Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 9:47 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
status pojazdu kolekcjonerskiego nic Ci nie da (wg mojej wiedzy) przy badaniu technicznym jeśli auto będzie zarejestrowane na białych tablicach. "nie mieszajmy dwóch odrębnych systemów walutowych" :)

Na przeglądzie będą się czepiali o oświetlenie (a to jest temat ciężki do przeskoczenia), w tym o światła obrysowe (które Twoje auto z US prawdopodobnie ma?). Mogą doczepić się do VIN (w zależności w jakiej postaci masz nabity, jeśli auto jest młodsze niż 1981 bodajże, gdzie wprowadzili WP0.....) to rozbieżność między notacją na rynek US/CAD a ROW też będzie dawała w kość na przeglądzie.

I tak teraz musisz pojechać na badanie przed pierwszą rejestracją, więc sam się przekonasz jak to wygląda. Będę wdzięczny jak podzielisz się opinią po fakcie.


dawid012 napisał(a):
LeON napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak tablice kolekcjonerskie.


Ale samo określenie "pojazd kolekcjonerski" funkcjouje i ma on szereg przywilejów jak np zwolnienie z akcyzy.
Rejestracja w takim samochodzie jest zwykła, biała.

Cytuj:
Czy pojazd kolekcjonerski można utożsamiać z pojazdem zabytkowym? Nie. Pojazd kolekcjonerski to pojęcie stosowane w terminologii celnej. Aby dany pojazd uznać za kolekcjonerski, musi on spełnić szereg kryteriów oraz być zakwalifikowany jako przedmiot kolekcjonerski, zgodnie z kodem 9705 Nomenklatury Scalonej.

źródło: https://sprm.org.pl/aktualnosci/podatki/samochody-kolekcjonerskie-bez-akcyzy/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2020, 16:36 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
dawid012 napisał(a):
O, to super. Dzięki Panowie za pomoc.
Mały detal, że nie rejestruję na żółte (zabytkowe) a na białe (kolekcjonerskie). Ale tam wymogi te same, więc nie trzeba zmieniać tych lamp. Uff
Nie ma czegos takiego jak biale kolekcjonerskie. Jak rejestrujesz na biale musisz speknic wymagania techniczne stawiane samochodom na stajach kontroli. Jak robisz na zolte to nic nie zmieniasz.

Mylisz pojecia i stad zamieszanie.

Pojecie samochod kolekcjonerski jest wprowadzone przez rzeczoznawce aby urzad zwolnil cie z zaplaty akcyzy. Wiecej przywilejow nie masz.. tak samo jak problemow przy wyjezdzie za granice..
Zakladam ze nie masz bugatti atlantic ani mercedesa gullwinga wiec o problemy ze strony konserwatora sie nie martw :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2020, 18:15 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
Dzięki @tsubasa
Pewnie tak jest, jak piszesz.
Jeszcze jedyny minus to to, że te żółte blachy nie pasują mi do zderzaka w wersji US, więc plusem białych są te małe tablice.
Mam Carrera Targa 3.2 rok 87, żaden wielki egzotyk


EDIT - foto jak wyglądają żółte, kwadratowe blachy na zderzaku US.
IMHO paskudnie :(


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2020, 19:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Myślę że jak zmienisz odboje na europejskie nie będzie to świętokradztwo, a wygląda bez porównania lepiej niż te wielkie bulwy z us




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 23:04 

Dołączył: 15.08.2018
Posty: 58
cześć, przechodziłem przez process rejestracji auta na żółte tablice i chciałem sprostowac że nie ma takiej możliwości abyś przez US przeszedł jako auto zabytkowe ze zeolnieniem z akcyzy a w wydziale komunikacji zarejestrował na białe. jak chcesz na białe to musisz zapłacić akcyzę. druga sprawa to dla US i celnego auto musi mieć 30 lat żeby być zabytkiem, a dla konserwatora chyba 25 lat. także każdy urząd ma swoją definicje auta zabytkowego.

ogólnie jak auto z importu w oryginale i ponad 30 lat to bardziej opłaca się żółte.


powodzenia, bo ja w wydziale komunikacji rejestrować byłem 4 razy i za każdym razem coś innego im nie pasował. dokumenty które były ok na 1 wydziale na 2 już nie itd..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1355
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 467
nineT napisał(a):
cześć, przechodziłem przez process rejestracji auta na żółte tablice i chciałem sprostowac że nie ma takiej możliwości abyś przez US przeszedł jako auto zabytkowe ze zeolnieniem z akcyzy a w wydziale komunikacji zarejestrował na białe. jak chcesz na białe to musisz zapłacić akcyzę. druga sprawa to dla US i celnego auto musi mieć 30 lat żeby być zabytkiem, a dla konserwatora chyba 25 lat. także każdy urząd ma swoją definicje auta zabytkowego.


nineT , niestsy mylisz sie i to w całej rozciągłości , mam kilka aut i wszystkie są na białych blachach, a zwolnienie z akcyzy odbyło sie na podstawie kodu Europejskiego - Oldtimer - oraz na podstawie orzeczenia rzecoznawcy...912 z USA , żaden problem na białe , bez placenia akcyzy.




_________________

IG: barrys.garage.classic.porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 23:18 

Dołączył: 15.08.2018
Posty: 58
w Łodzi w wydziale komunikacji powiedzieli wprost że jak białe to akcyza- innej możliwości nie ma. widać co miasto to inne zasady


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 13:47 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
dawid012 napisał(a):
Dzięki @tsubasa
Pewnie tak jest, jak piszesz.
Jeszcze jedyny minus to to, że te żółte blachy nie pasują mi do zderzaka w wersji US, więc plusem białych są te małe tablice.
Mam Carrera Targa 3.2 rok 87, żaden wielki egzotyk


EDIT - foto jak wyglądają żółte, kwadratowe blachy na zderzaku US.
IMHO paskudnie :(
Mozesz tez zamowic na allegro takie dopasowane w to miejsce zolte tablice a te oryginalne wozic w bagazniku.. mysle ze ewentualny Policjant zrozumie zreszta nie slyszalem zeby ktos sie o to do kogos przyczepil..

Btw egzotyk to moze nie ale bardzo fajne auto :)

Zreszta prze rejestracji na zolte to nawet rzeczoznawcy nie trzeba. Ja do mojego 928S sam sobie zrobilem wniosek, biala ksiege i mam wpis juz.. tylko rejestracja mi zostaje na wiosne.. takze polecam bo satysfakcja podwojna zwlaszcza ze to moje drugie auto na zoltych ale pierwsze ktore sam robilem opisy, zdjecia i wnioski :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 15:53 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
Ja już jestem "po" rzecznoznawcy, czekam na te opinie itd i dalej nie wiem jak to autko rejestrować.
Ale skłaniam się ku żółtym jednak, zawsze marzyłem o klasyku, to moje pierwsze tego typu auto a żółta blacha to taka wisienka na torcie.
Natomiast i rzeczoznawca i parę osób mówiło mi, że jedyny plus żółtych to to, że nie trzeba przeglądów robić. Reszta in minus..

Auta nie planuję sprzedawać, więc brak możliwości sprzedaży za granicę jest mi raczej obojętny.
Minusem jest to proszenie się o zgodę na wyjazd za granicę.
No i ktoś tam mi przewinął (traktuję to jako bzdurę) że auta zabytkowe rząd będzie zabierał żeby lukę budżetową nimi wypełnić (WTF? :D)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 21:12 

Dołączył: 15.08.2018
Posty: 58
problem ze sprzedażą za granicę tylko jak auto na ponad 50 lat, a o wycieczki za granicę nie musisz się prosić tylko je zgłosić


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 21:37 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
dobra, wjeżdżam w żółtaczkę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
nineT napisał(a):
w Łodzi w wydziale komunikacji powiedzieli wprost że jak białe to akcyza- innej możliwości nie ma. widać co miasto to inne zasady


W Polsce tak działa prawo niestety. W Poznaniu jest dokładnie tak samo, a są regiony gdzie załatwia się to od ręki.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
nineT napisał(a):
problem ze sprzedażą za granicę tylko jak auto na ponad 50 lat, a o wycieczki za granicę nie musisz się prosić tylko je zgłosić


Teoretycznie niezależnie od tego czy białe czy żółte. Na żółtych jednak bardziej na świeczniku.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 23:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
nineT napisał(a):
problem ze sprzedażą za granicę tylko jak auto na ponad 50 lat, a o wycieczki za granicę nie musisz się prosić tylko je zgłosić


Sprzedaż za granicę jest nieco utrudniona, gdy ma ponad 50 lat i kosztuje ponad 32 000 zł. Oba warunki muszą wystąpić naraz.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 10:01 

Dołączył: 17.04.2019
Posty: 93
Żeby usystematyzować wszystko:
1. Pojazd zabytkowy, kolekcjonerski i historyczny to wg. przepisów nie jest to samo:
a) pojazdem zabytkowym nazywamy pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury (prawo o ruchu drogowym).
b) pojazd historyczny: pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym; pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach; pojazd mający co najmniej 40 lat; pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji (Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych).
c) pojazd kolekcjonerski: pozycja 9705 obejmuje kolekcjonerskie pojazdy silnikowe o znaczeniu historycznym lub etnograficznym: W  oryginalnym stanie, bez istotnych zmian podwozia, karoserii, układu kierowniczego, hamulcowego, systemu napędowego lub zawieszenia i  silnika. Dopuszczalna jest naprawa i  konserwacja. Uszkodzone lub zużyte części, akcesoria i  podzespoły mogą zostać zastąpione, pod warunkiem że pojazd jest zachowany i  utrzymany w  odpowiednim stanie historycznym. Pojazdy zmodernizowane lub zmodyfikowane są wykluczone; Co najmniej 30-to letnie; Modelu lub typu, który nie jest już produkowany (Rozporządzenie nr 2658/97 w sprawie Nomenklatury Taryfowej UC).
2. Da się zarejestrować pojazd odprawiony jako pojazd kolekcjonerski z kodem 9705 na zwykłe białe tablice, ale zależy to wyłącznie od wydziału komunikacji i jego interpretacji przepisów.
3. Nie ma tablic rejestracyjnych "kolekcjonerskich". Wydział komunikacji wydaje zwykłe białe tablice rejestracyjne, a w dowodzie rejestracyjnym istnieje jedynie wpis "pojazd kolekcjonerski". Podczas badania technicznego pojazd spełnia wszystkie wymagania dla normalnego pojazdu wg. norm obowiązujących w roku produkcji tego pojazdu. Czyli jeżeli auto jest z USA to musi być dostosowane do europejskich przepisów.
4. Podczas rejestracji na pojazd zabytkowy pojazd ma być w pełni sprawny, lecz jeżeli jest z USA to nie musi być przeprowadzona konwersja na EU. Dodatkowo zakres badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego jest praktycznie taki sam jak podczas pierwszego badania technicznego zwykłego pojazdu, ale pojazd nie musi mieć tablic rejestracyjnych. W praktyce oznacza to, że nie trzeba wybierać się do wydziału komunikacji po tablice próbne, a można zawieść auto na lawecie. Diagnosta w zaświadczeniu i protokole z badania technicznego pojazdu zabytkowego nie ma rubryki nr rejestracyjny.
5. Oczywiście można zrobić samemu białe karty dla konserwatora i wniosek do diagnosty, jednak często konserwator, diagnosta i wydział komunikacji będzie chciał dodatkowo opinii rzeczoznawcy.
6. Teoretycznie pojazd zabytkowy (wg. ustawy) to pojazd który ma co najmniej 25 lat licząc od daty pierwszej rejestracji i tak na to patrzy wydział komunikacji, jednak niektórzy konserwatorzy zabytków podnieśli ten próg do 30 lat.
7. Dla celników pojazd kolekcjonerski zawsze ma minimum 30 lat liczony od daty produkcji. Jeżeli pojazd jest z USA to celnicy patrzą na tabliczkę znamionową na której jest miesiąc/rok produkcji i od tej daty liczą. Dla przykładu: pojazd wyprodukowany 11/1990 ma co najmniej 30 lat w grudniu 2020 (patrz 1.c)
8. Auto zarejestrowane jako pojazd zabytkowy z żółtymi tablicami ma ważne bezterminowo badanie techniczne i nie musi mieć ciągłości składki OC.
9. Auto zarejestrowane jako samochód kolekcjonerski (biała tablica rejestracyjna i wpis w dowodzie) musi corocznie przechodzić badanie techniczne i mieć ciągłość ważności polisy OC. Wyjątkiem są pojazdy z opinią rzeczoznawcy (patrz 1.b).
10. Jeżeli ktoś chce pojazdem zabytkowym wyjeżdżać często za granicę, warto wyrobić u konserwatora paszport pojazdu. Potrzebne są do tego 2 wywołane, aktualne zdjęcia pojazdu i prośba o wydanie takiego paszportu. Przyda się w razie kontroli przez straż graniczną.
11. Tak jak koledzy wspomnieli wcześniej sprzedaż pojazdu zabytkowego za granicę wymaga zgody konserwatora jeżeli pojazd ma co najmniej 50 lat i jego wartość jest większa niż 32 000 zł.
12. Podczas rejestracji na pojazd zabytkowy wydział komunikacji potrzebuje następujące dokumenty: dowód własności pojazdu, uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu do wojewódzkiej ewidencji zabytków lub inwentarza muzealiów, zaświadczenie o przeprowadzeniu badania zgodności pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego, dowód rejestracyjny pojazdu + ew. tłumaczenia, karta pojazdu - o ile jest, tablice rej. - o ile są. Mogą też sobie zażyczyć kserokopię opinii rzeczoznawcy i białej karty. Co wydział to inne procedury.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 10:44 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
WOW! @tomemek :winner: dziękuję bardzo!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 11:17 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 499
Co do tego punktu :
9. Auto zarejestrowane jako samochód kolekcjonerski (biała tablica rejestracyjna i wpis w dowodzie) musi corocznie przechodzić badanie techniczne i mieć ciągłość ważności polisy OC. Wyjątkiem są pojazdy z opinią rzeczoznawcy (patrz 1.b).

Jeśli samochód ma ponad 30 i nie ma zółtych tablic to nie musi mieć ciągłości OC, a nawet może mieć ubezpieczenie czasowe - np na miesiąc
Mam taki samochód i dostałem taką propozycję od ubezpieczyciela ( czasowego ubezpieczenia )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 11:34 

Dołączył: 17.04.2019
Posty: 93
evan napisał(a):
Co do tego punktu :
9. Auto zarejestrowane jako samochód kolekcjonerski (biała tablica rejestracyjna i wpis w dowodzie) musi corocznie przechodzić badanie techniczne i mieć ciągłość ważności polisy OC. Wyjątkiem są pojazdy z opinią rzeczoznawcy (patrz 1.b).

Jeśli samochód ma ponad 30 i nie ma zółtych tablic to nie musi mieć ciągłości OC, a nawet może mieć ubezpieczenie czasowe - np na miesiąc
Mam taki samochód i dostałem taką propozycję od ubezpieczyciela ( czasowego ubezpieczenia )


Zgodnie z definicją ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych dotyczy to pojazdów co najmniej 40-to letnich. Wtedy można wypowiedzieć dotychczasową umowę OC i ubezpieczać polisą krótkoterminową w okresie kiedy pojazdem będziemy się poruszać.
O aspekcie ekonomicznym i dostępie do takiej polisy się nie wypowiadam, bo sami wiecie jak to z ubezpieczycielami jest.
Nie wiem dlaczego ubezpieczyciel Ci zaoferował taką opcję, być może przyjął to za oczywistość, że podczas rejestracji na pojazd kolekcjonerski miałeś/masz opinię lub po prostu się pomylił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
OC za wiatraka turbo to około 500PLN - warto się bawić w wyrejstrowywanie -rejestrowanie ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2021, 12:56 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
Panowie, korzystając z faktu, że wątek jest na pewno pomocny i wiele osób kiedyś go będzie czytało (takich żółtodziobów jak ja) to mam jeszcze pytanie, które dokumenty muszę przetłumaczyć do Wydziału Komunikacji?

Posiadam:
- Title (Texas certificate of title)
- Umowę kupna spisaną ze sprzedawcą na żywo (Bill of sale)
- Fakturę od sprzedawcy (elektroniczną)
- Jakieś dokumenty frachtowe, że auto przypypłnęło tego i tego tam i tam

Czy może nie trzeba nic tłumaczyć?
Auto kupiłem w Holandii, od gościa, który zakupił je w USA i nie rejestrował w EU

Nie mam dowodu rejstracyjego ani karty pojazdu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum