Autor |
Wiadomość |
raf86
|
Napisane: 12.09.2014, 0:11 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
Planowany od maja projekt torowego Caymana można uznać za rozpoczęty.
Najważniejsza rzecz - nowe serce (silnik 997 3,8 DFI, 385km) dotarł. Michał z Kubą (PorschePana.pl) rozpoczęli prace. W załączeniu zdjęcia silnika. Wcześniej bo już latem została zamontowana klatka w Caymanie w Ireco Motorsport - bardzo dobra robota, klatka jest świetnie wpasowana i dobrze sie prezentuje. Zdjęcia poniżej.
Prace do wykonania:
- zamontowanie silnika (wcześniej jeszcze dobranie osprzętu tak by 997 grało z 987) to najtrudniejsza rzecz
- pewnie wydech customowy
- sprzęgło jednomasowe
- zawieszenie gwintowane HR
- hamulce od 997 Turbo lub GT3
- opony tył szerokość 305 semi slick na początek
- aerokity (zderzak przód i tył na GT3RS, spoiler tylny GT3 CUP)
- środek to fotele kubełkowe, pasy 5 punktowe
- oklejenie na GULF
Może Michał lub Kuba coś jeszcze dopiszą, doprecyzują czy skomentują - w końcu to oni są mistrzami tego projektu.
Jeśli ktoś miałby jakieś sugestie, propozycje czy rady to też proszę o napisanie - na pewno się przydadzą bo w ten projekt mocno się wczułem.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 12.09.2014, 0:12 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
klatka zdjęcia c.d.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 12.09.2014, 5:50 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
to będzie potwór w pozytywnym tego słowa znaczeniu, Rafał. trzymam mocno kciuki za ten projekt!
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 12.09.2014, 6:19 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
No w końcu !!!
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 12.09.2014, 7:12 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Super sprawa Trzymam kciuki Jak będziecie mieli temat dopracowany, to kupię od was "licencję"
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 13.09.2014, 19:57 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Super !!!
trzymam kciuki
jaką skrzynie biegów tam planujecie ?
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 13.09.2014, 20:34 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Brawo Rafał. Powodzenia w doprowadzeniu projektu do końca.
Klatka jest wkręcona czy wspawana?
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 13.09.2014, 21:49 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Marion napisał(a): dajcie PDK z nowego GT3 i będzie ok a potem tylko Cichego trzeba wsadzić za kierownice Nie podejrzewam aby 385koni w Caymanie 'odchodzilo' Rothmansowi(oprucz startu), natomiast wyważenie tego auta bedzie znacznie lepsze i to moze dawac super efekty...ciekawe jaka bedzie waga koncowa krokodyla po odchudzaniu. Swietny projekt- Autorski Rafał czy 'podpatrzony'?
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 14.09.2014, 0:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
juz za "moich czasow" w stanach lataly caymany ze srodkiem od gt3: skrzynia, silnik itd. nizsza waga, centralnie silnik,lepsze prowadzenie...
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 14.09.2014, 12:16 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Właśnie w aktualnym sport auto jest artykuł na temat przyszłszłości Porsche w serii GT. Wg tego, co tam jest napisane, rozważane jest zainstalowanie silnika przed skrzynią w 911 przygotowanej do tej serii, lub budowa auta na bazie Caymana i nadaniem mu sylwetki 911
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 14.09.2014, 20:49 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
David napisał(a): :thumbup: Super !!! trzymam kciuki jaką skrzynie biegów tam planujecie ?
Skrzynia biegów zostaje z Caymana - manualna 6 biegowa.
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 14.09.2014, 20:50 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
BT napisał(a): Brawo Rafał. Powodzenia w doprowadzeniu projektu do końca.
Klatka jest wkręcona czy wspawana?
Klatka jest skręcana. Spawana wymagałaby całego wypatroszenie środka, nawet z szybami.
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 14.09.2014, 20:52 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
tona napisał(a): Swietny projekt- Autorski Rafał czy 'podpatrzony'?
można powiedzieć, że autorski, bo na niczym konkretnym się nie wzorujemy.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 15.09.2014, 12:10 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
raf86 napisał(a): Skrzynia biegów zostaje z Caymana - manualna 6 biegowa.
i to niestety jest problem
auto większośc toru bedzie jeżdziło na jednym biegu
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 15.09.2014, 12:13 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 15.09.2014, 12:24 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Też nie bardzo rozumiem szczerze mówiąc ?
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 15.09.2014, 18:31 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
nieznam przelozen caymana ale :
w kazdym porsche nawet GT3 zestrojenie skrzyni jest calkowicie nie pod tor poniewaz biegi sa zadługie ( jedynie RS ma krótkie przełożenie główne)
zeby bylo fajnie powinieneś jechać 4 a najlepiej 5 biegami po torze
ciekawe i ilu bedziesz korzystał w caymanie
szukał bym krótkiego głównego przełozenia skrzyni biegów
oraz jesli zmieniacie koło zamachowe na lekkie to radził bym lekkie kółka na silnik dać gdzie paski biegają ( przedewszyskim masowe)
to przeciw waga dla lekkiego zamachowego ( takie tam pierdoły z fizyki)
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 15.09.2014, 19:56 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
To jaką skrzynię dać??? Skrzynię i tak muszę zmienić, bo moja nie pasuje do silnika DFI, musi być od Caymana poliftowego - inne mocowania.
Uprzedzając odpowiedź GT3 RS nie pasuje.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 15.09.2014, 20:56 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Poszukałem przełożeń Caymana - poliftowego z manualem, w wersji S. Znalazłem takie
przełożenie główne 3,89
biegi
I - 3,31
II - 1,95
III- 1,41
IV- 1,13
V-0,95
VI-0,81
podstawiłem do kalkulatora skrzyń biegów i wyszło mi przy 7 tys obrotów - prędkości max w km/h
I - 65,89
II- 111,84
III- 154,68
IV-193,01
V-229,58
VI-269,26
Czyli auto będzie jeździć na biegach II,III,IV i na końcu prostej start meta na chwilę V (jezeli wogóle), Baba Jaga na III, dojazd do I lewego na IV, zakręt na II, na moment III, drugi lewy albo wykręcone II albo już III, dojście do kukurydzy na IV, kukurydza II, karting aż do radaru na III, radar wykręcone II albo już III, prosta pod mostkiem IV, wyjście na prostą start meta III.
Uluś powinien więcej powiedzieć, bo miał Caymana z manualem.
Będziesz miał jednak ca 60 KM więcej niż normalny Cayman, więc na prostych odcinkach osiągniesz pewnie ze 20 km/h więcej, czyli może w 3 miejscach dojdziesz do V biegu.
Ale faktycznie - skoro robicie taką przeróbkę, to pewnie warto byłoby pomyśleć o skróceniu przełożenia głównego.
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 15.09.2014, 21:33 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
To muszę z Michałem omówić - bo nie mam pojęcia czy ta skrzynia nadaje się do strojenie - tzn. czy można zmieniać ustawienia poszczególnych przełożeń czy tylko głównego. Ale jak się skróci głównego to chyba wszystkie zostaną skrócone - moja wiedza w tym zakresie też nie jest jakaś obszerna. A to by też nie było takie dobre bo skracanie 1 zrobiło by ją za krótką znowu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|