Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.09.2014, 0:11 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Planowany od maja projekt torowego Caymana można uznać za rozpoczęty.
Najważniejsza rzecz - nowe serce (silnik 997 3,8 DFI, 385km) dotarł. Michał z Kubą (PorschePana.pl) rozpoczęli prace. W załączeniu zdjęcia silnika. Wcześniej bo już latem została zamontowana klatka w Caymanie w Ireco Motorsport - bardzo dobra robota, klatka jest świetnie wpasowana i dobrze sie prezentuje. Zdjęcia poniżej.
Prace do wykonania:
- zamontowanie silnika (wcześniej jeszcze dobranie osprzętu tak by 997 grało z 987) to najtrudniejsza rzecz
- pewnie wydech customowy
- sprzęgło jednomasowe
- zawieszenie gwintowane HR
- hamulce od 997 Turbo lub GT3
- opony tył szerokość 305 semi slick na początek
- aerokity (zderzak przód i tył na GT3RS, spoiler tylny GT3 CUP)
- środek to fotele kubełkowe, pasy 5 punktowe
- oklejenie na GULF

Może Michał lub Kuba coś jeszcze dopiszą, doprecyzują czy skomentują - w końcu to oni są mistrzami tego projektu.

Jeśli ktoś miałby jakieś sugestie, propozycje czy rady to też proszę o napisanie - na pewno się przydadzą bo w ten projekt mocno się wczułem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2014, 0:12 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
klatka zdjęcia c.d.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2014, 5:50 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
to będzie potwór w pozytywnym tego słowa znaczeniu, Rafał. trzymam mocno kciuki za ten projekt!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2014, 6:19 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
No w końcu !!! ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2014, 7:12 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Super sprawa :) Trzymam kciuki :) Jak będziecie mieli temat dopracowany, to kupię od was "licencję" :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2014, 19:57 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
:thumbup: Super !!!

trzymam kciuki :)

jaką skrzynie biegów tam planujecie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2014, 20:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Brawo Rafał. Powodzenia w doprowadzeniu projektu do końca.

Klatka jest wkręcona czy wspawana?




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2014, 21:49 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Marion napisał(a):
dajcie PDK z nowego GT3 i będzie ok a potem tylko Cichego trzeba wsadzić za kierownice :)
Nie podejrzewam aby 385koni w Caymanie 'odchodzilo' Rothmansowi(oprucz startu), natomiast wyważenie tego auta bedzie znacznie lepsze i to moze dawac super efekty...ciekawe jaka bedzie waga koncowa krokodyla po odchudzaniu. Swietny projekt- Autorski Rafał czy 'podpatrzony'?




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2014, 0:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
juz za "moich czasow" w stanach lataly caymany ze srodkiem od gt3: skrzynia, silnik itd. nizsza waga, centralnie silnik,lepsze prowadzenie...




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2014, 12:16 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Właśnie w aktualnym sport auto jest artykuł na temat przyszłszłości Porsche w serii GT. Wg tego, co tam jest napisane, rozważane jest zainstalowanie silnika przed skrzynią w 911 przygotowanej do tej serii, lub budowa auta na bazie Caymana i nadaniem mu sylwetki 911 :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2014, 20:49 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
David napisał(a):
:thumbup: Super !!!

trzymam kciuki :)

jaką skrzynie biegów tam planujecie ?


Skrzynia biegów zostaje z Caymana - manualna 6 biegowa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2014, 20:50 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
BT napisał(a):
Brawo Rafał. Powodzenia w doprowadzeniu projektu do końca.

Klatka jest wkręcona czy wspawana?


Klatka jest skręcana. Spawana wymagałaby całego wypatroszenie środka, nawet z szybami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2014, 20:52 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
tona napisał(a):
Swietny projekt- Autorski Rafał czy 'podpatrzony'?


można powiedzieć, że autorski, bo na niczym konkretnym się nie wzorujemy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 12:10 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
raf86 napisał(a):

Skrzynia biegów zostaje z Caymana - manualna 6 biegowa.


i to niestety jest problem :(

auto większośc toru bedzie jeżdziło na jednym biegu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 12:13 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
A możesz rozwinąć?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 12:24 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Też nie bardzo rozumiem szczerze mówiąc ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 18:31 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
nieznam przelozen caymana ale :

w kazdym porsche nawet GT3 zestrojenie skrzyni jest calkowicie nie pod tor poniewaz biegi sa zadługie ( jedynie RS ma krótkie przełożenie główne)

zeby bylo fajnie powinieneś jechać 4 a najlepiej 5 biegami po torze :)

ciekawe i ilu bedziesz korzystał w caymanie

szukał bym krótkiego głównego przełozenia skrzyni biegów

oraz jesli zmieniacie koło zamachowe na lekkie to radził bym lekkie kółka na silnik dać :) gdzie paski biegają ( przedewszyskim masowe)
to przeciw waga dla lekkiego zamachowego ( takie tam pierdoły z fizyki)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 19:56 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
To jaką skrzynię dać??? Skrzynię i tak muszę zmienić, bo moja nie pasuje do silnika DFI, musi być od Caymana poliftowego - inne mocowania.
Uprzedzając odpowiedź GT3 RS nie pasuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 20:56 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Poszukałem przełożeń Caymana - poliftowego z manualem, w wersji S. Znalazłem takie

przełożenie główne 3,89

biegi
I - 3,31
II - 1,95
III- 1,41
IV- 1,13
V-0,95
VI-0,81

podstawiłem do kalkulatora skrzyń biegów i wyszło mi przy 7 tys obrotów - prędkości max w km/h

I - 65,89
II- 111,84
III- 154,68
IV-193,01
V-229,58
VI-269,26

Czyli auto będzie jeździć na biegach II,III,IV i na końcu prostej start meta na chwilę V (jezeli wogóle), Baba Jaga na III, dojazd do I lewego na IV, zakręt na II, na moment III, drugi lewy albo wykręcone II albo już III, dojście do kukurydzy na IV, kukurydza II, karting aż do radaru na III, radar wykręcone II albo już III, prosta pod mostkiem IV, wyjście na prostą start meta III.
Uluś powinien więcej powiedzieć, bo miał Caymana z manualem.
Będziesz miał jednak ca 60 KM więcej niż normalny Cayman, więc na prostych odcinkach osiągniesz pewnie ze 20 km/h więcej, czyli może w 3 miejscach dojdziesz do V biegu.
Ale faktycznie - skoro robicie taką przeróbkę, to pewnie warto byłoby pomyśleć o skróceniu przełożenia głównego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 21:33 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
To muszę z Michałem omówić - bo nie mam pojęcia czy ta skrzynia nadaje się do strojenie - tzn. czy można zmieniać ustawienia poszczególnych przełożeń czy tylko głównego. Ale jak się skróci głównego to chyba wszystkie zostaną skrócone - moja wiedza w tym zakresie też nie jest jakaś obszerna. A to by też nie było takie dobre bo skracanie 1 zrobiło by ją za krótką znowu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum