napisałem wcześniej jest to jedna z bardziej skomplikowanych materii gdzie odpowiedź może być różna w zależności od preferencji przede wszystkim użytkownika, a czasami ograniczeń konstrukcji i stopnia eksploatacji.
Wartościowej wiedzy warto szukać na portalach branżowych, forach racingowych oraz w materiałach udostępnianych przez producentów. Oto pierwsze z brzegu odnośniki: z tego co widziałem jest wielu zadowolonych użytkowników Motul`a http://www.motul.auto.pl/index.php?p=269 a tu krótkie, rzetelne artykuły na temat baz olejowych: https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... at,12564,1 oraz https://www.petrostar.pl/wiedza-i-testy ... 1721598363


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 15:05 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
wit007 napisał(a):
Taki dajmy na to silnik w A45 AMG aktualnie jeździ na 0W-20. Taki olej ma HTHS na pewno poniżej 3,5 a stawiam że i poniżej 3. A jest „leciutko” wysilony ;)


warto zastanowić się dlaczego taka lepkość? odpowiedź: ekologia, zużycie paliwa - normy emisji... a to nie oznacza najlepszej ochrony elementów silnika niestety
olej o lepkości 0W-20 generuje nieporównywalnie mniejsze opory wewnętrzne i straty energii, a tym samym znacząco obniża zużycie paliwa, co pozwala między innymi spełnić kolejne normy emisji spalin.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 16:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Oczywiście. Ale gdyby nie zapewniał akceptowalnego poziomu ochrony silnika to na pewno by go nie stosowali




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 16:14 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
profi napisał(a):
1) Wskaż konkretny olej z HTHS 4,5 bądź w okolicach tej wartości.

Pomyliłem się o 0.1 Mobil 1 5W-50 FS X1 ma HTHS 4.4, używałem go w 944.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 17:14 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
Duke napisał(a):
profi napisał(a):
1) Wskaż konkretny olej z HTHS 4,5 bądź w okolicach tej wartości.

Pomyliłem się o 0.1 Mobil 1 5W-50 FS X1 ma HTHS 4.4, używałem go w 944.


Już tyle czasu (ostatni raz 15 lat temu w E60) nie używałem Mobil 5w-50, że zapomniałem o nim :wink:
Możesz śmiało używać szczególnie jeśli nie masz za wiele "zimnych startów", a mocno obciążasz silnik w wysokich temperaturach latem, właśnie ze względu na bardzo wysoką lepkość. Z tego co pamiętam to zauważalnie wyższe spalanie w porównaniu do 0w-40.
Zrezygnowałem z marki Mobil-1 gdy doszedłem do wniosku, że do ich produkcji najprawdopodobniej wykorzystywane są bazy olejowe grupy III.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 17:18 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
wit007 napisał(a):
Oczywiście. Ale gdyby nie zapewniał akceptowalnego poziomu ochrony silnika to na pewno by go nie stosowali


dla producenta jest jak najbardziej akceptowalny, gorzej z nami użytkownikami...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 17:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jak na razie nie słychać, wbrew opiniom sceptyków, o wyrzucaniu na złom aut z silnikami 1.0 EcoBoost czy podobnymi. A one też jeżdżą na niskiej lepkości, Ford zdaje się 5W-20




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 18:07 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
wit007 napisał(a):
Jak na razie nie słychać, wbrew opiniom sceptyków, o wyrzucaniu na złom aut z silnikami 1.0 EcoBoost czy podobnymi. A one też jeżdżą na niskiej lepkości, Ford zdaje się 5W-20


Akurat 1.0 Ecoboost okazał się być nietrwałą jednostką, jak i wiele podobnych konstrukcji. Tyle, że w tym wątku nie chodzi chyba o problemy konstrukcyjne i produkcyjne, tylko o wydajność "smarowidła".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 18:25 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
profi napisał(a):
warto zastanowić się dlaczego taka lepkość? odpowiedź: ekologia, zużycie paliwa - normy emisji... a to nie oznacza najlepszej ochrony elementów silnika niestety
olej o lepkości 0W-20 generuje nieporównywalnie mniejsze opory wewnętrzne


Nie odpowiesz prawidłowo na to pytanie nie znając szczegółowo rozwiązań stosowanych w silniku. Może być tak, że cięższy olej zbyt wolno docierałby do pewnych miejsc i powodował ich gorsze smarowanie. Coś mi się przypomina, że któryś silnik Hondy z tego powodu źle znosił ciężkie oleje.

Może też być jeszcze inny powód takiej rekomendacji - opory tłoczenia oleju stanowią mierzalny wydatek energetyczny. Kiedyś czytałem książkę o budowaniu silników do sportu i autor poruszał temat oporów tłoczenia. Testował kilka różnych olejów i różnica w osiągach pomiędzy najgorszym i najlepszym wynosiła 10 hp dla silnika o mocy maksymalnej ok 200 hp. To aż 5% mocy, więc niemało.

Parametry oleju to jakiś kompromis i nie ma najlepszej opcji. Przykładowo 5W50, który lepiej się sprawdzi na torze od 0W40 będzie od tego ostatniego gorszy dla kogoś kto autem jeździ po bułki i bardziej potrzebuje szybkiego smarowania na zimno.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 18:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
profi napisał(a):
wit007 napisał(a):
Jak na razie nie słychać, wbrew opiniom sceptyków, o wyrzucaniu na złom aut z silnikami 1.0 EcoBoost czy podobnymi. A one też jeżdżą na niskiej lepkości, Ford zdaje się 5W-20


Akurat 1.0 Ecoboost okazał się być nietrwałą jednostką, jak i wiele podobnych konstrukcji. Tyle, że w tym wątku nie chodzi chyba o problemy konstrukcyjne i produkcyjne, tylko o wydajność "smarowidła".


A jakieś dowody na poparcie tego? Tudzież podobnych konstrukcji? Doszły mnie jedynie sygnały o problemach z pierwszymi silnikami 1.4 TSI, z podwójnym doładowaniem. Ale i one, zdaje się, nie były spowodowane olejem.

Jak pisze Tunix, parametry oleju są warunkowane przez silnik. I nie można ot tak stosować oleju o wysokim HTHS, bo "jest lepsze". To znaczy można, ale zapewne tylko raz.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 19:50 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 390
To jeszcze dorzucę 1.5 grosza . Mam wrażanie , że tak jak ja demonizuje 997.1 tak ogół demonizuje kwestie oleju. Dany olej jest dobierany do przez producenta na podstawie warunków technicznych silnika ( luzy, obciążania specyfika konstrukcji, ekologia itp ). Z czasem jednak silnik zaczyna odstawać od parametrów fabrycznych ( zużycia ) i uważam , że nie stoi nic na przeszkodzie , żeby dopasować olej do aktualnej sytuacji eksploatacji, stanu silnika, przebiegu itd . Oczywiście zachowując zdrowy rozsądek. Zresztą zrobiłem tak kilkukrotnie bez negatywnych skutków ( jednostki mocno modyfikowane względem oryginału ). Raczej nikt z nas nie jeździ codziennie pełnym ogniem bo i nie ma gdzie i nie ma jak. Ci którzy zahaczają o tor i tak dla świętego spokoju wymieniają dużo częściej (choć po pewnej publikacji na stronach us gdzie ktoś kto ogarnia mocno te zagadnienia zrobił publikację długą jak książka telefoniczna na temat zbyt częstej zmiany... gdzie konkluzją było , że nie zaleca się wymiany poniżej ( chyba ) 3 tyś km. Nie chodziło o jadę torową i czas poniżej 12 mc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2020, 23:51 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
wit007 napisał(a):
profi napisał(a):
wit007 napisał(a):
Jak na razie nie słychać, wbrew opiniom sceptyków, o wyrzucaniu na złom aut z silnikami 1.0 EcoBoost czy podobnymi. A one też jeżdżą na niskiej lepkości, Ford zdaje się 5W-20


Akurat 1.0 Ecoboost okazał się być nietrwałą jednostką, jak i wiele podobnych konstrukcji. Tyle, że w tym wątku nie chodzi chyba o problemy konstrukcyjne i produkcyjne, tylko o wydajność "smarowidła".


A jakieś dowody na poparcie tego? Tudzież podobnych konstrukcji? Doszły mnie jedynie sygnały o problemach z pierwszymi silnikami 1.4 TSI, z podwójnym doładowaniem. Ale i one, zdaje się, nie były spowodowane olejem.

Jak pisze Tunix, parametry oleju są warunkowane przez silnik. I nie można ot tak stosować oleju o wysokim HTHS, bo "jest lepsze". To znaczy można, ale zapewne tylko raz.


wiedza powszechnie i wszędzie dostępna, ale proszę bardzo jeden z wielu artykułów:
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... 47/9m3h49m


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2020, 0:08 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
tunix napisał(a):
profi napisał(a):
warto zastanowić się dlaczego taka lepkość? odpowiedź: ekologia, zużycie paliwa - normy emisji... a to nie oznacza najlepszej ochrony elementów silnika niestety
olej o lepkości 0W-20 generuje nieporównywalnie mniejsze opory wewnętrzne


Nie odpowiesz prawidłowo na to pytanie nie znając szczegółowo rozwiązań stosowanych w silniku. Może być tak, że cięższy olej zbyt wolno docierałby do pewnych miejsc i powodował ich gorsze smarowanie. Coś mi się przypomina, że któryś silnik Hondy z tego powodu źle znosił ciężkie oleje.

Może też być jeszcze inny powód takiej rekomendacji - opory tłoczenia oleju stanowią mierzalny wydatek energetyczny. Kiedyś czytałem książkę o budowaniu silników do sportu i autor poruszał temat oporów tłoczenia. Testował kilka różnych olejów i różnica w osiągach pomiędzy najgorszym i najlepszym wynosiła 10 hp dla silnika o mocy maksymalnej ok 200 hp. To aż 5% mocy, więc niemało.

Parametry oleju to jakiś kompromis i nie ma najlepszej opcji. Przykładowo 5W50, który lepiej się sprawdzi na torze od 0W40 będzie od tego ostatniego gorszy dla kogoś kto autem jeździ po bułki i bardziej potrzebuje szybkiego smarowania na zimno.


gdybyś przeczytał uważnie wcześniejsze posty to znalazłbyś te wszystkie uwagi, które poruszyłeś:

Tak, występują na rynku konstrukcje, którym nie będą służyły oleje o wysokich lepkościach. Jednak w naturze występują stosunkowo rzadko i nie dotyczy to 911, a o to zrozumiałem chodzi w tym wątku. Jak już kilkakrotnie napisałem nie ma jednej odpowiedzi na pytanie: który olej jest najlepszy - zależy to od preferencji użytkownika, sposobu eksploatacji, warunków eksploatacji i jego celów w ramach oczywiście ograniczeń danej konstrukcji.

Tak, zgadza się w zaawansowanym motor sporcie również wykorzystuje się oleje lekko bieżne o niskiej lepkości celem obniżenia oporów i uzyskania większej mocy jednostki napędowej kosztem jej trwałości. W pojazdach cywilnych zaś oleje te generalnie mają za zadanie poprzez obniżenie oporów zmniejszyć zużycie paliwa i między innymi umożliwić spełnienie norm emisji.

Tak, zgadza się w pojazdach do codziennej eksploatacji najlepiej spełnią swoją rolę środki smarne będące kompromisem różnych wymogów i uwzględniające w swej charakterystyce bardzo zmienne warunki pracy i obciążenia. Jednak jak wyżej w tym wątku zadane pytania - o ile dobrze zrozumiałem - dotyczyły maksymalnej ochrony silników serii 911.
Jednocześnie wskazałem, że stosunkowo duża ilość np. zimnych startów jest przesłanką do wybrania środka smarnego o niższej lepkości, jednak nie według HTHS a np. w 40 stopniach.
Idealnym środkiem smarnym byłby taki, który ma niski stopień lepkości w niskich temperaturach i był jak najbardziej płynny w niskich temperaturach a jednocześnie wykazywałby odpowiednie parametry przy obciążeniach dynamicznych w wysokich temperaturach.

I na koniec: Panowie zostało zadane konkretne pytanie na które jak najkrócej tylko można odpowiedziałem jednym zdaniem prostym. Informacje, które zostałem "zmuszony" przedstawiać później są wynikiem kolejno zamieszczanych uwag i wątpliwości co do których jest ogólnie dostępna wiedza w publikacjach branżowych, z którą osobiście w całej rozciągłości się zgadzam, w dużym stopniu na podstawie własnych doświadczeń i zasad logiki. Nie jest moim celem przekonywanie co niektórych osób do zmiany poglądów. Twój sprzęt - twoje decyzje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2020, 0:27 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
profi napisał(a):

gdybyś przeczytał uważnie ...


Profi, opinia ktora chcialem wyrazic jest taka, ze uzytkujac auto zwyczajnie na ulicy, prawdopodobnie nie mamy wiedzy ktora pozwolilaby miec pewnosc ktory olej zapewni najlepsza ochrone. Walczac o jeden parametr mozemy poswiecac inny, kto wie czy czasem nie wazniejszy. I dlatego moim zdaniem dla wiekszosci z nas nie ma przeslanek by wybierac olej inny niz zalecany przez producenta. Jesli wyrazilem sie nieprecyzyjnie to przepraszam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2020, 0:28 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
Tak, dla większości użytkowników pojazdów cywilnych z różnych względów ścisłe stosowanie się do zaleceń producenta będzie najlepszym rozwiązaniem.

I na koniec myślę ciekawa dygresja: 991 GT3 RS zalany serwisowym olejem w PCK czyli Mobil1 0W-40 po pierwszym przeglądzie. Dlaczego? Bo stoi w garażu i wyjeżdża raz w roku na ulicę. Gdyby był "torowany" byłby zalany Motul 300V albo Millers`em.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2020, 1:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Byłby zalany Millersem albo Motulem gdyby był Twój. A tak to teoretyczne rozważania. Zwłaszcza jeśli jest na gwarancji




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2020, 1:07 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
wit007 napisał(a):
Byłby zalany Millersem albo Motulem gdyby był Twój. A tak to teoretyczne rozważania. Zwłaszcza jeśli jest na gwarancji


??? tak się składa, że od nowości jest mój w moim garażu po dziś dzień, a do tego jeśli ktoś chętny to sprzedam...
O co Ci człowieku chodzi? Ty się na mnie z jakiegoś powodu uwziąłeś?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum