Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.12.2009, 21:23 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 3
Witam mam zamiar kupic Porsche Cayenne GTS. Szukałem opini recenzji uzytkownikow tego modelu ale nic z tego wiec postanowiłem spytac na oficialnym forum Porsche. Nigdy nie miałem Porsche i dlatego wole siegnac po porade do osob ktore maja stycznosc z Cayennami na codzien. Interesuje mnie model GTS prosze pare słow o spalaniu awaryjnosci czeszczacych plastikach, komforcie i czy jest godny polecenia . Aktualnie jezdze G klasa ale nadeszła pora na opuszczenie mercedesa. Polegam tylko na waszej opini


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 1:40 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 1:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Aż się przeraziłem tym opisem. Gdzieś tam w jakiś planach Cayenne jednak
jest :) To moje 924 wygląda na mniej awaryjne :lol:

I Panowie błagam, "trzeszczy".




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: GTS
PostNapisane: 30.12.2009, 3:04 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 3
Dzieki kolego tego trzeba mi było.Spalanie moge wybaczyc jak mowisz ze 20-25 L to tyle co moja G. To mowisz ze z plastikami jest tragedia troche mnie to przeraza bo nie lubie trzeszczenia w aucie musze jeszcze znalezc takiego starego Cayenna zeby miał przejechane z 180 tys i posłuchac jak to kolebocze. A myslałem ze Porsche sie nie psuje ;-) tak jak Merc. Co moge ci powiedziec o Mercedesie silniki zawsze sie gdzies poca nawet po wymianie uszczelek przejedziesz troche i za jakis czas znowu to samo, mankamentem sa słabe skrzynie bo maja tylko 300 Nm jest to zbyt mało do momentu obrotowego silnika wymiana w salonie ok 25 tys a poza ok 10 tys. zalezy od kierowcy jak ostro wstawia to skrzynia padnie lada moment jak jezdzisz spokojniej to jest w miare ok. Nastepnie delikatne wtryski tankowanie tylko na BP Shell, jeden wtryski 1600 zł. Natepena wada zawor recyrkulacji spalin EGR auto jedzie ale nie ma mocy naprawa ok 4,5 tys. Elektronika w miare dobra czasami jakas pierdoła nie przesuwa sie fotel do tyłu lub przodu. Poza tym smiga.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 9:00 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Z ciekawości - jaką Gelendą kolega jeździ?
Z opisu (delikatne wtryski, awaryjne skrzynie) wnioskuję że 400CDI?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 12:44 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
[admin: usunięto] napisał(a):
(...) jak by sie jechalo Busem tak wszystko sie trzepie i czeszczy.

Awaryjne auto i to bardzo (...) a to droga impreza w wymienia na aluminiowe.

(...) a to tez droga impreza.

(...) pare razy slyszalem od laweciazy ktorzy sciagali Cayenna (...)


Po takim podsumowaniu w zyciu Cayenne nie kupie :) :)

Do dzis myslalem, ze Alfa-Romeo Giulietta, ktora mialem X-lat temu byla awaryjna :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 12:49 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
 Tytuł: Re: GTS
PostNapisane: 30.12.2009, 13:07 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 15:49 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
To ja też się podłamałem, właśnie zacząłem się rozglądać za Cayenne S, a tu takie opinie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 18:10 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 18:56 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
O cholercia :roll: czytając to jestem załamany jakie G... kupiłem.
W porównaniu do powyższych ja mam jakiś wybrakowany egzemplarz - 8 rok leci (3 właściciel) 75 tys. na liczniku (pewnie przekręcony) i mimo to że przez cały rok katowałem go na wszystkich spotkaniach PCP (:winner: nie było zmiłuj) + wypad na Litwę gdzie Żona zdemolowała ostro "zielone" to niewiele mu było.:shock:
(Jak a mogłem tak lekkomyślnie na Litwę 1300km się wybrać)
Z tego co pamiętam, po ostrej jeździe na I Ułężu (z Poznania 4h!) tylko zaczęła mi wydawać dziwnie dźwięki przekładnia redukcyjna - naprawiona przez nieodżałowanego Jarka Werno za 1400zł (w tym druga przekładnia).

Aaaaaaaaa... teraz sobie zaczynam przypominać - same kłopoty:
- mimo redukcji i centralnej blokady dyferencjału zakopał się błocie gnojek na lotnisku w Ułężu i przez godzinę go wyciągaliśmy, a niby to terenówka(mówią, że przez opony - ale zimówki miałem!)
- ktoś ukradł mi pod domem relingi (bez uchwytów - może nie były mu potrzebne)
- drzwi pasażera przestały się otwierać (wymiana jakiejś wyjechanej części - 40zł w serwisie Porsche, ale zawsze)
- wjechałem gościowi na światłach w "d...." - lekko wgięta metalowa osłona pod zderzakiem (samochód przede mną urwany przedni i tylny zderzak a jeszcze wcześniejszy urwany tylny zderzak)
- jakaś babka tego samego dnia wjechała w moją "d...":oops: (upał, dekoncentracja...). Na szczęście miałem hak :thumbup:
- wyładował się akumulator
- musiałem wymienić 2 komplety opon :? ...i klocki ham. :roll:
- siedzenie parzy tyłek (na 5.)
- no i strasznie się brudzi tył - zwłaszcza po/podczas deszczu
- nie miał płyt nawigacji (na szczęście sobie ściągnąłem z netu)
- dzieciaki (trzy foteliki z tyłu) skopały i połamały kratki nawiewu - badziewie
- cały czas miałem docinki od dyrektora firmy (Honda Syfik)... aż zmieniłem pracę

Chyba założę gaz (sekwencję) i poodkręcam kilka śrubek w tapicerce aby trzeszczał i piskał, przywiążę też coś do tylnej klapy aby się sama zamykała ... to nie będzie mi tak głupio :roll:

P.S. COOOOooo :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: Nienasmarowane drzwi skrzypią? Skandal!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 20:02 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 20:11 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
Mam wersję EU.
Mapy ściągnąłem w domu ze stron, na których ty czytałeś o awaryjności Porsche Cayenne.
Płytkę :idea: z mapami wkłada się do napędu CD.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 23:07 

Dołączył: 7.04.2007
Posty: 385
sugerujesz ze Rafal wyssal z palca problemy z wlasnym samochodem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 23:17 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
[admin: usunięto] napisał(a):
Ja muszę jeszcze nasmarowac zawiasy drzwi w cayenne bo przy otwieraniu tak skrzypia jak stara szafa i taki wstyd jak podjezdza się na umówione spotkanie itp i nagle grzzzzzzzz itp dźwięki hehe

jeśli są na forum inni posiadacze cayennow to proszę o opinie jak wam się sprawują bo to arcyciekawa sprawa.

Zastanawiam się jak modele 997 się sprawują i jakie problemy mieliscie lub naprawy ??


U mnie w Touaregu właśnie zaczeły skrzypieć, dokładnie tak samo. Ale obcaich. Co zrobiłeś Rafał? Czym to sie smaruje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 23:21 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2009, 23:26 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2009, 2:32 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
Nie wątpię w szczerość odczuć Rafała i przykro mi z powodu jego doświadczeń, aczkolwiek użył kilku kategorycznych sformułowań sugerujących, że konstruktorzy i fabryka Porsche stworzyła bubla.

[admin: usunięto] napisał(a):
...momentami... wszystko sie trzepie i trzeszczy


jakimi momentami ?
Obrazek

Twój egzemplarz nie był strzelony/kiepsko naprawiony/poskładany/zdemontowany? A dyskusje z kolegami (od Cayenne) na parkingu zaczynasz "Ale wszystko mi czeszczało!"? Mi nic nie trzeszczy (słuch OK!) w czasie jazdy po asfalcie i niewielkiego off road po dojazdówce do domu, czasami huknie jak wjadę w dołek - ale ogólnie "średnia krajowa"

[admin: usunięto] napisał(a):
Awaryjne auto i to bardzo...


W porównaniu z ... może innymi Cayenne? Jaki procent ogólnie użytkowanych tych aut ulega awariom. Ja na podstawie własnych obserwacji mogę stwierdzić że 90% ludzi których widzę jest śmiertelnie (w przeciągu 2-3 lat) chorych - ale to nie znaczy, że za 3 lata zostanie tylko 10% ludzkiej populacji.

[admin: usunięto] napisał(a):
...szybko klocki i tarcze ida...

Jakie klocki, jakie tarcze, jak użytkowane!!!, szybciej niż w aucie o 1,5 tony lżejszym? Ile mm miały przed wymianą (a ile po ;) ) Tarcze "poszły" czy biły? i przez "mechaniora "prewencyjnie po 3 tys. wymienione "... no wie Pan na bezpieczeństwie nie można oszczędzać... 1500 zł za tarcze to znikomy procent wartości pojazdu... jak się coś stanie to na pana odpowiedzialność...."
[admin: usunięto] napisał(a):
.. eletronika daje we znaki od resetowania licznika km poprzez kontrolki ktore lubia sie spalic...

Często mam problemy z PSM - włącza się cholernik! ;)
Z elektroniką miałem problem (przypomniałem sobie) jak zaświeciła mi się kontrolka poduszek - po podjechaniu do serwisu Porsche w przeciągu 10 minut (za free) usunęli mi kostkę pod siedzeniem kierowcy, która lubiła się chwilowo rozłączyć po kopnięciu przez pasażera wg. mechaników typowa usterka/błąd konstrukcyjny. Poza tym nie daje mi się we znaki!... chyba ze lampki kontrolek mi się popaliły i żyję w błogiej nieświadomości... a może moje nie lubią...się palić...zapalać :)
[admin: usunięto] napisał(a):
...rurki chlodzenia silnika jesli plastiki to lubia strzelic a to droga impreza w wymienia na aluminiowe.

Mimo ostrej jazdy w różnych warunkach pogodowych od +25 do ostatnio -15 st.C (4 miejsce na próbach sportowych, 8 miejsce w generalce na 75 startujących na "Nocnym rajdzie" http://www.aw.poznan.pl/imprezy2009/200 ... /index.htm) nie miałem problemów z przegrzewaniem się silnika (80-100 st. C), a tym bardziej z "strzelającymi" rurkami (u mnie chłodzenie jest w bloku silnika). Może problemem jest Twoja instalacja gazowa - nieprzewidziana przez konstruktorów Porsche... również konstruktorów systemów chłodzenia?
[admin: usunięto] napisał(a):
Silowniki klapy tylnej to po 2-3 latach klapa ciagle opada a to tez droga impreza.

Mi klapa nie opada (inne rzeczy również :headbang: ... jeszcze... )
[admin: usunięto] napisał(a):
Jesli pneumatyka jest to poduszki lubia padac i wtedy jedna to 4k pln

Może i lubią ale moje nie padły od 75000km... może padną wkrótce - to wymienię! taki jest koszt kupna używanego auta! W mojej 911 (prawie 20 lat) musiałem po przejechaniu niespełn 1000 km wymienić sprzęgło, docisk i łożysko (koło zam. było OK.) , robocizna - 4000zł ... Łeeeee, fatalnie, do kitu.... ale wymienione sprzęty miały przejechane 250000km!!! I CO? Do kitu auto?
[admin: usunięto] napisał(a):
Koledze ostatnio poszla pompa wodna, mi cefka zaplonowa, a slyszalem na forum ze skrzynie lubia tez padac. Simering na laczeniu skrzyni z silnikiem lubi wyciekac olejem..... oj lista jest duza
OK. Koledze wybili szybę, ja złapałem kapcia/panę/gumę/flaka (w zależności od regionu), komuś porysowali lakier itp. itd. To są jedynie martwe (chociaż mam wątpliwości) urządzenia i może się coś zepsuć... nawet jeśli nieuszkodzone, wymienione na "prawie nowe", nowe... Po to jest gwarancja!
[admin: usunięto] napisał(a):
trzeba przyznac ale awaryjnosc jego zostawia duzo do zyczenia.

Albo masz pecha i obracasz się w złym środowisku (naciętych kupców sprowadzonych z USA, rozbitych, zagazowanych Cayenne) albo tysiące (dziesiątki, setki tysięcy?) innych użytkowników żyje w błędzie.
Jak najbardziej opisuj swoje odczucia radości i rozterki ale nie wydawaj nieuprawnionych kategorycznych ogólnych sądów:
[admin: usunięto] napisał(a):
kazdy model Cayenna bez wyjatku trzeszczy juz powyzej 20 tys km przejechanych... On juz tak ma...Jesli nowe 911stki sa tak Awaryjne jak Cayenny to wspolczuje......lubia padac...lubi wyciekac olejem..... oj lista jest duza ...Awaryjne auto i to bardzo... lubia strzelic.. eletronika daje we znaki

Ja mam inne odczucia, problemów również, jak widać miałem trochę i nie demonizuję modelu. Usterkowość poniżej normy moich poprzednich samochodów + miłość, pasja, wiara itp.itd. Nie możesz porównywać swojej 15-letniej 911 do aktualnego Cayenne - koncepcje i strategie rynkowe się bardzo zmieniły... mimo to Porsche (również Cayenne) stale jest w czołówce raportów niezawodności DEKRA TUV

P.S. Może oszczędzisz sobie problemów z samochodem naprawiając go właściwie... tzn. na skrzypiące drzwi użyj właściwego smaru DO ZAWIASÓW, o odpowiednich właściwościach!.. nawet najlepszy olej silnikowy nie jest do tego przystosowany... podobnie jak inne środki nawilżająco-poślizgowe :oops:
P.P.S Może i nieekologiczne, ekonomicznie i .. w ogóle ale spróbuj pojeździć swoim Cayenne'm na benzynie, jak go do tego przystosowali!
P.P.P.S... podczas każdego tankowania zastanawiam się co by się stało gdybym wlał zamiast 98 (wg. książki serwisowej i napisów na wlewie paliwa) Benzynę Pb 95 - ale odpuszczam - niewielkie oszczędności a duże ograniczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Jaki Model
PostNapisane: 31.12.2009, 2:33 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 3
Tak kolego 400 cdi widze ze ty tesz słyszałes cos o tym


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2009, 2:49 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Nawet bardzo dużo (z naciskiem na bardzo) ;)

Ale nie powinieneś wyrabiać sobie opinii na temat awaryjności Mercedesa na podstawie akurat tego zespołu napędowego - 400CDI to największa technologiczna porażka firmy na przestrzeni kilkudziesięciu lat.
W dodatku w każdym modelu w którym była montowana (E, S, G, ML)

Problem w tym, że skrzynie (żywcem przeniesione z benzynowej 500-tki) nie wytrzymuja ogromnego momentu obrotowego dużego diesla.
Jedynym zaleceniem fachowców jest ograniczanie "startu spod świateł" do niezbędnego minimum.

Ale takie G500 albo 55 (jak to pięknie ryczy!!!) :roll: - ja przynajmniej nie życzę sobie żadnej innej terenówki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum