Autor |
Wiadomość |
dawid012
|
Napisane: 29.12.2020, 19:51 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 251
|
Hej, miałem dziś badanie przez Rzeczoznawcę pod kątem rejestracji auta zabytek/kolekcjonerskie. Wszystko przebiegło spoko, natomiast pan powiedział mi, że aby zarejestrować moje auto w Polsce nie muszę nic zmieniać. Sęk w tym, że mam auto w wersji US. Pan powiedział, ze kierunkowskazy czerwone z tyłu przejdą, przednie lampy też a także, że nie potrzebuję lampy przeciwmgielnej z tyłu. Czy ma rację? Nigdy nie rejestrowałem wcześniej auta na te papiery, stąd prosiłbym o pomoc Kolegów bardziej doświadczonych.
pozdrawiam, Dawid
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 29.12.2020, 19:55 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Nie jestem specjalista ale wedle mojej wiedzy rzeczoznawca ma racje. Zreszta pojedz na przeglad i wszystkiego sie dowiesz
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 29.12.2020, 19:59 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Nic nie zmieniaj. Rejestrujesz na zolte wiec idzie na przeglad tak jak z fabryki wyjechal..
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 29.12.2020, 20:02 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
dawid012 napisał(a): Hej, miałem dziś badanie przez Rzeczoznawcę pod kątem rejestracji auta zabytek/kolekcjonerskie. Wszystko przebiegło spoko, natomiast pan powiedział mi, że aby zarejestrować moje auto w Polsce nie muszę nic zmieniać. Sęk w tym, że mam auto w wersji US. Pan powiedział, ze kierunkowskazy czerwone z tyłu przejdą, przednie lampy też a także, że nie potrzebuję lampy przeciwmgielnej z tyłu. Czy ma rację? Nigdy nie rejestrowałem wcześniej auta na te papiery, stąd prosiłbym o pomoc Kolegów bardziej doświadczonych.
pozdrawiam, Dawid Jakie badanie, rzeczoznawca wystawia białą kartę, na podstawie uzyskujesz wpis u konserwatora zabytków do ewidencji ruchomej, z nią i z wypełnionym wzorem https://www.autocentrum.pl/dokumenty-dl ... bytkowego/pojawiasz się na ogarniętej OSKP i tam robią Ci przegląd wieczysty, z tymi dokumentami i dowodem zakupu do wydziału komunikacji i żółte numery, jeśli samochód sprowadzony i pierwsza rejestracja, jeszcze potwierdzenie o braku konieczności akcyzy, to też rzeczoznawca, nic nie musisz przerabiać, ma być oryginał.
|
|
Góra |
|
dawid012
|
Napisane: 29.12.2020, 20:08 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 251
|
O, to super. Dzięki Panowie za pomoc. Mały detal, że nie rejestruję na żółte (zabytkowe) a na białe (kolekcjonerskie). Ale tam wymogi te same, więc nie trzeba zmieniać tych lamp. Uff
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 29.12.2020, 20:14 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
No to raczej sytuacja się komplikuje jak na białe. Brak propbelmów z przeglądami to przy żółtych i wieczystym przeglądzie.
|
|
Góra |
|
dawid012
|
Napisane: 29.12.2020, 20:47 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 251
|
Podobno nie. Działają tak samo, jak żółte tylko trzeba robić przeglądy i nie stoi nad Tobą konserwator np. przy wyjeździe za granicę. Ale stan pozostaje oryginalny - tak twierdził rzeczoznawca.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 29.12.2020, 21:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
dawid012 napisał(a): Mały detal, że nie rejestruję na żółte (zabytkowe) a na białe (kolekcjonerskie) Kolekcjonerskie też są żółte, identyczne z zabytkowymi Ps. Oczywiście jeżeli mówisz o patencie włączenia auta do kolekcji...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 29.12.2020, 21:08 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
dawid012 napisał(a): Podobno nie. Działają tak samo, jak żółte tylko trzeba robić przeglądy i nie stoi nad Tobą konserwator np. przy wyjeździe za granicę. Ale stan pozostaje oryginalny - tak twierdził rzeczoznawca. Zarejestrować - jeśli przejdziesz badanie techniczne potrzebne do rejestracji, to Ci go zarejestrują. Sajgon to będziesz miał dopiero przy kolejnych corocznych przeglądach rejestracyjnych, bo to wtedy panowie diagności Ci zrobią ścieżkę zdrowia na badaniach... Moja rada, robić badania w tej samej stacji, która zrobiła Ci je za pierwszym razem, i to u tego samego diagnosty!!! Szczerze, polecam zrobić od razu na żółte i liczyć, że nie zmienią (wkrótce) przepisów...
|
|
Góra |
|
dawid012
|
Napisane: 29.12.2020, 21:27 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 251
|
No to ja już nic nie wiem. 1) Zabytkowe - żółte tablice z mini Fordem T na nich 2) Kolekcjonerskie - normalne, białe tablice. Także te krótkie dla wersji US.
Tyle z mojej logiki. Zabytkowe - nie trzeba robić przeglądów. Ale sprzedaż za granicę jak i wyjazdy - utrudnione. I kilka innych "obostrzeń".
Kolekcjonerskie - użytkujesz jak normalne auto.
W obu przypadkach przy zgodności auta - jest możliwość zniesienia akcyzy.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 29.12.2020, 21:30 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Akcyza chyba nie ma nic wspólnego z tablicami...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 29.12.2020, 21:50 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Pierwsze słyszę, żeby białe tablice miały coś wspólnego z traktowaniem auta jako części kolekcji. W przypadku żółtych - tak! Białe? Wcześniej nie spotkałem się z tym. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale tu chodzi chyba o różne tematy. Status auta kolekcjonerskiego jest chyba ważny przy rozliczeniu opłat podatkowych od sprowadzenia auta (cło? akcyza? VAT? nie orientuję się dokładnie) - czyli US Kolekcjonerskie może być na białe lub na żółte - tak? Rodzaj tablic jest ważny dla Wydziału Komunikacji w urzędzie, i decyduje czy przegląd będzie wieczysty, i o tych obostrzeniach odnośnie odsprzedaży. Natomiast o ciągłości OC chyba nie decyduje rodzaj tablicy. O ile spełnione są kryteria wieku by uznać auto za historyczne. Tak?
Wydaje mi się, że wariantem optymalnym kosztowo przy pierwszej rejestracji jest: - zgłoszenie do podatków jako auta kolekcjonerskiego - rejestracja na białe (jeśli pozwala na to komplet dokumentów potwierdzających własność i poprzednie tytuły do rejestracji)
Rejestracja na żółte chyba jest droższa na początku, i utrudnia odsprzedaż. Za to daje więcej spokoju ze względu na brak wymogu cyklicznych badań technicznych. A te naprawdę mogą krwi napsuć. Wiem to z własnego doświadczenia. Z roku na rok jest gorzej...
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 29.12.2020, 23:15 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat ... m-VAT.htmlJak masz opinię od rzeczoznawcy, samochód powyżej 30 lat to US powinien zwolnić z zapłaty akcyzy, zarejestrować możesz na białe, ale wtedy masz coroczny przegląd i musisz spełniać warunki douszczenia do ruchu, czyli oświetlenie. Nie rozumiem dlaczego ludzie nie chcą rejestrować samochody na żółte, żeby nie można było sprzedać za granicę musi mieć ponad 50 lat, a nawet jeśli ma, to konserwator bez problemu daje zgodę, tak jak pisze Simprez będą problemy przy kolejnych przeglądach. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
dawid012
|
Napisane: 29.12.2020, 23:44 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 251
|
To już sam nie wiem nic. Moje auto spełnia kryteria na żółte blachy, ale większość opinii jakie znajduje to to, aby rejestrować na kolekcjonerskie.. czyli białe. Na żółte zawsze można przejść, a w drugą stronę już nie.
Przegląd imho nie będzie stanowił problemu, jedynie kwestia tych lamp - jeżeli sam fakt "auta kolekcjonerskiego" nie zwalnia ich z wymiany na eu.
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 29.12.2020, 23:59 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 400
Nr klubowicza: 583
|
Nie ma czegoś takiego jak tablice kolekcjonerskie.
|
|
Góra |
|
dawid012
|
Napisane: 30.12.2020, 0:15 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 251
|
LeON napisał(a): Nie ma czegoś takiego jak tablice kolekcjonerskie. Ale samo określenie "pojazd kolekcjonerski" funkcjouje i ma on szereg przywilejów jak np zwolnienie z akcyzy. Rejestracja w takim samochodzie jest zwykła, biała. Cytuj: Czy pojazd kolekcjonerski można utożsamiać z pojazdem zabytkowym? Nie. Pojazd kolekcjonerski to pojęcie stosowane w terminologii celnej. Aby dany pojazd uznać za kolekcjonerski, musi on spełnić szereg kryteriów oraz być zakwalifikowany jako przedmiot kolekcjonerski, zgodnie z kodem 9705 Nomenklatury Scalonej. źródło: https://sprm.org.pl/aktualnosci/podatki/samochody-kolekcjonerskie-bez-akcyzy/
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 30.12.2020, 0:20 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 400
Nr klubowicza: 583
|
tak, ale łącząc dwa różne tematy w „tablice kolekcjonerskie” wprowadzasz zamęt, co widać w powyższych postach.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 30.12.2020, 1:08 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Ostatnio przecież rozmawialiśmy o tym kolekcjonerze z Gdańska bodajże, który Cayenem jeździ na żółtych tablicach choć auto młode ale jest częścią zgłoszonej kolekcji i przedstawia takoważ wartość.
_________________
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 30.12.2020, 1:39 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 400
Nr klubowicza: 583
|
konkretniej VW Muzeum Galeria Pępowo, o ile pamięć mnie nie myli to odwiedziliśmy to miejsce podczas imprezy klubowej
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 30.12.2020, 3:46 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Przy żółtych blachach i białej karcie jest jeszcze jeden kluczowy problem. W przypadku, odpukać, szkody masz obowiązek przywrócić auto do stanu pierwotnego. Przy poważnej szkodzie może to być duży problem przy braku AC.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|