Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 19:51 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
Hej, miałem dziś badanie przez Rzeczoznawcę pod kątem rejestracji auta zabytek/kolekcjonerskie.
Wszystko przebiegło spoko, natomiast pan powiedział mi, że aby zarejestrować moje auto w Polsce nie muszę nic zmieniać.
Sęk w tym, że mam auto w wersji US. Pan powiedział, ze kierunkowskazy czerwone z tyłu przejdą, przednie lampy też a także, że nie potrzebuję lampy przeciwmgielnej z tyłu.
Czy ma rację? Nigdy nie rejestrowałem wcześniej auta na te papiery, stąd prosiłbym o pomoc Kolegów bardziej doświadczonych.

pozdrawiam,
Dawid


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 19:55 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Nie jestem specjalista ale wedle mojej wiedzy rzeczoznawca ma racje. Zreszta pojedz na przeglad i wszystkiego sie dowiesz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 19:59 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Nic nie zmieniaj. Rejestrujesz na zolte wiec idzie na przeglad tak jak z fabryki wyjechal..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 20:02 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
dawid012 napisał(a):
Hej, miałem dziś badanie przez Rzeczoznawcę pod kątem rejestracji auta zabytek/kolekcjonerskie.
Wszystko przebiegło spoko, natomiast pan powiedział mi, że aby zarejestrować moje auto w Polsce nie muszę nic zmieniać.
Sęk w tym, że mam auto w wersji US. Pan powiedział, ze kierunkowskazy czerwone z tyłu przejdą, przednie lampy też a także, że nie potrzebuję lampy przeciwmgielnej z tyłu.
Czy ma rację? Nigdy nie rejestrowałem wcześniej auta na te papiery, stąd prosiłbym o pomoc Kolegów bardziej doświadczonych.

pozdrawiam,
Dawid
Jakie badanie, rzeczoznawca wystawia białą kartę, na podstawie uzyskujesz wpis u konserwatora zabytków do ewidencji ruchomej, z nią i z wypełnionym wzorem https://www.autocentrum.pl/dokumenty-dl ... bytkowego/
pojawiasz się na ogarniętej OSKP i tam robią Ci przegląd wieczysty, z tymi dokumentami i dowodem zakupu do wydziału komunikacji i żółte numery, jeśli samochód sprowadzony i pierwsza rejestracja, jeszcze potwierdzenie o braku konieczności akcyzy, to też rzeczoznawca, nic nie musisz przerabiać, ma być oryginał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 20:08 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
O, to super. Dzięki Panowie za pomoc.
Mały detal, że nie rejestruję na żółte (zabytkowe) a na białe (kolekcjonerskie). Ale tam wymogi te same, więc nie trzeba zmieniać tych lamp. Uff


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
No to raczej sytuacja się komplikuje jak na białe. Brak propbelmów z przeglądami to przy żółtych i wieczystym przeglądzie.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 20:47 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
Podobno nie. Działają tak samo, jak żółte tylko trzeba robić przeglądy i nie stoi nad Tobą konserwator np. przy wyjeździe za granicę. Ale stan pozostaje oryginalny - tak twierdził rzeczoznawca.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 21:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
dawid012 napisał(a):
Mały detal, że nie rejestruję na żółte (zabytkowe) a na białe (kolekcjonerskie)

Kolekcjonerskie też są żółte, identyczne z zabytkowymi :-)
Ps. Oczywiście jeżeli mówisz o patencie włączenia auta do kolekcji...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 21:08 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
dawid012 napisał(a):
Podobno nie. Działają tak samo, jak żółte tylko trzeba robić przeglądy i nie stoi nad Tobą konserwator np. przy wyjeździe za granicę. Ale stan pozostaje oryginalny - tak twierdził rzeczoznawca.


Zarejestrować - jeśli przejdziesz badanie techniczne potrzebne do rejestracji, to Ci go zarejestrują.
Sajgon to będziesz miał dopiero przy kolejnych corocznych przeglądach rejestracyjnych, bo to wtedy panowie diagności Ci zrobią ścieżkę zdrowia na badaniach... Moja rada, robić badania w tej samej stacji, która zrobiła Ci je za pierwszym razem, i to u tego samego diagnosty!!!
Szczerze, polecam zrobić od razu na żółte i liczyć, że nie zmienią (wkrótce) przepisów...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 21:27 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
No to ja już nic nie wiem.
1) Zabytkowe - żółte tablice z mini Fordem T na nich
2) Kolekcjonerskie - normalne, białe tablice. Także te krótkie dla wersji US.

Tyle z mojej logiki.
Zabytkowe - nie trzeba robić przeglądów. Ale sprzedaż za granicę jak i wyjazdy - utrudnione. I kilka innych "obostrzeń".

Kolekcjonerskie - użytkujesz jak normalne auto.

W obu przypadkach przy zgodności auta - jest możliwość zniesienia akcyzy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 21:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Akcyza chyba nie ma nic wspólnego z tablicami...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 21:50 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Pierwsze słyszę, żeby białe tablice miały coś wspólnego z traktowaniem auta jako części kolekcji. W przypadku żółtych - tak! Białe? Wcześniej nie spotkałem się z tym.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale tu chodzi chyba o różne tematy.
Status auta kolekcjonerskiego jest chyba ważny przy rozliczeniu opłat podatkowych od sprowadzenia auta (cło? akcyza? VAT? nie orientuję się dokładnie) - czyli US
Kolekcjonerskie może być na białe lub na żółte - tak?
Rodzaj tablic jest ważny dla Wydziału Komunikacji w urzędzie, i decyduje czy przegląd będzie wieczysty, i o tych obostrzeniach odnośnie odsprzedaży.
Natomiast o ciągłości OC chyba nie decyduje rodzaj tablicy. O ile spełnione są kryteria wieku by uznać auto za historyczne. Tak?

Wydaje mi się, że wariantem optymalnym kosztowo przy pierwszej rejestracji jest:
- zgłoszenie do podatków jako auta kolekcjonerskiego
- rejestracja na białe (jeśli pozwala na to komplet dokumentów potwierdzających własność i poprzednie tytuły do rejestracji)

Rejestracja na żółte chyba jest droższa na początku, i utrudnia odsprzedaż. Za to daje więcej spokoju ze względu na brak wymogu cyklicznych badań technicznych. A te naprawdę mogą krwi napsuć. Wiem to z własnego doświadczenia. Z roku na rok jest gorzej...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 23:15 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat ... m-VAT.html

Jak masz opinię od rzeczoznawcy, samochód powyżej 30 lat to US powinien zwolnić z zapłaty akcyzy, zarejestrować możesz na białe, ale wtedy masz coroczny przegląd i musisz spełniać warunki douszczenia do ruchu, czyli oświetlenie.

Nie rozumiem dlaczego ludzie nie chcą rejestrować samochody na żółte, żeby nie można było sprzedać za granicę musi mieć ponad 50 lat, a nawet jeśli ma, to konserwator bez problemu daje zgodę, tak jak pisze Simprez będą problemy przy kolejnych przeglądach.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 23:44 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
To już sam nie wiem nic.
Moje auto spełnia kryteria na żółte blachy, ale większość opinii jakie znajduje to to, aby rejestrować na kolekcjonerskie.. czyli białe.
Na żółte zawsze można przejść, a w drugą stronę już nie.

Przegląd imho nie będzie stanowił problemu, jedynie kwestia tych lamp - jeżeli sam fakt "auta kolekcjonerskiego" nie zwalnia ich z wymiany na eu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2020, 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
Nie ma czegoś takiego jak tablice kolekcjonerskie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 0:15 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
LeON napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak tablice kolekcjonerskie.


Ale samo określenie "pojazd kolekcjonerski" funkcjouje i ma on szereg przywilejów jak np zwolnienie z akcyzy.
Rejestracja w takim samochodzie jest zwykła, biała.

Cytuj:
Czy pojazd kolekcjonerski można utożsamiać z pojazdem zabytkowym? Nie. Pojazd kolekcjonerski to pojęcie stosowane w terminologii celnej. Aby dany pojazd uznać za kolekcjonerski, musi on spełnić szereg kryteriów oraz być zakwalifikowany jako przedmiot kolekcjonerski, zgodnie z kodem 9705 Nomenklatury Scalonej.

źródło: https://sprm.org.pl/aktualnosci/podatki/samochody-kolekcjonerskie-bez-akcyzy/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 0:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
tak, ale łącząc dwa różne tematy w „tablice kolekcjonerskie” wprowadzasz zamęt, co widać w powyższych postach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 1:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ostatnio przecież rozmawialiśmy o tym kolekcjonerze z Gdańska bodajże, który Cayenem jeździ na żółtych tablicach choć auto młode ale jest częścią zgłoszonej kolekcji i przedstawia takoważ wartość.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 1:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
konkretniej VW Muzeum Galeria Pępowo, o ile pamięć mnie nie myli to odwiedziliśmy to miejsce podczas imprezy klubowej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 3:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Przy żółtych blachach i białej karcie jest jeszcze jeden kluczowy problem. W przypadku, odpukać, szkody masz obowiązek przywrócić auto do stanu pierwotnego. Przy poważnej szkodzie może to być duży problem przy braku AC.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum